Optakt: En lørdags-walkover
Mon Kovacic kan udnytte morgendagens - eftersigende - gyldne mulighed bedre end sine forgængere?
Nuvel, man skal passe på ikke at tage munden for fuld, men det er vel ikke at negligere Granadas kvalitet at postulere, at Real Madrid 10 ud af 10 mulige skal mose morgendagens gæster på Santiago Bernabéu? Real Madrid skal i hvert fald ud og vise, hvor skabet skal stå. Dette med mere flydende spil, end i midtugens kamp mod Shakhtar, trods vigtige skader.
Bale, Ramos, James og Danilo er alle ude i forskellige tidsrum, og hvor James og Danilo allerede er erstattet med notorisk velspillende Isco og altid stærke Carvajal, er det lidt mere tvivlsomt, hvem der skal ind og gardere for Bale og Ramos. Den oplagte afløser for Ramos ville være Varane, men Benitez har endnu ikke besluttet, om franskmanden er klar oven på sin lille skade på Shakhtar i onsdag; Nacho står klar i kulissen. Uanset hvem den heldige kartoffel bliver, så er Pepe sikret stor kvalitet i sin sidemakker.
Spansk presse spekulere i, at Jesé og til dels Isco, bliver de lille i det puslespil, der skal gå op på den offensive midtbane, in mente Bales muskelskade. Således forventer denne, at Kovacic kommer op spiller 10’eren, medens Isco må – stadig – nøjes med at spillere højrekanten. Det er lidt af en bet for den lille spanske elegantier, der uden tvivl har sine spidskompetencer bag 9’eren; Benzema. Alternativt skulle Jesé spille højrekanten og Isco 10’eren, hvilket heller ikke er en udelukket mulighed mod Granada.
Så trods skader kan Real Madrid stille et slagkraftigt mandskab, og en OK bænk til at aflaste de startende elleve. Derfor er tre point også et must på hjemmebane mod det lille andalusiske mandskab.
Ronaldo er i topform, Benzema det samme. Tilsammen danner de en dødsensfarlig duo, der selv uden Bale, som oplægger, er kompetente nok til at kvase en modstander af morgendagens kaliber. Førstnævnte har vist stor målform de seneste to runder med imponerende otte træffere, hvorfor portugiseren kun er et lille hattrick fra at blive den mest scorende spiller i Real Madrids 113-årige historie – det ville bringe hans mål-total op på 324.
Granada har heller ikke vist overbevisende spil de første tre runder, hvor de, udover en spinkel sejr ude over Getafe, har tabt hjemme mod Eibar og Villarreal. Der er mere end god grund til at tro på, at Real Madrid går fra banen med endnu en storsejr i bagagen.
Der er kampstart til eftermiddagskaffen kl. 16:00 og Madridistak.dk viser i samarbejde med eversport kampen, der via et par få klik kan ses her på siden.
Real Madrids forventede startopstillingen (MARCA): Navas; Carvajal, Pepe, Varane, Marcelo; Kroos, Modric; Isco, Kovacic, Ronaldo; Benzema.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Tobiasillas
- Gæst
-
Navas
Carvajal varane/nacho pepe Marcello
Kovacic krops
Jese Isco Ronaldo
Benzema
Dermed får modric et hvil. Kan evt. Komme ind efter pausen. Eller en variation med casemiro.
Måske vazques istedet for Jese?
Det er bare spekulationer.
Det havde ellers været spændende måske at se lidt til ødegaard.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Det vil hvert fald være mærkeligt, hvis ikke Benitez stiller med Isco i 10'er rollen og Jesé på kanten. Mere oplagt kan det vel næppe blive. Hvis ikke Jesé starter inde i dag, så må være pga. manglende tillid - opstillingen ligger hvert fald lige til højrebenet med både James og Bale ude.
Jeg kan godt mistænke Jese for ikke at have verdens bedste arbejdsmoral. Omvendt tror jeg, at Kovacic er en spiller, der går til stålet til de forskellige træningsessions.
Jeg er sikker på, at Benitez hellere vil belønne det sidste. Det nå simpelthen være grunden til, at der er så lidt tiltro til Jese.
asp3200 skrev: Få klip ;)?
Du får din vilje.... rettet det er ;-)
Pelle skrev: Det skal jeg bestemt ikke afvise. Synes bare ikke rigtig, det er noget medierne har pillet ved?
Du har helt ret, derfor er det også en forsigtig gisning. Jesé var et kæmpe stort talent inden sin skade i menisken, det belønnede Ancelotti og førstnævnte kvitterede med mål, lovende spil - ja, han fløj vel sagtens på en lyserød sky i dén periode?
Han har haft det ualmindeligt svært efter sit comeback. Det har ikke fungeret på grønsværen. Jeg ser ham ikke længere, som et stort talent, selvom det smerter at sige. Jeg ser ham mere som en OK breddespiller på niveau med Vazquez og Callejón i sin tid.
Det er nok de to ting kombineret, der gør, at Jesé - i følge spanske presse - er så langt fra spilletid på holdet.
Daniel skrev: Lucas får chancen. Dermed er Isco tilbage i 10'eren. Det bliver spændende!
Lucas foran Jesé? Benitez må virkelig mangle tiltro til knægten.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev:
Daniel skrev: Lucas får chancen. Dermed er Isco tilbage i 10'eren. Det bliver spændende!
Lucas foran Jesé? Benitez må virkelig mangle tiltro til knægten.
Eller også så mener han det virkelig, når han postulerer om et bredere rotationssystem? På baggrund af hans virkelig flotte indhop mod Espanyol, så synes jeg såmænd det er fortjent nok, at pladsen tilfalder Lucas :) Når det er sagt, så er jeg da også ved at være en smule utålmodig efter at se Jesé i aktion... Han gjorde det jo så godt i optakten.
Spændende med Isco på 10'eren :)
Altid Real Madrid.