Optakt Real Madrid – Espanyol: Tre point og videre

10 år 6 måneder siden #13 af Zyconith

Sahinovic skrev:

Zyconith skrev: Dejligt pres på modstanderen. Ronaldo gør det jo helt fantastisk.

Og giver James chancen... Jamen altså:)

Ja, det må være hårdt at vise overskud i medgang, respekt.

Komplet. Intet mindre.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #14 af Raul7-2880

mohbar skrev: James med en assist og supermål har genfundet sig og Ronaldo dejligt uselvisk...jamen dog.. hvad skal haterne af de to nu finde på ..;-)

Måske at de spiller mod et bundhold som er ramt af mange skader, to point fra nedrykning og har det femte dårligste forsvar i ligaen...?
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Raul7-2880.

10 år 6 måneder siden #15 af zigriaosmani

Raul7-2880 skrev:

mohbar skrev: James med en assist og supermål har genfundet sig og Ronaldo dejligt uselvisk...jamen dog.. hvad skal haterne af de to nu finde på ..;-)

Måske at de spiller mod et bundhold som er ramt af mange skader, to point fra nedrykning og har det femte dårligste forsvar i ligaen...?

selvfølgelig skal der komme noget negativetit ud af alt det her :) altid godt!
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved zigriaosmani.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 6 måneder siden #16 af Chamartin

Raul7-2880 skrev:

Det er altså overhovedet ikke usædvanligt, at Ronaldo ikke tager frispark fra højre side. Det har Bale eller James gjort de seneste sæsoner, hvis de har været på banen. Alternativt Kroos hvis det har været for at serve længere ude fra.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Chamartin.

10 år 6 måneder siden #17 af Zyconith
Har Ronaldo lidt eyeliner på?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 6 måneder siden #18 af zigriaosmani

Zyconith skrev: Har Ronaldo lidt eyeliner på?

hold nu op! Jeg troede da altid han havde hele lortet smurt ind i hovedet.. eller.. ?

10 år 6 måneder siden #19 af Chamartin
Zidane har ved pressemødet efter kampen mere eller mindre åbenlyst sagt, at Cheryshev er på vej til England (Liverpool?).
Godt for ham - han fortjener fast spilletid og kan sandsynligvis få det mange andre steder end i Madrid.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #20 af Johnson
Marcelo er i særklasse Real Madrids stærkeste offensive kort. Han skal rykkes længere fem på banen. Det nytter ikke at han skal bruge alle sine kræfter på at dække Messi og Robben op når vi møder de store.

10 år 6 måneder siden #21 af BBB

Johnson skrev: Marcelo er i særklasse Real Madrids stærkeste offensive kort. Han skal rykkes længere fem på banen. Det nytter ikke at han skal bruge alle sine kræfter på at dække Messi og Robben op når vi møder de store.

Hvis du rykker ham frem på banen, så mandsopdækker de bare ham i stedet for Ronaldo/Bale/Benzema. Det fede ved Marcelo på backen er, at det er "Messi" (dvs. en af hans holdkammerater skal løbe dobbelt så meget) eller Robben, som skal bruge kræfter defensivt, når Marcelo løber frem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, Chamartin, Neye

10 år 6 måneder siden #22 af Dios
Nu ved jeg ikke om det har været fordi modstanderne har været forholdsvis lette, men hold nu op hvor er jeg begejstret for man under Zizou vælger at dræbe modstanderne, og ikke giver dem et ben til jorden når man er kommet foran. Det er så befriende og se, at Real Madrid spiller samme form for spil når de kommer foran. Det er virkelig noget jeg har savnet. Ikke fordi jeg forventer vi kører Atletí, Barca, Roma eller andre bedre hold over 5/6-0, men tanken om at vi bliver ved med at angribe indtil tingene definitivt er slut begejstre mig. Noget jeg savnede utrolig meget under Mourinho, Benitez og faktisk også lidt under Ancelotti.

Man må bare tage hatten af for det stykke arbejde Zidane har lavet indtil videre. Der er virkelig sket store fremskidt på ekstrem kort tid. Skal man sætte en finger på noget, så er det hans udskiftninger og holdopstillinger. Jeg forstår godt ideen med kontinuitet i holdopstillingen, så han hurtigere kan få indført sine ideer, men jeg savner lidt noget dybde i truppen. Helt fint at Lucas og Casemiro begge fik chancen igår, men de fik henholdsvis 15 og 20 minutter. Her savner jeg måske, at han allerede sætter folk ind fra pausen af, så de havde en forholdsvis pæn chance for at imponere, eller ihvertfald få nogle gode kampminutter i benene.

Jeg håber virkelig Zidane kan få holdet i balance på sigt. Det er ikke helt godt endnu, og man sidder stadig med den grimme frygt når vi møder bedre modstandere, eller jeg gør ihvertfald. En ting er sikkert, og det er at jeg virkelig er blevet fan. Skal det virkelig være den mest urutineret træner vi har haft de seneste 13 år, som igen sætter Real Madrid på verdenskortet? :D Let's hope so :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 6 måneder siden #23 af Pelle

Dios skrev: Nu ved jeg ikke om det har været fordi modstanderne har været forholdsvis lette, men hold nu op hvor er jeg begejstret for man under Zizou vælger at dræbe modstanderne, og ikke giver dem et ben til jorden når man er kommet foran. Det er så befriende og se, at Real Madrid spiller samme form for spil når de kommer foran. Det er virkelig noget jeg har savnet. Ikke fordi jeg forventer vi kører Atletí, Barca, Roma eller andre bedre hold over 5/6-0, men tanken om at vi bliver ved med at angribe indtil tingene definitivt er slut begejstre mig. Noget jeg savnede utrolig meget under Mourinho, Benitez og faktisk også lidt under Ancelotti.

Man må bare tage hatten af for det stykke arbejde Zidane har lavet indtil videre. Der er virkelig sket store fremskidt på ekstrem kort tid. Skal man sætte en finger på noget, så er det hans udskiftninger og holdopstillinger. Jeg forstår godt ideen med kontinuitet i holdopstillingen, så han hurtigere kan få indført sine ideer, men jeg savner lidt noget dybde i truppen. Helt fint at Lucas og Casemiro begge fik chancen igår, men de fik henholdsvis 15 og 20 minutter. Her savner jeg måske, at han allerede sætter folk ind fra pausen af, så de havde en forholdsvis pæn chance for at imponere, eller ihvertfald få nogle gode kampminutter i benene.

Jeg håber virkelig Zidane kan få holdet i balance på sigt. Det er ikke helt godt endnu, og man sidder stadig med den grimme frygt når vi møder bedre modstandere, eller jeg gør ihvertfald. En ting er sikkert, og det er at jeg virkelig er blevet fan. Skal det virkelig være den mest urutineret træner vi har haft de seneste 13 år, som igen sætter Real Madrid på verdenskortet? :D Let's hope so :)

Enig langt hen ad vejen. Problemet for mig er, at Zidane bokser med samme problemstillinger som både Benitez og Ancelotti - og til dels også Mourinho. Det er balancen på midtbanen. Den er stadig ikke eksisterende, og når vi møder bedre modstandere som f.eks. Barca eller Bayern, så bliver et trekløver med Isco, Modric og Kroos pillet fuldstændig fra hinanden. Jeg ser to løsninger. Enten går man tilbage til en ren 4-4-2, hvilket vil koste enten Bale eller Ronaldo pladsen. Eller benytter man sig af en defensiv midtbanespiller.
Ønskescenariet for mig er, at man skippede Kroos videre, for hans niveau er virkelig, virkelig lavt. Man går ud og køber Verratti og betaler det, han koster. Herefter spiller vi en slags 4-1-2-3 med Verratti som den absolutte defensive. Det gør, at både Modric og Isco/James kan boltre sig på midtbanen, og vi kan beholde vores offensiv, som jo er kommet til at køre ret fantastisk igen.
Kroos har - i min optik - ikke niveauet til at arbejde godt nok defensivt, han blev udstillet flere gange i går, og han var faktisk heldig med at få frispark i flere situationer midt på egen banehalvdel, hvor han nær havde tabt bolden og sat gang i en omstilling til modstanderen - mindre end 30 meter fra mål.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #24 af CRSeven

Pelle skrev:
Enig langt hen ad vejen. Problemet for mig er, at Zidane bokser med samme problemstillinger som både Benitez og Ancelotti - og til dels også Mourinho. Det er balancen på midtbanen. Den er stadig ikke eksisterende, og når vi møder bedre modstandere som f.eks. Barca eller Bayern, så bliver et trekløver med Isco, Modric og Kroos pillet fuldstændig fra hinanden. Jeg ser to løsninger. Enten går man tilbage til en ren 4-4-2, hvilket vil koste enten Bale eller Ronaldo pladsen. Eller benytter man sig af en defensiv midtbanespiller.
Ønskescenariet for mig er, at man skippede Kroos videre, for hans niveau er virkelig, virkelig lavt. Man går ud og køber Verratti og betaler det, han koster. Herefter spiller vi en slags 4-1-2-3 med Verratti som den absolutte defensive. Det gør, at både Modric og Isco/James kan boltre sig på midtbanen, og vi kan beholde vores offensiv, som jo er kommet til at køre ret fantastisk igen.
Kroos har - i min optik - ikke niveauet til at arbejde godt nok defensivt, han blev udstillet flere gange i går, og han var faktisk heldig med at få frispark i flere situationer midt på egen banehalvdel, hvor han nær havde tabt bolden og sat gang i en omstilling til modstanderen - mindre end 30 meter fra mål.

Nu har jeg set den her påstand mange gange, og det er simpelthen løgn. Under vores fantastiske stime i 2014, hvor vi bl.a. bankede Barcelona 3-1 hjemme var det netop med Modric, Kroos, Isco konstellationen at vi kørte Barca over. Så at sige den ikke fungerer passer simpelthen ikke. Forskellen er måske at Kroos mangler de sidste 10% i hans niveau, selvom det ser ud til at blive hævet ligesom resten af holdets, under Zidane.
Ingen af dem er fysiske monstre, men Kroos har en god placeringsevne til at opsnappe bolde, og både Modric og Isco er begge ganske habile bold erobrere, så den vil sagtens kunne fungere under de rigtige forudsætninger, som den har gjort før.

Leveret af Kunena Forum