Rafa Benítez og spillertruppen rykker sammen

10 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Der er kommet en større forståelse mellem Rafa Benítez og spillertruppen.

Der har været antydninger af modsætningsforhold mellem spillertrup og trænerstab, men to møder mellem parterne har ændret situationen, så man nu alle trækker i samme retning og er i større dialog med hinanden.

Det er blandt andet Florentino Pérez´ støtte-erklæring til Rafa Benítez, som har fået spillertruppen til at forstå, at de selv kan ende som tabere i det store spil, men også en magtfuld spiller som Cristiano Ronaldo har ændret adfærd til det bedre uden for banen og efter tirsdagens kamp mod Malmö forsvarede han Rafa Benítez og bad om at give ham tid til at gennemføre sine ideer.

På banen kan man da også se et større sammenhold, hvor spillerne jubler sammen om scoringer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #2 af Sahinovic
Dejligt med noget kommunikation, det har vi manglet.

Florentino Pérez

10 år 7 måneder siden #3 af M_linding
Det har IMO været meget bemærkelsesværdigt hvordan Ronaldo har forandret sig på banen, de seneste par kampe. Han indgår i genpresset, virker positiv og byder pludselig ind med mål og assists. I det spanske har han også fået meget ros for sine individuelle aktioner, som har haft en høj succesrate.

Det er i hvert fald sket noget mellem Rafa og Ronaldo, siden Ronaldo rystede på hovedet af Rafa under Sevilla-kampen.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 7 måneder siden #4 af Pelle
Ja, det er bemærkelsesværdigt så gode venner Ronaldo pludselig er med alle, når han scorer mål igen. Hele truppen er i harmoni, alle er glade og der er kage til kaffen. Det er også fint nok, når det går godt. Det er ikke fordi, jeg skal komme og lege den store pessimist, men jeg er mere interesseret i, at den attitude, vi ser lige nu, også ses når der kommer modgang igen.

Det nytter ikke, at vi kun kan stå sammen i medgang. Og i min optik er korthuset stadig så ustabilt, at eksempelvis en uafgjort mod Villareal i weekenden, vil få det hele til at vælte igen.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, Sahinovic

10 år 7 måneder siden #5 af R7CR7GB11

Pelle skrev: Det er ikke fordi, jeg skal komme og lege den store pessimist

En udtalelse der svarer til at gaa ind paa Pizza Hut og sige du ikke skal have pizza ;-)

Jeg mener at resultaterne ser ud til at vaere vendt, indtil videre, pga. en aendret attitude fra mange kanter, og ikke omvendt.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 7 måneder siden #6 af Pelle

R7CR7GB11 skrev:

En udtalelse der svarer til at gaa ind paa Pizza Hut og sige du ikke skal have pizza ;-)

Jeg mener at resultaterne ser ud til at vaere vendt, indtil videre, pga. en aendret attitude fra mange kanter, og ikke omvendt.

Tak for de pæne ord :-)
Resultaterne er begyndt at komme, siger du? Ja - men mod hvem? De kvalificerede modstandere får vi jo ikke resultaterne imod. Uafgjort mod Atletico, nederlag til Sevilla og Barcelona. Det er fint, at vi vinder mod Malmö og hold fra den nederste del af ligaen. Men det havde vi gjort uanset, hvem der var træner. Du må ikke misforstå mig, jeg ser også forbedringer i spillet. Men vi skal bare passe på med ikke at lade os rive med ind i en drømmeverden, hvor alt er fryd og gammen. For Rafa har ret beset ikke bevist noget i sit virke endnu. Hvert fald ikke i min optik.
Så nej, jeg er uenig i at resultaterne er vendt. Lad os nu se mod modstandere som Villareal, Valencia og en kompetent modstander i CL - så kan vi begynde at tale om en betragtelig fremgang.

Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Pelle.

10 år 7 måneder siden #7 af BBB

Pelle skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Resultaterne er begyndt at komme, siger du? Ja - men mod hvem? De kvalificerede modstandere får vi jo ikke resultaterne imod. Uafgjort mod Atletico, nederlag til Sevilla og Barcelona. Det er fint, at vi vinder mod Malmö og hold fra den nederste del af ligaen. Men det havde vi gjort uanset, hvem der var træner. Du må ikke misforstå mig, jeg ser også forbedringer i spillet. Men vi skal bare passe på med ikke at lade os rive med ind i en drømmeverden, hvor alt er fryd og gammen. For Rafa har ret beset ikke bevist noget i sit virke endnu. Hvert fald ikke i min optik.
Så nej, jeg er uenig i at resultaterne er vendt. Lad os nu se mod modstandere som Villareal, Valencia og en kompetent modstander i CL - så kan vi begynde at tale om en betragtelig fremgang.

Nu spiller vi jo ikke mod toppen i ligaen eller toppen i Champions League hver uge, så det er rimelig svært at have fremgang, hvis det KUN må være mod de største af de største hold. Hvis du måler på den måde, så kan du først bedømme sæsonen, når den er afsluttet. Det betyder også, at der ikke er grund til at kommentere på form indtil efter sæsonen, og der plejer folk alligevel at se fremad. Spørgsmålet er så, om det nogensinde giver mening at kigge tilbage :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 7 måneder siden #8 af R7CR7GB11

Pelle skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Du har ret. Er egentlig helt enig med dig :-)
Jeg mente reelt ikke resultaterne, for de er naturligvis ikke saa meget vaerd. Jeg mente naermere at hele foelelsen omkring holdet virker bedre. Atmosfaeren, humoeret osv.

Min pointe vaerende at de problemer der maa have vaeret i truppen eller med Benitez osv ser ud til vaere redt ud og deraf bedre spil. Altsaa at de for en gangs skyld har besluttet sig for at mande sig op og skabe resultater i stedet for mere blot at tage de sejre man nu kan faa og saa have humoeret derefter.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Pelle

10 år 7 måneder siden #9 af Sahinovic
Jeg tror aldrig jeg har oplevet en træner, som har været så vellidt blandt en trup som Carlo Ancelotti.

Toni Kroos om Ancelotti; www.marca.com/en/2015/12/11/en/football/...drid/1449863569.html

Ronaldo om Ancelotti (03:30);
Det er virkeligt også befriende, at han sætter ord og sin utilfredshed på klubbens mange udskiftninger af managers, samt spillere (08:04)

(Lige inden Dios ''angriber'' mig og kalder mig Mr. Negativ igen, - nej jeg vil ikke have Ancelotti tilbage og nej det er ikke en kritik af Benítez)

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 7 måneder siden #10 af Pelle
Men hvad nytter det at have en træner, der er vellidt, når resultaterne udebliver? Jeg var rigtig glad for Carlos personlighed, men alt for ofte endte kampene med, at vi smed indlæg på indlæg ind i boksen og håbede på det bedste. Har folk allerede glemt det? For der var enormt meget brok herinde over netop den del.
Det virkede på mig som om, at spillerne levede i et slaraffenland under Ancelotti, de kunne gøre præcist, hvad der passede dem. Men det passede dem åbenbart ikke at vinde titler til klubben. Så har jeg intet problem med, at man ændrer på strukturen.

Havde jeg beholdt Ancelotti? Måske. Havde jeg ansat Benitez? Bestemt ikke. Men nu er manden her, og det er han indtil vores bindegale præsident siger noget andet. Jeg har ikke fuld tiltro til projektet endnu, men en fortsættelse af det flotte spil fra Malmö og en sejr i morgen, kan gøre mig mere positiv.

10 år 7 måneder siden #11 af Sahinovic

Pelle skrev: Men hvad nytter det at have en træner, der er vellidt, når resultaterne udebliver? Jeg var rigtig glad for Carlos personlighed, men alt for ofte endte kampene med, at vi smed indlæg på indlæg ind i boksen og håbede på det bedste. Har folk allerede glemt det? For der var enormt meget brok herinde over netop den del.
Det virkede på mig som om, at spillerne levede i et slaraffenland under Ancelotti, de kunne gøre præcist, hvad der passede dem. Men det passede dem åbenbart ikke at vinde titler til klubben. Så har jeg intet problem med, at man ændrer på strukturen.

Havde jeg beholdt Ancelotti? Måske. Havde jeg ansat Benitez? Bestemt ikke. Men nu er manden her, og det er han indtil vores bindegale præsident siger noget andet. Jeg har ikke fuld tiltro til projektet endnu, men en fortsættelse af det flotte spil fra Malmö og en sejr i morgen, kan gøre mig mere positiv.

Hvis jeg husker rigtigt, så var vi en sejr i Valencia fra at blive spanske mestre, altså i selvsamme kamp hvor Bale ikke kunne finde ud af at score på de mest oplagte muligheder og heller ikke gad at aflevere bolden til en helt fri Ronaldo, og vi var ét mål fra at komme i en Champions League finale, for anden år i træk. Jeg synes bare tit at man ikke tager forebehold for, at en manager vel også kan udvikle sig, lære af sine fejl og rette dem op? Men det kræver altså tid og tålmodighed.

Når, men det var faktisk overhovedet ikke pointen med mit indlæg, det eneste jeg synes var bemærkelsværdigt var, at i de 16 år jeg har fulgt Real Madrid og bare fodbold generelt, har jeg aldrig nogensinde oplevet en manager så vellidt blandt en trup som Carlo Ancelotti.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #12 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Rafa Benítez og spillertruppen rykker sammen

Pelle skrev: Men hvad nytter det at have en træner, der er vellidt, når resultaterne udebliver? Jeg var rigtig glad for Carlos personlighed, men alt for ofte endte kampene med, at vi smed indlæg på indlæg ind i boksen og håbede på det bedste. Har folk allerede glemt det? For der var enormt meget brok herinde over netop den del.

Når resultaterne udebliver? Hvad ævler du om? Han vandt os vores første CL i 12 år. Og vi var snublende tæt på to mesterskaber. Det er ikke ligefrem fordi trænerne før Ancelotti skovlede ligatitler ind. Og med god grund. Vi spiller i en liga med en rimelig svær modstander fra Catalonien, der aldrig har været bedre.

Det passede ikke spillerne at vinde titler under Ancelotti? Okay, var Mourinho også for flink? Der vandt vi...hold nu fast...1 liga titel.

Leveret af Kunena Forum