Optakt: Oprejsningens time

10 år 8 måneder siden #25 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt: Oprejsningens time

The Calderon was chanting "Benitez stay" after the 4-3 result.

Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #26 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Oprejsningens time
Det var en dejlig sejr, selvom jeg godt kunne undvære de sidste 20 min. hvor holdet allerede var hjemme i Madrid igen. Det er tydeligt og se det er et hold uden selvtillid, som hurtigt bliver presset, hvis de kommer i lidt modvind. En god sejr, og et meget overkommeligt program året ud, så burde holdet kunne få tanket noget selvtillid, og komme på rette spor igen.

Det er rigtig ærgerligt, hvis vi skal undvære vores 2 bedste centrale forsvarspillere resten af året, men jeg er stor fan af Nacho og Pepé er stabil nok. Jeg er nu mere bekymret for den venstreback plads, hvor en altid farlig Danilo nok skal spille.

Jeg er optimistisk, og igen idag var jeg rigtig tilfreds med størstedelen af spillet. Mange boldberøringer, hvor afleveringerne frem i banen altid søges. Og dejligt og se, at vi endelig fik scoret på en omstilling.

Derudover så var det fantastisk og se et hold som virkelig jublede sammen. Det er den rette måde at komme al kritik og negative skriverier til bunds. Truppen skal stå sammen, og endelig med Ronaldo som lederen! Dejligt og se ham fejre målet med Bale. Den havde sgu ikke gået under Ancelotti ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Doc.juego, Mølbat

10 år 8 måneder siden #27 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Optakt: Oprejsningens time

Pelle skrev: Jeg undrer mig stadig over, at man ikke sætter enten James eller Benzema på banen i den her gratis kamp, så de kan få nogle minutter i benene. Guderne skal vide, at det har de behov for! Istedet skifter man Kroos ind.. Håbløst!

Jeg tænker at han 1) er bange for at overbelaste dem.
2) ville spare en nøgle spiller som Modric der har løbet meget og er mega vigtig for holdet. En skade til ham ville være katastrofalt. Derfor bliver Modric udskifte efter en god 1 halvleg, her bliver han nød til at sætte en mere decideret midtbane spiller ind, ellers bliver/blev vi overløbet. Altså går Benz og James ikke her.
3) den første udskiftning var jo ikke frivillig, Varane bliver skadet, det siger sig selv at han ikke her skifter James eller Benz ind.

Og den sidste udskiftning var jo netop Benz. Så jeg er ikke umiddelbart enig i at dét et en dårlig taktisk disposition fra benitez side af. Medmindre du har lyst til at uddybe med noget jeg ikke har set/tænkt over, eller hvis du bare er uenig.

Der er meget jeg ikke har været tilfreds med ved Rafa. Hovedsageligt Seeberg effekten som irritere mig grænseløst, men den her kamp synes jeg bestemt ikke man kan klandre ham noget. Spillet var generelt godt, selv oven på den afklapsning af Barca. Ham tog konsekvensen og stillet med et nyt (og ret godt fungerende) hold. OG han fik Ronaldo til at løbe mere og steppe et gear op. (Hvis det da er Rafa's skyld, det kan jo være tilfældigt)

FolK er måske lidt for hurtige til at kritisere Rafa for alt muligt, noget af det er helt fair, har selv mine tvivl om han er den bedste for Real. Men folk er generelt for hårde. Udskiftningerne synes jeg ikke fejlede noget. Og de 3 mål, kun en af de 5 bagerste var 1. Holds spillere. Og det var Carvajal/Danilo (take your pick) en af dem spillede en forkert position (Danilo på venstre). Ikke engang målmanden var fra 1. Holdet. Og de bliver skudt igang af et straffe.

Tl;dr Benitez er ikke perfekt, men jeg mener folk er for hårde ved ham lige i dag.

PS. Det var satme rart at se Kova igen. Han er altså dygtig, selv om han ikke spillede fejlfrit.

10 år 8 måneder siden #28 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Oprejsningens time
@Raul 7: Jeg synes egentlig, det er meget simpelt. Det er en lad holdning at opgive en sikker 4-0 sejr på den måde. Kampen skulle netop være benyttet til at få tanket den nødvendige selvtillid og genskabt respekten. Du ser aldrig Barca eller Bayern begynde at lukke mål ind på den måde, fordi det giver et hold mere selvtillid at vinde 4-0 end 4-3. Det kunne være begyndelsen på at komme tilbage. Istedet ender det med, at man stadig sidder tilbage med en klar fornemmelse af, at holdet er decideret ustabilt. Alt dette kunne være undgået, hvis man bare GAD at vise koncentration i 90 minutter. Det skylder man i den grad klubben og klubbens fans efter pinlighederne i lørdags. At folk herinde ser igennem fingre med noget så essentielt som et fuldstændig hullet forsvar og et hold, der mister al koncentration i løbet af 5 sekunder, det har jeg svært ved at sætte mig ind i. Vi spillede 20 gode minutter af 1 halvleg og ca. 25 gode minutter af anden halvleg. Altså spillede vi 1 god halvleg - mod Shakhtar Donetsk. Nej, jeg er ikke imponeret. Jeg havde forventet en langt større trodsreaktion fra spillerne, men den udeblev.

@Doc Juego: Det er netop udskiftningen af Modric, jeg ikke forstår. Medmindre han er skadet eller har skavanker, hvilket vi ikke ved noget om. Både Benzema og James har i min optik mere brug for at få spillet sig varme end Kroos. Man kunne jo også smide Isco ned på den midtbane, og så sætte James ud på kanten. Fint han smider Benzema ind til sidst, det burde være sket efter 4-0 føringen. Mandens niveau er jo uhørt lavt for tiden, formentlig pga. den verserende sag og skader. Der er kun én måde at få ham tilbage igen - minutter i benene. Håber det giver mening og ovenstående er jo blot min holdning til aftenens kamp, jeg synes normalvis at Rafas taktiske dispositioner er væsentlig bedre, end Ancelottis var.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Sebberg, LasseRMD, FranciscoISCO

10 år 8 måneder siden #29 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Optakt: Oprejsningens time

Pelle skrev: @Raul 7: Jeg synes egentlig, det er meget simpelt. Det er en lad holdning at opgive en sikker 4-0 sejr på den måde. Kampen skulle netop være benyttet til at få tanket den nødvendige selvtillid og genskabt respekten. Du ser aldrig Barca eller Bayern begynde at lukke mål ind på den måde, fordi det giver et hold mere selvtillid at vinde 4-0 end 4-3. Det kunne være begyndelsen på at komme tilbage. Istedet ender det med, at man stadig sidder tilbage med en klar fornemmelse af, at holdet er decideret ustabilt. Alt dette kunne være undgået, hvis man bare GAD at vise koncentration i 90 minutter. Det skylder man i den grad klubben og klubbens fans efter pinlighederne i lørdags. At folk herinde ser igennem fingre med noget så essentielt som et fuldstændig hullet forsvar og et hold, der mister al koncentration i løbet af 5 sekunder, det har jeg svært ved at sætte mig ind i. Vi spillede 20 gode minutter af 1 halvleg og ca. 25 gode minutter af anden halvleg. Altså spillede vi 1 god halvleg - mod Shakhtar Donetsk. Nej, jeg er ikke imponeret. Jeg havde forventet en langt større trodsreaktion fra spillerne, men den udeblev.

@Doc Juego: Det er netop udskiftningen af Modric, jeg ikke forstår. Medmindre han er skadet eller har skavanker, hvilket vi ikke ved noget om. Både Benzema og James har i min optik mere brug for at få spillet sig varme end Kroos. Man kunne jo også smide Isco ned på den midtbane, og så sætte James ud på kanten. Fint han smider Benzema ind til sidst, det burde være sket efter 4-0 føringen. Mandens niveau er jo uhørt lavt for tiden, formentlig pga. den verserende sag og skader. Der er kun én måde at få ham tilbage igen - minutter i benene. Håber det giver mening og ovenstående er jo blot min holdning til aftenens kamp, jeg synes normalvis at Rafas taktiske dispositioner er væsentlig bedre, end Ancelottis var.

Jeg er faktisk enig i meget af det du skriver. Jeg håber ikke Modric har skavanker, men tænker at det handlede mere om at forebygge skavanker hos modric (da modric har spillet meget på det sidste) end at give Kross træning. Så tænker at det er i det aspekt at vi vurdere lidt forskelligt.
Dog er jeg meget enig i din pointe med fokus. Se spillere bliver nødt til at lære at holde fokus og momentum. Forsvaret er ret tyndt i den her kamp, både mht. Spillere (mange reserver) og indstilling/spil.
Så også gerne at vi fokuser på at holde et godt spil, også når vi et foran.

Isco på den mere tilbagetrukkede midtbane kunne man godt have gjort, og så sætte James ind istedet for Modric. Men han har bare ikke hans bedste spil dernede.

Kova Casemiro Kroos
Holder nok bare midtbanen og spillet bedre end
Kova casemiro Isco.

Tror dog at James skylle have været inde hvis ikke Varane var blevet skadet

10 år 8 måneder siden #30 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Optakt: Oprejsningens time

Pelle skrev: @Raul 7: Jeg synes egentlig, det er meget simpelt. Det er en lad holdning at opgive en sikker 4-0 sejr på den måde. Kampen skulle netop være benyttet til at få tanket den nødvendige selvtillid og genskabt respekten. Du ser aldrig Barca eller Bayern begynde at lukke mål ind på den måde, fordi det giver et hold mere selvtillid at vinde 4-0 end 4-3. Det kunne være begyndelsen på at komme tilbage. Istedet ender det med, at man stadig sidder tilbage med en klar fornemmelse af, at holdet er decideret ustabilt. Alt dette kunne være undgået, hvis man bare GAD at vise koncentration i 90 minutter. Det skylder man i den grad klubben og klubbens fans efter pinlighederne i lørdags. At folk herinde ser igennem fingre med noget så essentielt som et fuldstændig hullet forsvar og et hold, der mister al koncentration i løbet af 5 sekunder, det har jeg svært ved at sætte mig ind i. Vi spillede 20 gode minutter af 1 halvleg og ca. 25 gode minutter af anden halvleg. Altså spillede vi 1 god halvleg - mod Shakhtar Donetsk. Nej, jeg er ikke imponeret. Jeg havde forventet en langt større trodsreaktion fra spillerne, men den udeblev.

Preach. Amen. Word. Kært barn har mange navne, men tak!
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #31 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Optakt: Oprejsningens time
Det vigtigste er dog at vi fik 3 point, og vi er klar til knock out.

Jeg synes Casemiro spillede en fin kamp i de første 75 min. Casemiro begår et lidt tyndt straffespark, men stadig klodset gjort af ham, da han giver dommeren mulighed for at dømme straffespark pga. kontakt. Situationen var slet ikke farlig. Derudover ser Casemiro lidt "doven" og passiv ud ved Shakhtars andet mål ved hjørne.
Det tredje mål er godt lavet af Shakhtar, men vores spillere står alt for dybt tilbage, og giver plads til at de score, hvilket selvfølgelig er ærgerligt.

Derudover er det ærgerligt at Kovacic ikke griber chancen, nu hvor han får muligheden. Jeg håber vi ser mere af ham.

Nacho får formentlig mere spilletid de næste par kampe, afhængig af Varanes skade, hvilket vil være sundt for ham.

Ronaldo spiller fint 2 mål og 2 assist, men jeg ærger mig bare over den må han brænder de 2 store chancer han havde. Skarpheden er der ikke endnu, og et af målene var på en repost med 2 forsøg.
Men godt at tanke hans selvtillid op, og godt at se Ronaldo og Bales fejring sammen. Det har jeg savnet! :)
Jeg synes vi er hårde ved Benitez, og ja det var ikke godt i sidste weekend og den måde vi tabte på (ja det gør stadig ondt). Men lige nu er han træner og derfor skal behandles med respekt. Jeg ved godt at det er verdens sværeste job og vi har så mange krav og målsætninger. Men giv ham en chance ligesom vi gjorde med de forrige trænere.

Nu har vi Eibar, Cadiz, Getafe, Malmø i de kommende kampe, så håber jeg virkelig at vi får tanket selvtillid og får stabiliseret vores forsvar. Det burde være overkommeligt med Danilo, Carvajal, Pepe og Nacho - hvis ikke - må vi inddrage Grande Arbeloa :)
Derudover skal vi have en del mål og assist fra trioen Ronaldo, Bale og især Benz.
Hala Madrid! Vi kommer tilbage på sporet! :)

10 år 8 måneder siden #32 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt: Oprejsningens time
Er dybt rystet over igår. 70 minutter, benzema kommer ind og så vælter korthuset.

Selvfølgelig dumt straffe og direkte urutineret og dumt. Men Benzema og Nachos opdækning på mål 2 og opdækningen i feltet ved mål 3, igen nacho... jeg er tom for ord.

Alle herinde råber op omkring nemt program de næste 4-5 kampe osv.. Er det kun mig som har opdaget at Eibar hjemme er en forholdsvis svær opgave næste kamp ;)?

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #33 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Oprejsningens time

Jeg var ikke jubel-lykkelig over at vi lukkede tre ind, men set i forhold til at vi havde tabt de to seneste kampe og spillet af lort mod PSG, så var mit fokus mere på at vi vandt kampen relativt nemt, og kom til mange chancer. Jeg er ikke enig i, at det nødvendigvis var mangel på koncentration. Nacho er jo bare ikke bedre. Danilo er ikke venstreback. Casilla er reserve af en grund.

Jeg havde ikke forventet en langt større trodsreaktion fra spillerne. Ja det er lidt trist, men jeg havde sgu på ingen måde forventet en trodsreaktion.

10 år 8 måneder siden #34 af FranciscoISCO
Det er nok ved at være på tide, at jeg kommer med en tilståelse. Jeg tror desværre, at jeg i en efterhånden længere periode, har været med til at spolerer nogle af klubbens resultater.

Siden december sidste år, har jeg set en pige, som i dag er min kæreste. Vores første rigtige date var hos mig. Romantisk og opfindsom som jeg er, brugte vi anledningen til at se Atletico-Real i Coppa'en - hvilket af flere grunde, er det efterhånden ved at gå op for mig, skulle vise sig at være en store fejl. For det første fik jeg naturligvis ikke noget den aften. For det andet skulle dette af uransagelige årsager vise sig som værende startskudet på en række ulykker. Kampen mod Atletico, var vistnok den, der brød Reals imponerende og næsten usammelignelige stime af sejre. Så var mig og hende ude og rejse i en periode. Den næste kamp vi ser sammen, er Real-Juve, hvor Real som bekendt ikke får det ønskede resultat (denne gang gjorde jeg så, men da mit privatliv nødvendigvis må forblive mit privatliv, så vil jeg hér undlade at komme inde på, hvad jeg helt præcist fik denne aften). Den næste kamp, vi ser, har så ikke noget med Real at gøre, men det var Danmark-Sverige i parken. Danmark spiller rigtig godt de første 20 min. men det var der også en god forklaring på; der var min kærste ikke til stede. Ligeså snart hun træder ind i stuen, dér scorer Zlatan til gengæld, og alt går herefter ned ad bakke for Danmark. Den næste kamp vi ser sammen, var El Classico...

Husk på, at dette er de eneste kampe mig og min kæreste nogensinde har set sammen. Nåh. Igår var vi så igen sammen. Men eftersom jeg har haft en lettere fodbold-træt uge, da valgte vi så ikke at se fodbold. Jeg fulgte dog lidt med i livescore, og da jeg så, hvor godt det gik for Real, valgte jeg så at tænde for de sidste 15 min. af kampen. Jeg var sammen med min kæreste. I løbet af de sølle minutter vi ser af kampen, ja der går det jo som det går, totalt ned ad bakke, og det startede altså i nøjagtig det øjeblik, mig og min kæreste begyndte at se kampen...

Efter kampen kom hun så med en tilståelse, som så fik brikkerne til at falde på plads; alle de kampe hun nogensinde har set, hvilket på trods af en ikke særlig stor interesse, alligevel er den del faktisk, dér har holdet hende, eller hendes selvskab, har holdt med, altid tabt! Så... Undskyld, jeg tror, at jeg indirekte har været med til at ødelægge en masse resultater for klubben. Men jeg LOVER, at det vil stoppe fra nu af, eftersom mig og min kæreste har set den sidste kamp sammen. Fra nu af bliver det rigtig godt. Promise.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, asp3200, Dios, JimmyBroe, Zyconith, ElMadrid

10 år 8 måneder siden #35 af Siempre Madrid

FranciscoISCO skrev: Det er nok ved at være på tide, at jeg kommer med en tilståelse. Jeg tror desværre, at jeg i en efterhånden længere periode, har været med til at spolerer nogle af klubbens resultater.

Siden december sidste år, har jeg set en pige, som i dag er min kæreste. Vores første rigtige date var hos mig. Romantisk og opfindsom som jeg er, brugte vi anledningen til at se Atletico-Real i Coppa'en - hvilket af flere grunde, er det efterhånden ved at gå op for mig, skulle vise sig at være en store fejl. For det første fik jeg naturligvis ikke noget den aften. For det andet skulle dette af uransagelige årsager vise sig som værende startskudet på en række ulykker. Kampen mod Atletico, var vistnok den, der brød Reals imponerende og næsten usammelignelige stime af sejre. Så var mig og hende ude og rejse i en periode. Den næste kamp vi ser sammen, er Real-Juve, hvor Real som bekendt ikke får det ønskede resultat (denne gang gjorde jeg så, men da mit privatliv nødvendigvis må forblive mit privatliv, så vil jeg hér undlade at komme inde på, hvad jeg helt præcist fik denne aften). Den næste kamp, vi ser, har så ikke noget med Real at gøre, men det var Danmark-Sverige i parken. Danmark spiller rigtig godt de første 20 min. men det var der også en god forklaring på; der var min kærste ikke til stede. Ligeså snart hun træder ind i stuen, dér scorer Zlatan til gengæld, og alt går herefter ned ad bakke for Danmark. Den næste kamp vi ser sammen, var El Classico...

Husk på, at dette er de eneste kampe mig og min kæreste nogensinde har set sammen. Nåh. Igår var vi så igen sammen. Men eftersom jeg har haft en lettere fodbold-træt uge, da valgte vi så ikke at se fodbold. Jeg fulgte dog lidt med i livescore, og da jeg så, hvor godt det gik for Real, valgte jeg så at tænde for de sidste 15 min. af kampen. Jeg var sammen med min kæreste. I løbet af de sølle minutter vi ser af kampen, ja der går det jo som det går, totalt ned ad bakke, og det startede altså i nøjagtig det øjeblik, mig og min kæreste begyndte at se kampen...

Efter kampen kom hun så med en tilståelse, som så fik brikkerne til at falde på plads; alle de kampe hun nogensinde har set, hvilket på trods af en ikke særlig stor interesse, alligevel er den del faktisk, dér har holdet hende, eller hendes selvskab, har holdt med, altid tabt! Så... Undskyld, jeg tror, at jeg indirekte har været med til at ødelægge en masse resultater for klubben. Men jeg LOVER, at det vil stoppe fra nu af, eftersom mig og min kæreste har set den sidste kamp sammen. Fra nu af bliver det rigtig godt. Promise.

Ja, I bliver sgu lige nødt til at leve efter reglerne "Pause er lig med pølse" ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, JimmyBroe, FranciscoISCO

10 år 8 måneder siden #36 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Optakt: Oprejsningens time

FranciscoISCO skrev: Det er nok ved at være på tide, at jeg kommer med en tilståelse. Jeg tror desværre, at jeg i en efterhånden længere periode, har været med til at spolerer nogle af klubbens resultater.

Ja, det er en meget pinlig historie!

Måske det kan trøste dig at vide, at det begyndte allerede at gå skævt i den første kamp efter Nytår, da vi tabte 1-2 ude til Valencia.
Jeg ved ikke, om I så kampen mod Valencia sammen, for så bliver det for alvor kriminelt
.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum