Udueligt, elendigt, usmageligt
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Men det forlyder nu, at der er større problemer på vej for klubben.. Benzemas kammerat har vidst filmet kampen, og vil nu afpresse Real Madrid.. Så håber jeg, Benzema vågner op..
Jeg går i seng..
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl 7
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Johnson skrev: Real Madrid som storhold er et bluffnummer. Siden 1991 har vi vundet ligaen syv gange. Florentino, Ronaldo og Bale skal væk. Vi skal droppe det superstjernefis. Det giver ikke titler
Klubben er bygget på "superstjernefis"........ fra Jacinto Quincoces og Ricardo Zamora over Di Stéfano og Puskas, over Mijatovic og Suker, over Zidane og Figo til Cristiano og Bale. Det er lidt mere komplekst end som så.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Raúl 7
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Raúl 7 skrev:
Bismo skrev: Det er ønsketænkning, at Perez kan "sparkes ud". Hvis han ikke går af frivilligt, kan jeg ikke se ham blive tvunget væk.
Var der desuden ikke noget med, at vedtægterne er blevet ændret således, at en præsidentkandidat skal stille sikkerhed fra sin egen formue på xxx mio. Euro?? Der er ikke ligefrem et hav af kandidater derude, der kan true Perez. Muligvis Calderon.
Jo det er korrekt. Han har gjort det umådelig svært for andre at vælte ham af pinden. Der er få klubber i verden der har samme niveau af diktaturlignende tilstande som vi har. Vi er ikke en klub styret af socios eller fans. Vi er styret af én mand.
Pst......hvem har stemt for de vedtægter, som har gjort det svært for andre at blive valgt?
Lad mig prøve at formulere mig igen, for jeg synes det er en interessant problemstilling. For det første går jeg ikke ud fra at alle stemte for Perez nye krav. Jeg mener endda at en gruppe var endda meget imod?
Men jeg vil gerne høre din og andres mening. Hvorfor stemte folk ja til at gøre det SÅ svært for andre at blive præsident? Det kan vel næppe være fordi de alle sammen er henrykte over Perez. Er de bange for at ryge ud i kulden hvis de trodser Florentino eller er folk simpelthen blinde over for hvor ringe han er rent sportsligt?
Hvorfor stemme for?
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Raúl 7 skrev:
Siempre Madrid skrev:
Raúl 7 skrev:
Bismo skrev: Det er ønsketænkning, at Perez kan "sparkes ud". Hvis han ikke går af frivilligt, kan jeg ikke se ham blive tvunget væk.
Var der desuden ikke noget med, at vedtægterne er blevet ændret således, at en præsidentkandidat skal stille sikkerhed fra sin egen formue på xxx mio. Euro?? Der er ikke ligefrem et hav af kandidater derude, der kan true Perez. Muligvis Calderon.
Jo det er korrekt. Han har gjort det umådelig svært for andre at vælte ham af pinden. Der er få klubber i verden der har samme niveau af diktaturlignende tilstande som vi har. Vi er ikke en klub styret af socios eller fans. Vi er styret af én mand.
Pst......hvem har stemt for de vedtægter, som har gjort det svært for andre at blive valgt?
Lad mig prøve at formulere mig igen, for jeg synes det er en interessant problemstilling. For det første går jeg ikke ud fra at alle stemte for Perez nye krav. Jeg mener endda at en gruppe var endda meget imod?
Men jeg vil gerne høre din og andres mening. Hvorfor stemte folk ja til at gøre det SÅ svært for andre at blive præsident? Det kan vel næppe være fordi de alle sammen er henrykte over Perez. Er de bange for at ryge ud i kulden hvis de trodser Florentino eller er folk simpelthen blinde over for hvor ringe han er rent sportsligt?
Hvorfor stemme for?
Florentino Pérez har indført modellen - siger han - for at undgå at klubben ryger på en udenlandsk rigmands hænder ved at han "ansætter" en stråmand til at gå efter præsidentposten og efterfølgende selv sidder i baggrunden og styrer klubben.
Og du har ret i, at der var et mindretal, som var kraftigt imod, men i demokratiet er det flertallet, der vinder, også selv om mindretallet har ret.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
Raúl 7 skrev:
Generalforsamlingen. Der jo ikke er den mest repræsentative størrelse. Men alt det er jeg sikker på at Florentino nok skal forklare retten på onsdag når vedtægtsændringerne skal prøves.
Siempre Madrid skrev:
Johnson skrev: Real Madrid som storhold er et bluffnummer. Siden 1991 har vi vundet ligaen syv gange. Florentino, Ronaldo og Bale skal væk. Vi skal droppe det superstjernefis. Det giver ikke titler
Klubben er bygget på "superstjernefis"........ fra Jacinto Quincoces og Ricardo Zamora over Di Stéfano og Puskas, over Mijatovic og Suker, over Zidane og Figo til Cristiano og Bale. Det er lidt mere komplekst end som så.
Delvist uenig.
Groft sagt er der vel to forskellige fraktioner vedr. emnet om klubbens forankring. Den ene gruppering er vel pro-Flotentino og pro al form for liberalisering af klubben, hvor man eksempelvis vil globalisere klubben af økonomiske, men også af sportslige årsager. Denne form for tilgang er selvsagt en del af Real Madrid DNA, hvor man omfavner så meget som muligt. Eksempelvis da klubben var de første til at købe udenlandske stjerner som Puskas og Di Stefano. .
Den anden fraktion, som er fuldstændig udeladt i disse år, ønsker en mere Madrid-orienteret tilgang, hvilket er forankret i andre dele af Real Madrids historie. Denne form for selvforståelse bunder vel fra perioden i og i mellem 70´erne til 90´erne, men sikkert også tidligere. Her er der derimod tale om den ægte vare, hvor spillere helst skal være spanske. Hårdtarbejdende udelandske spillere skal der selvfølgelig være plads til, sålænge de ikke har samme attitude som Benzema, Ronaldo og Bale. Her bliver fightet på banen, remontada-genet opstår, Ultras Sur finder sted på den sydlige ståtribune mens Orgullo Vikingo opererer på den nordlige ståtribune, og Bernabeu er et fort.
Hvis vi ikke havde haft Sergio Ramos på vores hold i de seneste fem år, havde vi været en decideret fiasko, da han er en kulturbærer, som (som regel) præsterer når det virkeligt gælder. En modstand mod kapitalisten over dem alle, Perez, er snart nødvendighed, hvis vi vil undgå kæmpe fiaskoer med jævne mellemrum. Ja, jeg giver ham og hele hans vision skylden for dagens intetsigende præstation!
Først og fremmest vil jeg lige have det ud af verden og få sagt at Iniesta, Suarez og Neymar var milevidt over alle andre. Claudio Bravo havde ellers også nogle utrolige redninger. Det havde selvfølgelig bare været kosmetisk, men han reddede alligevel nogle stensikre Benzema og Ronaldo afslutninger. Det var som at se Keylor Navas i år.
Hvad vores spillere angår, må jeg bare tilslutte mig koret. Hvordan i alverden kan Danilo få lov til ikke alene at starte kampen, men endda også at spille den til ende? Fy for den, hvor er han dog klodset at se på. Og så fortjener Varane næsten også at blive konfronteret med en videokavalkade af alle sine opspilsfejl. Tror aldrig nogensinde at jeg har set så mange fejlafleveringer før fra én enkelt spiller.
Og så undrer jeg mig fortsat over hvorfor James skulle ud. Holdets farligste og bedste mand. Igen. Og giv mig ikke svadaen om kampform for han kan kun være i bedre forfatning, både spillemæssigt, psykisk og fysisk, end Bale og Benzema. Skift nu en af dem ud. Eller Cristiano for den sags skyld. Det kan simpelthen ikke passe at den ”BBC” kan få lov til at spille samtlige kampe til ende uanset hvor elendigt de har spillet. Og det er nu tredje sæson, hvor det er tilfældet. Jeg er så træt af den ”tridente”. De lunter rundt, tæmmer boldene for dårligt, smider førstegangsafleveringer væk og bryder fuldstændig strukturen på holdet. Det kan man måske klare at have 1-2 af, men 3?
Jeg var ellers meget fortrøstningsfuld da jeg så opstillingen (selvom jeg sukkede da jeg så Danilos navn), så lige dét er vanskeligt at klandre Benitez det store for. Det er dog let at være bagklog, men det var desværre for offensivt når nu de 3 forreste kategorisk nægtede (og nægter) at deltage i et kollektivt og koordineret presspil. Aggressiviteten var ellers fin i begyndelsen af kampen, men eftersom der absolut ingen tålmodighed var i opspillet blev bolden konstant smidt væk, og spillere kunne aldrig få ro defensivt eller spille sig mere selvsikre. Al opspil gik gennem Varane og Danilo, og den kredit skal Barcelona have - at de var i stand til at centrere bolden ude ved dem.
Og så må vi nok erkende at det bliver denne kamp Benitez, desværre, vil henvise til i fremtiden for at overbevise folk om at Casemiro er nødsaget til at spille. Der var simpelthen ingen fylde inde centralt. Kroos og Modric var fuldstændig isoleret og på en umulig opgave. Afstandene var både alt for store mellem kæderne i de defensive situationer og mellem de enkelte spillere i de offensive situationer. Det var godt nok kaotisk at se på. Ingen midtbane overhovedet.
Det kan så enten løses ved at gøre hvad der højst sandsynligt sker, at Casemiro bliver proppet derind, eller det fordelagtige, at man får de forreste til at deltage mere i det defensive presspil, skubber resten af holdet højere op og står mere kompakt. Spørgsmålet er så om det overhovedet er realistisk at håbe på.
Nå, men så endte det alligevel med en gedigen ydmygelse. Nu er det i hvert fald 3 utroligt ringe kampe vi har spillet i streg – og på forskellige måder. Den tamme tilgang mod PSG, kapitulationen mod Sevilla og nu den ustrukturelle gigant-ydmygelse på Bernabeu. Av for den…
Jeg er ved at være træt af at sige det, men jeg håber, igen, igen, på en trodsreaktion i næste kamp.
EDIT: Har vi virkelig tabt 4-0 til både Atletico og Barcelona på samme kalenderår? Jøsses.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
De store remontada aftener var før Orgullo Vikingos tid, men noget andet er så at OV selv sagde ja tak til at blive rykke til den nye GA og at langt størstedelen af US også er tilbage i GA, nu under navnet Veteranos, men stadig med Ochaíta i spidsen og Franco i bagagen. At påstå at det eneste alternativ til "superstjernefnisset" har været forankret blandt ultras er at forbigå langt størestedelen af klubbens historie.
MMM skrev: @Fondo_Sur Cadenas og Ochaíta har i årevis levet godt af de varemærker de tog ud på Ultra Surs navn og billede tilbage i halvfemserne. Det er da så kapitalistisk som det kan blive. Kontrollen med de varemærker og indtægterne fra videresalg af billetter var en mindst ligeså stor del af de sidste års magtkampe som ideologi.
De store remontada aftener var før Orgullo Vikingos tid, men noget andet er så at OV selv sagde ja tak til at blive rykke til den nye GA og at langt størstedelen af US også er tilbage i GA, nu under navnet Veteranos, men stadig med Ochaíta i spidsen og Franco i bagagen. At påstå at det eneste alternativ til "superstjernefnisset" har været forankret blandt ultras er at forbigå langt størestedelen af klubbens historie.
Selvfølgelig...
Men du kan ikke komme uden om, at ultrasene ville have, og har haft, en stor betydning for Bernabeu som kulturel og lydmæssigt fort. Ultras er jo ikke et emne i sig selv, men vagt sagt en del af noget større omkring klubbens identitet. Florentino har nærmest gjort Real Madrid til en bank, og det er ikke kun på Bernabeu, hvor det er tilfældet. Eksempelvis er træningsanlægget lukket fuldstændigt af fra offentligheden, og det virker uhyggeligt kontrolleret, at man ikke kan overvære klubbens (og ikke kun førsteholdets) samlingssted. Man kan ikke engang komme ind og se Castilla spille medmindre man er medlem af klubben. Det er en hel kultur af korrekthed fra Florentino grundet ønsket om at tiltrække kapital, hvilket er brækkende, da det går udover klubben som helhed. Real Madrid er ikke bare et lukket hold, som FCK engang har været, men en klub og samlingssted for en hel by, region, nation. Og denne manglende sammenhold og identitet kan tydeligt ses i en kamp som i dag såvel som forårets hjemmekamp mod Juventus, hvor vi skulle komme videre. Hvis Bernabeu var et teater før, har Florentino gjort det til et tamt museum!
Også er det klart, at der opstår ulovligheder vedr. ultras, når de er blevet udelukket. Men handler ikke kun om dem, men klubbens sammenhængskraft (og alt hvad det indebærer).
- Raúl 7
- Gæst
-
Fondo_Sur skrev:
MMM skrev: @Fondo_Sur Cadenas og Ochaíta har i årevis levet godt af de varemærker de tog ud på Ultra Surs navn og billede tilbage i halvfemserne. Det er da så kapitalistisk som det kan blive. Kontrollen med de varemærker og indtægterne fra videresalg af billetter var en mindst ligeså stor del af de sidste års magtkampe som ideologi.
Selvfølgelig...
Men du kan ikke komme uden om, at ultrasene ville have, og har haft, en stor betydning for Bernabeu som kulturel og lydmæssigt fort. Ultras er jo ikke et emne i sig selv, men vagt sagt en del af noget større omkring klubbens identitet. Florentino har nærmest gjort Real Madrid til en bank, og det er ikke kun på Bernabeu, hvor det er tilfældet. Eksempelvis er træningsanlægget lukket fuldstændigt af fra offentligheden, og det virker uhyggeligt kontrolleret, at man ikke kan overvære klubbens (og ikke kun førsteholdets) samlingssted. Man kan ikke engang komme ind og se Castilla spille medmindre man er medlem af klubben. Det er en hel kultur af korrekthed fra Florentino grundet ønsket om at tiltrække kapital, hvilket er brækkende, da det går udover klubben som helhed. Real Madrid er ikke bare et lukket hold, som FCK engang har været, men en klub og samlingssted for en hel by, region, nation. Og denne manglende sammenhold og identitet kan tydeligt ses i en kamp som i dag såvel som forårets hjemmekamp mod Juventus, hvor vi skulle komme videre. Hvis Bernabeu var et teater før, har Florentino gjort det til et tamt museum!
Også er det klart, at der opstår ulovligheder vedr. ultras, når de er blevet udelukket. Men handler ikke kun om dem, men klubbens sammenhængskraft (og alt hvad det indebærer).
Det lader til at Bernabeu er blevet til Old Trafford. Dyre billetter, masser af turister, men ikke nogen fantastisk stemning.
Perez er en fantastisk økonom. Han burde helt klart være ansvarlig for klubbens økonomi for evigt. Men alt hvad der hedder fodbold forstår han ikke meget af. Der er desperat brug for nye kræfter. En præsident og/eller ledelse som ikke alle sammen er i pensionsalderen. Jeg er ked af at sige det, men hele "revolutionen" man så i Barca med Laporta og co. er der også brug for i Madrid. Måske ikke i samme skala, men en mindre omvæltning ville være rart.
Fondo_Sur skrev:
Selvfølgelig...
Jeg er helt enig i at Berna ikke er hvad det var og at Valdebebas er en hel anden verden end den gamle Ciudad Deportiva (man kan dog sagtens se Castilla spille hjemmekampe uden at være socio, det koster sjældent mere end €10. De der ikke længere kan komme ind er de medlemmer af US der er bandlyst fra Berna), men jeg tilbragte min barndom i Madrid i US storhedstid og nok var de kulturbærende, men det var en kultur der på ingen måde var inkluderende eller samlende, tværtimod. At Florentino så valgte at lege politik og give plads til Primavera Blanca, det er så en af de mange ting jeg bebrejder ham, men skal RM igen være samligspunkt skal Ultra Sur holdes i margen.