Benítez vil have flere mål fra Isco
Det er nemlig sandt at Isco var manden der holdte Real Madrid-jollen over vande. Det var tydeligt i netop den periode hvad Isco kan betyde for et hold.
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JimmyBroe skrev: Tak Gåser.
Det er nemlig sandt at Isco var manden der holdte Real Madrid-jollen over vande. Det var tydeligt i netop den periode hvad Isco kan betyde for et hold.
Bevares. Men i taler om sidste sæsons bedrifter. Og der er vel ingen, der argumenterer imod Iscos betydning for holdet sidste sæson.
Men vi bliver nødt til at forholde os til, hvad der sker i Real Madrid her og nu. Og der er fakta altså bare, at Isco er nede i en bølgedal, som han forhåbentlig snart kommer op fra.
Det skal siges, at jeg ikke så kampen i går, så min bedømmelse er baseret på kampene i ligaen i denne sæson so far :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev:
FranciscoISCO skrev: Hvor er det sjovt at observere visse brugeres syn på holdets rollefordelinger. De brugere som i weekenden kritiserede Ronaldo for at være en 'dårlig' fodboldspiller som 'bare' laver mål, er nogle af de samme som kritiserer Isco ikke at lave nok mål... Come on. Ronaldo er en god fodboldspiller på grund af sine mål, Isco er en god fodboldspiller på trods af sine mål.
Jeg er enig i at Isco lige nu mangler at få lidt mere 'resultat' ud af anstrengelserne, endog fuldstændig enig, men han bliver aldrig en af topscorerne, og med de kvaliteter han har, så føler jeg heller ikke, at det er særligt konstruktivt at kritisere ham for dette. Isco skaber spillet, digtere tempoet og så har jeg heller ikke noget imod den reelle underholdningsværdi det er at se ham spille - når det kører for ham. Jeg elskede Zidane og beundrer Iniesta af samme årsager.
Er ikke helt sikker på, hvilke brugere du omtaler her?? Ronaldo er holdets topscorer, og det bliver han formentlig igen i år. Der er jo ingen, der siger, at Isco skal op og score +20 mål pr. Sæson eller lave en masse assists. Man savner lidt et slutprodukt i form af mål og assists, men slet ikke i det omfang. Jeg er tilfreds med langt mindre, da vi har folk til at score. Problemet for mig i øjeblikket er, at Isco hverken scorer, assisterer eller sætter de andre spillere op. Jovist, han lavede en assist til James i forrige kamp, men ellers har han jo været usynlig i de første par kampe. Endda rædselsfuld i den seneste. Personligt har jeg ikke behov for en masse mål, men så skal knægten fandengaleme give mig Iniesta-lignende spil - og det gør han altså ikke i øjeblikket :-)
Det var såmænd ikke dig jeg tænkte på, bare rolig ;) Mine diplomatiske evner tillader mig ikke at nævne nogle navne, men jeg kan da afsløre at det første bogstav er S... Resten staves 'Ebberg'.
"Ligeså træls det kan være for 'jer' at høre om det store fokus på mål, ligeså forfærdeligt, må jeg indrømme, det er at høre på den pladderromantiske og utopiske 'det hele handler ikke om mål'.
Overstående kan jeg kun have forståelse for, men det kommer altså fra en som i weekenden mente, at Ronaldo egentlig ikke spillede nogen god kamp, nåh ja lige på trods af de 5 mål han lavede. Altså så kan man jo heller ikke vinde.
Men jeg er som sagt enig i S-ebbergs - ;) - og andre herindes syn på Iscos seneste udvikling. Den giver også mig et par panderynker. Jeg er fan af kunst, men meningsløst kunst har jeg aldrig været særlig glad for. Lige for tiden står Isco desværre mest for sidstnævnte; generelt får han simpelthen ikke nok ud af anstrengelserne. Isco skal dog ikke nødvendigvis score flere mål eller lave flere assist for at glatte mine rynker i panden ud. Bevares, det ville da ikke skade noget, men den lille spanier har - sammen med en række andre offensivespillere før ham - bevist at han sagtens kan dominere spillet, uden det nødvendigvis kan aflæses på kolde tal.
Jeg kan altså ikke lade være med at sammenligne denne diskussion, med nogle brugeres vurdering af Ronaldos præstation i lørdags. Vi er i hver vores grøft. I den ene har vi Ronaldo, som scorer fem mål, men flere mener spiller en dårlig kamp. I den anden har vi Isco, som sjældent scorer mål, men typisk spiller allerbedst. Folk må simpelthen have øje for rollefordelingerne og så efterfølgende lave en forventningsafstemning derudfra.
Iscos forhåbentligt snarlige tilbagevenden af form, vil ikke nødvendigvis udmønte sig i flere mål fra hans side, men vil ikke desto mindre gavne holdet - hvilket vi vel fik bevist flere gange i sidste sæson?
- På falderebet: hvis vi skal have en teoretisk snak om, hvorfor Isco ikke præstere for tiden, så er problemet vel ikke, at Isco 'som 10'er' ikke score nok mål, men snarere at han slet ikke spiller 10'er. Denne rolle lader nemlig ikke til at være en del af Benitez' planer med holdet.
Altid Real Madrid.
Der er spillet ganske få kampe i 15/16 og kampen mod Gijon fik Isco 71 minutter og spillede op til sit vanlige "gennemsnitsniveau". Mod Betis fik han 31 minutter og leverede stort set ikke noget og var her under sit vanlige niveau.
Mod Espanyol spillede han hele kampen uden at leverer noget prangende, som vi ellers har for vane at forvente af ham (det er måske nok det største problem; vores forventninger)
Mod Shakthar spillede han også hele kampen men lavede her - efter Ronaldo - banens bedste præstation (og Ronaldos ratings rundt omkring skyldes jo nok i høj grad hans mål, hvilket i princippet også er hans opgave) men uden at det var prangende selvom han overstrålede de øvrige spillere på holdet. Og det er kort og godt sæsonen indtil nu og hvor mange snapser kan man egentlig forvente indtil nu :)
Isco er ved at blive skolet til et nyt system, hvor den plads han er tiltænkt, måske ikke er hans mest optimale udgangspunkt, ligesom spillestilen hidtil (Bale som 10ér) heller ikke fremhæver hans forcer. Det skal nok komme, for hans talent er helt igennem fantastisk og jeg har svært ved at se han ikke kan skoles til hvlket som helst system. Hvis "omskolingen ikke lykkes i indeværende sæson, så må han videre, hvor hans talent kan blive helt afgørende for dem der er så heldige, at få ham men det er virkelig et skrækscenarie - som man kun kan frygte set med Realbriller.
Pelle skrev:
Bevares. Men i taler om sidste sæsons bedrifter. Og der er vel ingen, der argumenterer imod Iscos betydning for holdet sidste sæson.
Men vi bliver nødt til at forholde os til, hvad der sker i Real Madrid her og nu. Og der er fakta altså bare, at Isco er nede i en bølgedal, som han forhåbentlig snart kommer op fra.
Det skal siges, at jeg ikke så kampen i går, så min bedømmelse er baseret på kampene i ligaen i denne sæson so far :-)
Selvom det er sidste sæsons bedrifter, så er det trods alt ikke ret mange betydende kampe siden, da vi ikke har spillet ret meget af den nye sæson - hvilket Neye også beskriver.
Han har spillet lidt over to hele kampe - til sammenligning var mange ude at forsvare Ronaldo efter kritikken efter to kampe i sæsonen, hvor der ligeledes blev henvist til sidste sæsons bedrifter. Hvorfor skal det så være anderledes for Isco?
Derfor synes jeg, at det er en skam, at folk allerede er så meget efter Isco, der åbenlyst kæmper med en ny rolle i et nyt system, men giv nu manden en chance.
Gåser skrev:
Pelle skrev:
Selvom det er sidste sæsons bedrifter, så er det trods alt ikke ret mange betydende kampe siden, da vi ikke har spillet ret meget af den nye sæson - hvilket Neye også beskriver.
Han har spillet lidt over to hele kampe - til sammenligning var mange ude at forsvare Ronaldo efter kritikken efter to kampe i sæsonen, hvor der ligeledes blev henvist til sidste sæsons bedrifter. Hvorfor skal det så være anderledes for Isco?
Derfor synes jeg, at det er en skam, at folk allerede er så meget efter Isco, der åbenlyst kæmper med en ny rolle i et nyt system, men giv nu manden en chance.
Jamen rolig nu? Der er da ingen, der ikke håber det bedste for manden, i får det til at lyde som om, at os der kritiserer ham, ønsker ham noget dårligt. Vi ønsker vel alle det samme - at Isco stråler ligesom sidste sæson. Men det er vel stadig berettiget at kritisere ham, når han har spillet 3 dårlige ligakampe. Der er jo intet ondt i det - det er bare facts.
Isco skal nok genfinde sin form, men jeg tror det handler om, at Isco skal fokusere på nogle andre ting, end han gjorde under Ancelotti. Vi spiller en helt anden type fodbold nu, og det skal Isco indrette sig efter. Det er ikke længere et krav, at man skal drible rundt på midtbanen. Når Isco begynder at skille sig hurtigere af med bolden og får lidt fart frem i banen, så vil han stråle igen. Og så er alle glade.
At man sammenligner Ronaldos og Iscos kritik er for mig helt håbløst. Ronaldo har en helt anden anciennitet og nogle fuldstændig sindssyge meritter, som gør, at man som fan bliver nødt til at tro på, at han kommer igen. Hvilket han så også har gjort ganske eftertrageligt.
Jeg tror, at vi kommer til at se Isco stråle i weekenden, hvor han forhåbentlig kommer ind i 10'er positionen, nu hvor Bale er ude.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-