Optakt: Málaga kommer på besøg

10 år 10 måneder siden #1 af raul7=kongen

Isco kan forhåbentlig levere en brandkamp mod sin tidligere klub.

Efter en fantastisk midtugerunde, som bød på en svær sejr over Athletic Bilbao og nederlag til ærkerivalerne fra FC Barcelona, skal Real Madrid fortsætte de gode takter når Málaga gæster Estadio Santiago Bernabeu.

Málaga har fået en særdeles dårlig start på denne sæson, hvor man blot har sikret sig 2 points i 5 kampe. Tilmed er weekendens gæster det eneste hold i La Liga, som endnu ikke har formået at score i denne sæson. En statistik Javi Garcias tropper forhåbentlig ikke får  brudt, når de står overfor ligaens bedste defensiv.

Henover sommeren har Malaga sagt farvel til profiler som Castillejo, Darder, Juanmi og Sergio Sanchez, hvilket tydeligvis har svækket et ellers lovende projekt. Den største nye profil er Charles, der i de foregående sæsoner har gjort det glimrende hos Celta Vigo. Netop Charles scorede i 2014 Celtas to mål i 2-0-sejren over netop Real Madrid. Af andre interessante navne, har Málaga lejet stortalentet Mastour i Milan og endnu engang Roque Santa Cruz. Generelt er det tydeligt at økonomien har været bedre hos Iscos tidligere klub.

Real Madrid er derimod inde i en anderledes positiv periode. Efter en dårlig start på sæsonen med 0-0-kampen mod Sporting Gijon, er Rafa Benitez’ tropper kommet godt efter det. Således virker defensiven stærkere, mens man offensivt har holdt gang i målscoringen på trods af skader til kreative profiler som Gareth Bale og James Rodriguez.

Derfor kan man også forvente en tidlig aftenkamp, hvor Kongeklubben vil være meget på bolden, stå stærkt defensivt og skulle åbne op for Málagas defensiv. Det ligner en opgave hvor Isco bliver en nøgleprofil imod sin tidligere klub, og hvor Cristiano Ronaldo forhåbentlig igen kan få gang i målscoringen efter han blot har scoret i én af fem La Liga-kampe hidtil i sæsonen.

Kampen kan endnu engang følges på Madridista.dk, hvor vi håber på mere kvalitet i streamet fra Eversport end det var tilfældet i onsdags.

Real Madrids forventede hold: Keylor Navas; Carvajal; Varane, Pepe; Marcelo; Kroos, Modric, Kovacic, Isco; Cristiano Ronaldo, Benzema

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #2 af Daniel
Jeg har på en eller anden måde ondt af Jesé. Jeg kunne godt unde ham en lille halv time i aften, hvor han forhåbentlig kan få tanket lidt selvtillid.

10 år 10 måneder siden #3 af Doc.juego
Man skulle da tro at der ville være plads til det mod Malaga ik' ?

Måske endda starte med:

Navas
Carvajal Varane Nacho Marcello/Arbwloa

Kovacic Kroos/Modric (en af dem får et hvil)

Jese Isco Ronaldo

Benzema

I pausen kunne Casemiro så komme ind og aflaste en af spillerne på den defensive midtbane.
Evt. Muligheder for Lucas, Cheryshew eller Ødegaard for at lege lidt med efter pausen i det 70 min. (Eller før, alt efter hvordan det går)

10 år 10 måneder siden #4 af Rasmus75
Jeg håber Jese starter i stedet for Modric, han kunne godt bruge en tur på bænken for at holde sig frisk. Jeg ved godt han er vigtig for holdet, men vi skal kunne slå Malaga på hjemmebane uanset om Modric er med eller ej.

10 år 10 måneder siden #5 af madrid2000
Folk undervurder Malaga gevaldigt. Håber ikke Benetiz og spillerne har samme tilgang. Ellers venter der en grum oplevelse.

Typisk Real fans. Går det lidt godt, så bliver man så arrogante.

10 år 10 måneder siden #6 af Doc.juego

Rasmus75 skrev: Jeg håber Jese starter i stedet for Modric, han kunne godt bruge en tur på bænken for at holde sig frisk. Jeg ved godt han er vigtig for holdet, men vi skal kunne slå Malaga på hjemmebane uanset om Modric er med eller ej.

Jeg er sådanset enig i at Modric skal holdes frisk, men man kan da ikke erstatte ham med Jese, de er jo vildt forskellige spillere og spiller hver deres position. Men du mente måske ikke en direkte erstatning? Tror nemlig ikke Jese er god på den mere defensive of centrale midtbane ;)

10 år 10 måneder siden #7 af Doc.juego

madrid2000 skrev: Folk undervurder Malaga gevaldigt. Håber ikke Benetiz og spillerne har samme tilgang. Ellers venter der en grum oplevelse.

True du har ret, man skal faktisk passe på undervurdere dem, men jeg tror mere det handler om at vi har et hårdt program, og mange skader som gør at det har været meget svært at spare nøgle-spillere. Vores højrekant og COM har været "2. holdet" de sidste mange kampe, så det har været svært at spare nøglespillere på andre positioner.
Så Malaga på hjemmebane, der lige pt er i et formdyk, er nok en af de bedre muligheder for at spare en spiller eller to. Samtidig skal spillere som Jese vel også snart have nogle flere kampe i benene? Hvis han nogensinde skal blive til noget? (Selv om jeg desværre tvivler på at han bliver nogen stor stjerne )

Man ville jo også stadig sidde med de spillere på bænken, som kan komme ind i pausen hvis det ikke kører godt nok med en Jese, Casemiro eller en Arbeloa. Tænker bare især på vincente Calderón at det bliver vigtigt med især friske Modric og Kroos.

10 år 10 måneder siden #8 af madrid2000

Doc.juego skrev:

madrid2000 skrev: Folk undervurder Malaga gevaldigt. Håber ikke Benetiz og spillerne har samme tilgang. Ellers venter der en grum oplevelse.

True du har ret, man skal faktisk passe på undervurdere dem, men jeg tror mere det handler om at vi har et hårdt program, og mange skader som gør at det har været meget svært at spare nøgle-spillere. Vores højrekant og COM har været "2. holdet" de sidste mange kampe, så det har været svært at spare nøglespillere på andre positioner.
Så Malaga på hjemmebane, der lige pt er i et formdyk, er nok en af de bedre muligheder for at spare en spiller eller to. Samtidig skal spillere som Jese vel også snart have nogle flere kampe i benene? Hvis han nogensinde skal blive til noget? (Selv om jeg desværre tvivler på at han bliver nogen stor stjerne )

Man ville jo også stadig sidde med de spillere på bænken, som kan komme ind i pausen hvis det ikke kører godt nok med en Jese, Casemiro eller en Arbeloa. Tænker bare især på vincente Calderón at det bliver vigtigt med især friske Modric og Kroos.

Nu skal der ikke går mode i at spare spiller. Hvorfor skal man spare spiller, når 4-5 første holdspiller, som er stærke kandidater til start 11 ude med skader? Det giver slet ikke mening i min verden. Så har vi ligepludslig 6-7 spiller, der normalt ikke ville starte inde.

Malaga er i fordyk? Jovist har de ikke skrabbet ret mange point i første 5 runder, men er heller ikke faldet helt igennem. 3 mål har de lukket inde i 5 kampe og de har endda mødt god modstand i Barcelona, Sevilla og Villarreal.

Som jeg ser det har de problemer med at score, men 0-0 vil også være katastrofalt resultat for os.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

10 år 10 måneder siden #9 af ChrillRM14

Doc.juego skrev:

Ville normalt være enig, men da vi stadig er i den spæde start af sæsonen, så kan jeg godt se fidusen i at spille 1. holdsspillerne idag også :) Selvom resultaterne og spillet har været helt igennem godkendt, så mangler der sgu stadig en smule, og netop en kamp som i dag er en fantastisk mulighed for at spille os tættere på en perfektion af Benitez idéer og spilsystem - Jeg vil føle, at holdet er mere klar til kamp mod Atletico, hvis de vigtige spillere præsterer en brandkamp i dag, end hvis vi fedter en 2-0'er hjem med et "reservemandskab". Groft sagt, for selvfølgelig er det da vigtigt at få rotationsspillerne igang også

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 10 måneder siden #10 af Pelle

madrid2000 skrev:

Doc.juego skrev:

Nu skal der ikke går mode i at spare spiller. Hvorfor skal man spare spiller, når 4-5 første holdspiller, som er stærke kandidater til start 11 ude med skader? Det giver slet ikke mening i min verden. Så har vi ligepludslig 6-7 spiller, der normalt ikke ville starte inde.

Malaga er i fordyk? Jovist har de ikke skrabbet ret mange point i første 5 runder, men er heller ikke faldet helt igennem. 3 mål har de lukket inde i 5 kampe og de har endda mødt god modstand i Barcelona, Sevilla og Villarreal.

Som jeg ser det har de problemer med at score, men 0-0 vil også være katastrofalt resultat for os.

Helt på linje med dig. Det sværeste for os bliver ikke at holde eget bur rent i dag. Det sværeste bliver at få hul på bylden. Ronaldo må gerne steppe op i dag, det hele kan ikke hvile på Benzemas skuldre.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 10 måneder siden #11 af M_linding
Jesé starter inde. Positivt IMO, og det vil være fantastisk at få ham igang!

10 år 10 måneder siden #12 af Rasmus75

Doc.juego skrev:

Rasmus75 skrev: Jeg håber Jese starter i stedet for Modric, han kunne godt bruge en tur på bænken for at holde sig frisk. Jeg ved godt han er vigtig for holdet, men vi skal kunne slå Malaga på hjemmebane uanset om Modric er med eller ej.

Jeg er sådanset enig i at Modric skal holdes frisk, men man kan da ikke erstatte ham med Jese, de er jo vildt forskellige spillere og spiller hver deres position. Men du mente måske ikke en direkte erstatning? Tror nemlig ikke Jese er god på den mere defensive of centrale midtbane ;)

Jo med en lille omrokering på midtbane, hvis 4-4-2, består af.

Jese-Kroos-kovacic-isco
Det er i mine øjne stærkt nok, hvis man ikke kan spare Modric i en kamp som den her. Hvornår så?

Leveret af Kunena Forum