Vålerenga-kamp uden Cristiano Ronaldo

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #37 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Vålerenga-kamp uden Cristiano Ronaldo

Gåser skrev: @Par nummer 7

Du kan simpelthen ikke forvente, at offensiven klikker i pre season, når du ikke spiller mere end maks en halvleg af gangen med de samme folk. Det er ikke meget, som vi har set til "galla opstillingen" i front.

Derfor vil der være misforståelser. Pre season skal bruges til at få lidt bold i benene, løbet nogle kilometer, that's it.

Jeg er ikke bekymret endnu. Vent til turneringen starter.

Jeg forventer ikke at vi spiller fantastisk fra første træningskamp, men jeg forventer spillerne og træneren finder en strategi og en spillestil alle peger hen i mod af. Ligesom der har været med defensiven og det høje pres, selvom det ikke har lykkes endnu med det offensive pres. Der skal bygges op nede fra og det koster i offensiven (mangel på mål), det er jeg klar over. Det er svært for mig at se, hvor der bliver forbedret i offensiven, for det har til tider jo også set lidt kritisk ud i offensiven under Ancelotti, især i slutningen af sidste sæson. Bale pludselig i den frie rolle, hvor alle forventede, at han skulle ligge på venstre kanten med Ronaldo eller Benzema helt fremme. Det har ikke virket og det behøver jeg ikke kampen mod Gijon, for at bekræfte, at det heller ikke vil virke der !
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Par nummer 7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• KesseBM
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #38 af KesseBM
Besvaret af KesseBM på emne Vålerenga-kamp uden Cristiano Ronaldo
Jeg synes så bredden af truppen er væsentlig bedre i denne sæson hvis den bibeholdes, fordi spillere som Denis Cheryshev og Lucas Vazquez har gjort det fornuftigt og kommet med en masse energi og fint spil. Jeg synes bænken var for tynd sidste sæson offensivt.

Ydermere synes jeg bestemt vores tre talenter har gjort en god figur (Martin Ødegaard, Marco Asensio og Borja Mayoral), jeg er spændt på at se hvordan man håndterer deres videreudvikling.

Sådan som jeg ser det må Lucas Silva, Illarramendi og til dels Arbeloa ses som de store taber i denne presæson. Jeg tænker da de bliver solgt.

Jeg tvivler på at man skal ligge så meget i de her kampe. Benitez har fået stabiliseret defensiven og gjort pladsen mellem kæderne mindre, så jeg tænker at han har fået det ud af det han ville. Det offensive er jeg sikker på kommer senere. Som der er blevet skrevet tidligere, så kan vi først vurdere hans ideer osv til vinterpause.

10 år 11 måneder siden #39 af Gåser

Par nummer 7 skrev:

Du kan simpelthen ikke forvente, at offensiven klikker i pre season, når du ikke spiller mere end maks en halvleg af gangen med de samme folk. Det er ikke meget, som vi har set til "galla opstillingen" i front.

Derfor vil der være misforståelser. Pre season skal bruges til at få lidt bold i benene, løbet nogle kilometer, that's it.

Jeg forventer ikke at vi spiller fantastisk fra første træningskamp, men jeg forventer spillerne og træneren finder en strategi og en spillestil alle peger hen i mod af. Ligesom der har været med defensiven og det høje pres, selvom det ikke har lykkes endnu med det offensive pres. Der skal bygges op nede fra og det koster i offensiven (mangel på mål), det er jeg klar over. Det er svært for mig at se, hvor der bliver forbedret i offensiven, for det har til tider jo også set lidt kritisk ud i offensiven under Ancelotti, især i slutningen af sidste sæson. Bale pludselig i den frie rolle, hvor alle forventede, at han skulle ligge på venstre kanten med Ronaldo eller Benzema helt fremme. Det har ikke virket og det behøver jeg ikke kampen mod Gijon, for at bekræfte, at det heller ikke vil virke der !

Jeg synes stadig, at det er for tidligt at konkludere, at Bale ikke fungerer som den hængende angriber. I kampen mod Vålerenga manglede vi en lang række faste startere oppe foran. Det er med disse spillere, at alle automatismerne skal komme, og de bliver spillet sammen. I første halvleg spillede han med Jese, Ødegaard, James, hvor det kun er James, der må vurderes som reel starter. I anden halvleg blev ødegaard og James byttet ud med Lucas og Denis. Igen breddespillere.

Jeg giver ikke to potter pis for pre season kampene, da de imo kun er til for at spillerne kommer i form og finder rytmen.

Det er kun de unge spillere, der skal bruge dem til at vise, at der bør regnes med dem i den kommende sæson.

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #40 af Par nummer 7

Gåser skrev:

Par nummer 7 skrev:

Jeg synes stadig, at det er for tidligt at konkludere, at Bale ikke fungerer som den hængende angriber. I kampen mod Vålerenga manglede vi en lang række faste startere oppe foran. Det er med disse spillere, at alle automatismerne skal komme, og de bliver spillet sammen. I første halvleg spillede han med Jese, Ødegaard, James, hvor det kun er James, der må vurderes som reel starter. I anden halvleg blev ødegaard og James byttet ud med Lucas og Denis. Igen breddespillere.

Jeg giver ikke to potter pis for pre season kampene, da de imo kun er til for at spillerne kommer i form og finder rytmen.

Det er kun de unge spillere, der skal bruge dem til at vise, at der bør regnes med dem i den kommende sæson.

Sidste sæson spillede Bale på en plads der ikke fungerede for ham i en hel sæson. Vil du gå i gennem endnu en sæson, for at se at han heller ikke fungerer som hængende angriber ? Om det er optakts kampe eller ej, så er det ikke fordi det går hen og bliver bedre med Bale som hængende angriber i sæsonen. Han skal ligge i venstre side, hvilket jo han ikke kan fordi Ronaldo allerede ligger der. Det samme gælder talentet Jese.

Det har jo været Real Madrids generelle problem, at spillerne ikke er købt til deres pladser eller de bliver placeret forkert. Det er stort set kun Ronaldo og Benzema der ligger rigtigt, af James, Jesé, Bale, Isco og andre offensive kræfter. Det bliver løst den dag Ronaldo skifter klub eller trækker sig fra fodbolden.

10 år 11 måneder siden #41 af Gåser
@Par nummer 7

Så fordi Bale ikke fungerede på højrekanten, så kan vi allerede nu konkludere, at han ikke vil fungere som hængende angriber?

Hvad er det for en børnehavelogik?

Han kan sagtens få et "gennembrud" som hængende angriber, hvis han spiller der. Omvendt så kan det sagtens gå, som du siger, at han falder igennem igen.

Men lad os nu evaluere, når vi kommer et godt stykke ind i sæsonen.

10 år 11 måneder siden #42 af Sebberg
Gåser:

Hvis Par nummer 7's logik er børnehavelogik, kan du så fortælle mig logikken i, at Bale skulle slå igennem inde på midten, hvor han får endnu mindre plads end på kanten? Andet end det faktum, at det er en ny plads? Skal vi prøve ham som defensiv midtbane næste sæson og måske på keeperpladsen i 17/18?

Der er jo intet ved det positionsskifte, der helt rationelt kan give en forhåbning om en bedre sæson. Han er dårlig i det små rum, har dårlige førstegangsberøringer og har brug for plads at løbe på; hvordan passer det overhovedet med at smide manden ind i smørhullet, hvor han får midterforsvarere og defensive midtbaner omkring sig? Det virker for mig som et desperat move for at få noget godt ud af ham, og med det som vi har set i preseason fra ham på den plads, der har det bestemt ikke være godt.

Send nu waliseren af sted. Han fungerer ikke på holdet. Hverken er han fodboldmæssigt castet rigtigt, men rent personlighedsmæssigt virker det overhovedet ikke til, at han trives.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye, Par nummer 7

10 år 11 måneder siden #43 af Gåser

Sebberg skrev: Gåser:

Hvis Par nummer 7's logik er børnehavelogik, kan du så fortælle mig logikken i, at Bale skulle slå igennem inde på midten, hvor han får endnu mindre plads end på kanten? Andet end det faktum, at det er en ny plads? Skal vi prøve ham som defensiv midtbane næste sæson og måske på keeperpladsen i 17/18?

Der er jo intet ved det positionsskifte, der helt rationelt kan give en forhåbning om en bedre sæson. Han er dårlig i det små rum, har dårlige førstegangsberøringer og har brug for plads at løbe på; hvordan passer det overhovedet med at smide manden ind i smørhullet, hvor han får midterforsvarere og defensive midtbaner omkring sig? Det virker for mig som et desperat move for at få noget godt ud af ham, og med det som vi har set i preseason fra ham på den plads, der har det bestemt ikke være godt.

Send nu waliseren af sted. Han fungerer ikke på holdet. Hverken er han fodboldmæssigt castet rigtigt, men rent personlighedsmæssigt virker det overhovedet ikke til, at han trives.

Han vil få langt flere muligheder, da han ofte bliver trængt op i en krog, når han ligger på højrekanten. At det så vender skidt ift. hans foretrukne venstreben.

Hvis Bale får udgangspunkt i midten, så har han langt flere bevægelsesmuligheder, hvor han kan vandre lidt mod højre og venstre.

Han spillede en periode bag den forreste angriber i Tottenham, hvor han løste opgaven fremragende.

Udover Bales fart, så er en af hans absolutte styrker hans spark. Han vil alt andet lige kommet i langt flere afslutningspositioner/situationer. Jeg ve godt pladsen er mindre, men med hans fart, så mener jeg, at han bør kunne løsrive sig derinde.

Jeg siger ikke, at det bliver en succes, men jeg synes bare, at det er alt for tidligt at sige, at det ikke vil lykkes.

Men som flere andre herinde, så er jeg mest fortaler for, at han skibbes afsted såfremt, at rygterne om et mosterhøjt på fra England har været sande.

Det virker dog ikke til at være planen med Bale, og så synes jeg, at det er fint, at man forsøger andre muligheder med ham.

10 år 11 måneder siden #44 af El Rojo
Alle er vel enige om, at det er for tidligt at spå om det kan blive en succes med Bale på midten. Men grundlæggende er der jo to kæmpe store problemer med ham, som jeg tvivler på han nogensinde kan komme til livs.

1) Han får aldrig den plads som han fik i England. Hverken på højre, venstre eller i midten. Dertil er Real Madrid simpelthen for altdominerende et hold, som i 80-90% af kampene, vil lægge et massivt pres på modstanderens halvdel. Det lider han ekstremt meget under. Jeg tvivler sådan set også på, at han ville blive en succes i Chelsea, United etc. Tottenham havde alligevel ikke samme storholds-faktor, og han fik meget plads at boltre sig på.

2) Han er FULDstændig blottet for selvtillid. Det er i mine øjne den vigtigste faktor, og den største risiko for, at han aldrig bliver en succes i Real Madrid. Hans underlige stil må være et vidnesbyrd om en mand der ikke kan finde sig til rette (overfortolkning, jaja). Men det er jo fuldstændig vanvittigt. Hans tekniske kvaliteter kan ikke have dalet så meget siden Tottenham, og der husker de fleste hvordan han bare smaskede den i hjørnet, ligegyldigt hvor han modtog bolden, i sin sidste halvsæson.

Jeg tror, desværre, på endnu en sløj sæson for Bale. Han får sikkert scoret sin mål, og også lavet sine assists, men det gør man stort set ligegyldigt hvad, når man ligger som en del af den trekløver, på et hold der scorer 100+ kasser pr. sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #45 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Vålerenga-kamp uden Cristiano Ronaldo
Hvis Bale overhovedet skal have en mulighed for at blive en succes i Real Madrid skal han ned og spille på den plads hvor Di Maria spillede sin sidste sæson. Fra venstreside på midtbanen kan han have mulighed for at trænge igennem med sine kraftfulde løb. Det forudsætter nok at Real Madrid skal spille på omstillinger i højere grad end de gør for tiden. Den første sæson med Ancelotti spillede de en del på omstillinger og det viste sig at være en succes. Problemet er bare at Real Madrid i mellemtiden har erhvervet sig spillere som Kroos og James. Desuden har Isco efterhånden vist så meget kvalitet at han også er svær at komme udenom. De tre spillere samt Modric vil selvfølgelig foretrække at være boldbesiddende. Derfor bliver det meget svært for Bale.

jeg frygter dog lidt at Benitez kunne finde på at droppe James og Isco for at lave en solid midtbane med Casemiro, Modric og Kroos. På den måde vil han kunne spille på omstillinger med Bale, Benzema og Ronaldo. jeg vil faktisk ikke engang udelukke at det kunne virke for Real Madrid,men det ville være i strid med al fodboldromantik at sætte spillere som Isco og James på bænken.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Johnson.

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #46 af Par nummer 7

Sebberg skrev: Gåser:

Sebber, Det er også hvad vi har set i optakten. Det bliver ikke nemmere i løbet af sæsonen, Bale passer ikke til den plads.

Det er vist nok svar til dig Gåser.

Leveret af Kunena Forum