Real afviser monsterbud på Bale

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 2 uger siden #1 af realmadsen

Har man bare fuldt en smule med i den engelske udgave af dette års silly season, står det klart, at Manchester United er i gang med at handle ind, så man igen kan skabe et storhold af fordoms styrke.

Først med indkøbet af tyske Bastian Schweinsteiger fra Bayern München og senest med tilføjelsen af det italienske stortalent Matteo Darmian fra bilbyen Torino.

De røde djævle stopper dog ikke her og senest har transfervindene også blæst ind over den spanske hovedstad.

Således skulle englænderne have budt i omegnen af 140 mio. euro – altså på den gode side af en millard danske kroner for at få fat Gareth Bales underskrift!

Dermed ville den walisiske verdensstjerne for anden gang på blot to år blive den dyreste transfer i fodboldhistorien.

Real Madrid har, på trods af at der særligt i den forgangne sæson var spredte mishagsytringer fra Bernabeus lægter imod Bale, afvist den store check.

Med tilgangen af Rafael Benitez som cheftræner er det nemlig tanken, at Gareth Bale skal spille en mere afgørende og prominent rolle på holdet.

Dermed ser det også mere end svært ud for Manchester United at få krydset waliseren af på indkøbslisten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #2 af Sebberg
Jeg må godt nok indrømme, at jeg er stærkt forundret og irriteret over, at man ikke tager imod sådanne summer for Bale. Jeg er klart fortaler for, at han bliver fortid i klubben.

Lad mig gøre det klar: Jeg elsker Bale, MEN. Jeg synes, at han er fejlcastet. Det er ikke bare en reaktion på hans dårlige sæson, men jeg synes, det står klart, at han simpelthen ikke er stærk nok i de små rum og med kort tid på bolden, hvilket simpelthen er nødvendigt med den måde, hvorpå vi spiller fodbold.

Jeg tror på oprejsning i den kommende sæson for Bale, men det ændrer simpelthen ikke på, at han har seriøse mangler i sit spil på nogle punkter, som jeg mener, er en stor akilleshæl i forhold til resten af holdet.

Skipper man ham afsted, kan man enten smide Jamés på højre kanten med Benzen på midten og Ronaldo i venstre side. Taler rygterne sandt, og vil Benitez have Ronaldo på toppen, kan man forsøge at henvende sig til enten Reus eller Hazard – alternativt Aguéro eller Di Maria.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Roesen7, JimmyBroe, Sahinovic

11 år 2 uger siden #3 af M_linding
Jeg får næsten ondt i maven.... Også selvom jeg tror på, at Rafa laver en ny offensiv med en mere passende rolle til Bale.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

11 år 2 uger siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real afviser monsterbud på Bale
Jeg frygter virkelig for vores offensive spil med Bale på holdet. For hvis der tales sandt om, at man vil lade Bale få en rolle som kommer ham mere til udtryk, så betyder det vel egentlig, at vi vil være mere afventende og mindre i boldbesiddelse. Ellers kan jeg ikke lige se hvilke rolle der vil passe ham. Det giver mere mening hvis man vælger at have Ronaldo og Bale på toppen, men det er jo ikke engang en angrebsduo jeg ville frygte. Nuvel, så er Ronaldo altid en trussel i sig selv, men han vil fejle big time, hvis han er sammen med Bale på toppen, eller alene deroppe.

4-3-3 eller 4-2-3-1 kan være hip som hap. Det kan da kun være måden Benitez vil spille på, som kommer til at passe Bale bedre. Han er decideret elendig på højrekanten, og jeg kan vitterligt ikke se hvad han skal gøre bedre centralt i banen, og venstresiden sidder Ronaldo stadig fint på, selvom han ligger mere centralt end nogensinde før.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 2 uger siden #5 af Pelle
Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det vil være en absolut katastrofe at få Ronaldo på toppen. Kan du ikke lige forklare mig det, Dios? Jeg er med på, at det går ud over dit man-crush Benzema, men derudover?

Der findes vel næppe en spiller i verden, der positionerer sig bedre end Ronaldo. Hvad er det, der er så skidt ved at have ham alene i front?

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 2 uger siden #6 af Neye
Besvaret af Neye på emne Real afviser monsterbud på Bale
Et eksempel på hvordan opstillingen kunne se ud. Tror dog langt fra vi får en grundformation men at holdet bliver sat ud fra en relativ stor rotationsstamme og sammensat ud fra mange faktorer; ude/hjemme, modstander, form osv. Den eneste der får den spilletid han selv ønsker, er Ronaldo

**********Ronaldo*************
Bale*******Isco*********James
****Modric********Kroos****
Marcelo*Ramos*Varane*Carvaljal
*************?????*****************

Jeg tror du har ret Dios. Det er mere "måden" der bliver det nye. Nøgleordet bliver omstillinger, hvor Bale er tænkt til at kunne bruge sin hurtighed på venstrekanten. Kun Ronaldo er tænkt som mere eller mindre fri for defensive opgaver. At Rafa vil have Ronaldo på 9´eren er også grunden til de mange henvendelser der har været på Benzema.

Det er meningsløst ikke at sælge Bale, når man får så fint et tilbud. Med udgangspunkt i hans præstationer sidste sæson (meget enig i at han er fejlcastet til Real), er tilbudet nærmest som at vinde i Lotto - hvis det altså er rigtigt.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Neye.

11 år 2 uger siden #7 af M_linding
Jeg tror på Neye's opstilling.

Jeg tror at Ronaldo og Bale får max bevægelsesfrihed (især Ronaldo), og skal skiftes til at søge venstrekanten og boksen. Bale vil kunne hæve sit spil en del procent, når han kan tage løb i venstresiden, og sparke til bolden imens han er i høj fart, fremfor at skulle stoppe op og vende. Han er klodset på de første 1-2 meter, men langt mere elegant når han har frihed til at finde plads at løbe på.

Selvfølgelig skal man sælge Bale - for der kommer aldrig til at være den plads, som han stortrives med (I PL ville han til gengæld være et monster). MEN! Jeg tror også på, at Rafa kan få langt mere ud af Bale, end vi har set indtil videre. Det må vi i hvert fald håbe, for han spiller i Madrid minimum en sæson mere....:-)

11 år 2 uger siden #8 af Gåser
Jeg har virkelig svært ved at tro på det rygte. Hvis det virkelig er rigtigt, at Perez har modtaget et bud på 140 af de rigtige lange, så vil han naturligvis sige ja. Det er immervæk en vanvittig fortjente på 2 år, hvilket burde appellere til forretningsmanden Perez.

Derudover kan jeg svært forestille mig, at Hazard vil være dyrere at hente som erstatning selvom Chelsea ikke er en sælgende klub osv.

Et bud kan blive for godt til at afslå.

11 år 2 uger siden #9 af Kassow-Rossing

Pelle skrev: Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det vil være en absolut katastrofe at få Ronaldo på toppen. Kan du ikke lige forklare mig det, Dios? Jeg er med på, at det går ud over dit man-crush Benzema, men derudover?

Der findes vel næppe en spiller i verden, der positionerer sig bedre end Ronaldo. Hvad er det, der er så skidt ved at have ham alene i front?

Vi har forsøgt med Ronaldo på toppen nogle enkelte kampe de seneste to sæsoner, og det er aldrig endt godt. Jeg kunne dog godt forestille mig, at Ronaldo kunne forbedre sig på den position, hvis det bliver hans stamplads.

Jeg ser dog ikke Benzema blive solgt denne sommer. Har han været rygtet væk af pålidelige kilder (Non-English)?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 2 uger siden #10 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real afviser monsterbud på Bale

Pelle skrev: Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det vil være en absolut katastrofe at få Ronaldo på toppen. Kan du ikke lige forklare mig det, Dios? Jeg er med på, at det går ud over dit man-crush Benzema, men derudover?

Det kommer selvfølgelig helt an på hvordan vi vælger at spille. Hvis vi igen pakker os, og spiller på modstandernes fejl, som et andet segunda hold, så vil Ronaldo umiddelbart være fremragende alene på toppen. Har vi derimod bolden 60/70% af tiden, hvor vores enlige angriber skal spille i rigtig små rum inde centralt, så får Ronaldo et problem. Det rækker hans kompetencer bare ikke til. Hans placeringsevne er fantastisk, men oftest skyldes det at der bliver trukket et par modstandere fra Benzema af, og han kan komme i sine fantastisk timet dybdeløb.

Umiddelbart kan jeg på ingen måder se det få succes. Medmindre vi primært spiller på omstillinger igen. Jeg plejer at have ret når det kommer til det taktiske aspekt af spillet. Nu bliver der jo godt nok også vurderet på forskellige parametre, hvor mange mener, at jo flere mål vi scorer og flere sejre vi får, desto mere underholdene er vores kampe. Det mener jeg langtfra, og faktisk tror jeg vi er ret enige omkring hvordan vi helst så Real Madrid spille fodbold.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe

11 år 2 uger siden #11 af Daniel
Det nuværende Real Madrid-hold er ikke et omstillingshold. Nuvel, det giver sig selv, at med spillere som Bale, Ronaldo og Benzema, så vil det gå relativt stærkt at stable en kontrachance på benene, men med spillere som Isco, James, Modric og Kroos - her kan Benzema vel sagtens også klemme sig ind - er det her Real Madrid-hold ikke et naturligt omstillingshold. Nej, Real Madrids nuværende stamme er et boldspillende hold.

Det store spørgsmål er blot om Benitez ser det. Hvis han kan se det, bliver Isco den foretrukne på den offensive midtbane, hvis han ikke kan se det, bliver James den foretrukne på den offensive midtbane.

Det vil sgu være fjollet at vende tilbage til Mourinhos spillestil, når man ikke længere har hurtige kontraspillere, som Di María, Özil m.fl. Det er bare min ydmyge mening.

Edit: Jeg tror faktisk overhovedet ikke på, at Real Madrid skulle have afvist et så stort bud. Det ville ikke give nogen mening, og selv ikke med Perez ved roret. Jeg tror sgu lidt den engelske presse har manglet overskrifter her i agurketiden.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7

11 år 2 uger siden #12 af Pelle

Dios skrev:

Det kommer selvfølgelig helt an på hvordan vi vælger at spille. Hvis vi igen pakker os, og spiller på modstandernes fejl, som et andet segunda hold, så vil Ronaldo umiddelbart være fremragende alene på toppen. Har vi derimod bolden 60/70% af tiden, hvor vores enlige angriber skal spille i rigtig små rum inde centralt, så får Ronaldo et problem. Det rækker hans kompetencer bare ikke til. Hans placeringsevne er fantastisk, men oftest skyldes det at der bliver trukket et par modstandere fra Benzema af, og han kan komme i sine fantastisk timet dybdeløb.

Umiddelbart kan jeg på ingen måder se det få succes. Medmindre vi primært spiller på omstillinger igen. Jeg plejer at have ret når det kommer til det taktiske aspekt af spillet. Nu bliver der jo godt nok også vurderet på forskellige parametre, hvor mange mener, at jo flere mål vi scorer og flere sejre vi får, desto mere underholdene er vores kampe. Det mener jeg langtfra, og faktisk tror jeg vi er ret enige omkring hvordan vi helst så Real Madrid spille fodbold.

Jeg er enig i, at det kommer an på hvilket spil vi ønsker at spille. Det ved vi af gode grunde ikke endnu. Jeg stiller mig bare uforstående overfor alt det her, hvis ikke Rafa ser problemet. Det er helt tydeligt, at Bale fungerer bedst, når vi agerer kontrahold. Perez (måske Rafa også) ønsker at beholde Bale, han skal nærmest være det essentielle for Real Madrid.

Alt tyder jo på, at vi kommer tilbage til Mourinho-lignende tilstande, hvor vi spiller på omstillinger. Det er heller ikle mit
ønske, da det bestemt ikke er pænt fodbold. Men måske er det bare dét, der skal til? Og ligefrem at kalde det for Segunda-bold er måske lige at gå over stregen.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Pelle.

Leveret af Kunena Forum