Cristiano Ronaldo i modvind for afmagts-handlinger
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Cristiano Ronaldo var ude med riven igen i gårsdagens kamp mod Betis, hvor Molinero fik et spark i en situation, hvor bolden ikke var i nærheden af kamphanerne.
Og det er bestemt ikke første gang i denne sæson, at Cristiano Ronaldo gribes i episoder, som man godt kunne have været foruden.
Spanske Marca har fundet 5 episoder fra de seneste tre måneder, som godt kunne have påført portugiseren nogle kampe i skyggen.
Første gang var den 31. oktober mod Las Palmas, hvor David Simón fik denne hilsen:
I udekampen mod Sevilla var det Krychowiak, som var impliceret i dette sammenstød:
Dani Alves fik også kærligheden at følge i El Clásico, som kostede Cristiano Ronaldo en advarsel:
Og i de seneste to kampe er det så gået galt for Cristiano Ronaldo. Først i hjemmekampen mod Sporting Gijón, hvor Nacho Cases modtog denne hilsen:
Og altså i går, hvor Molinero kom på tværs af Cristiano Ronaldo:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og det er alligevel længe siden, at jeg er blevet taget seriøst, så den holdning tager jeg også ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Det er ikke pænt af Ronaldo, men i 90% af tilfældene brager disse afdankede æsler ind i ham, umotiveret og med vilje, og når dommerne aldrig gøre noget ved det, så kan jeg egentligt godt forstå hans frustrationer.
Det er vel ikke et spørgsmål om, at man ikke kan forstå at han bliver frustreret. Man kan altså bare ikke forsvare vold, som det altså er hvis du losser til en modstander. Som jeg skriver i en anden tråd, så kan jeg forstå, at man taber hovedet en enkelt gang - men 5 gange på en sæson?
Det hører ganske enkelt ikke hjemme for en stjerne som Ronaldo i en klub som Real Madrid.
Jeg ønskede en gang at Ronaldo skulle spille i Madrid til hand karrieres ende. Det gør jeg ikke så meget længere, desværre.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Tobiasillas
- Gæst
-
Dios skrev: Ronaldo beviser jo bare det vi er mange som har ment i mange år. Han er en ekstrem dårlig taber, og spiller for sig selv. Hvor er det hjernedødt, at han skal reddes af den transferkarantæne!
kan du ikke uddybe lidt mere det jeg understreget i dit citat?
Dios skrev: Ronaldo beviser jo bare det vi er mange som har ment i mange år. Han er en ekstrem dårlig taber, og spiller for sig selv. Hvor er det hjernedødt, at han skal reddes af den transferkarantæne!
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Roesen7 skrev:
Sahinovic skrev: Det er ikke pænt af Ronaldo, men i 90% af tilfældene brager disse afdankede æsler ind i ham, umotiveret og med vilje, og når dommerne aldrig gøre noget ved det, så kan jeg egentligt godt forstå hans frustrationer.
Det er vel ikke et spørgsmål om, at man ikke kan forstå at han bliver frustreret. Man kan altså bare ikke forsvare vold, som det altså er hvis du losser til en modstander. Som jeg skriver i en anden tråd, så kan jeg forstå, at man taber hovedet en enkelt gang - men 5 gange på en sæson?
Det hører ganske enkelt ikke hjemme for en stjerne som Ronaldo i en klub som Real Madrid.
Jeg ønskede en gang at Ronaldo skulle spille i Madrid til hand karrieres ende. Det gør jeg ikke så meget længere, desværre.
Jeg er helt enig i at man ikke kan forsvare Ronaldo i disse situationer, og at samtlige situationer skal medføre en udvisning, men jeg er ret sikker på at disse situationer ville kunne undgås hvis dommerne engang imellem gav ham frispark samt en advarsel til modspillerne, istedet for konstant at ignorere disse hændelser og betragte det som en del af spillet. Når det sker gang på gang på gang, så føler Ronaldo jo sig uretfærdig behandlet og så flyder bægeret altså over, for det værste er da når man føler sig så åbentlyst uretfærdigt behandlet. Det er også sket mange gange hvor han ikke har sparket igen, og dommerne ser typisk totalt bort fra det, eller også har de konstant øjnene på bolden, hvilket man faktisk ikke altid skal have i en kamp, det lærer man ret hurtigt under udvikling som dommer.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Roesen7 skrev:
Jeg er helt enig i at man ikke kan forsvare Ronaldo i disse situationer, og at samtlige situationer skal medføre en udvisning, men jeg er ret sikker på at disse situationer ville kunne undgås hvis dommerne engang imellem gav ham frispark samt en advarsel til modspillerne, istedet for konstant at ignorere disse hændelser og betragte det som en del af spillet. Når det sker gang på gang på gang, så føler Ronaldo jo sig uretfærdig behandlet og så flyder bægeret altså over, for det værste er da når man føler sig så åbentlyst uretfærdigt behandlet. Det er også sket mange gange hvor han ikke har sparket igen, og dommerne ser typisk totalt bort fra det, eller også har de konstant øjnene på bolden, hvilket man faktisk ikke altid skal have i en kamp, det lærer man ret hurtigt under udvikling som dommer.
Har ærligt talt svært ved at pålægge dommeren den store skyld. Går ud fra du ikke mener at dommeren skal løbe og kigge væk fra bolden. Hvilke fejlkendelser det dog kunne føre til.
Du kan ikke have øjne på 22 spillere på en gang og da situationer sker langt væk fra bolden, så bliver det ekstra svært. Ekstra dommerne kunne måske være opmærksomme på det, men selv her er det svært.
I bund og grund bliver det også lidt en ond cirkel for Ronaldo at han reagerer som han gør. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, men lod han nu vær med hævne sig, så var det ikke så interessant for modstanderne at provokere ham.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Roesen7 skrev:
Sahinovic skrev:
Roesen7 skrev:
Har ærligt talt svært ved at pålægge dommeren den store skyld. Går ud fra du ikke mener at dommeren skal løbe og kigge væk fra bolden. Hvilke fejlkendelser det dog kunne føre til.
Du kan ikke have øjne på 22 spillere på en gang og da situationer sker langt væk fra bolden, så bliver det ekstra svært. Ekstra dommerne kunne måske være opmærksomme på det, men selv her er det svært.
I bund og grund bliver det også lidt en ond cirkel for Ronaldo at han reagerer som han gør. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, men lod han nu vær med hævne sig, så var det ikke så interessant for modstanderne at provokere ham.
Lige i situationen mod Betis, så er det selvfølgelig svært, men jeg mener helt generelt. Jo man lærer at man ikke altid skal kigge bold; et eksempel som jeg tit ser ske for Ronaldo er at efter han spiller en bold, løber videre, så brager der en spiller direkte ind i ham med vilje, og det ser dommeren ikke fordi han har øjnene på bolden, men havde han nu ventet ét splitsekund med at få øjnene på bolden, så ville han se hvad der skete, og dømme et frispark (alt afhængig om der stadig kører et farligt angreb) til Ronaldo samt en advarsel til modspillerne, det ville altså medføre til en Ronaldo som ville føle sig knap så uretfærdigt behandlet, også ville bægeret nok ikke flyde over så mange gange. Men dommerne er jo generelt helt håbløse i Spanien, og det ser man jo selv i Betis kampen, hvor der ikke bliver fløjtet straffe til Real Madrid eller Betis i de sidste minutter, også bliver der endda også scoret på et offside, så det kan man selvfølgelig ikke forvente.
Men ja når det kommer til stykket så er Ronaldo selvfølgelig den ansvarlige her, jeg mener dog at man i de fleste situationer godt kunne undgå disse reaktioner, og at man skal være særlig opmærksom omkring det der sker rundt omkring Ronaldo, da han jo netop er så hadet som han nu engang er.
Florentino Pérez
Jeg kom til at give dig en "Tak". Det var en fejl. Jeg må indrømme at jeg har haft stor respekt til dig gennem lang tid. Dels fordi du er "veltalende" og altid argumenterer og begrunder dine synspunkter. Men jeg har dig efterhånden mistænkt for at "gå imod strøm" holdning. Jeg har set den alt for ofte i dine indlæg at det er begyndt at tegne sig et billede af det, hvor desværre respekten med tiden er forsvundet.
Du lægger ikke skjult på at du ikke er fan af Ronaldo, men det er efterhånden kvalmende at hører dig kommentere på mandens gøren og laden efter en hver given mulighed. Selvfølgelig er du på banen i det her tilfælde. Jovist man kan godt argumentere for, at det CR gør her er dumt, men jeg er nu ret sikker på, at du var gået "imod strømmen" og havde en god forklaring, hvis det var en af dine favoritspillere, der havde forbrudt sig imod loven.