Marca: 5 kritikpunkter af Benítez
Med al den kritik af diverse sites de sidste par dage, hvad bruger I egentlig selv af sites når I vil informeres indenfor fodboldens verden? Har I nogle fede anbefalinger? Bruger selv primært ojogo, bleacher, marca, abola, bold, indkast, goal og as.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
FranciscoISCO skrev:
Dios skrev: Det er jo nedsmeltning på nedsmeltning herinde. Hvad foregår der oppe i hovederne på folk? Så skift dog klub og hold med Ancelotti i stedet for! Det er jo forfærdeligt at høre på.
Må jeg ikke minde folk om, at vi rent faktisk tabte begge opgør på San Mames og Vicente Calderon sidste år. Må jeg ikke minde folk om, at vi tabte 4-2 imod Sociedad efter vi var foran 0-2 efter 20 min.. Skal vi ikke snart stoppe al det klynk! Vi har mistet mesterskabet 2 år i træk med Ancelotti. Vi spillede noget af det flotteste fodbold under Ancelotti, men ret skal være ret, og det varede i lidt over en måned. Resten af tiden spillede vi som vi faktisk gør det nu. Det er fint man er modstander af spillet og Benitez nu, men se nu lidt mere nuanceret på det. Han har haft 3 måneder i spidsen. Jeg havde inden sæsonen solgt opgørene på San Mames og Vicente Calderon for 4 point, og specielt taget i betragtning, at vi fik 0 point sidste år, og fik ydmygelsen over alle af Atletí.
Jeg er også pisse skuffet over vi har spillet 2 dumme uafgjorte, men værre er det altså ikke! 2 ud af vores 4 mest offensive spillere har siddet ude over halvdelen af sæsonen. Vores topscorer har været hjernedød uskarp, og det kan man altså ikke klandre Benitez for!
Sebberg, jeg er helt enig i, at vi skulle have en langt mere overbevisende sejr imod Bilbao. Faktisk vil jeg gå så langt og sige, at alt under 114 point, og 211 scorede mål vil være en fiasko. Dertil skal el triplete selvfølgelig i hus fra nu af og 70 år frem plus alle de Mickey Mouse cups der hører til. Hvis vi ikke som min. Vinder med 4 mål imod Barcelona, og samtidig holder nullet, så vil jeg være skuffet, eller kræve en fyring af Benitez, hvis jeg ikke allerede gør det nu?
Vi er jo på ingen måder dårligere end under Ancelotti. Så hvorfor al den negativitet? Forstår det simpelthen ikke.
Ro på Dios... Lidt under 200 mål vil også kunne gøre det, vil jeg mene ;)
Overordnet så synes jeg da også, at denne artikel fra Marca er lidt fjollet. Den er indledningen på en kort agurke-periode og derfor nem at tage for hvad den er... Hvor et par stykker af de fire første punkter mildest talt er komisk læsning (især den med Bale), så vil jeg dog mene, at det sidste punkt ikke bare sådan lige er hentet ud af den blå luft. Vores kampprogram taget i betragtning, så burde vi have hentet flere point på nuværende tidspunkt. Klart, det er på sin vis en konsekvens af, at vi igen skal starte op med ny træner, men du siger det jo selv; vi spiller stort set som under Ancelotti og jeg kan vel godt tilføje, uden nogle vil være uenige, at vi har mere eller mindre samme spillermateriale som under Ancelotti, i hvert fald når man tæller de stærkeste elleve, så hvor meget er dette egentlig en opstartsfase? Igen; det er hamrende ærgeligt og ganske kritikberettiget at vi på nuværende tidspunkt ikke er længere foran Barca.
At det er åndsvagt, at evaluere på nuværende tidspunkt er én ting, at kritiserer for dumme pointtab er en anden og noget mere rimelig størrelse, vil jeg mene. Følgelig skal Marca, der som alle andre aviser har et talent for drama, ud og evaluerer på nuværende tidspunkt og overordnet så kommer dette da også til virke klodset for den lidt mere dannede læser. Men at der er nogle herinde, inklusivt mig selv, som er skuffet over de første par kampes gang, og dermed enige i i hvert fald det ene af Marcas punkter, det er helt iorden, det er ikke et fyringsgrundlag - igen, slap nu af Dios - men ikke desto mindre er det altså berettiget at kritisere for ;)
Dem som kritiserer Benitez behøver iøvrigt ikke at gøre det på baggrund af en agenda, som på nogle måder skal have noget med Ancelotti at gøre. I hvert fald nævner Sebberg ikke Ancelotti i sit indlæg, så jeg forstår altså ikke helt, hvorfor du skal nævne ham i dit svar, Dios? Jeg kan selvfølgelig kun tale udfra mig selv, men grunden til at jeg på nuværende tidspunkt er en smule skeptisk, har ikke noget med numseømme over fyringen af Ancelotti at gøre, men simpelthen bare af det faktum at vi hidtil har hentet for få point samt spilmæssigt langt fra har imponeret.
En ny træner vil altid betyde ny opstartsfase, for ellers var der vel ingen grund til at skifte træner?
Rafa Benítez er kommet med helt nye ideer (nogen vil strække sig så vidt og sige, at han i forhold til sin forgænger bare er kommet med ideer) og de skal naturligvis indarbejdes.
Af de foreløbigt 7 første ligakampe er jeg kun "skuffet" over udekampen mod Sporting, for der kunne man måske godt have ofret lidt mere, men at vi ikke har et forspring til Barcelona synes jeg mere skal krediteres dem, fordi de har hentet points i kampe, hvor man godt kunne have håbet på, at de havde smidt nogen, når man tager deres trup-tilstand i betragtning, men de har været dygtige.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Brohan
- Gæst
-
Overordnet set må jeg også, erklære mig enig med de ikke-kritiske overfor Benitez, kedeligt nok.
Igen i år, har vi været stærkt belastet på skadesfronten, vi fortsætter desværre sidste års kedelige tendens, med den ene efter den anden spiller skal en tur på lazaratet.
Til det problem kan jeg se 3 potentielle faktorer der spiller ind her.
1. Træningsmængden er for stor og for intensiv. Dog er det af mit indtryk at RM's træning ikke afviger meget i forhold til alle andre top hold, dog uden at have den store viden på dette område. Derudover udtalte Benitez da han kom til, at hans mål var at holde alle spillere på 80%, og derved gerne mindske skaderne.
2. Lægestaben er ikke god nok! - Lægestaben har fået kritik før, og vi har alligevel valgt at beholde sidste års lægestab. Igen i år bliver vores spillere skadede til træning lige efter de er kommet igang igen, sidst var det Jamez. Bærer de evt en del af skylden?
3. Godt gammeldags uheld. Personligt, mener jeg at uheld ikke er noget man kan opererer med. 2 år i streg med mange profiler skadede, men det virker underligt at vi hi løbet af 2 år har fået glas ben og uheldet driller os. I min Verden hedder det:" gravid eller ikke gravid?" - håber i kan se hvor jeg vil hen med det.
Personligt mener jeg at konkurrencen er blevet større end aldrig før i ligaen, forskellen på og top-midte, er ikke længere som at sammenligne Spanien-Gibraltar
Man kan diskutere om hans beslutning med Benzema var rigtig imod Atletico, men igen, det er nemt at være bagklog som der var en der skrev.
Derudover synes jeg det er for tidligt at vurdere Benitez allerede nu. Bevares, vi har mistet nogle point, men jeg føler på ingen måde vi bare har smidt dem, med hovedet under armen og kollektivt kollaps (eksempelvis som Sociedad sidste år).
Forsvarets huller er færre end de har været før, samt vi har en stor spillende Navas på kas!
Slutteligt mener jeg ikke der er meget hold i Marca's artikel. De er ALTID de første til at være kritiske overfor RM. De er kendt verdenen over, for deres skeptiske og kritiserende behandling af holdet. Der er landskamps pause, de keder sig. De er rigtig gode til at skabe et problem, hvor der ikke nødvendigvis behøves at være et problem, og prøve at gøre sædet varmt under Benitez efter 7 runder - det finder jeg respektløst og små primitivt!
Ro på Dios... Lidt under 200 mål vil også kunne gøre det, vil jeg mene ;)
Overordnet så synes jeg da også, at denne artikel fra Marca er lidt fjollet. Den er indledningen på en kort agurke-periode og derfor nem at tage for hvad den er... Hvor et par stykker af de fire første punkter mildest talt er komisk læsning (især den med Bale), så vil jeg dog mene, at det sidste punkt ikke bare sådan lige er hentet ud af den blå luft. Vores kampprogram taget i betragtning, så burde vi have hentet flere point på nuværende tidspunkt. Klart, det er på sin vis en konsekvens af, at vi igen skal starte op med ny træner, men du siger det jo selv; vi spiller stort set som under Ancelotti og jeg kan vel godt tilføje, uden nogle vil være uenige, at vi har mere eller mindre samme spillermateriale som under Ancelotti, i hvert fald når man tæller de stærkeste elleve, så hvor meget er dette egentlig en opstartsfase? Igen; det er hamrende ærgeligt og ganske kritikberettiget at vi på nuværende tidspunkt ikke er længere foran Barca.
At det er åndsvagt, at evaluere på nuværende tidspunkt er én ting, at kritiserer for dumme pointtab er en anden og noget mere rimelig størrelse, vil jeg mene. Følgelig skal Marca, der som alle andre aviser har et talent for drama, ud og evaluerer på nuværende tidspunkt og overordnet så kommer dette da også til virke klodset for den lidt mere dannede læser. Men at der er nogle herinde, inklusivt mig selv, som er skuffet over de første par kampes gang, og dermed enige i i hvert fald det ene af Marcas punkter, det er helt iorden, det er ikke et fyringsgrundlag - igen, slap nu af Dios - men ikke desto mindre er det altså berettiget at kritisere for ;)
Dem som kritiserer Benitez behøver iøvrigt ikke at gøre det på baggrund af en agenda, som på nogle måder skal have noget med Ancelotti at gøre. I hvert fald nævner Sebberg ikke Ancelotti i sit indlæg, så jeg forstår altså ikke helt, hvorfor du skal nævne ham i dit svar, Dios? Jeg kan selvfølgelig kun tale udfra mig selv, men grunden til at jeg på nuværende tidspunkt er en smule skeptisk, har ikke noget med numseømme over fyringen af Ancelotti at gøre, men simpelthen bare af det faktum at vi hidtil har hentet for få point samt spilmæssigt langt fra har imponeret.
Jeg er helt rolig, jeg er bare utrolig skuffet som fan, at jeg skal lægge øre til sådan noget pjat. Vi taler om 3 latterlige måneder som Benitez har fået, før kritikken hagler ned over ham. Jeg mener, hvad sker der? Så må folk da lige få noget jordforbindelse, eller droppe FM og Fifa for en periode. Èn ting er hvad Marca skriver, og en anden ting er hvad folk herinde skriver. Jeg læser aldrig nyheder omkring Real Madrid, fordi det for det meste altid er negativt, så hvad Marca skriver rør mig egentlig ikke.
Min reference til Ancelotti har intet med spillermaterialet at gøre, men vores kedelige uinspirerende spil. Her kommer min kritik. Ancelotti skaffede 16 point og 15 point i hans 7 første kampe i henholdsvis 1. og 2. sæson. Benitez har skaffet 15 point i hans første sæson. Havde det ikke været for Barcelona's pointtab denne sæson, så havde vi aldrig lagt mærke til de pointtab, fordi de kommer hvert år.
Jeg ville også ønske vi var 4 point foran, men hvorfor bedømme Benitez udfra Barcelona's kampe? Er det ikke sindssygt unfair overfor Benitez?
Barcelona er kommet stærkt ud af deres kampprogram, og det er desværre ikke til vores fordel. Sammenlignet med sidste sæson, så er vi ikke 5 point bagud efter 7 spillerunder. Jeg synes bare kritikken er fuldstændig uberretiget. Vi kan alle være utrolig skuffet over de 3 uafgjorte kampe, for vi kunne have vundet alle 3 kampe, hvis man ser tilbage på kampene. Der er bare ikke nogle hold som kommer igennem sæsonen med 114 point.
Man taler tit om, at skader ikke skal have en betydning, eller ihvertfald ikke skal bruges som undskyldning, men når vi har skader til Carvajal, Danilo, Pepé, Ramos, Bale og James, så er det helt okay hvis du spørger mig, at de bliver nævnt.
Da vi havde alle mand klar, så så jeg store forbedringer i spillet. Jeg synes det er tydeligt og se forskellen imellem Ancelotti og Benitez hold. Specielt taget i betragtning, at Benitez igen kun har haft 3 måneder i spidsen for Real Madrid. Ancelotti skulle trods alt bruge 1 sæson og 2-3 måneder, for at få holdet til at peake. Desværre varede det kun 1-2 måneder, og resten er faktisk skrækkeligt at tænke tilbage på.
Forstå mig ret, så røv keder det her Madrid mandskab også mig. Vi har spillede elendigt siden Granada kampen, men det var også der vi mistede 2 af vores bedste spillere offensivt i denne sæson. Bale og James gjorde det jo fantastisk til at starte med. Bale tilførte holdet fart, dynamik og temposkifte, hvor James stod for mål, assist og flydende spil. Isco og Ronaldo har set rigtig skidt ud denne sæson, og Benzema er ikke en individualist som de andre, og har mere brug for sine holdkammerater, selvom han har gjort det hjernedødt godt.
Vi arbejder mere som en enhed nu, og derfor går det også udover holdet, når så mange bærende kræfter er ude. Jeg er rigtig optimistisk ihvertfald.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Først og fremmest: Jeg hverken savner Ancelotti eller sammenligner med 'hans' Real Madrid. Jeg tager udelukkende udgangspunkt i, hvordan jeg synes sæsonstarten har været i forhold til det spiller materiale, som vi har. Derfor er jeg også ligeglad med, hvor mange point Ancelotti har skrabet sammen i de to forrige sæsoner.
Tager vi udgangspunkt i denne sæson, så startede vi med 0-0 mod Gijon. Det var den første kamp, og derfor er det faktisk det pointtab, som jeg er mest 'tilfreds' med, da den første kamp med ny træner altid er speciel. Efterfølgende mener jeg bare ikke, at Real Madrid har imponeret. Vi vinder 2-1 i Bilbao, men vi snakker altså om, at Ibai Gomez med 1 minut igen har en gigantisk hovedstødschance, der er milimeter fra at gøre det til 2-2. Så er der Malaga, som er den mest skuffende kamp. Flere af jer sidder og hiver jer i fjederen på Resultat.dk's statistikoversigt over kampen med de 29 målforsøg, men faktum er - og jeg gentager mig selv - at vi faktisk ikke have nogle ENORME chancer pånær et hovedstød fra Ronaldo. Vi spillede fantasiløst med indlæg fra første minut, og det synes jeg godt, man kan gøre bedre. 1-1 mod Atlético er isoleret set okay, men med kampen i betragtning er jeg også skuffet over, at den taktiske disposition i anden halvleg slog fejl.
Jeg forventer naturligvis ikke, at vi med ny træner har 21 point efter 7 kampe, det ved du også godt. Jeg er bare realist; den første del af sæson kunne have været værre, men den kunne fandme også have været bedre, og det er det, jeg prøver at sige.
På den anden side synes jeg godt jeg har kunnet se ideen i spillet, men det er som om at det er forsvundet lidt, det høje pres og flydende angtebsposition er ikke så udtalt som i starten af sæsonen, men kan ikke lade vær med at tænke at det nok også har noget at gøre med de meget uheldige skader der er kommet, 2 af vores 4 foresten har nærmest været skadet hele sæsonen, og det var især dem der også hjalp til på presspillet.
Alt i alt er jeg ledt ked af udviklingen da jeg synes det startede rigtig spændende, men håber/tror at det har noget at gøre med James og Bale's skader, som begge spillede rigtig godt, og en Isco som desværre viser at selv om han er skøn teknisk så mangler han i den grad fart og fysik til at have jans plads (lige nu) og drømme afleveringerne har heller ikke været der (udover 2 målgivende indlæg, men før dem har måske været 12 dårlige indlæg)
Men mange af disse punkter synes jeg er forhastede, især det om Nacho oh Bale.
Come on, Nacho så lidt svag ud i hans 2 kampe, og Bale fik 25 min. Efter en lille måneds skadesperiode, det kan man sku ikke konkludere på :P
PS undskyld evt. Dårlig stavning osv. Dette indlæg er skrevet på touch.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Zyconith skrev: Mon ikke det går al sammen. Vi har trods alt kun gennemført rundtregnet 1/5 af årets kampe. Har fuld tiltro til at trænerstaben og spillerne har sidste forår klart i erindringen, og vil forsøge at forebygge hvad der nu end ligger indenfor deres kontrol.
Med al den kritik af diverse sites de sidste par dage, hvad bruger I egentlig selv af sites når I vil informeres indenfor fodboldens verden? Har I nogle fede anbefalinger? Bruger selv primært ojogo, bleacher, marca, abola, bold, indkast, goal og as.
jeg bruger også tonsvis af forskellige sites, når jeg skal opdateres på fodboldverdenen (hvilket sgu er et dusin gange om dagen efterhånden) - men man skal være relativt kildekritisk overfor de fleste ;)
Marca, bold og goal er i mine øjne "de" værste, hvor de to sidstnævnte rent journalistisk set halter og er en aaaanelse unuancerede. Marca er, som du kan læse ud fra denne tråd, også et site, man skal tage med et gran salt.
Dybdegående artikler med journalistisk indsigt er svære at finde, men okay, det er fodbold, så tit er man mest af alt bare ude efter lidt updates osv.
Prøv evt. Fourfourtwo.com - de har en VANVITTIG omfattende statistisk afdeling, hvor du kan finde alt, og dertil er deres artikler lysår bedre end så mange andre udbydere, og det er nuanceret og interessant ikke mindst - det kommer også i blad-format, hvis du finder en international boghandel.
Vil du have et godt dansk podcast dertil, så prøv "viva la liga", der er en universitetsradio, som udgiver podcasts. De er nogle rigtige spanske fodboldnørder, og de klarer det sgu meget godt :)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Storken skrev: Jeg mindes engang at have læst, at Marca og AS sælger betydeligt flere aviser, når det går Real Madrid godt ift. når det går dårligt. De ønsker det bedste for holdet, da det er positivt for deres salgstal.
Det er dog ikke underligt, at der er lidt kritik af Benitez, når man har smidt point i 3 af 7 kampe. De skal trods alt fylde 15 sider med Real Madrid hver dag, så selvfølgelig vil der være lidt unuanceret kritik imellem.
De seneste år viser HELT andre tendenser ;)
HHB65 skrev: Igen så skal sentationspressen prøve at koge suppe på hver enkelt lille ting de kan finde. Ved godt at goal.com er et af de værste steder nogensinde, men fatter ikke de kilder de refererer til. Hvis der virkelig er nogle der konstant lækker sådanne oplysninger, må der sku være en begrænset mængde folk der kan have givet oplysningerne, og man burde derfor hurtigt kunne luse sådanne folk ud:
www.goal.com/en/news/722/la-liga/2015/10...-battle?ICID=HP_HN_1
Igen hold som Real Madrid og Barca tiltrækker enormt mange kommentarer og clicks ved hver enkelt lille nyhed, så alle de internetsider mv. der lever af fodboldnyheder finder på alt muligt lort. Lad os nu tage en dyb indånding og se halvvejs gennem sæsonen hvordan status er.
Javist, selv synes jeg også, at Deschamps er en idiot ved at skulle spille smart og demonstrere egenrådighed ved at lade Benzema for 90 min. i en skide træningskamp på trods af, at man ved, han har været skadet i sæsonstarten med muskelproblemer, men at MARCA lige pludselig spiller med på samme melodi er da det mest hykleriske, jeg har oplevet længe:
Club blames him for Benzema's injury
Nok skriver MARCA blot, hvad de tror, Real Madrid mener om sagen, men ingen tvivl om, de selv spiller med for fulde violiner.