Onda Cero: Real Madrid kunne have indskrevet De Gea i nat
nono skrev: Baseret på det fremlagte materiale er det Real Madrid som ser sløsede ud. Manchester United kan jo dokumentere, at have indsendt deres del af papirerne rettidigt, mens man i Madrid i desperation ender med at sende papirerne 00.28 til det spanske fodboldforbund.
Manchester United har tilbudt at sende dokumentation til Fifa om at have overholdt alle deadlines mhbp. at forsøge at lukke handlen efter deadline, men Real Madrid har ikke villet forfølge denne mulighed. Årsagen til dette skyldes så vidt vurderes udelukkende kendsgerningen, at Real Madrid ikke selv er i stand til at levere lignende dokumentation. Real Madrids beskrivelse af forløbet løber i denne forbindelse ingen parters ærinde eftersom man tilstår (1) at forsøge at logge på systemet efter deadline samt (2) forsøger at sende dokumentation til det spanske fodboldforbund efter deadline. Enhver spinkel sandsynlighed for at lade handlen gå igennem d. 1 September døde, som jeg ser det, med Real Madrids egen klodsede pressemeddelelse.
Der kan selvfølgelig være mange gode grunde til, at Real Madrid ender med ikke at overholde deadlinen, men på baggrund af de afklaringer samt fremlagte dokumentation står det klart, at det først og fremmest er Real Madrids juridiske afdeling som ser fjollede ud, retfærdigt eller ej.
At en klub som år for år gennemfører spektakulære handler laver så store brølere ifm. De Gea handlen rejser naturligvis spørgsmålet: Var de virkelig så inkompetente eller lod de bevidst handlen løbe ud i sandet?
Hmm du kan helt sikkert godt have en pointe. Men meldinger fra journalister med kendskab til de inderste kredse i Madrid siger (så vidt jeg forstår), at Real Madrid er rasende på United - så noget må der være sket. Spændende om vi nogensinde bliver klogere..
........................
Dios
Jeg har det ligesom dig, at jeg gerne så at man hentede De Gea nu, selvom han først kan spille fra januar.
For mig er det så vigtig en transfer, at jeg har svært ved at acceptere risikoen for, at vi nu mister ham. Jeg forstår ikke, at folk så roligt går ud fra, at De Gea med sikkerhed bliver ved med at vælge Real Madrid.
Der er tre målmænd i verden, som er bedre end alle andre. Og vi har muligheden for at få en af dem, og lade ham stå de næste 10+ år. Her lyder 30 mio. euro altså lidt som småpenge, set i det store billede..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Steen skrev: Godt nok er vi alle træt af De Gea rygter, men ifølge La Sexta er De Gea rasende på Real, og Jorge Mendes skulle angiveligt have anbefalet ham at forlænge med United.
Jeg har hele tiden holdt fast i, at jeg ikke er sikker på, at De Gea ender i Real Madrid næste sommer eller sågar til januar, efter denne blamage. Jeg ser det mindst lige så sandsynligt, at De Gea ender med at skrive under på en ny kontrakt med Manchester United.
Jeg vil overhovedet ikke bebrejde englænderne i dette forløb. I min verden har Real Madrid pisset noget så grusomt på De Gea. Jeg forstår ham godt, hvis han ikke vil Real Madrid længere.
Edit: Undskyld mine meget lidt konstruktive ord, men det forarger mig, at man ikke smider de nødvendige penge efter verdens måske bedste målmand (top-3), der kan stå på kassen i Real Madrid i minimum 10 år.... MINIMUM!
Fondo_Sur skrev: @Dios
Noget smart United kune gøre er at forny De Gea's kontrakt med en overskuelig frikøbsklausul på cirka 20 mil €. Det ville i hvert fald være en god løsning for De Gea.
Du laver lidt fis med mig ikk? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Fondo_Sur skrev: @Dios
Noget smart United kune gøre er at forny De Gea's kontrakt med en overskuelig frikøbsklausul på cirka 20 mil €. Det ville i hvert fald være en god løsning for De Gea.
Du laver lidt fis med mig ikk? :)
Så kunne han spille fodbold igen med den mulighed, at han kunne tage til Madrid, hvis han får lyst. Men det var ud fra Uniteds og De Gea perspektiv...
Jo mere jeg tænker over denne fail-transfer, jo mere uoverskueligt finder jeg situationen.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Manchester United vil naturligvis lokke med en kontraktforlængelse, men man kan heller ikke have ham siddende på tribunen i et helt år, hvis han nægter at forlænge. Dertil er Louis van Gaals alternativer simpelthen for dårlige.
David De Gea er sikret en økonomisk kompensation fra Real Madrid, hvis han overkommer denne sæson i Manchester United og skifter til Real Madrid næste år.
Man kan godt forestille sig, at De Gea får en klausul i sin kontrakt, hvis han forlænger med Manchester United, som giver ham lov til at skifte til Real Madrid, men så bliver det ikke til 20 millioner €, men nok snarere 40 millioner €. Nu skal vi heller ikke gøre Manchester United dummere end de er.
Men rygtet om, at De Gea risikerer at skulle tilbringe et år på tribunen, hvis han ikke forlænger, kan vi vist godt skyde ned med det samme. Det vil ingen acceptere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Skriver de Gea ikke kun under på en kontrakt, hvis han vælger at blive i United? Jeg mener, hvis han føler, at United har ødelagt hans skifte til Madrid, spiller han vel denne sæson og forlader klubben på fri transfer til næste sommer.Siempre Madrid skrev: Spørgsmålet er om De Gea har is nok i maven.
Manchester United vil naturligvis lokke med en kontraktforlængelse, men man kan heller ikke have ham siddende på tribunen i et helt år, hvis han nægter at forlænge. Dertil er Louis van Gaals alternativer simpelthen for dårlige.
David De Gea er sikret en økonomisk kompensation fra Real Madrid, hvis han overkommer denne sæson i Manchester United og skifter til Real Madrid næste år.
Man kan godt forestille sig, at De Gea får en klausul i sin kontrakt, hvis han forlænger med Manchester United, som giver ham lov til at skifte til Real Madrid, men så bliver det ikke til 20 millioner €, men nok snarere 40 millioner €. Nu skal vi heller ikke gøre Manchester United dummere end de er.
Men rygtet om, at De Gea risikerer at skulle tilbringe et år på tribunen, hvis han ikke forlænger, kan vi vist godt skyde ned med det samme. Det vil ingen acceptere.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Altså han behøver jo ikke at underskrive en ny kontrakt for at blive i United i den kommende sæson.
Jeg tror de eneste to scenarier, der er i spil er; de Gea forlænger og bliver i United, eller de Gea forlænger ikke og forlader United til sommer.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Raul-rik skrev: At de Gea kun underskriver en kontrakt, hvis han vælger at blive efter kommende sæson.
Jeg tror de eneste to scenarier, der er i spil er; de Gea forlænger og bliver i United, eller de Gea forlænger ikke og forlader United til sommer.
Jamen, naturligvis. Han har jo kontraktudløb om et år, så selvfølgelig forlader han klubben, hvis ikke han forlænger.
Måske har jeg ikke formuleret mig helt ordenligt.Siempre Madrid skrev:
Raul-rik skrev: At de Gea kun underskriver en kontrakt, hvis han vælger at blive efter kommende sæson.
Jamen, naturligvis. Han har jo kontraktudløb om et år, så selvfølgelig forlader han klubben, hvis ikke han forlænger.
Jeg kommenterer rygtet om, at de Gea skulle forlænge med United og så stadig skifte klub til næste sommer. Det tror jeg ikke er en mulighed. Mine to scenarier var de to jeg nævnte tidligere.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Raul-rik skrev:
Måske har jeg ikke formuleret mig helt ordenligt.Siempre Madrid skrev:
Jeg kommenterer rygtet om, at de Gea skulle forlænge med United og så stadig skifte klub til næste sommer. Det tror jeg ikke er en mulighed. Mine to scenarier var de to jeg nævnte tidligere.
Nu er Gammelfar meget bedre med ;-)
Den bliver i hvert fald svær at få Manchester United tæt på, men på den anden side, så er englænderne også i en situation, hvor David De Gea er for god til at have siddende på tribunen, hvis man vil opnå de sportslige mål, så de kan heller ikke forlange alverden af ham i en kontrakt-situation.