La Información: Benítez har kontaktet Cristiano Ronaldo

11 år 1 måned siden #25 af Doc.juego

Storken skrev: Jeg kan lige citere mig selv:

Ronaldo har, så vidt jeg kan læse mig frem til, scoret 49 frisparksmål i sin karriere. Hvis vi siger han har scoret på 8% af sine skud, så har han skudt cirka 600 direkte frispark. Det virker meget realistisk i mine øjne. I dette tilfælde vil han over de 600 skud have 49,26% chance for at misse 51 frispark i træk. Ronaldo kan i teorien være verdens bedste frisparkskytte, hvor hans nuværende stime er et udtryk for varians.

Man skal aldrig undervurdere betydningen af held og tilfældigheder. De to ting alene kan forklare det meste her i livet.

Først og fremmest må jeg sige at jeg mener det er godt at rafa har snakket med Ronaldo, han er IMO måske vores vigtigste spiller og han er i en liga helt for sig selv, og jeg mener ikke at real ville være bedre stillet uden ham.
Meeeen... i forhold til frispark synes jeg han alle dage har været overvurderet, og at Bale bør sparke, medmindre den lægger exceptionelt godt til Ronaldo.
Anyhow spørgsmålet er, hvordan regner du det tal ud? Hvis vi antager at Ronaldo scorer på 8 % af sine skud, er sandsynligheden for at ramme vedsiden af 51 gange i streg ikke følgende:

8/100 gange rammer han = 2/25
dvs at sanseligheden for at ramme ved siden af er 23/25.
sandsynligheden for at der sker 51 gange i streg(altså misser) er:
(23/25)^51 = 0,0142 = 1,42 %
altså ikke overvejende sandsynligt. Det er muligt at du har regnet det på en anden måde, men er ret så sikker på at dette er rimlig korrekt sandsynlighedsregning. Men lytrer gerne til dine beregninger, hvis nu der er noget jeg har overset.
Igen nu hader jeg at være den der "underminere" Ronaldo, da jeg mener han er fantastisk, men ret skal være ret, og lige på frispark mener jeg at han har sine mangler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #26 af Storken
Pointen med udregningen var, at Ronaldo har sparket rigtig mange direkte frispark i sin karriere. Derfor vil han opleve dårlige stimer grundet tilfældigheder og varians. Det gør ham ikke nødvendigvis til en dårligere skytte. Jeg vil dog gerne indrømme, at det virker som om, at Ronaldo har mistet magien på frispark. Bale burde have overtaget opgaven for længst. Man skal bare passe på med at konkludere, at Ronaldo er elendig på frispark efter én dårlig stime. Denne stime var kommet uanset om Ronaldo var blevet dårligere eller ej.

Selve udregningen er lavet i denne:
maxgriffin.net/CalcStreaks.shtml

Det skal endda nævnes, at gennemsnitssandsynligheden for at score på et frispark er 6%, hvis jeg husker rigtigt. Hvis jeg benytter det tal i stedet for 8%, så er der 81,25% chance for en stime på 51 brændte frispark (eller flere), hvis man sparker 600 styks.

Håber det gav mening.

11 år 1 måned siden #27 af Sahinovic
Storken skrev:

Derfor vil han opleve dårlige stimer grundet tilfældigheder og varians. Det gør ham ikke nødvendigvis til en dårligere skytte. Jeg vil dog gerne indrømme, at det virker som om, at Ronaldo har mistet magien på frispark. Bale burde have overtaget opgaven for længst. Man skal bare passe på med at konkludere, at Ronaldo er elendig på frispark efter én dårlig stime. Denne stime var kommet uanset om Ronaldo var blevet dårligere eller ej.

Modsiger du ikke dig selv?

Ja selvfølgelig kan der opstå en dårlig stime, men vi taler om mere end 51 forsøg, hvor de fleste af dem ikke engang har været farlige, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle have noget med tilfældigheder at gøre, fakta er jo at han er blevet en elendig frisparksskytte.

Uden at have statistikker på det så tør jeg godt lægge hovedet på blokken og konstatere at der ikke har været andre frisparksskytter som har formået at misbruge mere end 51 forsøg i træk på at ramme nettet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Leveret af Kunena Forum