Madridista.dk mener: Dette er ikke revolutionernes tid!

11 år 1 uge siden #1 af Administrationen

Lucas Vázquez er en af årets nye indkøb og hans flagrende stil vil ifølge dagens skribent gøre klubben godt.

Som Real Madrid-fan hører sommeren til i kategorien unormal.

Sommerpauserne plejer at være spækkede med dyre indkøb, rygter om selvsamme og en svingdørsgymnastik, der vil gøre selv den mest ihærdige skøjteprinsesse rundtosset.

Men ikke i år. Der mangler ligesom noget.

Naturligvis har der været rygter. Det er naturligvis Real Madrid, så naturligvis er der gisninger, men på en eller anden måde har rygterne manglet troværdighed, nerve og ikke mindst konsistens. Spredt fægtning efter et pletskud, men intet, der sådan for alvor har signaleret realiseringspotentiale.

Sommerens hidtil største transfer blev landet meget tidligere på året, hvor Danilo blev købt i Porto – og de senere indkøb Vázquez og Kiko Casilla er begge sket med meget lidt virak til følge.

Heller ikke afgangen af Khedira eller sågar Casillas ditto har skabt enorme overskrifter.

Så der er roligt. Umanerligt roligt. Naturligvis kan det være som Dødens Gab 3, hvor det spejlblanke vand blot er et værn mod den heftige aktivitet, der foregår bag kulisserne, men helt ærligt. Jeg tvivler.

Selv ikke en gang et vedvarende, troværdigt rygte om en ’afløser’ for Chicharito synes at kunne manes frem.

Men helt personligt så passer det mig glimrende!

Træningskampene i Australien og Kina har allerede budt på flere ting at juble over; meget lidt indikererer, at den rigtige sæson ikke bliver på samme måde.

For med Real Madrids nuværende trup og den offensive alsidighed, der trods alt er vokset med de langt mere polyvalente Denis og Vázquez, stortalentet Mayoral, samt genfundne Jesé, der ligner fordums udgave mere og mere, så ser vi knap så sårbare ud oppe foran. Benítez’ tilstræben om at finde plads til Bale og Cristiano Ronaldo i en mere løs taktik synes også at virke fornuftig, og har beroliget mig en del.

Faktisk vil jeg strække mig så langt som at sige, at vi allerede har afløseren for Chicharito i truppen. Benzema hedder han. For med Jámes’ og Iscos præstationer - og store bidrag når de spiller - fortjener de også spilletid, og det kan sagtens blive på bekostning af franskmanden, der nok ikke vil være så selvskreven starter i kommende sæson.

En ny virkelighed, men sådan er realiteterne også, når der roteres på trænerposten.

Også centralt på banen ser tingene bedre ud – Casemiro kan vise sig at blive sommerens helt store indkøb, hans styrke i nærkampene og evner i det kontrollerende spil må gøre ondt på både Lucas Silva og Illarra – afstanden fra udskiftningsboks til grønsvær blev pludselig meget længere.

For selvom det kun er træningskampe så har Casemiro i flere omgange vist prøver på sin fysik og sit gåpåmod, hvor end ikke Yaya Toure undgik at blive offer for brasilianerens nærkampsstyrke.

Forfriskende og et aspekt, der i den grad har været savnet med Illarra, Khedira og Silva på pladsen bag Kroos og Modric. Når sidstnævnte altså var spilleklar.

Benítez har allerede nu givet indikationer af, hvad han vil med holdet: presspil og offensiv frihed vægter højt.

Benítez’ kærlighed til presspillet og de høje kæder – noget Ancelotti aldrig rigtigt lykkedes med – vil også gøre Casemiro godt. Det passer til ham. Nøjagtigt som det passer til den altid årvågne Danilo.

Også defensivt ser vi stærke ud – med den snarlige forlængelse med Ramos – og Varanes fortsatte udvikling, Pepes åbenlyse kvaliteter og Nachos fine evner, så mangler vi heller ikke noget der. Eller jo. To ting. At få Arbeloa og Coentrão sendt til andre stadions, hvor der bliver mere spilletid, og få portugiseren erstattet af en venstreback, der har mere defensive kompetencer end det åbenlyse førstevalg, Marcelo.

Tilbage er sommerens eneste vedvarende rygte – De Geas ankomst – selvom jeg er sikker på, at det, desværre, bliver en realitet, så har jeg svært ved at se det være en nødvendighed. Man har ærlig talt fulgt meget lidt med i spansk fodbold, hvis man ikke er klar over, hvor ekstremt dygtige målmænd både Navas og Casilla er – så heller ikke her er transferaktivitet en nødvendighed.

For min skyld kan Florentino Perez nøjes med et par småjusteringer, men de helt store handler har vi altså ikke behov for. Heller ikke selvom det lyder flot med Veratti, Zlatan, Vidal, Llorente eller andre etablerede navne. Og vi har over de seneste 12 år set Real Madrid købe, købe og købe - uden den helt store succes - nu prøver vi noget andet. Jeg tror, det er sundt, og det gør mig ikke i tvivl – vi går en stor sæson i møde.

Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 uge siden #2 af Siempre Madrid
Langt hen ad vejen meget enig. Det har været skønt at få forstærket bænken, især når vi nu har fået en træner, som vil gøre brug af spillerne fra nr. 12 til 23 (25).

Men jeg er slet ikke sikker på, at vi ikke skal opleve et par store præsentationer i løbet af august måned, hvor David De Gea naturligvis bliver den ene.

Men det er bare så meget Florentino Pérez at lægge et køb i de sidste dage i august for lige at skabe lidt Morbo omkring Real Madrid og give et lille boost til de spirende titel-drømme ved at hente et stort navn ind.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #3 af Raúl 7
De Gea bliver købt i august, det er der ikke den store tvivl om.

Hvad mener i om påstanden om, at hvis Modric bliver skadet så hænger vi på samme problemer som sidste sæson? Han har helt klart noget på midtbanen, som ingen af de andre har.

11 år 1 uge siden #4 af El Nacho
Jeg er enig i, at truppen har så meget kvalitet, at en marquee signing ikke er en nødvendighed. Desuden er jeg tosset med, at nogle af vore egne talenter skal indgå som breddespillere!
Hvad angår Modric og en eventuel skade, så tror jeg, at en mere stabil defensiv vil gøre os mindre sårbare, da vi i så fald bliver lidt mindre afhængige af vores mange mål. Hvis vi fx havde holdt Barca og Valencia på 1-1, så kunne vi have været mestre.

Men, hvis der bliver behov for noget magi og Modric ikke er tilgængelig, så har jeg længe gerne ville se Marcelo på midten. Han dribler fænomenalt, han kan ligge de skarpe afleveringer (som til 1-0 målet mod Inter), han kombinerer godt, og han kan tilmed skyde udefra!

11 år 1 uge siden #5 af Salix7
Super indlæg og jeg er enig det meste af vejen - dog frygter jeg lidt at et stort navn kommer til klubben på bekostning af vores egne spillere! Skal vi absolut købe flere spillere, ser jeg gerne vi nøjes med De Gea & Gaya - hvis vi samtidig sælger Illarra, Arbeloa, Coentrao & Navas.
Jeg tror på en konge sæson og glæder mig sindssygt meget til vi starter rigtigt op, selvom jeg får stillet lidt af min sult ved at se alle vores træningskampe:-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

11 år 1 uge siden #6 af SR4

Siempre Madrid skrev: Langt hen ad vejen meget enig. Det har været skønt at få forstærket bænken, især når vi nu har fået en træner, som vil gøre brug af spillerne fra nr. 12 til 23 (25).

Men jeg er slet ikke sikker på, at vi ikke skal opleve et par store præsentationer i løbet af august måned, hvor David De Gea naturligvis bliver den ene.

Men det er bare så meget Florentino Pérez at lægge et køb i de sidste dage i august for lige at skabe lidt Morbo omkring Real Madrid og give et lille boost til de spirende titel-drømme ved at hente et stort navn ind.

Det er lidt modsigende både at ville have en stærk bænk, men også store indkøb synes jeg. Vi ved at jo større sterner vi har med at gøre, jo mindre rotation kan man tillade sig og derfor skal der mindre kvalitet på bænken, fordi de gode udskiftere jo også gerne vil have spilletid.

11 år 1 uge siden #7 af Neye
Det er her rotationssystemet bliver afgørende og ikke mindst accepten af samme.....

11 år 1 uge siden #8 af BBB
Hvis det bliver en stille sommer, så ved vi jo godt, hvad det betyder for næste EMs store stjerne... Det bliver voldsomt næste sommer.

11 år 1 uge siden #9 af Siempre Madrid

SR4 skrev:

Siempre Madrid skrev: Langt hen ad vejen meget enig. Det har været skønt at få forstærket bænken, især når vi nu har fået en træner, som vil gøre brug af spillerne fra nr. 12 til 23 (25).

Det er lidt modsigende både at ville have en stærk bænk, men også store indkøb synes jeg. Vi ved at jo større sterner vi har med at gøre, jo mindre rotation kan man tillade sig og derfor skal der mindre kvalitet på bænken, fordi de gode udskiftere jo også gerne vil have spilletid.

Det snakker du bare med Florentino Pérez om ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

11 år 1 uge siden #10 af Fondo_Sur

BBB skrev: Hvis det bliver en stille sommer, så ved vi jo godt, hvad det betyder for næste EMs store stjerne... Det bliver voldsomt næste sommer.

Tjaaa, det er vel også fint. Det har faktisk vist sig at være gode indkøb, som klubben har gennemført efter en slutrunde. Halv-ukendte Özil og Khedira er gode eksempler og var fornuftige indkøb, som imponerede ved højeste niveau (dengang til VM i Sydafrika). Også er vi allesammen glade for James, hvis kvalitet ikke kan betvivles.

For at bruge et vildt ord, skal vi ikke 'dæmonisere' slutrunde-transfers. Det er egenligt et ret godt udstillingsvindue.

• MNH92
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #11 af MNH92
Jeg forstår slet ikke at så mange af jer stadig er så sikre på at De Gea bliver Real spiller i dette transfervindue. Jeg er splittet, og inden det ene eller andet bliver officielt, er den for mig 50/50.

Derudover skal Lucas Silva på en lejeaftale, Illaramendi ud for en enhver pris, om så kontrakten skal rives over, arbeloa skal væk også skal Navas byttes ud med De Gea, så er jeg egentligt godt tilfreds. Udover jeg godt kunne tænke mig Llorente, så vi også har en typisk bokspiller og derved en ny dimision i vores trup.
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved MNH92.

11 år 1 uge siden #12 af Daniel
Mulighederne med offensive er nærmest uovertrufne. Der mange gode tegn. Defensiven har stor dybde, og der kan garderes mod skader. Det er vigtigt. Jeg mangler alligevel to ting før jeg kan læne mig helt tilbage i stolen:

1. De Gea. Nuvel, Casilla og Navas er to habile målmænd og begge nok top-30 i verden, men Real Madrid skal have en top-5 målmand mellem stængerne; det er De Gea.

2. Jeg regner med, at Silva og Illarramendi er fortid inden transfervinduet lukker i. Alt andet ville overraske mig. Førstnævnte må gerne modnes i Porto ala Casemiro og sidstnævnte har ganske enkelt opbrugt sin kvote af chancer. Så står Real Madrid tilbage med Kroos, Modric og Casemiro - det er lige tyndt nok. Hvorfor ikke hente et stort talent?

Nuvel, Isco kan godt spille pladsen, men hvem gider at se den lille elegantier blive ved med at spilde sit åbenlyse talent dernede længere? Han manglede slutprodukt sidste sæson. Benitez har allerede forklaret undertegnede hvorfor i de første tre træningskampe - Isco ER en 10'er mand. Her kommer spanierens slutprodukt til sin ret.

Jeg er rimelig enig med skribenten, men truppen er ikke komplet.... endnu!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Neye

Leveret af Kunena Forum