Optakt: Oprejsningens time

10 år 8 måneder siden #1 af raul7=kongen

Benzema er tilbage, forhåbentlig viser han et højere niveau end tilfældet var i lørdags.

Det er en klub og et hold rystet helt ind til benet, som i aften skal forsøge at hente en sejr på udebane imod ukrainske Shakhtar Donetsk i Champions League. Efter lørdagens 0-4 nedsabling på Estadio Santiago Bernabeu, skal Real Madrid forsøge at bruge aftenens kamp til igen at kigge fremad og finde et positivt fokus.

Kampen i sig selv er uden den store betydning for gæsterne fra den spanske hovedstad. Selvom det skulle blive til et nederlag i det ukrainske, skal Kongeklubben blot slå Malmö FF i sidste runde for at sikre sig videre avancement som 1’er fra årets gruppespil. Derfor er det mere et spørgsmål om stolthed og oprejsning, når man i aften går på banen.

Hos ’hjemmeholdet’ Shakhtar Donetsk er det en anden sag. Med en sejr i aften og pointtab til Paris SG i Malmö vil man fortsat være i live i turneringen, hvorfor motivationen må forventes at være noget bedre. Kampen spilles på grund af den ukrainske borgerkrig dog hele 15 timers kørsel fra Donetsk på Arena Lviv i den vestlige del af landet. Derfor er rejsen og vejret heller ikke så store en modstander, som det ellers ofte er i Østeuropa på denne tid af året.

Defensivt er den pressede træner Rafa Benitez uden mange muligheder, da både Sergio Ramos og Marcelo er meldt ude af opgøret. Offensivt er der dog anderledes mange muligheder for den spanske træner, hvilket forhåbentlig giver mulighed for at spille noget mere fremadrettet fodbold, end man har gjort i de seneste måneder, hvor man i de fleste tilfælde har været hårdt ramt af skader.

Hos Shakhtar mangler man også to spillere, nemlig Olexandr Kucher og Darijo Srna, hvor særligt sidstnævntes trussel offensivt fra backpositionen og de mange gode indlæg vil blive savnet for holdet. Foruden de to kan holdet dog stille i stærkeste opstilling.

Aftenens referat udgår på Madridista.dk, da ingen skribenter har mulighed for både at streame kampen og notere ned undervejs. Så en fyldig gennemgang af kampen må blive gennem vores altid herlige brugere på forum efterfølgende.

Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Pepe, Varane, Nacho; Casemiro, Kroos, Modric; Bale, Benzema, Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #2 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Optakt: Oprejsningens time
Casilla; Carvajal, Pepe, Varane, Nacho; Casemiro, Modric, Isco, Kovacic; Ronaldo og Bale.

Jeg bliver mere og mere irriteret over, at der er ikke er et bedre alternativ til Benzema, end to dygtige offensive spillere, der begge bliver middelmådige, når de skal agere HELT i front.

Nå. Jeg håber på det bedste. Holdet er godt nok til tre point.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #3 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Oprejsningens time

Daniel skrev: Casilla; Carvajal, Pepe, Varane, Nacho; Casemiro, Modric, Isco, Kovacic; Ronaldo og Bale.

Jeg bliver mere og mere irriteret over, at der er ikke er et bedre alternativ til Benzema, end to dygtige offensive spillere, der begge bliver middelmådige, når de skal agere HELT i front.

Nå. Jeg håber på det bedste. Holdet er godt nok til tre point.

Benitez bad om et alternativ f.eks. Llorente. Det ville Perez ikke.

10 år 8 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Optakt: Oprejsningens time
Bale med assist og Ronaldo med scoringen. Hvor var da det gjaldt i lørdags?

Godt nok en intetsigende kamp.

#FlorentinoDimisíon

10 år 8 måneder siden #5 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt: Oprejsningens time
Varane skadet. Længe leve muskelskader og en amatør lægeafdeling.

Fyr nu de læger og anskaf Chris McDonald eller BS ;)

10 år 8 måneder siden #6 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Oprejsningens time
Er jeg den eneste, der bliver oprigtig trist og deprimeret over at se vores hold spille fodbold i øjeblikket?

Hvor er trods reaktionen fra i lørdags?
Hvor er vildskaben?
Hvor er kreativiteten og ideerne?

Jeg kan ikke begribe, at det her hold vandt 22 kampe i træk sidste år.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #7 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Oprejsningens time
Har først set målet nu. Ronaldo er jo lige ved ikke at score på den frie chance. Jøsses.

Men fedt med en skade mere. Forlæng med Olmo til 2040!

10 år 8 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Oprejsningens time
asp3200 skrev:

Hvis du tror muskelskader afhænger af din stab, så er du helt forkert på den! Det er simpelthen for nemt det der, om end jeg fornemmet lidt ironi.

Pelle skrev:

Er jeg den eneste, der bliver oprigtig trist og deprimeret over at se vores hold spille fodbold i øjeblikket?

Hvor er vildskaben?

Fodbold ses forskelligt, og meget forskelligt når vi 2 ser samme kamp :D men jeg var meget tilfreds med spillet lige indtil vi fik scoret igen. Derudover er vi for nemme at få presset ned i egen hule, ellers synes jeg da vores midtbane er dejlig energisk, og der har været nogle rigtig gode kombinationer, som har ført til store chancer og et flot mål. Kan man forlange mere taget holdets selvtillid og opstilling i betragtning? Det er tydeligt vi mangler en ordentlig angriber, men ellers synes jeg det har set godt ud.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Doc.juego

10 år 8 måneder siden #9 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Optakt: Oprejsningens time
Ok første halvleg, men jeg har virkelig fundet ud af, hvad min største anke ved Benitez er: Spil ved føringer.

Det vi har set i første halvleg, har vi set mange gange i denne sæson. Vi starter som 'lyn og torden'. Afleveringer hænger sammen, spillerne løber for hinanden, vi står med et godt pres og Shakhtar har mere eller mindre ikke bolden. Vi får vores føringsmål og bum, så stiller vi os afventende. Sagen er imidlertid den, at vi hverken har det defensive fundament som Juventus eller Atlético, så vi ender med at lukke det andet hold alt for meget ind i kampen.

Vi mistede point grundet dette mod Atlético og Sevilla. Vi var dertil ved at tabe point mod både Bilbao og Celta Vigo. Jeg er naturligvis klar over, at modstanderholdet også ændre indstilling, når de kommer bagud, men jeg synes klart at kunne iagttage, at det er også er et proaktivt valg fra vores side, at vi stiller os ned. Jeg savner fandme, at vi bare lukker kampene tidligere!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Doc.juego, JJ-86

10 år 8 måneder siden #10 af Pelle

Dios skrev: asp3200 skrev:

Hvis du tror muskelskader afhænger af din stab, så er du helt forkert på den! Det er simpelthen for nemt det der, om end jeg fornemmet lidt ironi.

Pelle skrev:

Hvor er vildskaben?

Fodbold ses forskelligt, og meget forskelligt når vi 2 ser samme kamp :D men jeg var meget tilfreds med spillet lige indtil vi fik scoret igen. Derudover er vi for nemme at få presset ned i egen hule, ellers synes jeg da vores midtbane er dejlig energisk, og der har været nogle rigtig gode kombinationer, som har ført til store chancer og et flot mål. Kan man forlange mere taget holdets selvtillid og opstilling i betragtning? Det er tydeligt vi mangler en ordentlig angriber, men ellers synes jeg det har set godt ud.

Jeg skylder naturligvis at fortælle, at jeg først kom ind i kampen efter 25 minutter. Så jeg blev måske bare ramt af Benitez-effekten, som Sebberg er inde på :-)

10 år 8 måneder siden #11 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Optakt: Oprejsningens time
Der fik vi da bevis på, at Benitez åbenbart brugte pausen til at besøge Madridista.dk :-) Tak!

10 år 8 måneder siden #12 af Pelle
Jeg undrer mig stadig over, at man ikke sætter enten James eller Benzema på banen i den her gratis kamp, så de kan få nogle minutter i benene. Guderne skal vide, at det har de behov for! Istedet skifter man Kroos ind.. Håbløst!

Leveret af Kunena Forum