Onda Cero: Real Madrid kunne have indskrevet De Gea i nat

10 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spanske Onda Cero tilbød TMS faktisk Real Madrid at indskrive David De Gea i nat efter at have modtaget dokumenterne kl. 0.26, altså næsten en halv time for sent.

Det ville dog betyde, at Real Madrid først kunne bruge den spanske målmand fra januar måned, mens De Gea ikke måtte komme i kamp for Manchester United i den mellemliggende periode og derfor valgte Real Madrid at takke nej.

Real Madrid forventes nu at hente David De Gea på en fri transfer næste sommer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #2 af nono
Det er jo yderligere vand på min mølle ift. teorien om, at SÅ interesserede var Perez/Real Madrid heller ikke i De Gea. Jeg fastholder troen, at det dybest set passer Real Madrid udemærket at få David De Gea gratis. Dels fordi Navas er en glimrende målmand som også selv vil have en relativ høj værdi i markdeet og dels for at give Manchester United, som Real Madrid jo historisk set altid lægger lidt arm med (Ronaldo, Nistelrooy, Beckham, Ramos), én over nakken.
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved nono.

10 år 10 måneder siden #3 af Siempre Madrid

nono skrev: Det er jo yderligere vand på min mølle ift. teorien om, at SÅ interesserede var Perez/Real Madrid heller ikke i De Gea. Jeg fastholder troen, at det dybest set passer Real Madrid udemærket at få David De Gea gratis. Dels fordi Navas er en glimrende målmand som også selv vil have en relativ høj værdi i markdeet og dels for at give Manchester United, som Real Madrid jo historisk set altid lægger lidt arm med (Ronaldo, Nistelrooy, Beckham, Ramos), én over nakken.

Det er da klart, at Real Madrid ikke vil betale 30 millioner € for en spiller, som man først kan bruge om et halvt år, hvor han alligevel er fri til at kunne forhandle med andre klubber. Det ville jo være det glade vanvid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 10 måneder siden #4 af Zyconith
Bortset fra at det umuligt at konkludere hvad der er op og ned i denne sag, må man håbe at De Gea i et eller andet omfang har været informeret om RM's rationaler gennem forløbet. I så fald, kan en forhåndsaftale forhåbentligt sikre et fremtidigt skifte.

Såfremt det modsatte er tilfældet, og han føler sig godt og grundigt forvirret og forrådt, er der heldigvis så mange andre dygtige målmænd.

G. Rulli i Sociedad (bliver spændende at følge dem i år) er IMO et spændende alternativ, der indenfor det næste års tid gerne skulle have opfyldt kravene til et statsborgerskab.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Zyconith.

10 år 10 måneder siden #5 af M_linding

nono skrev: Det er jo yderligere vand på min mølle ift. teorien om, at SÅ interesserede var Perez/Real Madrid heller ikke i De Gea. Jeg fastholder troen, at det dybest set passer Real Madrid udemærket at få David De Gea gratis. Dels fordi Navas er en glimrende målmand som også selv vil have en relativ høj værdi i markdeet og dels for at give Manchester United, som Real Madrid jo historisk set altid lægger lidt arm med (Ronaldo, Nistelrooy, Beckham, Ramos), én over nakken.

Hvis man vil spekulere i vilde historier og motiver, var det så ikke mere nærliggende at spørge: Hvorfor tog det United mere end 8 timer, at sende dokumenterne til Real Madrid?

Aftalen var på plads tidligt om eftermiddagen, men United fik pludselig udskudt de sidste detaljer til sent om aftenen... Det forstår jeg ikke - og det lyder som om, at de heller ikke forstår det i Real Madrid.

10 år 10 måneder siden #6 af Kassow-Rossing
Ifølge Manchester United brugte de ikke otte timer. De mener det er Real Madrids skyld.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

10 år 10 måneder siden #7 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Det er da klart, at Real Madrid ikke vil betale 30 millioner € for en spiller, som man først kan bruge om et halvt år, hvor han alligevel er fri til at kunne forhandle med andre klubber. Det ville jo være det glade vanvid.

Jeg forstår ikke helt. Hvorfor skulle Real Madrid først bruge ham efter et halvt år?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 10 måneder siden #8 af Fondo_Sur

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jeg forstår ikke helt. Hvorfor skulle Real Madrid først bruge ham efter et halvt år?

Det kan vi også godt, men 30 mil € + Navas blot et halv år før man kan få ham gratis går jo ikke.

10 år 10 måneder siden #9 af Dios

M_linding skrev:

Hvis man vil spekulere i vilde historier og motiver, var det så ikke mere nærliggende at spørge: Hvorfor tog det United mere end 8 timer, at sende dokumenterne til Real Madrid?

Aftalen var på plads tidligt om eftermiddagen, men United fik pludselig udskudt de sidste detaljer til sent om aftenen... Det forstår jeg ikke - og det lyder som om, at de heller ikke forstår det i Real Madrid.

Ifølge United var det 6 timer, men et godt bud kunne være, at de virkelig var i tvivl om et salg. Om det var 6 eller 8 timer er jo ligegyldigt, for der var stadig masser af tid om det var 6 eller 8. Det er hvad begge klubber kan enes om i deres udtalelser, hvor de herefter giver hinanden skylden om hvem der kom med rettelserne set om aftenen. Min store frygt er, at United nu 2 gange har "truet" med, at de har det engelske fodboldforbund's fulde opbakning, hvis FIFA blev indkaldt. Det er Real Madrid selv som ikke ville indblande FIFA, og deres officielle forklaring stemmer bare ikke overens med det normale. Det er godt nok aldrig sket før, at en spansk klub har fået dispensation, men det ligner ikke Real Madrid ikke at "anke" sådan en sag.

Det er noget som har fået mig til at tvivle utrolig meget på, at det rent faktisk er Real Madrid selv som trak sig.

10 år 10 måneder siden #10 af Dios

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Det kan vi også godt, men 30 mil € + Navas blot et halv år før man kan få ham gratis går jo ikke.

Vi gav 30 mio. Euro for Kroos året forinden som stod i samme situation. Jeg synes ihvertfald bare ikke, at det er det værd, hvad angår den uvished der er. Del Bosque har idag været ude og lægge pres på De Gea ved at sige, at det er meget usandsynligt, at han får lov til at spille Em, hvis han ikke spiller for United denne sæson. Det rigtige i United's situation ville jo være, at lade den bedste målmand stå, men jeg tror ikke på, at De Gea spiller medmindre han skriver under på en ny kontrakt.
Vi kan blive enige om, at det var lidt for mange penge De Gea ville koste, men slet ikke ift. den reelle markedsværdi han har. Det er bare så dumt, og jeg tror sgu vi mister ham, fordi Em spiller en så stor rolle.
Det skal også lige siges, at jeg ikke ser Navas eller Casilla som andet end reserver i Real Madrid.

10 år 10 måneder siden #11 af Fondo_Sur
@Dios

Noget smart United kune gøre er at forny De Gea's kontrakt med en overskuelig frikøbsklausul på cirka 20 mil €. Det ville i hvert fald være en god løsning for De Gea.

10 år 10 måneder siden #12 af nono
Baseret på det fremlagte materiale er det Real Madrid som ser sløsede ud. Manchester United kan jo dokumentere, at have indsendt deres del af papirerne rettidigt, mens man i Madrid i desperation ender med at sende papirerne 00.28 til det spanske fodboldforbund.

Manchester United har tilbudt at sende dokumentation til Fifa om at have overholdt alle deadlines mhbp. at forsøge at lukke handlen efter deadline, men Real Madrid har ikke villet forfølge denne mulighed. Årsagen til dette skyldes så vidt vurderes udelukkende kendsgerningen, at Real Madrid ikke selv er i stand til at levere lignende dokumentation. Real Madrids beskrivelse af forløbet løber i denne forbindelse ingen parters ærinde eftersom man tilstår (1) at forsøge at logge på systemet efter deadline samt (2) forsøger at sende dokumentation til det spanske fodboldforbund efter deadline. Enhver spinkel sandsynlighed for at lade handlen gå igennem d. 1 September døde, som jeg ser det, med Real Madrids egen klodsede pressemeddelelse.

Der kan selvfølgelig være mange gode grunde til, at Real Madrid ender med ikke at overholde deadlinen, men på baggrund af de afklaringer samt fremlagte dokumentation står det klart, at det først og fremmest er Real Madrids juridiske afdeling som ser fjollede ud, retfærdigt eller ej.

At en klub som år for år gennemfører spektakulære handler laver så store brølere ifm. De Gea handlen rejser naturligvis spørgsmålet: Var de virkelig så inkompetente eller lod de bevidst handlen løbe ud i sandet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum