Benítez vil have flere mål fra Isco

10 år 10 måneder siden #13 af Dios
Jeg synes det er den forkerte vej at gå med Isco. Jeg forstår slet ikke hvorfor alt spil skal bygges op omkring mål. Forstå mig ret, så er det vigtigt at vi scorer, men for mig har det aldrig været vigtigt hvem der scorer. Pt. så har vi jo masser af potentielle målscorere, hvor man egentlig kun er garant med Ronaldo når vi taler plus 20 mål pr. sæson, men spillere som Benzema og Bale burde også allerede lægge der IMO, hvor Benzema egentlig har vist sig stabil de sidste par sæsoner. James har jo også målene i sig, så vi har jo masser af afsluttere.
Selfølgelig vil jeg også have Isco skal score mere, men jeg vil også have Navas, Carvajal, Ramos etc. score mere, men vigtigst af alt, så vil jeg have holdet score og vinder.

Nu når alle taler om sammenligningen imellem James og Isco, så er det jo som at sammelinge en Mercedes med en BMW. Begge produkter er verdensklasse, men de er vidt forskellige. Og nemlig forskellighed er nøglen i en trup. Nu går jeg rigtig meget op i spillet, og det er også derfor jeg stadig ikke er den største fan af James. Jeg kan rigtig godt lide hans slutprodukt, men selve hans spil er jeg langtfra fan af. Der er klart brug for ham og hans kompetencer, men jeg ville alle dage foretrække en spiller som Isco, også selvom han scorer mindre og har færre assist. Jeg ville ikke vælge ham pt. da James form er langt bedre.
Isco er bedre for spillet end James, hvis i spørger mig. Isco er ham der opbygger angrebene, og James er ham som har anden sidste eller sidste fod på angrebene. Isco har det svært i og med han egentlig aldrig har passet ind i Real Madrid, om det var under Ancelotti eller Benitez. Man startede med at omskole Isco, så han blev mere defensiv, og stå længere tilbage i banen end Malaga tiden f.eks.. Nu vil man have ham længere frem igen, og helst på kanten, som dog ikke har ændret sig siden Ancelotti, men det svækker bare Isco's spil. Han skal ind centralt, hvor han kan kombinere og iscenesætte tingene.

Isco skal ikke være afslutteren, men kreatøren! Han skal være ham som modtager bolden og sætter de andre spillere op. Isco mangler et slutprodukt, men ikke et slutprodukt som nødvendigvis ender ud i et mål, men et slutprodukt, hvor man kan se hvad Isco kan og hvad han er bedst til. Det er dog helt normalt, at Isco ikke præstere under Benitez, for stilarterne er ikke helt ens, men det er bare tilvænning. Præcis ligesom vi så det under Ancelotti, hvor Isco jo var vores bedste mand 9 ud af 10 gange, da han endelig følte sig sikker på sin nye position.

Dengang hvor fodbold var bedst, der handlede det sgu ikke om slutprodukt, men smukke detajler og spil. Hvor fanden er kærligheden til spillet blevet af? :D

Alt i alt, så synes jeg det er en forkert udvikling omkring Isco.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Deucex, Sahinovic, FranciscoISCO, Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #14 af nono
Sikke en omgang romantisk pladder, undskyld mig :-)

Isco er ved at udvikle en tendens i sit spil hvor han bliver stadig mere og mere ligegyldig med bolden, mens den sidste aflevering, afslutning eller berøring konsekvent fejler. Der er en fin balance imellem at være elegant på bolden og nonchalant. Isco kan mere end det han viser lige nu og Benitez kunne ikke have identificeret hans svaghed mere nøjagtigt. Isco er milevidt fra James som det står i øjeblikket.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 år 10 måneder siden #15 af Dios
nono skrev:

Sikke en omgang romantisk pladder, undskyld mig :-)

Du skal ikke undskylde, du skal ændre adfærd ;)

Gør brug af rådet i hverdagen. Smag på den, og skriv til mig når du en dag bliver voksen :D

Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 10 måneder siden #16 af Pelle

Neye skrev: Det kunne være fedt hvis Isco blev en bedre afslutter. Det er der vist ingen der kan være uenig i. Jeg ved ikke om man kan udråbe sig selv til geni, hvis man syntes det, LOL!!!

Man er hvert fald ikke et geni, når man åbenlyst ikke kan se Iscos mangler. Noget du godt kan have svært ved, kære Neye ;-) LOL!

Dios: Jeg forstår, hvor du vil hen, men jeg er alligevel ikke helt enig. Er ved at brække mig over argumentet med, at Isco ikke passer til Real Madrid. Det samme har du skrevet om Bale. Hvem pokker passer efterhånden til Real Madrid? Det er simpelthen et mangelfuldt argument.

Jeg tror ikke, at vi skal forvente, at se Isco hverken som afslutter eller ham, der laver assists. Så langt er vi enige. Brugeren herinde der sammenlignede Isco med Iniesta, fordi Iniesta laver mange assists, er jo helt galt på den. Spillestilen derimod kan minde om Iniesta.
Jeg tror bare, at nu hvor vi har en lidt mere direkte spillestil, og måske en knap så boldbesiddende spillestil som tidligere, så bekommer det en spiller som Bale rigtig godt, men en spiller som Isco vil ikke stråle. Han er bedst, når han er på bolden og har rigtig tydelige mangler i omstillingerne. Så er vi tilbage ved, at han varmer bolden for meget og ofte ødelægger omstillingerne, fordi det går for langsomt. Vi så det et utal af gange i pre-season.

At du ikke kan lide James' spil lader vi bare lige stå for sig selv et øjeblik. Det kan jeg på ingen måde tilslutte mig.

Men tilbage til Isco. Du mener, det er Isco, der skal bygge angrebene op? Det kunne jeg også godt tænke mig, men vil du ikke forklare mig, hvordan du ser ham gøre det? Jeg synes ikke, at det er noget, han er synderligt god til i dag. Bevares, manden er eminent til at holde i bolden oppe på modstanderens halvdel. Det er sjældent, han mister den. Men den aflevering der splitter et forsvar, som jo netop var dét Iniesta brillierede i, det mangler vi stadig fra Isco, som jeg ser det. Har han ikke snart været i truppen længe nok til, at man kan forvente den slags? :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 10 måneder siden #17 af FranciscoISCO
Hvor er det sjovt at observere visse brugeres syn på holdets rollefordelinger. De brugere som i weekenden kritiserede Ronaldo for at være en 'dårlig' fodboldspiller som 'bare' laver mål, er nogle af de samme som kritiserer Isco for ikke at lave nok mål... Come on. Ronaldo er en god fodboldspiller på grund af sine mål, Isco er en god fodboldspiller på trods af sine (manglende) mål.

Jeg er enig i at Isco lige nu mangler at få lidt mere 'resultat' ud af anstrengelserne, endog fuldstændig enig, men han bliver aldrig en af topscorerne, og med de kvaliteter han har, så føler jeg heller ikke, at det er særligt konstruktivt at kritisere ham for dette. Isco skaber spillet, digtere tempoet og så har jeg heller ikke noget imod den reelle underholdningsværdi det er at se ham spille - når det kører for ham. Jeg elskede Zidane og beundrer Iniesta af samme årsager.

Edit: skrevet i en fart!

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

10 år 10 måneder siden #18 af Siempre Madrid
Man kan vel næsten ikke andet end at elske Isco som type, men jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs på hans vegne, for der er trods alt for langt mellem snapsene.

Det er fair nok, at han ikke skal score +20 mål en sæson, men jeg synes alt for sjældent at man ser ham være en afgørende faktor, hvor man tænker "Wow, godt vi havde Isco i den her kamp".

Han skal fylde lidt mere på banen og være lidt mere iøjnefaldende og så er jeg faktisk sikker på, at man godt kan se gennem fingre med, at han laver lidt færre mål.

Lige nu ligger Wow-faktoren hos James, hvor man rent faktisk føler en forskel, når han er på banen. Det skal Isco arbejde med, for så står Rafa Benítez med et luksus-problem med to spillere, som er vidt forskellige, men som kan byde ind med en masse - i hver eneste kamp!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Pelle, FranciscoISCO

10 år 10 måneder siden #19 af Pelle

FranciscoISCO skrev: Hvor er det sjovt at observere visse brugeres syn på holdets rollefordelinger. De brugere som i weekenden kritiserede Ronaldo for at være en 'dårlig' fodboldspiller som 'bare' laver mål, er nogle af de samme som kritiserer Isco ikke at lave nok mål... Come on. Ronaldo er en god fodboldspiller på grund af sine mål, Isco er en god fodboldspiller på trods af sine mål.

Jeg er enig i at Isco lige nu mangler at få lidt mere 'resultat' ud af anstrengelserne, endog fuldstændig enig, men han bliver aldrig en af topscorerne, og med de kvaliteter han har, så føler jeg heller ikke, at det er særligt konstruktivt at kritisere ham for dette. Isco skaber spillet, digtere tempoet og så har jeg heller ikke noget imod den reelle underholdningsværdi det er at se ham spille - når det kører for ham. Jeg elskede Zidane og beundrer Iniesta af samme årsager.

Er ikke helt sikker på, hvilke brugere du omtaler her?? Ronaldo er holdets topscorer, og det bliver han formentlig igen i år. Der er jo ingen, der siger, at Isco skal op og score +20 mål pr. Sæson eller lave en masse assists. Man savner lidt et slutprodukt i form af mål og assists, men slet ikke i det omfang. Jeg er tilfreds med langt mindre, da vi har folk til at score. Problemet for mig i øjeblikket er, at Isco hverken scorer, assisterer eller sætter de andre spillere op. Jovist, han lavede en assist til James i forrige kamp, men ellers har han jo været usynlig i de første par kampe. Endda rædselsfuld i den seneste. Personligt har jeg ikke behov for en masse mål, men så skal knægten fandengaleme give mig Iniesta-lignende spil - og det gør han altså ikke i øjeblikket :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 10 måneder siden #20 af Sebberg
Ligeså træls det kan være for 'jer' at høre om det store fokus på mål, ligeså forfærdeligt, må jeg indrømme, det er at høre på den pladderromantiske og utopiske 'det hele handler ikke om mål'.

Det handler naturligvis om den helt rigtige balancegang, men folk glemmer én ting: Iscos position. Du skriver det Dios: Jeg vil også gerne have Ramos, Carvajal, Navas bla. bla. bla. scorer flere mål. Men har du ikke glemt, at vi eftersøger et slutprodukt hos vores 10'er (!!!).

Vi kan få boldflytteri og flotte vendinger hos vores centrale midtbanespillere. Flere af jer siger også 'Isco skal sætte angrebene op', og det er jeg enig i, men det gør han heller ikke. Flere har ret i, at Iniesta ganske rigtigt heller ikke er noget målsluger, men han havde derimod et magisk blik for dén aflevering, der opsplittede forsvaret. Dét har Isco ikke.

Så for at gøre det klart. Jeg synes, at Isco ER en fantastisk fodboldspiller, MEN: Hvis han skal placeres blandt de forreste fire, så bliver han simpelthen nødt til at forbedre sit slutprodukt. Hvorfor? Fordi hans kernekompetencer kan findes (i mindre grad) hos vores centrale midtbanespillere. Havde han spiller 10'er foran Matic og Khedira, så ja, så havde det været alfa omega at have ham som boldholderen, men vi har altså allerede to (og flere) centrale midtbanespillere, der holder i bolden og kan sætte et simpelt angreb op.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 år 10 måneder siden #21 af Dios
Pelle skrev:

Dios: Jeg forstår, hvor du vil hen, men jeg er alligevel ikke helt enig. Er ved at brække mig over argumentet med, at Isco ikke passer til Real Madrid. Det samme har du skrevet om Bale. Hvem pokker passer efterhånden til Real Madrid? Det er simpelthen et mangelfuldt argument.
Men tilbage til Isco. Du mener, det er Isco, der skal bygge angrebene op? Det kunne jeg også godt tænke mig, men vil du ikke forklare mig, hvordan du ser ham gøre det? Jeg synes ikke, at det er noget, han er synderligt god til i dag. Bevares, manden er eminent til at holde i bolden oppe på modstanderens halvdel. Det er sjældent, han mister den. Men den aflevering der splitter et forsvar, som jo netop var dét Iniesta brillierede i, det mangler vi stadig fra Isco, som jeg ser det. Har han ikke snart været i truppen længe nok til, at man kan forvente den slags?

Hovedsageligt bunder det ud i, at rollen som de 2 spillere er bedst i, aldrig har været tilstede i Real Madrid. Isco er en central offensiv midtbanespiller. En rolle á la Özil's under Mourinho. Han skal ikke placeres langt tilbage i banen, eller på kanten. Præcis ligesom Iniesta heller ikke skal det. Enig i, at Iniesta har øje for den gyldne aflevering, men han bliver også spillet rigtigt. Jeg læste engang et langt interview med netop Iniesta, hvor han kom ind på hans positionering på holdet. Pep ville have ham til at ligge i lommen mellem forsvar og midtbane. Hvis midtbanen kun læse hans rygnummer, så var han dårligt positioneret, og de trænede i flere timer i, hvordan Iniesta skulle bevæge sig på banen. Det er netop den rolle jeg mener Isco er bedst i. Det er virkelig få spillere i verden, som kan lægge en gylden aflevering på 20-30 meter, hvor midtbanen og forsvar bare skærmer af, og det tror jeg ikke engang Iniesta ville kunne.
Det er når Iniesta bliver retvendt i hullet, hvor det bliver farligt og nemt for ham, og det er præcis samme rolle Isco havde i Malaga mere eller mindre. Den rolle har aldrig været der i Real Madrid, og det er derfor jeg skriver, at han aldrig har passet ind i Real Madrid.
Du ved vel selv hvorfor jeg mener Bale ikke passer ind i Real Madrid, eller ihvertfald under Ancelotti. Forhåbentlig fortsætter Bale sine fine takter, og bliver kun bedre og bedre.
Man kan sagtens forvente mere af Isco, men jeg tror bare han skal bruge noget mere tilvænning til Benitez' stil.

At du ikke kan lide James' spil lader vi bare lige stå for sig selv et øjeblik. Det kan jeg på ingen måde tilslutte mig.

Jeg kan ikke lide hans førstegangsberøringer, boldbehandling og driblinger. På det punkt minder han for meget om Suarez. Alt er sikkert med vilje, men det ser bare så klodset og dårligt teknisk udført ud. James har en rigtig god teknik, det kan man ikke tage fra ham, men han har bare ikke samme touch på bolden som Kroos, Modric, Isco, Xavi, Iniesta, Zidane, Ronaldinho, Messi, El fenomeno etc.. Jeg sammenligner ikke, men håber du forstår hvor jeg vil hen. Jeg er aldrig rigtig rolig når James får bolden til at starte med, og jeg har samme følelse når Ronaldo eller Bale modtager den, men hvis Kroos, Modric, Isco eller Benzema modtager den, så ved jeg, at den bliver behandlet godt. OCD eller ej, så irritere det mit øje haha :D Og det er det jeg mener med, at jeg ikke er fan af James spil :)

Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Dios.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #22 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Benítez vil have flere mål fra Isco

Sahinovic skrev: Når nu han er så god til at sætte andre i scene, så kan jeg ikke forstå hvorfor man vil have flere mål af Isco, når vi tydeligvis ikke har mangel på mål. Han skal da nok score mål igennem sæsonen, men jeg synes man skal fokusere på hans spidskompentencer og forbedre dem, istedet for at arbejde på noget han reelt set aldrig bliver.

Nu hvor jeg tænker tilbage, så husker jeg tydeligt at José Mourinho udtalte det samme om Özil lige inden Champions League kampen mod Dortmund på Bernabéu, og hvad sker der i kampen, Özil står alene med målmanden og istedet for at aflevere til en helt fri Ronaldo - som han plejede at gøre - så prøver han selv, og misbruger en kæmpe chance, som han normalt ville have udnyttet bedre, hvis der ikke sad en manager og forlangte flere mål af en spiller, hvis spidskompentence er at sætte andre i scene.

HAH, det er sgu morsomt som Mourinho kan gøres til synderen for absolut samtlige problemer og udfordringer på hele kloden! Brænder en spiller en stor chance, så er det da Mourinho's skyld...

10 år 10 måneder siden #23 af JimmyBroe
Så i det? Ååh hvor var det lækkert af Isco.

Jeg er her stadig XOXO

10 år 10 måneder siden #24 af Gåser

Siempre Madrid skrev: Man kan vel næsten ikke andet end at elske Isco som type, men jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs på hans vegne, for der er trods alt for langt mellem snapsene.

Det er fair nok, at han ikke skal score +20 mål en sæson, men jeg synes alt for sjældent at man ser ham være en afgørende faktor, hvor man tænker "Wow, godt vi havde Isco i den her kamp".

Han skal fylde lidt mere på banen og være lidt mere iøjnefaldende og så er jeg faktisk sikker på, at man godt kan se gennem fingre med, at han laver lidt færre mål.

Lige nu ligger Wow-faktoren hos James, hvor man rent faktisk føler en forskel, når han er på banen. Det skal Isco arbejde med, for så står Rafa Benítez med et luksus-problem med to spillere, som er vidt forskellige, men som kan byde ind med en masse - i hver eneste kamp!

Er hukommelsen ved at spilde dig et puds på dine ældre dage, Siempre?

Vi skal ikke længere tilbage end til foråret, hvor vi var dybt afhængige af Isco. Det var ham, der reddede et hav af point til os i en lang række kampe, hvor spillet ikke fungerede.

Han bandt spillet sammen, og han var mere bold- og driblingssikker end nogensinde.

Han var en sand fornøjelse at se spille - det var ren magi fra Iscos fødder!

Det virker som om, at den ændrede spillestil efter Rafas ankomst ikke har gavnet den lille spanier.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Neye

Leveret af Kunena Forum