Benítez vil have flere mål fra Isco
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ifølge spansk presse var Isco en af de spillere, som leverede den dårligste præstation i weekendens udklassering af Espanyol.
Træner Rafa Benítez var dog glad for spanierens arbejds-iver, men lige som de fleste andre, savner han også lidt mere pondus foran mål fra Iscos side. Til spansk presse sagde Real Madrid-træneren:
- Han er en fantastisk spiller og han skal gøre det, som han har gjort i denne tid, nemlig at arbejde med detaljerne foran mål for bedre at kunne score mål. Jeg er interesseret i at få den styrke og den hjælp til holdet, hvis han bliver bedre til at lave mål.
Isco får rig mulighed for at øve sig på den disciplin i den kommende tid, idet hans direkte rival til en plads i startopstillingen, James, er ude med en skade.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi er ikke helt ved siden af!
Én ting er sikkert. Jeg har lige smidt Florentino en uopfordret ansøgning som ny træner. Han har ikke lige svaret endnu.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jeg er her stadig XOXO
Nu hvor jeg tænker tilbage, så husker jeg tydeligt at José Mourinho udtalte det samme om Özil lige inden Champions League kampen mod Dortmund på Bernabéu, og hvad sker der i kampen, Özil står alene med målmanden og istedet for at aflevere til en helt fri Ronaldo - som han plejede at gøre - så prøver han selv, og misbruger en kæmpe chance, som han normalt ville have udnyttet bedre, hvis der ikke sad en manager og forlangte flere mål af en spiller, hvis spidskompentence er at sætte andre i scene.
Florentino Pérez
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Tror og håber at Isco bliver vores Iniesta/Laudrup!
Nå, men nu hvor der er hul på bylden, så vil jeg da lige tilføje følgende statistik til debatten:
James 14/15 (slutprodukt): 2995 minutter, 14 mål og 15 assists i Champions League og La Liga.
James 14/15 (Iscos niche): 2,7 key passes i La Liga, 3 i Champions League pr. kamp. 1 driblinger i La Liga og 0,6 i Champions League pr. kamp.
Isco 14/15 (slutprodukt): 3209 minutter, 4 mål og 9 assists i Champions League og La Liga.
Isco 14/15 (Iscos niche): 1,6 key passes i La Liga, 2 i Champions League i pr. kamp. 2,6 driblinger og 3 i Champions League pr. kamp.
Tallene er tyvstjålet fra whoscored.com, som ikke medregner Copa del Rey i statistikken.
Jeg synes det er tydeligt, at man godt kan forvente at Isco kan bygge mere på sit spil, når det kommer til afslutninger, måske endda også assists. Han har trods alt tre målfarlige spillere foran sig, når han spiller. Tallene viser han er en god dribler, men det vinder Real Madrid nødvendigvis ingen fodboldkampe ved; han er trods alt ikke Messi ;-)
Edit: Jeg beundrer forresten Iscos åbenlyse talent og tekniske egenskaber. Jeg er bare mere til den direkte fodbold, men det kommer nok ikke som den store overraskelse for dem, der har været på madridista.dk en lille håndfuld år :-)
Sahinovic skrev: Når nu han er så god til at sætte andre i scene, så kan jeg ikke forstå hvorfor man vil have flere mål af Isco, når vi tydeligvis ikke har mangel på mål. Han skal da nok score mål igennem sæsonen, men jeg synes man skal fokusere på hans spidskompentencer og forbedre dem, istedet for at arbejde på noget han reelt set aldrig bliver.
Nu hvor jeg tænker tilbage, så husker jeg tydeligt at José Mourinho udtalte det samme om Özil lige inden Champions League kampen mod Dortmund på Bernabéu, og hvad sker der i kampen, Özil står alene med målmanden og istedet for at aflevere til en helt fri Ronaldo - som han plejede at gøre - så prøver han selv, og misbruger en kæmpe chance, som han normalt ville have udnyttet bedre, hvis der ikke sad en manager og forlangte flere mål af en spiller, hvis spidskompentence er at sætte andre i scene.
Men er Isco virkelig så god til at sætte andre i scene, som du og andre postulerer? Det mener jeg ikke. Han er en _fantastisk_ dribler, men han har altså _ingenlunde_ det blik for spillet, som D. Silva, Özil, Iniesta, James, Di Maria osv. besidder.
Så jo, hvis han var den 'arkitekt', som i påstår han er, så er jeg helt enig i, at man ikke kan forvente målene også. Men når han hverken har målene eller det andet aspekt, så kan man godt forvente, at han forbedrer den del af hans spil, når nu han spiller blandt de forreste fire.
Lige nu forblænder han os med sine små dejlige driblinger, men kigger du helt isoleret på det, så er der virkelig ikke meget slutprodukt over det.
Som flere nævner så er Andres Iniesta endnu et "argument", de er ikke 100% samme type spiller men både på landshold såvel som klubhold har de nogenlunde samme opgaver.
Det som Iniesta er elsket for er/var ikke at assistere eller score mål. Nej, det er præcis det samme som det Isco er elsket for; spillet på banen, den tredjesidste fod, osv.
Hvorfor hiver jeg Iniesta ind i debatten? Fordi jeg vil bede jer tænke over, om Barcelona havde været os så overlegne og vundet alt de har rørt ved i noget der ligner 10 år (snart), hvis ikke også de havde en spiller som Iniesta?
James er også vanvittig, han bidrager med en masse mål og assists. Hvilket jo er mindst lige så vigtigt. Real Madrid har tydeligvis er luksusproblem. Især hvis Bale også stepper op nu.
Jeg er her stadig XOXO