Cristiano Ronaldo i modvind for afmagts-handlinger

8 år 2 måneder siden #25 af Dios
ElMadrid skrev:

@Dios
Nu skal du ikke forstå mit indlæg som at du er den eneste, der går imod strømmen. Men det kan undrer mig gevaldigt at du ikke hat lagt mærke til at du "ofte" har en anden holdning end majoritet herinde. Det skal heller ikke forstås sådan at du skifter mening hele tiden, men jeg tror at du får dig en mine orgasme, hvis du føler at du kan vinde en diskussion, ved at fremføre de bedste argumenter. Sådan havde jeg det selv engang med mange diskussioner - verbalt, da jeg hader det skriftlig :-) Lad mig tage et par eksempler:

Mourinho:
Du har aldrig lagt skjul på, at du ikke var vild med manden og hans spilstil. Selv under hans bedste sæson var du en stor kritiker af ham. Det til trods for at de fleste herinde var begejstret for ham i starten.

Fyring af Carlo:
Her var du også manden der gik imod strømmen og forsvarede fyringen af ham (her var jeg såmænd enig med dig :-) )

Benzema:
Du skal have ros for at du var en af de få, der hele tiden troede på Benz og hans talent. Men det er endnu et eksempel, hvor du skrev mange og lange romaner, for at forsvarer ham, selv under hans dårlige perioder.

Benitiz:
Behøver jeg at uddybe? ;-)

Jeg kan også tilføje Ronaldo til pakken. Du har i mange sæsoner - og var blandt de første, hvis jeg husker rigtigt - kritiseret ham for ditten og datten (nogle gange med rette). Flere er bare kommet til med tiden. Det jeg ikke kan forstå i din holdning vedr. Ronaldo, er at du vil gerne have en spiller som Neymar på holdet i stedet for. Magen til usympatisk og usportslig spiller skal man lede meget længe efter. Jeg ved ikke om du så spille i aften? Han starter med at føre sit knæ ind i målmanden i en situation, hvor han med blot 2 hjerneceller nemt kan se, at han ikke har en kinamands chance for at nå bolden - nu hvor vi snakker om Ronaldo slår andre. Derudover så filmer han sig flere gange til straffespark, råber af modstandere, som om han lige har fået fri fra børnehavnen. Jeg slukker for kampen og tænder senere for blot at se ham drille en modspiller, hvor han peger til ham at han skal hente bolden for blot at trille den mellem benene for at provokere. Så kigger han uskyldigt ud, som om han intet har gjort.

Disse barnlige ting gider jeg simpelthen ikke se på. Det hører til i en børnehave og ikke på en fodboldbane.


Jeg har en anden holdning end alle jeg kender, og også herinde :) Det er skam ikke fordi jeg elsker at være på tværs, det er bare sådan det er. Jeg ville jo lyve for mig selv, hvis jeg sagde noget jeg ikke mente :) Men nej, jeg får ingen orgasme, hvis jeg vinder en debat. Faktisk går jeg slet ikke ind i nogle debatter for at vinde dem. Jeg gør det udelukkende, fordi Real Madrid er mit frirum. Med 2 børn, kone, hårdt fysisk arbejde etc. så er det vigtigt man passer på sig selv, og giver sig selv tid til at komme i balance, for ikke at slå konen i gulvet, eller en pude over børnenes hoved, hvis de råber og skriger i 4 timer i træk :D Forstå mig ret, så gør jeg det fordi jeg elsker Real Madrid, og det har været min hobby i lidt over 20 år.

Man kan faktisk også koge det ned til, at jeg rent faktisk ikke har brudt mig om specielt meget siden 2003. Det har bare ikke været Real Madrid's år de seneste 10-12 år. Vi har vundet lidt her og der, men langtfra godkendt IMO.
Angående Mourinho, så har jeg aldrig kunne fordrage ham. Hverken hans personlighed, eller stil på banen. Da det gik bedst for holdet, der spillede vi det bedste kontra bold verden nogensinde har set. Problemet var bare, at vi så spillede det mest røvsyge fodbold når vi mødte kompakte hold. Jeg hader den form for fodbold, og med alle Mourinho's pinlige optrædener udenfor banen, så var der ikke meget kærlighed at hente hos mig.
Carlo siger sig selv. Han så passivt til, da holdet gik fra at være verdensklasse til at være et Segunda hold. Ham kunne jeg rigtig godt lide, men jeg manglede simpelthen bare noget handlingskraft fra hans side af.

Benzema, Marcelo, Modric, Ramos, Carvajal, Isco, Illarra og Kovacic er alle spillere jeg har "hypet". Jeg var en af de få som altid troede på Benzema, men det var jeg også med Marcelo, Ramos og Modric. Når talentet er så åbenlyst, så siger det sig selv synes jeg. De 3 eneste spillere hvor jeg for alvor har taget fejl har været med Gago, Illarra og Robinho. Sidstnævnte var nok mere, fordi jeg var begejstret for endelig at se en teknisk dygtig spiller i Real Madrid igen, mere end jeg rent faktisk troede han ville blive en verdensstjerne. Gago var jeg ekstrem vild med, og jeg var overbevist om, at han ville blive the shit i Real Madrid :D
Så er der spillere som Sneijder, Kaká, Bale og Higuain som jeg fra starten af har sagt ikke vil blive den store succes. Jeg synes selv jeg har et godt øje for hvilke spillere som vil passe ind i Real Madrid, og hvilke spillere som vil få succes. Overvej lige, hvis størstedelen herinde fik sin vilje, og vi solgte Modric. Jeg tror seriøst jeg var den eneste herinde, som var sikker på hans succes i Real Madrid. Forskellen var nok også ligesom det også var med Illarra, at flertallet aldrig havde set dem spille, og de forventede noget helt andet. Modric startede jo ud som 10'eren i Real Madrid, og Illarra spillede alle andre pladser end den dybdeliggende.

Overlegenhed elsker jeg. Jeg er da ligeglad med om Neymar fuldstændig pisser på en modstander. Bare han ville gøre det i en Real Madrid trøje ;) Pointen er egentlig bare, at jeg foretrækker typer á la Neymar, Hazard og Messi i stedet for typer som Ronaldo og Bale. Det er fint nok med enten Ronaldo eller Bale, men der mangler noget kreativitet hos de 3 forreste IMO.
Men hey, nu er jeg også blevet ramt af Zidane effekten, selvom jeg ikke var skide optimistisk til at starte med :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #26 af ElMadrid

Sebberg skrev:

ElMadrid skrev:

Dios skrev:

ElMadrid skrev:

Dios skrev: Ronaldo beviser jo bare det vi er mange som har ment i mange år. Han er en ekstrem dårlig taber, og spiller for sig selv. Hvor er det hjernedødt, at han skal reddes af den transferkarantæne!


Jeg kom til at give dig en "Tak". Det var en fejl. Jeg må indrømme at jeg har haft stor respekt til dig gennem lang tid. Dels fordi du er "veltalende" og altid argumenterer og begrunder dine synspunkter. Men jeg har dig efterhånden mistænkt for at "gå imod strøm" holdning. Jeg har set den alt for ofte i dine indlæg at det er begyndt at tegne sig et billede af det, hvor desværre respekten med tiden er forsvundet.

Du lægger ikke skjult på at du ikke er fan af Ronaldo, men det er efterhånden kvalmende at hører dig kommentere på mandens gøren og laden efter en hver given mulighed. Selvfølgelig er du på banen i det her tilfælde. Jovist man kan godt argumentere for, at det CR gør her er dumt, men jeg er nu ret sikker på, at du var gået "imod strømmen" og havde en god forklaring, hvis det var en af dine favoritspillere, der havde forbrudt sig imod loven.


Kan du komme med et par eksempler hvor du mener jeg bevidst går imod strømmen? :) For jeg har jo netop aldrig lagt skjul på mine holdninger, og mig bekendt, så husker jeg ikke, at jeg har ændret specielt meget mening omkring Real Madrid eller nogle af spillerne. Nuvel, så er jeg også ramt af Zidane effekten, selvom jeg stadig har min tvivl omkring ham, men jeg var meget mere skeptisk over hans ansættelse end jeg er det nu. Det er jo et helt utroligt stykke arbejde han allerede har formået at lave, så det skal han da have ros for.

Jeg gik meget imod strømmen til at starte med, da Danilo på mærkværdig vis imponerede alle i pre-season. Noget jeg på ingen måder kunne se, og faktisk kan jeg slet ikke se forskel på hans daværende niveau, og hans nuværende niveau. Ronaldo var jeg vild med i United, og også i hans 2? første sæsoner i Real Madrid. Det slog desværre bare klik for ham, da besættelsen af Messi tog overhånd, og dermed faldt min enorme begejstring for ham.

Så du mig da forsvarer Isco, da han bevidst sparkede Neymar ned? Min absolut yndlingsspiller er Ramos i truppen. Har du nogensinde set mig forsvarer ham, hvis han virkelig har dummet sig, eller har du set mig skrive, at jeg synes han er en overvurderet forsvarspiller, som ofte koster mange mål? Det er fint du vil klandre mig for, at gå imod strømmen for at provokere, tænker jeg? Men der er jo bare ikke belæg for det. Hvis du hentyder til Benzema, som også er en af mine yndlingsspillere i Real Madrid, så prøv og se hvad jeg skrev om James, da han blev "stoppet" af politiet, selvom James på ingen måder er eller bliver en af mine yndlingsspillere.


Jeg kan også tilføje Ronaldo til pakken. Du har i mange sæsoner - og var blandt de første, hvis jeg husker rigtigt - kritiseret ham for ditten og datten (nogle gange med rette). Flere er bare kommet til med tiden. Det jeg ikke kan forstå i din holdning vedr. Ronaldo, er at du vil gerne have en spiller som Neymar på holdet i stedet for. Magen til usympatisk og usportslig spiller skal man lede meget længe efter. Jeg ved ikke om du så spille i aften? Han starter med at føre sit knæ ind i målmanden i en situation, hvor han med blot 2 hjerneceller nemt kan se, at han ikke har en kinamands chance for at nå bolden - nu hvor vi snakker om Ronaldo slår andre. Derudover så filmer han sig flere gange til straffespark, råber af modstandere, som om han lige har fået fri fra børnehavnen. Jeg slukker for kampen og tænder senere for blot at se ham drille en modspiller, hvor han peger til ham at han skal hente bolden for blot at trille den mellem benene for at provokere. Så kigger han uskyldigt ud, som om han intet har gjort.

Disse barnlige ting gider jeg simpelthen ikke se på. Det hører til i en børnehave og ikke på en fodboldbane.


Så kan det være, at jeg er barnlig, men det er lige præcis sådan noget, som jeg synes er fedt ved Neymar; at han ikke tager det hele så seriøst. Det samme sker, når han modtager et langt sideskift og i stedet for at tæmme den normalt, så tæmmer han den med den ene fod bag den anden.

streamable.com/y7s3

Der er jo som udgangspunkt ikke nogen grund til at tæmme den sådan, men det er provokerende på den fede måde. Han er måske en af de få spillere, der kan tæmme en bold sådan der 10/10 gange, og publikum elsker det - og jeg elsker det. Jeg kan godt lide, når spillet får den ekstra dimension, at alt ikke behøver være så seriøst og kedeligt. Jeg elskede også, da han lavede rainbowflick over en Ath. Bilbao spiller i CDR-finalen sidste år. Tidspunktet var måske lidt upassende, men det er da forfriskende - for det kan han finde ud af! Det samme gør sig gældende med Isco, og jeg elsker også, når han begynder lidt på sådanne ting.


Jeg var måske ikke så skarp til at formulere mig, men jeg taler ikke om en tæmning. Her taler jeg om en situation, hvor der var dømt indkast til Bilbao. Så den eneste spiller, der faktisk så barnlig ud, det var Neymar. Men jeg kan ikke lad være med at ryste på hovedet af, at vi har nogle personer i forummet, der kritiserer Ronaldo, når han laver en aflevering med skulderen med det argument: Hvorfor skal han provokere? Men jeg skal love for at piben får en anden lyd, når det er Neymar..for han er så sej :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #27 af ElMadrid

Dios skrev: ElMadrid skrev:

@Dios
Nu skal du ikke forstå mit indlæg som at du er den eneste, der går imod strømmen. Men det kan undrer mig gevaldigt at du ikke hat lagt mærke til at du "ofte" har en anden holdning end majoritet herinde. Det skal heller ikke forstås sådan at du skifter mening hele tiden, men jeg tror at du får dig en mine orgasme, hvis du føler at du kan vinde en diskussion, ved at fremføre de bedste argumenter. Sådan havde jeg det selv engang med mange diskussioner - verbalt, da jeg hader det skriftlig :-) Lad mig tage et par eksempler:

Mourinho:
Du har aldrig lagt skjul på, at du ikke var vild med manden og hans spilstil. Selv under hans bedste sæson var du en stor kritiker af ham. Det til trods for at de fleste herinde var begejstret for ham i starten.

Fyring af Carlo:
Her var du også manden der gik imod strømmen og forsvarede fyringen af ham (her var jeg såmænd enig med dig :-) )

Benzema:
Du skal have ros for at du var en af de få, der hele tiden troede på Benz og hans talent. Men det er endnu et eksempel, hvor du skrev mange og lange romaner, for at forsvarer ham, selv under hans dårlige perioder.

Benitiz:
Behøver jeg at uddybe? ;-)

Jeg kan også tilføje Ronaldo til pakken. Du har i mange sæsoner - og var blandt de første, hvis jeg husker rigtigt - kritiseret ham for ditten og datten (nogle gange med rette). Flere er bare kommet til med tiden. Det jeg ikke kan forstå i din holdning vedr. Ronaldo, er at du vil gerne have en spiller som Neymar på holdet i stedet for. Magen til usympatisk og usportslig spiller skal man lede meget længe efter. Jeg ved ikke om du så spille i aften? Han starter med at føre sit knæ ind i målmanden i en situation, hvor han med blot 2 hjerneceller nemt kan se, at han ikke har en kinamands chance for at nå bolden - nu hvor vi snakker om Ronaldo slår andre. Derudover så filmer han sig flere gange til straffespark, råber af modstandere, som om han lige har fået fri fra børnehavnen. Jeg slukker for kampen og tænder senere for blot at se ham drille en modspiller, hvor han peger til ham at han skal hente bolden for blot at trille den mellem benene for at provokere. Så kigger han uskyldigt ud, som om han intet har gjort.

Disse barnlige ting gider jeg simpelthen ikke se på. Det hører til i en børnehave og ikke på en fodboldbane.


Jeg har en anden holdning end alle jeg kender, og også herinde :) Det er skam ikke fordi jeg elsker at være på tværs, det er bare sådan det er. Jeg ville jo lyve for mig selv, hvis jeg sagde noget jeg ikke mente :) Men nej, jeg får ingen orgasme, hvis jeg vinder en debat. Faktisk går jeg slet ikke ind i nogle debatter for at vinde dem. Jeg gør det udelukkende, fordi Real Madrid er mit frirum. Med 2 børn, kone, hårdt fysisk arbejde etc. så er det vigtigt man passer på sig selv, og giver sig selv tid til at komme i balance, for ikke at slå konen i gulvet, eller en pude over børnenes hoved, hvis de råber og skriger i 4 timer i træk :D Forstå mig ret, så gør jeg det fordi jeg elsker Real Madrid, og det har været min hobby i lidt over 20 år.

Man kan faktisk også koge det ned til, at jeg rent faktisk ikke har brudt mig om specielt meget siden 2003. Det har bare ikke været Real Madrid's år de seneste 10-12 år. Vi har vundet lidt her og der, men langtfra godkendt IMO.
Angående Mourinho, så har jeg aldrig kunne fordrage ham. Hverken hans personlighed, eller stil på banen. Da det gik bedst for holdet, der spillede vi det bedste kontra bold verden nogensinde har set. Problemet var bare, at vi så spillede det mest røvsyge fodbold når vi mødte kompakte hold. Jeg hader den form for fodbold, og med alle Mourinho's pinlige optrædener udenfor banen, så var der ikke meget kærlighed at hente hos mig.
Carlo siger sig selv. Han så passivt til, da holdet gik fra at være verdensklasse til at være et Segunda hold. Ham kunne jeg rigtig godt lide, men jeg manglede simpelthen bare noget handlingskraft fra hans side af.

Benzema, Marcelo, Modric, Ramos, Carvajal, Isco, Illarra og Kovacic er alle spillere jeg har "hypet". Jeg var en af de få som altid troede på Benzema, men det var jeg også med Marcelo, Ramos og Modric. Når talentet er så åbenlyst, så siger det sig selv synes jeg. De 3 eneste spillere hvor jeg for alvor har taget fejl har været med Gago, Illarra og Robinho. Sidstnævnte var nok mere, fordi jeg var begejstret for endelig at se en teknisk dygtig spiller i Real Madrid igen, mere end jeg rent faktisk troede han ville blive en verdensstjerne. Gago var jeg ekstrem vild med, og jeg var overbevist om, at han ville blive the shit i Real Madrid :D
Så er der spillere som Sneijder, Kaká, Bale og Higuain som jeg fra starten af har sagt ikke vil blive den store succes. Jeg synes selv jeg har et godt øje for hvilke spillere som vil passe ind i Real Madrid, og hvilke spillere som vil få succes. Overvej lige, hvis størstedelen herinde fik sin vilje, og vi solgte Modric. Jeg tror seriøst jeg var den eneste herinde, som var sikker på hans succes i Real Madrid. Forskellen var nok også ligesom det også var med Illarra, at flertallet aldrig havde set dem spille, og de forventede noget helt andet. Modric startede jo ud som 10'eren i Real Madrid, og Illarra spillede alle andre pladser end den dybdeliggende.

Overlegenhed elsker jeg. Jeg er da ligeglad med om Neymar fuldstændig pisser på en modstander. Bare han ville gøre det i en Real Madrid trøje ;) Pointen er egentlig bare, at jeg foretrækker typer á la Neymar, Hazard og Messi i stedet for typer som Ronaldo og Bale. Det er fint nok med enten Ronaldo eller Bale, men der mangler noget kreativitet hos de 3 forreste IMO.
Men hey, nu er jeg også blevet ramt af Zidane effekten, selvom jeg ikke var skide optimistisk til at starte med :)


Jeg skal love for at du fik skrevet endnu en roman igen :-) Jeg vil gerne pointere at jeg er enig med dig langt hen af vejen. Min pointe var bare at du ofte går i mod strømmen. Selv med en lang stil, får du mig ikke helt overbeviset om, at det blot er tilfældigt, men fred være med det for det skal du også have lov til :-)

Vedr. Neymar/Ronaldo: kan du ikke fortælle mig, hvorfor du er så meget imod Ronaldo (pga. hans personlighed) men ligner en mand, der mere end gerne ønsker Neymar til RM?
Han har jo - efter min opfattelse - en rigtig grim personlighed på banen. Jovist hans talent er ikke til at sætte en finger på, men Ronaldo har jo været flere niveauer over de seneste sæsoner. Trods dette har du ikke holdt dig tilbage med kritikken af hans personlighed. Hvor ligger forskellen i dine øjne? Jeg er nysgerrig :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #28 af Sebberg
ElMadrid:

Jeg ved ikke, om du refererer til mig, når du nævner det med skulderafleveringen. Det har jeg aldrig opponeret mod, så du må enten refererer til en anden eller huske forkert. En skulderaflevering er lækker.

Jeg tror bare, at jeg er uenig med dig omkring Ronaldos og Neymars personlighed på banen. De er begge primadonnaer og har sine mindre mindeværdige episoder. Der er dog én forskel, og det er den, der gør alt. Vi har snakket om den flere gange; Ronaldos opførsel overfor holdspillere. Det er jo der kæden knækker for mig. Dét, at han dårligt kan juble med holdkammeraterne (selv ved kæmpemål); dét, at han næsten kan være skuffet eller trist, hvis han brænder en chance, som en holdkammerat sparker i mål; dét, at han står og fagter med armene hver eneste gang, han ikke modtager en aflevering, der potentielt kunne have givet et mål.

Netop den personlighed, der viser mig tegn på narcissisme og arrogance, afskyr jeg. Så er jeg sku mere ligeglad med film, nikkede skaller eller barnlige tunneller. Der er eksempelvis også mange, der decideret hader Diego Costa… jeg synes da også, at han laver nogle vilde ting, men det kan virkelig ikke få mit pis i kog.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce