Vålerenga-kamp uden Cristiano Ronaldo
...
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Skal vi lægge noget i, at vi ikke formår at slå et middelmådigt, ligegyldigt norsk hold? Venskabskamp eller ej?
Næh, preseason er fuldstændig utilregnelig. For 2 år siden da Ancelotti tog over spillede vi en fantastisk preseason og knuste alt modstand, da sæsonen startede spillede vi elendigt. Der gik måneder før det blev stabiliseret.
Sidste år spillede vi dårligt i preseason. Efter en lidt Shaky start vandt vi over 20 kampe i streg.
I år har vi været gode defensivt, men dårlige offensivt. Lur mig, om vi til sæsonstart, ikke er elendige defensivt men gode offensivt ;)
Hvis vi til og med også mister Benzema (Arsenal skulle angiveligt have budt helt op til €70 mio), så bliver vi godt nok et sjovt tegneseriehold.
Florentino Pérez
- Inspektøren
- Gæst
-
Det er fandme bare ikke godt nok.
Jesé har klart været i bedring, men han er IMO 2-3 niveauer under hans gennembrudssæson. De 2 spillere kommer simpelthen til for lidt, og specielt imod et så dårligt hold som Vålerenga er.
Bale spiller helt uden fantasi, og uanset hvor han bevæger sig hen på banen, så bliver det bare aldrig rigtig godt. Den der med, at Ronaldo hæmmer ham kan man jo sagtens skyde ned, også selvom det blot er preseason. Bale er bare ikke i nærheden af Ronaldo's niveau, så det er nok nærmere Bale som hæmmer Ronaldo, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
Ødegaard derimod er jeg vildt imponeret over. Han besidder et helt vanvittigt potentiale, og der skal altså meget til for han ikke skal blive en verdensstjerne. Hans positionering og boldkontrol er helt sublim, og det er altså i en alder af 16 år. Han har en del fejlafleveringer og mislykkedes aktioner, men det er tydeligt og se hvorfor han var/er så eftertragtet. Han minder helt sindssygt meget om Messi i hans vendinger, boldberøringer, afleveringer og den måde han søger sin holdkammerater på. Fortsætter han sin udvikling, så skal han indlemmes i førsteholdstruppen allerede til næste sæson. Det er måske meget sundt, at give ham lidt tid og ro til at falde helt til.
Ellers en utrolig kedelig kamp, men det skal nok blive bedre når Benzema og Ronaldo kommer tilbage i topform igen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sahinovic skrev: Resultaterne er for mig ret så ligegyldige, men måden vi har spillet på igennem hele pre-season har været skræmmende dårligt, ingen koncept eller ideer overhovedet, bolden bliver kørt frem og tilbage uden at der sker noget. Det er jo næsten stadig det samme hold, med samme spillere, bare en ny træner.
-Og det er jo netop hvad vi kan forvente os i en længere række kampe, når vi får ny træner år efter år. Det hedder tilvænningsperiode. Vi må acceptere det, respektere Benitez og skrige af Perez.
Jeg er her stadig XOXO
- ElGordo
- Gæst
-
Så ved jeg ikk hvor meget i vil lægge i disse venskabskampe...
ElGordo skrev: Arsenal er et af de få "storhold" som har været helt forrygende under pre season. De taber så idag på hjemmebane 0-2 til West Ham.
Så ved jeg ikk hvor meget i vil lægge i disse venskabskampe...
Storhold. Aarhahahaha:P
Ej, selvfølgelig skal man ikke lægge mere i det, end at det er en venskabskamp. Det er jo tydeligt, at de Norske spillere, spiller som var det en ChL-finale. Hvor vi istedet spiller kampen, som var det en træningskamp/opvisningskamp mod et Norsk middelhold.
Den røde tråd er dog svær at finde -og har været det under hele pre-sæsonen- synes jeg. Det kommer forhåbentlig til at blive mere tydeliggjort inden vi rammer vinterpausen.... Ja, vinterpausen, før kan vi ikke forvente at Benitez har fået implementeret enkelte dele af sin taktik og ideer ordenligt.... Igen, ja, enkelte. Det tager tid sådan noget.
Det er nu ikke for at male fanden på væggen. For det kan lige så godt gå virkelig hurtigt. Hvis spillerne forstår hvor Benitez "vil hen". Så kan vi være godt spillende (hvad det så end betyder; kontrahold/boldbesiddende/etc.?) allerede efter langt færre spillerunder. Men det er nu sjældent at den slags bare sidder lige i skabet, når træneren har en -ofte- helt anden spillestil end sin forgænger.
Jeg er her stadig XOXO
Dios skrev: Godt nok er vi klasser over Vålerenga, også selvom vi spiller kampen med mange reserver, men vores 2 målscorere er ikke med. Det er helt tydeligt, at vores offensiv mangler Ronaldo og Benzema. Nuvel, så kan James og Bale godt score 1 mål eller 2, men holdet mangler deres 2 bedste offensive spillere. Det kan ses på banen. Jeg selv er ret ligeglad med resultatet selvom det altid er sjovere, at se os vinde. Det skræmmende for mig er stadig, at vi har spillere som stadig ikke præstere af hvad man kan forvente. Bale er igen langtfra vores bedste spiller, og Jesé har heller ikke virket til at være i omdrejninger.
Jesé har klart været i bedring, men han er IMO 2-3 niveauer under hans gennembrudssæson. De 2 spillere kommer simpelthen til for lidt, og specielt imod et så dårligt hold som Vålerenga er.
Bale spiller helt uden fantasi, og uanset hvor han bevæger sig hen på banen, så bliver det bare aldrig rigtig godt. Den der med, at Ronaldo hæmmer ham kan man jo sagtens skyde ned, også selvom det blot er preseason. Bale er bare ikke i nærheden af Ronaldo's niveau, så det er nok nærmere Bale som hæmmer Ronaldo, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
Ødegaard derimod er jeg vildt imponeret over. Han besidder et helt vanvittigt potentiale, og der skal altså meget til for han ikke skal blive en verdensstjerne. Hans positionering og boldkontrol er helt sublim, og det er altså i en alder af 16 år. Han har en del fejlafleveringer og mislykkedes aktioner, men det er tydeligt og se hvorfor han var/er så eftertragtet. Han minder helt sindssygt meget om Messi i hans vendinger, boldberøringer, afleveringer og den måde han søger sin holdkammerater på. Fortsætter han sin udvikling, så skal han indlemmes i førsteholdstruppen allerede til næste sæson. Det er måske meget sundt, at give ham lidt tid og ro til at falde helt til.
Ellers en utrolig kedelig kamp, men det skal nok blive bedre når Benzema og Ronaldo kommer tilbage i topform igen.
Meget enig. Især James og Bale var skandaløst ringe i dag. Min tålmodighed med Bale befinder sig efterhånden på et meget lille sted, han skal virkelig snart til at træde i karakter!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Meget enig. Især James og Bale var skandaløst ringe i dag. Min tålmodighed med Bale befinder sig efterhånden på et meget lille sted, han skal virkelig snart til at træde i karakter!
Hvor er det trættende at høre på...:P Pelleeeeee;-)
De var dog ringe. Lucas Vasquez gjorde det godt idag. Modric synes jeg også gjorde det fortrineligt. Danilo derimod var virkelig ringe idag.
Jeg er her stadig XOXO