Optakt: Málaga kommer på besøg

10 år 10 måneder siden #61 af Fondo_Sur

Neye skrev: Hekseri!

Generelt var forsvaret godkendt (enkelte under niveau) og det opbyggende arbejde gjorde det mere end godt. Det var afslutningerne der i den grad efterlod os i ren frustration og især Ronaldo, der brændte 5-6 oplagte chancer. Men det er vel kampe alle tophold løber ind i i løbet af en sæson og skal det være, er det det til at "bortforklare", når vi mangler så mange bærende kræfter.

Forsvaret spillede en dårlig kamp.

Vi var slet ikke autoritære nok i vores egen halvdel. Vores angreb starter med forsvaret og det var tydeligt skrøbeligt.

... man kan fandme godt tillade sig at være sur på spillerne efter denne kamp, og jeg håber at Benitez viser en vis lidenskab i hans tale efter kampen. Alt for nonchalant indstilling i 1. halvleg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #62 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Optakt: Málaga kommer på besøg

Siempre Madrid skrev: Jeg kender en brasilianer, som skal være glad for, at jeg ikke har noget at skulle have sagt i Real Madrid.

Han får jo Gutis bundniveau til at ligne verdensklasse!!

Når det er sagt - og det skulle siges! - så kommer vi jo frem til langt flere chancer end man trods alt kan forvente og det er trods alt noget, at vi skaber de chancer.

Og så cadeau til Kameni, som igen stod en brandkamp på Estadio Santiago Bernabéu. I grunden mærkeligt, at han aldrig nåede en storklub!

Det er forfærdeligt med Marcelo. Han har simpelthen for lidt konkurrence på den plads, så han tager det som en selvfølge, at han skal spille der. Han er blevet så dårlig en forsvarsspiller, at det egentlig er sørgeligt... ØHH, nå det så er sagt, så kan jeg stadig sidde og grine over Guti, når han ramte en dårlig dag. INGEN når ham til sokkeholderne mht. bundniveau. Det var virkelig en sensation, at det kunne gøres så dårligt. Heldigvis er han tilgivet mange gange :-)

Ja, det er skønt med chancer. Jeg synes dog, at det er yderst deprimerende, at det sker via elendige indlæg, som under Ancelotti i store perioder. Der er meget lidt gennemspillet fodbold - forhåbentlig ikke noget, vi ser mere til, når James og Bale er tilbage på grønsværen igen. P.t. er det ud til Marcelo eller Carvajal og så indover. 80% af indlæggene er grinagtige - det træner de vidst ikke meget. Jeg savner egentlig nogle udfordringer fra Ronaldo, hvor han trækker ind i banen og afslutter. Det ser man næsten ikke mere, som man gjorde i hans første år i klubben.

Ja, meget. Kameni han har i mange år været en af mine favoritmålmand. Specielt I Espanyol-tiden var han verdensklasse. Han kunne have været topmålmand i hvilken som helst af topklubberne for 5-10 år siden i Europa. Han er/var vild. Det er mig en gåde, at han ikke skiftede til en af dem, men min logik siger mig, at det var fordi, han var glad, hvor han var og ikke havde et behov for yderlig omtale.

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #63 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Optakt: Málaga kommer på be

bilboellehammer skrev: YES!!
Super kamp! Jeg synes sgu, vi spiller godt. Det var en vaskeægte fornøjelse at opleve, hvordan vi, uden to af de største forsvarsknækkere, stadig skaber chancer til at banke dem med to cifre. Jeg tændte for fjernsynet (øh nå nej :D) med forhåbningen om det ene point, hvilket vi fik. Men med de chancer, vi skaber, er det svært ikke at slå i bordet over nulløsningen.

ja fordi de to forsvareknækkere har meget med chance skabendespil ik?
og dejligt at høre dig sige at du håbede på uafgjort så du må have forventet et nederlag til et kriseramt malagahold

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #64 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Optakt: Málaga kommer på besøg

Inspektøren skrev: Måske de fleste på siden her skulle lade være med at snakke om Barcelona og Messis skade og i stedet koncentrere sig om vores eget hold... Hvad sker der i øvrigt lige for CR7. Sidste år, var han på dette tidspunkt af sæsonen langt mere målfarlig, rent statistisk.

Man kan vel næppe bebrejde manden for måske ikke lige at levere det samme hjernedøde scoringssnit evig og altid, som han ellers plejer at lægge for dagen. Så er man fandme et skarn!

• bilboellehammer
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #65 af bilboellehammer
Besvaret af bilboellehammer på emne Optakt: Málaga kommer på be

Tobiasillas skrev:

bilboellehammer skrev: YES!!
Super kamp! Jeg synes sgu, vi spiller godt. Det var en vaskeægte fornøjelse at opleve, hvordan vi, uden to af de største forsvarsknækkere, stadig skaber chancer til at banke dem med to cifre. Jeg tændte for fjernsynet (øh nå nej :D) med forhåbningen om det ene point, hvilket vi fik. Men med de chancer, vi skaber, er det svært ikke at slå i bordet over nulløsningen.

ja fordi de to forsvareknækkere har meget med chance skabendespil ik?
og dejligt at høre dig sige at du håbede på uafgjort så du må have forventet et nederlag til et kriseramt malagahold

Malaga har da været fine nok. De har spillet mod svære modstandere. Desuden er forhåbninger og det ene point ikke ligefrem lig med forventninger om et nederlag.

Jeg synes såmænd bare, at vi spiller en forrygende, spændende fodboldkamp og bortset fra de mangelfulde afslutninger, er jeg stolt af vores hold.

10 år 10 måneder siden #66 af ChrillRM14
At vi ikke scorer skal ikke sættes i lighedstegn med, at vi spillede dårligt! vi skaber flere chancer end i nogen anden kamp i sæsonen - selv mod Espanyol.
Ser man på de gigachancer, der var, så må man bare erkende, at heldet simpelthen ikke var på vores side... jojo flere af dem burde være sparket i kassen, men vi stod overfor endnu en målmand, der bare ramte dagen og et virkelig kompakt forsvar, vi trods alt fik lirket op flere gange.

Kommer heldet og den sidste skarphed på plads, så havde vi kørt dem over og vundet 6-0.

Når man kigger på karaktergivningen synes jeg også flere spillere fortjener højere... Det ligner virkelig, at folk her på siden i ren frustration bare har givet 1 og 2-taller ud til alle... Ronaldo kom frem til ufatteligt meget, Jese var udfordrende og havde flere gode aktioner i slutningen af 1. halvleg, Modric og Kroos ejede midtbanen, om end de ikke kunne kreere noget farligt rent offensiv, hvilket heller ikke er deres primære funktion.

Mesterskabet er sgu for tidligt at tale om. Husk, at vi altså spiller uden 3-4-5 stamspillere og er i runde 6 (!!). Der er sult i truppen efter et sådant resultat forhåbentlig!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Gribben, Nada mas

10 år 10 måneder siden #67 af Sahinovic

ChrillRM14 skrev: At vi ikke scorer skal ikke sættes i lighedstegn med, at vi spillede dårligt! vi skaber flere chancer end i nogen anden kamp i sæsonen - selv mod Espanyol.
Ser man på de gigachancer, der var, så må man bare erkende, at heldet simpelthen ikke var på vores side... jojo flere af dem burde være sparket i kassen, men vi stod overfor endnu en målmand, der bare ramte dagen og et virkelig kompakt forsvar, vi trods alt fik lirket op flere gange.

Kommer heldet og den sidste skarphed på plads, så havde vi kørt dem over og vundet 6-0.

Når man kigger på karaktergivningen synes jeg også flere spillere fortjener højere... Det ligner virkelig, at folk her på siden i ren frustration bare har givet 1 og 2-taller ud til alle... Ronaldo kom frem til ufatteligt meget, Jese var udfordrende og havde flere gode aktioner i slutningen af 1. halvleg, Modric og Kroos ejede midtbanen, om end de ikke kunne kreere noget farligt rent offensiv, hvilket heller ikke er deres primære funktion.

Mesterskabet er sgu for tidligt at tale om. Husk, at vi altså spiller uden 3-4-5 stamspillere og er i runde 6 (!!). Der er sult i truppen efter et sådant resultat forhåbentlig!

Jeg er helt enig med dig i at bare fordi vi ikke scorer, så skal det ikke sættes i lighedstegn med at vi spiller dårligt, men jeg synes dog at vi igen spiller en dårlig kamp og et mål eller to havde ikke ændret mit syn på dette.

Det er ihvertfald meget lang tid siden, at jeg har kedet mig så gevaldigt under en kamp der bliver spillet på Santiago Bernabéu, men det har altså været tilfældet de seneste tre kampe vi har spillet hjemme. Vi kom frem til mange chancer idag, men de fleste af dem blev produceret ved et indlæg eller noget andet ''tilfældigt''. Kombinationsspillet igennem midten fik vi aldrig rigtigt gennemført noget af, da der typisk manglede det sidste løb, et-to pasningerne og den sidste stikning, men indlæg (mange af dem totalt håbløse) dem blev der slået rigtigt mange af, hvilket er begyndt at irritere mig grænseløst. Jeg er også begyndt at undre mig over hvilken type fodbold Benitez gerne vil have holdet til at spille, for hvis det er ''indlægsfodbold'', så har han fat i den lange ende, men det er godt nok ikke den type fodbold jeg vil associere Real Madrid med, for det er simpelthen for kedeligt at se på og Real Madrid skal være alt andet end kedelige at se på. Jeg har ikke noget imod at vi spiller kontrolleret og ''sikre'' kampe på udebane, men når der bliver spillet på Santiago Bernabéu så skal der altså ske noget magisk.

Vi oplever måske fodboldkampe forskelligt, men det er ihvertfald lige umiddelbart sådan jeg har oplevet de seneste tre kampe der er blevet spillet på vores hjemmebane.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 10 måneder siden #68 af ChrillRM14

Sahinovic skrev:

ChrillRM14 skrev: At vi ikke scorer skal ikke sættes i lighedstegn med, at vi spillede dårligt! vi skaber flere chancer end i nogen anden kamp i sæsonen - selv mod Espanyol.

Jeg er helt enig med dig i at bare fordi vi ikke scorer, så skal det ikke sættes i lighedstegn med at vi spiller dårligt, men jeg synes dog at vi igen spiller en dårlig kamp og et mål eller to havde ikke ændret mit syn på dette.

Det er ihvertfald meget lang tid siden, at jeg har kedet mig så gevaldigt under en kamp der bliver spillet på Santiago Bernabéu, men det har altså været tilfældet de seneste tre kampe vi har spillet hjemme. Vi kom frem til mange chancer idag, men de fleste af dem blev produceret ved et indlæg eller noget andet ''tilfældigt''. Kombinationsspillet igennem midten fik vi aldrig rigtigt gennemført noget af, da der typisk manglede det sidste løb, et-to pasningerne og den sidste stikning, men indlæg (mange af dem totalt håbløse) dem blev der slået rigtigt mange af, hvilket er begyndt at irritere mig grænseløst. Jeg er også begyndt at undre mig over hvilken type fodbold Benitez gerne vil have holdet til at spille, for hvis det er ''indlægsfodbold'', så har han fat i den lange ende, men det er godt nok ikke den type fodbold jeg vil associere Real Madrid med, for det er simpelthen for kedeligt at se på og Real Madrid skal være alt andet end kedelige at se på. Jeg har ikke noget imod at vi spiller kontrolleret og ''sikre'' kampe på udebane, men når der bliver spillet på Santiago Bernabéu så skal der altså ske noget magisk.

Vi oplever måske fodboldkampe forskelligt, men det er ihvertfald lige umiddelbart sådan jeg har oplevet de seneste tre kampe der er blevet spillet på vores hjemmebane.

Jeg er også stort set enig med dig i denne sag.
Nu sad jeg selv på stadion igår, og det kan formentlig betyde, at atmosfæren og den anderledes måde man oplever fodbold på, når man er tilstede selv, kan have haft en indvirkning på, hvordan jeg så kampen ;)

Jeg tror meget af det ligger i, at når mindre hold spiller på Bernabeu, så går de som regel efter det ene point, og det er selvfølgelig ikke en undskyldning, men det gør det sgu også sværere at spille det fodbold, man gerne vil. Men klart, vores "indlægsbold" er ineffektivt og tankeløst.

Min underliggende pointe fra mit forrige indlæg var egentlig bare, at det her er en af de kampe, hvor vi mister point, men hvor vi stadig kan tage "noget" positivt med, hvorfor jeg mener, at flere af spillerne spillede end bedre kamp, end det bliver beskrevet her på siden. Og indlæggene og de sidste 15 minutter af kampen er ikke indbefattet af dette ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 10 måneder siden #69 af FranciscoISCO

ChrillRM14 skrev:

Sahinovic skrev:

Jeg er også stort set enig med dig i denne sag.
Nu sad jeg selv på stadion igår, og det kan formentlig betyde, at atmosfæren og den anderledes måde man oplever fodbold på, når man er tilstede selv, kan have haft en indvirkning på, hvordan jeg så kampen ;)

Jeg tror meget af det ligger i, at når mindre hold spiller på Bernabeu, så går de som regel efter det ene point, og det er selvfølgelig ikke en undskyldning, men det gør det sgu også sværere at spille det fodbold, man gerne vil. Men klart, vores "indlægsbold" er ineffektivt og tankeløst.

Min underliggende pointe fra mit forrige indlæg var egentlig bare, at det her er en af de kampe, hvor vi mister point, men hvor vi stadig kan tage "noget" positivt med, hvorfor jeg mener, at flere af spillerne spillede end bedre kamp, end det bliver beskrevet her på siden. Og indlæggene og de sidste 15 minutter af kampen er ikke indbefattet af dette ;)

Jeg var ufatteligt træt af at se, at bolden konstant skulle ud til en af kanterne og så derefter ind i feltet. Hvis det virkelig er planen for det her hold, så har jeg meget lidt forståelse for, hvorfor man ikke hentede Llorente... Men jeg tror nu heller ikke, at Benitez agter at spille udbredt kantspil og indlæg i boksen, som vi så det i går, jeg tror nærmere, at dette var en naturlig konsekvens af netop Malagas gameplan. For hvad pokker skal man gøre, når modstanderen står med stort samtlige spillere centreret omkring feltet? Kombinationsspil? Jeg kunne egentlig godt have tænkt mig, at man havde startet med samme midtbane som i midtugen; Kovacic i en tremands-midtbane kunne måske have gjort vores spil lidt mere centreret. Det ville have været smukt at kombinerer sig igennem, men igen, der var simpelthen bare så traffikeret (som i en stor bus der blokerer alting) i dette område.

Altid Real Madrid.

10 år 10 måneder siden #70 af Dios
Jeg oplevede kampen fuldstændig anderledes åbenbart. Jeg synes nemlig, at spillet var meget centreret, og man virkelig søgte afleveringen centralt. Specielt Modric, Isco og Benzema søgte de centrale åbninger. Jeg så kun 2. halvleg, men der så jeg da Modric spille bolden centralt til Benzema 3 gange, hvor han desværre ikke scorer. Godt defensivt arbejde af Malaga, men når jeg læser diverse indlæg, så tror jeg altså der er mange som ikke selv har været i situationen før. Ikke på samme niveau, men samme situation. Det siger da sig selv, at man ikke bare kan vade direkte igennem den centrale del af banen, da det oftest er der, der står 18 spillere. Åbningerne kommer på kanten, hvor specielt Carvajal fik udfordret godt i bagrummet.
Man gjorde det helt rigtige IMO, hvis man lige ser bort fra afslutningerne. Man spillede centralt og prøvede at finde rummene. Man fandt dem faktisk også, men den ville bare ikke ind. For at få variation i spillet, så skal der spilles bredt og blive slået indlæg. Så længe det ikke nærmer sig Ancelotti standarder, hvor alt inde centralt er total ideforladt. Det synes jeg langtfra det er.
Derudover skal man ikke undervurdere frustration. Havde Ronaldo nu bare scoret på 1 af hans 10 100% chancer, så ville man ikke forcere en sådan scoring, og flowet havde nok været en del bedre. Ingen undskyldning, blot en forklaring ;)

Jeg ved ikke hvad i andre er til, eller hvad i forventer, men af det jeg så igår, så var jeg rigtig godt tilfreds med spillet. Jeg følte mig underholdt, og kombinationerne er også gode og tilstede. Der er altid plads til forbedring, men mer vil have mer. Den røde tråd er stadig synlig, og jeg kan sagtens se ideerne med spillet, eller hele konceptet bag om man vil.

Det er aldrig fedt man mister point i 2 kampe vi faktisk burde have vundet stort. Vi kan heldigvis glæde os over, at Real Madrid og Barcelona ikke længere får plus 90 point, selvom det skulle betyde pointtab til Real Madrid. Det er nu sjovere i længden, når der er flere hold som kan drille.
Alt i alt er jeg stadig meget positiv :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Chamartin

Leveret af Kunena Forum