David De Gea forhandlinger genoptaget
- FigoJensen
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Fondo_Sur skrev:
Sahinovic skrev:
Siempre Madrid skrev: Læste via AS, at Daily Star mener at vide, at Manchester United påtænker at lade David De Gea blive i klubben i det kommende år, som en slags straf for at Sergio Ramos ikke sendes den anden vej. Ifølge avisen er man ligeglad med, at man ikke indkasserer 20-30 millioner €, når De Gea skifter transferfrit i den kommende sæson.
Det er svært at have høje tanker om Manchester United - selv om de gav os Ruud van Nistelrooy ;-) - men så dumme kan de simpelthen ikke være.
Udgangspunktet må stadig være, at David De Gea snart er Real Madrid-spiller.
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så dumt af Manchester United at bibeholde deres måske bedste spiller i endnu en sæson, istedet for at sælge ham til €20-30 mio. når de ikke ligefrem står og mangler penge.
Det er en klub som gerne vil arbejde sig mod at blive en magtfaktor i England igen, derfor tror jeg også at det sportslige vægter mere end de penge de kan få De Gea.
Det er bare velkendt i disse dage, hvor transfersummerne er så store, at man er nødt at tjene noget af det tabte tilbage. Altså det United selv betalte for De Gea, som var omkring 20 mil €. I så fald ville det være 20 mil € + årlige lønninger ud af vinduet, når man nu kan tjene det tilbage. Det er et stort game med stort eksport og stort indport, men som forretning er man stadig meget opmærksom på differencen.
Men nu har United efterhånden en ligeså stærk økonomi som Real Madrid, så dette mulige tab vil ikke betyde så meget, som du selv nævner. Hvis han fx spillede i Arsenal, ville han allerede have skrevet under med Real Madrid. Derfor er jeg også slet ikke sikker på at han ender i Madrid denne sommer...
Jeg har nu en fornemmelse af at €20 mio. er noget stort set alle klubber vil kunne mærke. Der er trods alt forskel på omsætning og så et beløb som kan sættes direkte ind på kontoen. Tilmed har United jo reserverne klar, så mon ikke der alligevel er linet op til et salg.
En ting mere til ligningen er vel, om man virkelig ønsker en spiller som alle ved vil videre næste sommer. Jeg kan i hvert fald godt huske Khediras præstationer den seneste sæson - eller mangel på samme.
FigoJensen skrev: Har Ramos underskrevet en kontraktforlængelse som det fremgår af artiklen? :/
Intet officielt, men flere sider skriver at parterne eftersigende er nået til enighed eller er meget tæt på.:-)
Jeg er her stadig XOXO
- FigoJensen
- Gæst
-
JimmyBroe skrev:
FigoJensen skrev: Har Ramos underskrevet en kontraktforlængelse som det fremgår af artiklen? :/
Intet officielt, men flere sider skriver at parterne eftersigende er nået til enighed eller er meget tæt på.:-)
Lad os håbe på, at det er sandt. Jeg har dog lært i fodboldens verden, at intet er sikkert, før det står i en underskrevet kontrakt.
Så indtil det er officielt, så tager jeg intet for givet.
PS: Hvis Ramos bliver, så håber jeg han takker for sin lønforhøjelse ved at kvittere med stabilt forsvarsspil uden håbløse hjerneblødninger - fortsætter han med dem, så ville det have været bedst, han var rejst :-)
raul7=kongen skrev:
Fondo_Sur skrev:
Sahinovic skrev:
Siempre Madrid skrev: Læste via AS, at Daily Star mener at vide, at Manchester United påtænker at lade David De Gea blive i klubben i det kommende år, som en slags straf for at Sergio Ramos ikke sendes den anden vej. Ifølge avisen er man ligeglad med, at man ikke indkasserer 20-30 millioner €, når De Gea skifter transferfrit i den kommende sæson.
Det er svært at have høje tanker om Manchester United - selv om de gav os Ruud van Nistelrooy ;-) - men så dumme kan de simpelthen ikke være.
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så dumt af Manchester United at bibeholde deres måske bedste spiller i endnu en sæson, istedet for at sælge ham til €20-30 mio. når de ikke ligefrem står og mangler penge.
Det er en klub som gerne vil arbejde sig mod at blive en magtfaktor i England igen, derfor tror jeg også at det sportslige vægter mere end de penge de kan få De Gea.
Det er bare velkendt i disse dage, hvor transfersummerne er så store, at man er nødt at tjene noget af det tabte tilbage. Altså det United selv betalte for De Gea, som var omkring 20 mil €. I så fald ville det være 20 mil € + årlige lønninger ud af vinduet, når man nu kan tjene det tilbage. Det er et stort game med stort eksport og stort indport, men som forretning er man stadig meget opmærksom på differencen.
Men nu har United efterhånden en ligeså stærk økonomi som Real Madrid, så dette mulige tab vil ikke betyde så meget, som du selv nævner. Hvis han fx spillede i Arsenal, ville han allerede have skrevet under med Real Madrid. Derfor er jeg også slet ikke sikker på at han ender i Madrid denne sommer...
Jeg har nu en fornemmelse af at €20 mio. er noget stort set alle klubber vil kunne mærke. Der er trods alt forskel på omsætning og så et beløb som kan sættes direkte ind på kontoen. Tilmed har United jo reserverne klar, så mon ikke der alligevel er linet op til et salg.
En ting mere til ligningen er vel, om man virkelig ønsker en spiller som alle ved vil videre næste sommer. Jeg kan i hvert fald godt huske Khediras præstationer den seneste sæson - eller mangel på samme.
Tja, redder de Gea 5-10 point til dem i ligaen og sørger for de når et skridt længere i CL end ellers, så er 20-30 mio. € ikke værd at sælge ham for. Og ovenstående scenarie kan vel meget let være forskellen på de Gea og Romero/Valdes (hvis han overhovet får lov at blive).
Tror heller ikke de Gea laver en "Khedira", hvis han bliver i United næste sæson. Han vil komme til at spille som fast mand i modsætning til Khedira, som jo nærmest ikke blev brugt og dermed også havde rimelige ringe forudsætninger for at præstere når chancen så bød sig.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
raul7=kongen skrev:
Fondo_Sur skrev:
Sahinovic skrev:
Præcis. Og så viser Manchester United sig netop ikke som en storklub ved at puste sig op og stædigt holde på en spiller, som tilsyneladende vil væk. Her viser man storheden ved at sætte sig til forhandlingsbordet og få den bedst mulige aftale hjem, hvilket også er det, som jeg tror sker i kulissen i disse dage.
Jeg forstår på ingen måde de Manchester United-fans, som synes at det er stort, at deres klub sætter sig op mod "selveste købeklubben Real Madrid".
Hvis David De Gea absolut vil væk fra Manchester United, så bør man arbejde hen i mod det, akkurat som jeg håber at Real Madrid ville gøre det samme, hvis eksempelvis Cristiano Ronaldo fremsatte samme krav.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.