Marca: 5 kritikpunkter af Benítez
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Spanske Marca har i disse dage travlt med at gøre sædet under Rafa Benítez brændende varmt og i dagens udgave publicerer man en artikel, hvor man oplister fem punkter, hvor den spanske træner allerede nu har begået fejl.
Madridista.dk bringer dem her:
Mangel på dræberinstinkt og tilbagetrækning, når man har alle fordele:
- Det undrer Marca, at man mangler ambitioner, når modstanderen synes at være presset i bund og man hævder, at det bekymrer på ledelsesgangen i klubben, hvor man hørte de første mishagsytringer i kampen mod Granada. Historien gentog sig mod Málaga og det skaber usikkerhed omkring holdet, fordi der mangler autoritet i situationer, hvor man bør tage et skridt frem i stedet for at træde to tilbage.
Bale og manglen på en hovedrolle overrasker:
- Efter hans skade, som lagde en dæmper på den gode start på sæsonen, så er han vendt tilbage til at have en mere sekundær rolle på holdet, hvor han igen er isoleret på kanten, frem for midt på banen og det er igen Cristiano Ronaldo, som stjæler opmærksomheden. Når det går godt for ham, mærker hele holdet det, men til gengæld er holdet også ramt, når han ikke viser klassen.
Fortællingen om, at man skulle have et bedre forsvar end de andre år:
- Det var et af Rafa Benítez´ hovedmål, at man skulle forbedre det defensive arbejde, men på trods af, at man kun har indkasseret to mål, så får modstanderne lov til at afslutte lige så mange gange som i sidste sæson, hvilket senest blev bevist i weekendens kamp, hvor Atlético Madrid kom frem til 18 afslutninger.
Arbeloa – fra at åbne døren for et skifte til at bringe ham foran Nacho i køen:
- Arbeloa er – med rette – blevet kritiseret for fejlen, som førte til udligning. Højrebacken er gået fra at være en spiller, der ikke regnes med til at spille El Derbi, mens Nacho sad på bænken. En spiller, som Benítez tilsyneladende ikke regner med i de store kampe.
Fiaskoen over ikke at have udnyttet Barcelonas nedtur:
- Dette Real Madrid beundrer ikke. Barcelona har allerede nu tabt lige så mange kampe som i sidste sæson, men alligevel er man kun a points med catalanerne og Marca mener, at man burde have udnyttet Barcelonas pointtab i Andalusien til selv at gøre mere for at vinde over Atlético Madrid og dermed have skabt et forspring.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
ad 1: Altså, som nævnt tidligere har man alt spillet i hele første halvleg mod Atlético Madrid og man skaber vel egentlig chancer nok i første halvleg til at få lukket den kamp. Mod Málaga var man bare ude i en stolpe ud-kamp, for man kan næsten ikke kræve mere end 29 chancer.
ad 2: Jamen, det er da flot at konkludere, at Bale igen er henvist til en sekundær rolle i hans første kamp efter at være tilbage fra sin skade. Her bliver han skiftet ind og skal hovedsageligt være med til at genoprette balancen på holdet og han er naturligvis ikke helt der hvor han skal være endnu.
ad 3: Er det bare mig, eller udstråler dette hold rent faktisk mere ro defensivt end det forrige hold. Javel, Ramos laver noget idiotisk og Arbeloa laver noget tåbeligt, men bortset fra det synes jeg, at man har vist langt mere omtanke end sidste år. Og så skal Benítez vel også have lige mere end 3 måneder til at blive bedømt på dette.
ad 4: Arbeloa var måske nok på vej ud, men er det ikke normalt en styrke, at en spiller kan kæmpe sig tilbage og blive en del af holdet. Se bort fra, at det er Arbeloa, der tænkes på. Jesé var også på vej væk en overgang og skulle han så holdes helt væk nu. Jeg forstår ikke logikken.
ad 5: Der er spillet 7 runder, for pokker! Barcelona har hentet points på udebaner, hvor man havde sat kryds i kalenderen for at holde øje med deres nederlag, mens Real Madrid var mere end uheldig med ikke at vinde over eksempelvis Málaga. De to hold vil komme til at miste flere points, men at Real Madrid ikke allerede nu er komfortabelt foran, bør ikke bekymre....med mindre at man har en agenda, som går ud på at bringe Benítez´ position i tvivl.
Det har Marca tydeligvis, for det var dog den tyndeste kop kritik af en nyudnævnt træner.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Uden at ville gå i dybden med alle punkterne som Siempre, så synes jeg generelt, at det er for vagt allerede at gøre sædet under Benitez varmt.
Barca er muligvis langt fra deres form fra foråret, hvilket har givet pointtab, men helt ærligt... vi er altså også ramt af skader til profiler ligesom dem - Bale, James, Pepe, Ramos på skift + Carvajal og Danilo. Marca får det til at lyde som om, at vi i forvejen var favoritter og havde en trup, der nemt kunne vinde samtlige 7 kampe indtil videre... Overhovedet ikke! Vi har endda været ret så uheldige - En kamp mod Malaga er lidt symbolet på, hvor smal linjen er mellem succes og tab af point.
Vores trups styrke ligger i år IKKE i enkeltmandspræstationer i forhold til sidste år (det er i hvert fald ikke her vi vinder mesterskabet, når vores modstandere er Barca) - til gengæld ligger styrken i bredden, hvilket er grunden til sommerens transfertaktik. Ronaldo er desuden blevet et år ældre, og der er ikke hentet individuelt stærke spillere til klubben aka Galacticos.
Vinder vi i Maj ligaen, så er det fordi, at vi finder et momentum over hele året, fordi vi har en bred trup, noget som vi ikke havde under Ancelotti, hvilket har været den direkte grund til, at vi har snublet de to seneste sæsoner. Netop derfor er det alt alt alt for tidligt at skælde Benitez ud, for det er kun noget, vi kan bedømme om er lykkedes til foråret.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Storken
- Gæst
-
Det er dog ikke underligt, at der er lidt kritik af Benitez, når man har smidt point i 3 af 7 kampe. De skal trods alt fylde 15 sider med Real Madrid hver dag, så selvfølgelig vil der være lidt unuanceret kritik imellem.
Siempre Madrid skrev: Hold nu k..., en gang bullshit.
ad 1: Altså, som nævnt tidligere har man alt spillet i hele første halvleg mod Atlético Madrid og man skaber vel egentlig chancer nok i første halvleg til at få lukket den kamp. Mod Málaga var man bare ude i en stolpe ud-kamp, for man kan næsten ikke kræve mere end 29 chancer.
ad 2: Jamen, det er da flot at konkludere, at Bale igen er henvist til en sekundær rolle i hans første kamp efter at være tilbage fra sin skade. Her bliver han skiftet ind og skal hovedsageligt være med til at genoprette balancen på holdet og han er naturligvis ikke helt der hvor han skal være endnu.
ad 3: Er det bare mig, eller udstråler dette hold rent faktisk mere ro defensivt end det forrige hold. Javel, Ramos laver noget idiotisk og Arbeloa laver noget tåbeligt, men bortset fra det synes jeg, at man har vist langt mere omtanke end sidste år. Og så skal Benítez vel også have lige mere end 3 måneder til at blive bedømt på dette.
ad 4: Arbeloa var måske nok på vej ud, men er det ikke normalt en styrke, at en spiller kan kæmpe sig tilbage og blive en del af holdet. Se bort fra, at det er Arbeloa, der tænkes på. Jesé var også på vej væk en overgang og skulle han så holdes helt væk nu. Jeg forstår ikke logikken.
ad 5: Der er spillet 7 runder, for pokker! Barcelona har hentet points på udebaner, hvor man havde sat kryds i kalenderen for at holde øje med deres nederlag, mens Real Madrid var mere end uheldig med ikke at vinde over eksempelvis Málaga. De to hold vil komme til at miste flere points, men at Real Madrid ikke allerede nu er komfortabelt foran, bør ikke bekymre....med mindre at man har en agenda, som går ud på at bringe Benítez´ position i tvivl.
Det har Marca tydeligvis, for det var dog den tyndeste kop kritik af en nyudnævnt træner.
Personligt ved jeg ikke, om jeg synes dit eller Marcas indlæg er mest bullshit :o)
Du har nogle fine pointer, men jeg kan ikke forstå, hvordan du kan negligere de manglende point i så høj grad. De 29 chancer (skud)? Helt ærligt; så mange chancer skabte man sku ikke. Ronaldo havde et par store hovedstød og Benzema havde en ok chance, men det var jo ikke sådan, at man brændte tre friløbere, et straffe og ramte stolpen to gange. Den gang var under al kritik, og vi skabte ikke nok (STORE) chancer.
Det samme med Atlético. Hvis det, du får med fra kampen, er, at vi kunne have lukket kampen i første halvleg, så ved jeg ikke, om vi så samme kamp. Vi havde målet, og ellers havde vi sku ikke rigtigt andre store chancer. Atletico havde derimod deres straffespark samt flere store optræk til chancer (Correa). Forsvaret så heller ikke bestemt sikkert ud i hele anden halvleg, og især i de sidste to minutter var man jo på fuldstændig glatis.
Helt generelt kan jeg også godt følge Marca i, at vi burde være foran Barcelona; vi har ikke været overbevisende. Vi har spillet tre uafgjorte (en der er forventet), men vi var altså heller ikke særlig overbevisende i Bilbao, hvor man skræmmende udebane eller ej, bør kunne forvente en mere overbevisende præstation.
Må jeg ikke minde folk om, at vi rent faktisk tabte begge opgør på San Mames og Vicente Calderon sidste år. Må jeg ikke minde folk om, at vi tabte 4-2 imod Sociedad efter vi var foran 0-2 efter 20 min.. Skal vi ikke snart stoppe al det klynk! Vi har mistet mesterskabet 2 år i træk med Ancelotti. Vi spillede noget af det flotteste fodbold under Ancelotti, men ret skal være ret, og det varede i lidt over en måned. Resten af tiden spillede vi som vi faktisk gør det nu. Det er fint man er modstander af spillet og Benitez nu, men se nu lidt mere nuanceret på det. Han har haft 3 måneder i spidsen. Jeg havde inden sæsonen solgt opgørene på San Mames og Vicente Calderon for 4 point, og specielt taget i betragtning, at vi fik 0 point sidste år, og fik ydmygelsen over alle af Atletí.
Jeg er også pisse skuffet over vi har spillet 2 dumme uafgjorte, men værre er det altså ikke! 2 ud af vores 4 mest offensive spillere har siddet ude over halvdelen af sæsonen. Vores topscorer har været hjernedød uskarp, og det kan man altså ikke klandre Benitez for!
Sebberg, jeg er helt enig i, at vi skulle have en langt mere overbevisende sejr imod Bilbao. Faktisk vil jeg gå så langt og sige, at alt under 114 point, og 211 scorede mål vil være en fiasko. Dertil skal el triplete selvfølgelig i hus fra nu af og 70 år frem plus alle de Mickey Mouse cups der hører til. Hvis vi ikke som min. Vinder med 4 mål imod Barcelona, og samtidig holder nullet, så vil jeg være skuffet, eller kræve en fyring af Benitez, hvis jeg ikke allerede gør det nu?
Vi er jo på ingen måder dårligere end under Ancelotti. Så hvorfor al den negativitet? Forstår det simpelthen ikke.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Det er jo nedsmeltning på nedsmeltning herinde. Hvad foregår der oppe i hovederne på folk? Så skift dog klub og hold med Ancelotti i stedet for! Det er jo forfærdeligt at høre på.
Må jeg ikke minde folk om, at vi rent faktisk tabte begge opgør på San Mames og Vicente Calderon sidste år. Må jeg ikke minde folk om, at vi tabte 4-2 imod Sociedad efter vi var foran 0-2 efter 20 min.. Skal vi ikke snart stoppe al det klynk! Vi har mistet mesterskabet 2 år i træk med Ancelotti. Vi spillede noget af det flotteste fodbold under Ancelotti, men ret skal være ret, og det varede i lidt over en måned. Resten af tiden spillede vi som vi faktisk gør det nu. Det er fint man er modstander af spillet og Benitez nu, men se nu lidt mere nuanceret på det. Han har haft 3 måneder i spidsen. Jeg havde inden sæsonen solgt opgørene på San Mames og Vicente Calderon for 4 point, og specielt taget i betragtning, at vi fik 0 point sidste år, og fik ydmygelsen over alle af Atletí.
Jeg er også pisse skuffet over vi har spillet 2 dumme uafgjorte, men værre er det altså ikke! 2 ud af vores 4 mest offensive spillere har siddet ude over halvdelen af sæsonen. Vores topscorer har været hjernedød uskarp, og det kan man altså ikke klandre Benitez for!
Sebberg, jeg er helt enig i, at vi skulle have en langt mere overbevisende sejr imod Bilbao. Faktisk vil jeg gå så langt og sige, at alt under 114 point, og 211 scorede mål vil være en fiasko. Dertil skal el triplete selvfølgelig i hus fra nu af og 70 år frem plus alle de Mickey Mouse cups der hører til. Hvis vi ikke som min. Vinder med 4 mål imod Barcelona, og samtidig holder nullet, så vil jeg være skuffet, eller kræve en fyring af Benitez, hvis jeg ikke allerede gør det nu?
Vi er jo på ingen måder dårligere end under Ancelotti. Så hvorfor al den negativitet? Forstår det simpelthen ikke.
Det kaldes flokmentalitet - medløbere om man vil.
Personligt har jeg ikke dannet mig nogen bestemt holdning til Benitez endnu, eftersom sæsonen lige er startet. Der mangler lidt X-factor i toppen, men i forsvaret er det jo fantastisk! En del af det kan tilskrives Navas, men et godt forsvar gør målmanden bedre - et presset skud er nemmere at redde end en friløber.
Hvad angår angrebet, er Benzema utroligt nok gået hen og blevet mere skarp end Ronaldo. Bale spiller godt, og James ligeså! Der mangler bare lidt fra Ronaldo. Han virker også langsommere, og jeg kunne godt tro, at spillestilen ikke passer ham. Men det er Ronaldo, og jeg tror på, at han finder en måde at tilpasse sig, og dermed igen blive vores skarpeste i angrebet.
Benitez' dispositioner i kampene synes jeg har været gode. Måske skulle Benzema ikke være skiftet ud mod Atletico, men bagklogskab er jo også så nemt. Kritikpunkterne er i hvert fald tynde, og heldet har ikke været på vores side. Med det, som jeg har set ad forskellige kanaler, eversport m.m. er heldet bare ikke på vores side. Men heldet vender, og jeg tror faktisk på projektet. Vi har set momenter af formidabelt spil. Jeg husker tydeligt dengang James og Bale var med. Jeg husker et flot kombinationsspil med 4-5 førstegangsafleveringer på 3 sekunder lige uden foran feltet. Det var den kamp vi vandt 5-0 uden Ronaldo scorede! Og så knækkede filmen med skader. Det er IKKE Benitez skyld.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Johnson
- Gæst
-
Vi står i en situation hvor Ronaldo, Isco og Kroos ikke har ramt topformen. James og Bale har været ude mere end halvdelen af kampene. Alligevel fremstår Real Madrid som et stærkere hold i år end sidste år. Det skyldes primært at vi fungerer bedre som en enhed og dermed er mindre afhængige af enkeltmandspræstationer. Jeg tror vi går en stor sæson i møde.
Det er mit indtryk, at vi også har løst et stort problem ved at hente Kovacic. Selvom han ikke er sikker starter, så har han tilføjet noget power og dynamik de gange, hvor han kommer ind. At kunne give Modric og Kroos de fornødne pauser igennem en lang sæson kan vise sig at være altafgørende, når vi går ind til de afgørende kampe i foråret. Og her får Kovacic en nøglerolle. At han så er et på alle måder kompetent alternativ til pladserne på midtbanen, det er jo kun guf for os fans. Konkurrence er altid godt for at presse niveauet op på et hold, og netop dér føler jeg, at vi står godt i år.
Jeg er meget fortrøstningsfuld!
www.goal.com/en/news/722/la-liga/2015/10...-battle?ICID=HP_HN_1
Igen hold som Real Madrid og Barca tiltrækker enormt mange kommentarer og clicks ved hver enkelt lille nyhed, så alle de internetsider mv. der lever af fodboldnyheder finder på alt muligt lort. Lad os nu tage en dyb indånding og se halvvejs gennem sæsonen hvordan status er.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Det er jo nedsmeltning på nedsmeltning herinde. Hvad foregår der oppe i hovederne på folk? Så skift dog klub og hold med Ancelotti i stedet for! Det er jo forfærdeligt at høre på.
Ro på Dios... Lidt under 200 mål vil også kunne gøre det, vil jeg mene ;)
Overordnet så synes jeg da også, at denne artikel fra Marca er lidt fjollet. Den er indledningen på en kort agurke-periode og derfor nem at tage for hvad den er... Hvor et par stykker af de fire første punkter mildest talt er komisk læsning (især den med Bale), så vil jeg dog mene, at det sidste punkt ikke bare sådan lige er hentet ud af den blå luft. Vores kampprogram taget i betragtning, så burde vi have hentet flere point på nuværende tidspunkt. Klart, det er på sin vis en konsekvens af, at vi igen skal starte op med ny træner, men du siger det jo selv; vi spiller stort set som under Ancelotti og jeg kan vel godt tilføje, uden nogle vil være uenige, at vi har mere eller mindre samme spillermateriale som under Ancelotti, i hvert fald når man tæller de stærkeste elleve, så hvor meget er dette egentlig en opstartsfase? Igen; det er hamrende ærgeligt og ganske kritikberettiget at vi på nuværende tidspunkt ikke er længere foran Barca.
At det er åndsvagt, at evaluere på nuværende tidspunkt er én ting, at kritiserer for dumme pointtab er en anden og noget mere rimelig størrelse, vil jeg mene. Følgelig skal Marca, der som alle andre aviser har et talent for drama, ud og evaluerer på nuværende tidspunkt og overordnet så kommer dette da også til virke klodset for den lidt mere dannede læser. Men at der er nogle herinde, inklusivt mig selv, som er skuffet over de første par kampes gang, og dermed enige i i hvert fald det ene af Marcas punkter, det er helt iorden, det er ikke et fyringsgrundlag - igen, slap nu af Dios - men ikke desto mindre er det altså berettiget at kritisere for ;)
Dem som kritiserer Benitez behøver iøvrigt ikke at gøre det på baggrund af en agenda, som på nogle måder skal have noget med Ancelotti at gøre. I hvert fald nævner Sebberg ikke Ancelotti i sit indlæg, så jeg forstår altså ikke helt, hvorfor du skal nævne ham i dit svar, Dios? Jeg kan selvfølgelig kun tale udfra mig selv, men grunden til at jeg på nuværende tidspunkt er en smule skeptisk, har ikke noget med numseømme over fyringen af Ancelotti at gøre, men simpelthen bare af det faktum at vi hidtil har hentet for få point samt spilmæssigt langt fra har imponeret.
Altid Real Madrid.