Sky: De Gea forhandler med Manchester United
- FigoJensen
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
FigoJensen skrev: "Frikøbsklausul højest på 30 mil. £." Så er der nok en rimelig god chance for, at Real Madrid stadig vil betale for ham næste sommer og United får nogle penge for ham, som de hele tiden har ønsket. Ydermere kan de gøre brug af ham en sæson til. Jeg tror dog ikke, at De Gea er super lykkelig for situationen, men det er det bedste han kan få ud af det nu en gang.
Lige præcis og hvor håber jeg dog dette rygte er sandt!
Jeg synes i hvert fald overhovedet ikke det virker usandsynligt, at en sådan frikøbsklausul er lavet. Som du skitsere det, så vil alle parter, på hver sin måde - godt nok i større eller mindre grad - ende som vindere. Tværtimod virker det usandsynligt, at De Geas yderst logisk ønske om et skifte (Gaalskaben, våde og regnkolde England, langt fra familien) med ét skulle gå i sig selv. Det er den selvfølgelig ikke og hvor ville han dog bare være usandsynlig dårligt rådgivet, hvis han har skrevet under på en kontrakt, som vil betyde, at Real skal hente ham for op mod det dobbelte, af hvad man kunne have hentet ham for i sommers, og stadig tro, at skiftet ville kunne lade sig gøre. Risikoen for at glippe en EM-slutrunde, har selvfølgelig vejet tungt, men altså, kan det virkelig veje mere end at skifte Van Gaals United ud med Real Madrid? Jeg tror at grunden til, at De Gea har skrevet undet så hurtigt, er fordi, at kontrakten i sidste ende ville kunne opfylde alle parters interesser.
Altid Real Madrid.
FigoJensen skrev: Engelske medier melder om en frikøbsklausul på 30 mil. £ i den nye kontrakt, så det er ikke en vanvittig høj pris han skal købes for næste sommer. Det er omtrent det samme som det havde været denne sommer, vel. Bevares man skal selvfølgelig ikke tage for givet, at den engelske presse bringer det rigtige tal. Jeg synes dog selv, at det lyder realistisk. Jeg forestiller mig et scenarie ala at United har givet De Gea et ultimatum. "Skriv under på en ny kontrakt med os (så vi kan sælge dig for penge) eller sid på bænken denne sæson." De Gea har selvfølgelig et stort ønske om at deltage i EM, hvorfor han nærmest er tvunget til at skrive under så, da han ellers ikke kommer med. Jeg tror dog, han til gengæld er kommet med et krav mod at forlænge. "Frikøbsklausul højest på 30 mil. £." Så er der nok en rimelig god chance for, at Real Madrid stadig vil betale for ham næste sommer og United får nogle penge for ham, som de hele tiden har ønsket. Ydermere kan de gøre brug af ham en sæson til. Jeg tror dog ikke, at De Gea er super lykkelig for situationen, men det er det bedste han kan få ud af det nu en gang.
Det lyder ret fornuftigt. Har du en kilde om frikøbsklausulen?
Men nu bliver spændende at se hvordan Navas' status er til det tidspunkt. Kampene indtil videre har i hvert fald vist, at han faktisk er en fremragende målmand.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev: Siempre Madrid skrev:
Jeg ville rigtig gerne have haft David De Gea til klubben, men han har sørget for at gå fra at kunne komme gratis til at Real Madrid skal hoste op med sandsynligvis 40-50 millioner € og det synes jeg ikke vidner om et særligt stort ønske om at komme til Real Madrid.
Selv om David De Gea uden tvivl er en af verdens tre bedste målmænd, så er vi jo trods alt ikke i en situation, hvor det er "De Gea eller kaos". Derfor vil jeg hellere gå efter en spiller, som har et dybfølt ønske om at komme til Real Madrid end en Mercenario uden is i maven. Og nu kom det til at lyde hadsk. Det beklager jeg.
Du har det altid meget med at vinkle tingene til Real Madrid's fordel. Selvom du siger, at United ville stille med det bedste hold, og man uden tvivl ville lade De Gea spille uanset hvad, så skal vi bare ikke mange måneder tilbage for at se en lignende situation med Khedira, som altid på mystisk vis var meldt skadet, og reelt ikke spillede meget mere end 4-5 kampe i hans sidste sæson. Han ville ikke forlænge, og det fik han at mærke på manglende spilletid. Det var nemlig ikke til Real Madrid's bedste, at lade ham sidde og rådne op på bænken/tribunen.
Vi er ikke i kaos, men vi har ikke en af de bedste målmænd i verden. Navas kommer nok lige akkurat med i top 10, men så heller ikke mere. Is i maven kunne ligeså godt have kostet ham hans karriere og 100% et misset Em. Det er bare ikke det værd. Så lækkert er det altså heller ikke at spille for Real Madrid, og slet ikke hvis man i forvejen spiller i United. De Gea gjorde alt det han skulle, og jeg forstår godt hvorfor han forlængede. Det er også derfor jeg mener man skulle hente ham uanset pris på sidstesdagen.
United ville ikke sælge, Real Madrid ville ikke betale det der blev krævet og De Gea ville ikke risikere at sidde en sæson på bænken. Tager man de egoistiske briller på, så har alle parter jo spillet sine kort rigtigt. Den eneste taber er dog Real Madrid, og til dels De Gea. Alt efter hvor glad han egentlig er for United.
United fik hvad de ville have. De beholdte De Gea, og fik ham til at skrive under på en ny kontrakt. Det gør bare ondt, når det rent faktisk er sådan vi plejer af få det. Vi må videre, og forhåbentlig køber vi en bedre målmand end Navas til næste sommer.
Du vil kunne finde mange steder, hvor jeg kritiserede Carlo Ancelotti for (heller) ikke at bruge Sami Khedira.
Og hold nu op med, at Manchester United bare kunne bænke De Gea et helt år. Selvfølgelig kunne de ikke det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Sandheden var jo at han fik et par chancer, men simpelthen spillede så fornærmende ringe, at man selvfølgelig ikke kunne udtage ham igen. Husk blot tilbage på Atletico-afklapsningen, hvor Khedira i første halvleg overhovedet ikke lignede en spiller som ønskede at yde for sin løn.
Mon ikke De Gea ville have gjort mere i sit sidste kontraktår? Jeg tror det. Det sagt, så virker det logisk. United har sikret sig penge mod at lade De Gea spille. De Gea har sikret sig spilletid, udvikling og ro, mod at hans kommende klub må betale lidt for ham.
EDIT:
I øvrigt melder flere medier om €41 mio. i frikøbsklausul. Det er jo en stinker af en provokation fra United, hvis det er det præcise beløb.
raul7=kongen skrev: Aaaaah, skal vi nu ikke lade være med at bringe Khedira op igen?
Sandheden var jo at han fik et par chancer, men simpelthen spillede så fornærmende ringe, at man selvfølgelig ikke kunne udtage ham igen. Husk blot tilbage på Atletico-afklapsningen, hvor Khedira i første halvleg overhovedet ikke lignede en spiller som ønskede at yde for sin løn.
Mon ikke De Gea ville have gjort mere i sit sidste kontraktår? Jeg tror det. Det sagt, så virker det logisk. United har sikret sig penge mod at lade De Gea spille. De Gea har sikret sig spilletid, udvikling og ro, mod at hans kommende klub må betale lidt for ham.
EDIT:
I øvrigt melder flere medier om €41 mio. i frikøbsklausul. Det er jo en stinker af en provokation fra United, hvis det er det præcise beløb.
jeg må også tilskrive mig den holdningat Khedira ikke blev brugt fordi han ikke var god nok, men jeg var heller aldrig imponeret overKhedira spm spiller, lidt sådan som jeg også havde det ,ed Illara, så det er ikke sikkert at jeg har set helt objektivt på det.
om Khedira altid var "skadet" ved jeg ikke om var korrekt, men tror det ikke.
DDG situationen er nok endt "værst" for DDG og Real. Dog ser Navas ud til at stå forrygende (hvert fald de sidste 3 kampe) så måske er det slet ikke så slemt.
DDG ville måske gerne til Madrid, måske er han blevet fornærmet og ønsker det ikke længere, måske er han blevet presset af manchester eller også har han det faktisk godt i manchester. Vi ved det jo egentlig ikke.
men Madrid burde nok bare vde betalt de 30, istedet for 40 til sommer.
Noget helt andet: Tror i Casilla får lov at stå i CL og/eller Copa ?
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev: Siempre Madrid skrev:
Jeg ville rigtig gerne have haft David De Gea til klubben, men han har sørget for at gå fra at kunne komme gratis til at Real Madrid skal hoste op med sandsynligvis 40-50 millioner € og det synes jeg ikke vidner om et særligt stort ønske om at komme til Real Madrid.
Selv om David De Gea uden tvivl er en af verdens tre bedste målmænd, så er vi jo trods alt ikke i en situation, hvor det er "De Gea eller kaos". Derfor vil jeg hellere gå efter en spiller, som har et dybfølt ønske om at komme til Real Madrid end en Mercenario uden is i maven. Og nu kom det til at lyde hadsk. Det beklager jeg.
Du har det altid meget med at vinkle tingene til Real Madrid's fordel. Selvom du siger, at United ville stille med det bedste hold, og man uden tvivl ville lade De Gea spille uanset hvad, så skal vi bare ikke mange måneder tilbage for at se en lignende situation med Khedira, som altid på mystisk vis var meldt skadet, og reelt ikke spillede meget mere end 4-5 kampe i hans sidste sæson. Han ville ikke forlænge, og det fik han at mærke på manglende spilletid. Det var nemlig ikke til Real Madrid's bedste, at lade ham sidde og rådne op på bænken/tribunen.
Vi er ikke i kaos, men vi har ikke en af de bedste målmænd i verden. Navas kommer nok lige akkurat med i top 10, men så heller ikke mere. Is i maven kunne ligeså godt have kostet ham hans karriere og 100% et misset Em. Det er bare ikke det værd. Så lækkert er det altså heller ikke at spille for Real Madrid, og slet ikke hvis man i forvejen spiller i United. De Gea gjorde alt det han skulle, og jeg forstår godt hvorfor han forlængede. Det er også derfor jeg mener man skulle hente ham uanset pris på sidstesdagen.
United ville ikke sælge, Real Madrid ville ikke betale det der blev krævet og De Gea ville ikke risikere at sidde en sæson på bænken. Tager man de egoistiske briller på, så har alle parter jo spillet sine kort rigtigt. Den eneste taber er dog Real Madrid, og til dels De Gea. Alt efter hvor glad han egentlig er for United.
United fik hvad de ville have. De beholdte De Gea, og fik ham til at skrive under på en ny kontrakt. Det gør bare ondt, når det rent faktisk er sådan vi plejer af få det. Vi må videre, og forhåbentlig køber vi en bedre målmand end Navas til næste sommer.
Du vil kunne finde mange steder, hvor jeg kritiserede Carlo Ancelotti for (heller) ikke at bruge Sami Khedira.
Og hold nu op med, at Manchester United bare kunne bænke De Gea et helt år. Selvfølgelig kunne de ikke det.
Ok Siempre hvis De Gea bare brugte Real, forstår jeg ikke han rent faktisk var klar til Real hvis ikke fordi United sendte papirene forsent?
For det andet forstår jeg ikke han ville inkludere en lav frikøbsklausul, hvis ikke han gerne VIL til Real?
Forhåbentlig betyder den ekstra høje pris, at De Gea ikke får nogen sign on fee og måske en mindre løn ift. den aftalte, det ville være fair.
Den er jeg med på, for jeg var endelig enig med dig :)
Selvfølgelig ville de kunne bænke De Gea. Præcis ligesom Mourinho kunne bænke Casillas. Romero har gjort det over al forventning, og havde umiddelbart ikke spillet sig af holdet. Hvis du så De Gea i weekenden, så spillede han sig selv af holdet med flere håbløse aktioner.
raul7=kongen
Aaaaah, skal vi nu ikke lade være med at bringe Khedira op igen?
Et par chancer er helt korrekt, og ja der var specielt én kamp hvor han så håbløs ud. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men så var han ikke den eneste. Jeg mindes det enten var 4-0 nederlaget imod Atletí, ellers var det 4-3 nederlaget imod Schalke. Det var ihvertfald én af de kampe. Med flere måneders pause imellem kampene, så siger det næsten sig selv, at han ikke er i form. Derudover, så var der flere gange hvor han slet ikke blev udtaget, selvom han ikke var skadet. Det gør jo ligefrem ikke noget for motivationen. Khedira blev straffet for ikke at skrive under, hvis man siger noget andet, så skulle man vel ikke være Real Madrid fan?
Og som jeg lige har sagt til Siempre, så spillede De Gea katastrofalt i weekendens opgør, så hvis De Gea ikke havde skrevet under på en ny kontrakt, så kunne United have undladt De Gea helt, fordi han spillede så dårligt, at man bare ikke kunne udtage ham igen? Altså igen, hvis man bruger din logik :)
Vi manglede Khedira, og det kunne jo næsten ikke blive værre end at se Kroos spille i bakgear, Illarra som kreatøren og Nacho som afslutteren. Det var jo håbløst ikke at tage ham i brug.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.