Udueligt, elendigt, usmageligt

10 år 8 måneder siden #25 af BBB

Tobiasillas skrev: vi har en james der løber hurtigere end andre omkring ham
vi har en kross der er låst fast i en mærkelig position
vi har perez der blander sig i spillerkøb og hold opstilling
vi har en ronaldo der burde være solgt i sommeres
vi har pressen der skriver alt mulig lort om os og klubben er stille omkring det
vi har kriminelle spillere der tænker på deres sager mere end de tænker på fodbold, og de få lov at spille
vi har en modstander der har voldtaget os i de sidste mange år
vi har en tendens til at grine over vores rivaler når de bliver ramt af transferkaræntine og skattesager og glemmer os selv

Hold op hvor kan du skrive meget lort.

Vi kan hurtigt blive enige om at Benzema er en idiot, men at han og Modric løber og tænker mere på deres sager end på fodbold, det ved ingen af os med sikkerhed. Hvis Ronaldo scorer 50 mål i denne sæson, så er det et godt valg, at vi beholdte ham. Vi får se efter sæsonen, hvor vi så kan skiftes til at være bagkloge. Kroos spillede samme position sidste år, hvor vi vandt 20+ kampe i træk. Vi har altid haft en presse, som skriver lort (positivt/negativt).

E:
Jeg kan slet ikke huske at have skrevet ovenstående. Jeg ved, at jeg læste forum omkring kl. 4 i nat, og jeg tror, at jeg skrev noget, men det er mere end halvanden time siden. :o
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved BBB.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #26 af Fondo_Sur

MMM skrev:

Fondo_Sur skrev:

MMM skrev: @Fondo_Sur Cadenas og Ochaíta har i årevis levet godt af de varemærker de tog ud på Ultra Surs navn og billede tilbage i halvfemserne. Det er da så kapitalistisk som det kan blive. Kontrollen med de varemærker og indtægterne fra videresalg af billetter var en mindst ligeså stor del af de sidste års magtkampe som ideologi.

De store remontada aftener var før Orgullo Vikingos tid, men noget andet er så at OV selv sagde ja tak til at blive rykke til den nye GA og at langt størstedelen af US også er tilbage i GA, nu under navnet Veteranos, men stadig med Ochaíta i spidsen og Franco i bagagen. At påstå at det eneste alternativ til "superstjernefnisset" har været forankret blandt ultras er at forbigå langt størestedelen af klubbens historie.

Selvfølgelig...

Men du kan ikke komme uden om, at ultrasene ville have, og har haft, en stor betydning for Bernabeu som kulturel og lydmæssigt fort. Ultras er jo ikke et emne i sig selv, men vagt sagt en del af noget større omkring klubbens identitet. Florentino har nærmest gjort Real Madrid til en bank, og det er ikke kun på Bernabeu, hvor det er tilfældet. Eksempelvis er træningsanlægget lukket fuldstændigt af fra offentligheden, og det virker uhyggeligt kontrolleret, at man ikke kan overvære klubbens (og ikke kun førsteholdets) samlingssted. Man kan ikke engang komme ind og se Castilla spille medmindre man er medlem af klubben. Det er en hel kultur af korrekthed fra Florentino grundet ønsket om at tiltrække kapital, hvilket er brækkende, da det går udover klubben som helhed. Real Madrid er ikke bare et lukket hold, som FCK engang har været, men en klub og samlingssted for en hel by, region, nation. Og denne manglende sammenhold og identitet kan tydeligt ses i en kamp som i dag såvel som forårets hjemmekamp mod Juventus, hvor vi skulle komme videre. Hvis Bernabeu var et teater før, har Florentino gjort det til et tamt museum!

Også er det klart, at der opstår ulovligheder vedr. ultras, når de er blevet udelukket. Men handler ikke kun om dem, men klubbens sammenhængskraft (og alt hvad det indebærer).

Jeg er helt enig i at Berna ikke er hvad det var og at Valdebebas er en hel anden verden end den gamle Ciudad Deportiva (man kan dog sagtens se Castilla spille hjemmekampe uden at være socio, det koster sjældent mere end €10. De der ikke længere kan komme ind er de medlemmer af US der er bandlyst fra Berna), men jeg tilbragte min barndom i Madrid i US storhedstid og nok var de kulturbærende, men det var en kultur der på ingen måde var inkluderende eller samlende, tværtimod. At Florentino så valgte at lege politik og give plads til Primavera Blanca, det er så en af de mange ting jeg bebrejder ham, men skal RM igen være samligspunkt skal Ultra Sur holdes i margen.

Var der i August, og kunne ikke komme ind. Medlem kunne jeg heller ikke blive, og det var ikke engang fordi, at der var udsolgt.

Men ja men kan vende og dreje den på mange måder, men sagen er den, at Florentino's meget kontrollerende styringsform er ødelæggende. Det er jeg helt sikker på, at jeg ikke er den eneste der har den holdning.

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #27 af Tobiasillas

BBB skrev:

Tobiasillas skrev: vi har en james der løber hurtigere end andre omkring ham
vi har en kross der er låst fast i en mærkelig position
vi har perez der blander sig i spillerkøb og hold opstilling
vi har en ronaldo der burde være solgt i sommeres
vi har pressen der skriver alt mulig lort om os og klubben er stille omkring det
vi har kriminelle spillere der tænker på deres sager mere end de tænker på fodbold, og de få lov at spille
vi har en modstander der har voldtaget os i de sidste mange år
vi har en tendens til at grine over vores rivaler når de bliver ramt af transferkaræntine og skattesager og glemmer os selv

Hold op hvor kan du skrive meget lort.

Vi kan hurtigt blive enige om at Benzema er en idiot, men at han og Modric løber og tænker mere på deres sager end på fodbold, det ved ingen af os med sikkerhed. Hvis Ronaldo scorer 50 mål i denne sæson, så er det et godt valg, at vi beholdte ham. Vi får se efter sæsonen, hvor vi så kan skiftes til at være bagkloge. Kroos spillede samme position sidste år, hvor vi vandt 20+ kampe i træk. Vi har altid haft en presse, som skriver lort (positivt/negativt).

E:
Jeg kan slet ikke huske at have skrevet ovenstående. Jeg ved, at jeg læste forum omkring kl. 4 i nat, og jeg tror, at jeg skrev noget, men det er mere end halvanden time siden. :o

hvis benzema ikke tænkt på sin sag med den præstation igår så skal han sparkes hurtigt ud af klubben, tænk hvordan han vil præstere med tankerne et andet sted, han havde ikke en eneste aflevering igår han mestet bolden hver eneste gang bortset fra hans høvdestød, seriøst ingen spiller på banen igår havde så høj tab procent som benzema, forhåbentligt er det på grund af den afpresning sag, den er også alvorlig med store chance for at ryge i fængsel et par år
hvis ronaldo score 30 mål så vil jeg kalde det succes, lad være med at sætte forhåbning så højt oppe som 50 mål
forskellen i præcis dette tilfæld mellem os og barcelona er at de er dygtige til at adskille sig fra spillere der er på vej ned (ronaldinhio), hvis vi skal skiftes til at være bagklog kan vi ligeså godt start med kampen igår verdens bedste var bedre end ronaldo selv da han sad på bænken
3-0 og man sætter verdens bedste ind, det kalder jeg overskud
kross var jeg ikke helt vild med også i sidste år så hvad kan du bruge den samligning til?
pressen har ikke altid skrevet lort om os med mindre "altid" i din verden er lige med de sidste 7 år, det var morinhio, det var ham der startede den berømt pressekrigen carlo repareret den og benitiz holder sin kæft når man taler om de forskellige konflikter der er i real, måske gør han det fordi konflikterene er sande og dermed kunne være at snakken ikke er lort alligevel
jeg har sagt det for flere år siden, perez ødelægger klubben og han har ikke gjort noget for klubben udover at smadre den indfra

håber virklig at real ikke har en finger i den dommer skandale der ruller i spanien, det kunne være så pinligt
og barcelona anklager allerede real for at chikanere barcelona bl.a den anklager der står for messis skattesag skulle være en tidligere rådgiver i realmadrid og at messis sag kunne være blivet afsluttet hvis det ikke var for anklageren der bestemt sig for at går vider selvom der ikke vil være yderligere konsekvenser!!!

10 år 8 måneder siden #28 af BBB

Tobiasillas skrev: og barcelona anklager allerede real for at chikanere barcelona bl.a den anklager der står for messis skattesag skulle være en tidligere rådgiver i realmadrid og at messis sag kunne være blivet afsluttet hvis det ikke var for anklageren der bestemt sig for at går vider selvom der ikke vil være yderligere konsekvenser!!!

Jeg er på min telefon, så det bliver ikke et langt svar.
Jeg hørte forleden Viva La Liga's fremragende podcast med Kurt Thyboe. Han bor i Spanien, og har nok fingeren en smule mere på pulsen end både du og jeg. I forhold til både Neymar, Messi og et par fremtrædende figurer i Barcelona talte han om reel fare for fængselsdomme og karantæne fra sporten. Det lyder som "yderligere konsekvenser" i mine øre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 8 måneder siden #29 af NDR
Benzema var topscore I La Liga inden han blev skadet, og igår havde han debut efter en skade, og det var i en svær kamp mod et af de bedste hold i verdenen....Bale er lige kommet tilbage fra en skade...James er lig kommet tilbage fra en skade...og Ronaldo har skulle spille uden de 3 herrer i en periode, og er muligvis faldet lidt fra pga. mangel på medspillere i en periode.......jo, de fik ikke scoret, og stadigvæk fik de andre kun scoret fordi vores forsvar ikke fungerede og fordi de er i kampform og er kommet ind i en god stime.....husk lige på hvilken lortetid Suarec og Neymar havde sidste år, men de blev ikke solgt, og nu er deres tid så kommet hvor det er dem der er på toppen......snart vil BBC være tilbage igen, og derfor fik de også lov til at spille 90 min. igår................Jeg er træt af alt det lort idioter herinde skriver hvergang vi ikke vinder en kamp, og selvom vi vinder, så er der også kun kritik...I vil have solgt BBC, og i vil have fyret Perez og Benitez......FUCK LORTET....jeg er kraftedeme træt af alt det negative lort man altid læser om spillere og trænere!!!...og jeg er også pisse træt af den menneskejagt på Benzema og hans lille interne telefonsamtale!! Herregud! manden har jo ikke slået nogen ihjel...ang. træneren, så har han haft 3 måneder i klubben!! der er en indkøringsperiode, og det tager længere tid!

10 år 8 måneder siden #30 af Pelle

NDR skrev: Benzema var topscore I La Liga inden han blev skadet, og igår havde han debut efter en skade, og det var i en svær kamp mod et af de bedste hold i verdenen....Bale er lige kommet tilbage fra en skade...James er lig kommet tilbage fra en skade...og Ronaldo har skulle spille uden de 3 herrer i en periode, og er muligvis faldet lidt fra pga. mangel på medspillere i en periode.......jo, de fik ikke scoret, og stadigvæk fik de andre kun scoret fordi vores forsvar ikke fungerede og fordi de er i kampform og er kommet ind i en god stime.....husk lige på hvilken lortetid Suarec og Neymar havde sidste år, men de blev ikke solgt, og nu er deres tid så kommet hvor det er dem der er på toppen......snart vil BBC være tilbage igen, og derfor fik de også lov til at spille 90 min. igår................Jeg er træt af alt det lort idioter herinde skriver hvergang vi ikke vinder en kamp, og selvom vi vinder, så er der også kun kritik...I vil have solgt BBC, og i vil have fyret Perez og Benitez......FUCK LORTET....jeg er kraftedeme træt af alt det negative lort man altid læser om spillere og trænere!!!...og jeg er også pisse træt af den menneskejagt på Benzema og hans lille interne telefonsamtale!! Herregud! manden har jo ikke slået nogen ihjel...ang. træneren, så har han haft 3 måneder i klubben!! der er en indkøringsperiode, og det tager længere tid!

Wow. Take a chill pill kill bill.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 8 måneder siden #31 af MMM
Besvaret af MMM på emne Udueligt, elendigt, usmageligt

Fondo_Sur skrev:

MMM skrev:

Fondo_Sur skrev:

MMM skrev: @Fondo_Sur Cadenas og Ochaíta har i årevis levet godt af de varemærker de tog ud på Ultra Surs navn og billede tilbage i halvfemserne. Det er da så kapitalistisk som det kan blive. Kontrollen med de varemærker og indtægterne fra videresalg af billetter var en mindst ligeså stor del af de sidste års magtkampe som ideologi.

De store remontada aftener var før Orgullo Vikingos tid, men noget andet er så at OV selv sagde ja tak til at blive rykke til den nye GA og at langt størstedelen af US også er tilbage i GA, nu under navnet Veteranos, men stadig med Ochaíta i spidsen og Franco i bagagen. At påstå at det eneste alternativ til "superstjernefnisset" har været forankret blandt ultras er at forbigå langt størestedelen af klubbens historie.

Selvfølgelig...

Men du kan ikke komme uden om, at ultrasene ville have, og har haft, en stor betydning for Bernabeu som kulturel og lydmæssigt fort. Ultras er jo ikke et emne i sig selv, men vagt sagt en del af noget større omkring klubbens identitet. Florentino har nærmest gjort Real Madrid til en bank, og det er ikke kun på Bernabeu, hvor det er tilfældet. Eksempelvis er træningsanlægget lukket fuldstændigt af fra offentligheden, og det virker uhyggeligt kontrolleret, at man ikke kan overvære klubbens (og ikke kun førsteholdets) samlingssted. Man kan ikke engang komme ind og se Castilla spille medmindre man er medlem af klubben. Det er en hel kultur af korrekthed fra Florentino grundet ønsket om at tiltrække kapital, hvilket er brækkende, da det går udover klubben som helhed. Real Madrid er ikke bare et lukket hold, som FCK engang har været, men en klub og samlingssted for en hel by, region, nation. Og denne manglende sammenhold og identitet kan tydeligt ses i en kamp som i dag såvel som forårets hjemmekamp mod Juventus, hvor vi skulle komme videre. Hvis Bernabeu var et teater før, har Florentino gjort det til et tamt museum!

Også er det klart, at der opstår ulovligheder vedr. ultras, når de er blevet udelukket. Men handler ikke kun om dem, men klubbens sammenhængskraft (og alt hvad det indebærer).

Jeg er helt enig i at Berna ikke er hvad det var og at Valdebebas er en hel anden verden end den gamle Ciudad Deportiva (man kan dog sagtens se Castilla spille hjemmekampe uden at være socio, det koster sjældent mere end €10. De der ikke længere kan komme ind er de medlemmer af US der er bandlyst fra Berna), men jeg tilbragte min barndom i Madrid i US storhedstid og nok var de kulturbærende, men det var en kultur der på ingen måde var inkluderende eller samlende, tværtimod. At Florentino så valgte at lege politik og give plads til Primavera Blanca, det er så en af de mange ting jeg bebrejder ham, men skal RM igen være samligspunkt skal Ultra Sur holdes i margen.

Var der i August, og kunne ikke komme ind. Medlem kunne jeg heller ikke blive, og det var ikke engang fordi, at der var udsolgt.

Men ja men kan vende og dreje den på mange måder, men sagen er den, at Florentino's meget kontrollerende styringsform er ødelæggende. Det er jeg helt sikker på, at jeg ikke er den eneste der har den holdning.

Med medlem mener du det almindelige Carnet Madridista? Jeg troede du mente socio og socio kunne du selvfølgelig ikke blive på stedet - listen har ikke været åben siden Calderons seneste anfald af populisme og ventelisten er årtier lang. Den lukkede liste er der selvfølgelig også en masse politik i - generalforsamlingen er, som jeg har været inde på før, ikke den mest repræsentative størrelse. Præsidenten og bestyrelsen er fødte medlemmer, det samme er tidligere præsidenter og de socios i hver kategori med længst anciennitet mens resten udgøres af 33 repræsentanter per 1000 socios. Det gør det langt nemmere at skabe alliancer og agere indpisker (en opgave US såmænd også har deltaget i gennem årene...) og vide hvordan der vil blive stemt på forhånd. Nyt blod ville gavne, også der.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #32 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Udueligt, elendigt, usmageligt
Interessant artikel fra Marca. Benitez afslørede først startopstillingen for truppen 1 time før kampstart.

Rafa Benítez held his cards so close to his chest that he ended up losing the game. He had two weeks to prepare for 'el Clásico' with the bulk of his squad (with the exception of Nacho, Danilo, Cheryshev, James, Pepe, Kovacic and Varane), but the Real Madrid boss dropped absolutely no hints as to who would start the big game against Barcelona.
In fact, from Thursday onwards, when he had a full squad at his disposal, Benítez still tried out numerous starting line-ups. However, the manager went a step further and the squad still did not know who would step out onto the pitch until an hour or so before kick-off on the day of the game. Once the team had gathered at the Santiago Bernabéu, he announced the starting XI to his players, probably to avoid it being leaked, but that did far more harm than good.
That is because several players in the starting line-up had not expected to make the cut, whilst several players on the bench thought they would start. The chosen XI had barely an hour to get to grips with their teammates. More than one of them was astounded by what happened.

10 år 8 måneder siden #33 af asp3200
Omklædningsrummet er tabt. Spændende om Benitez eller Ronaldo er i klubben efter januar.

10 år 8 måneder siden #34 af BillovFO
Lidt statistik over Benitez' hold over de sidste syv år i ligaen.

08/09 - Liverpool nr 2, 86 points
09/10 - Liverpool nr 7, 63 points
10/11 - Inter nr 2, 76 points (Benitez blev fyret 23 december. Inter lå på en syvende plads, 13 points efter Milan på første pladsen)
12/13 - Chelsea nr 3, 75 points (Blev ansat 21 november efter fyringen af Di Matteo)
13/14 - Napoli nr 3, 78 points
14/15 - Napoli nr 5, 63 points

Inter var treble vindere da Benitez tog over.
Napoli var vicemestre da Benitez tog over.

Napoli sprudler i år, hvor mange mener at de har været Italiens hidtil bedste hold. De ligger på 2 pladsen, 2 points til Inter på første pladsen. Napoli har iøvrigt bedste målscore.

Har aldrig haft en stor fidus til Benitez som træner. Jeg kan ikke fatte at Florentino ansætter en træner som endte på en 5 plads, med et Napoli hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, LasseRMD

Leveret af Kunena Forum