Optakt Real Madrid – Espanyol: Tre point og videre

10 år 6 måneder siden #25 af Pelle

CRSeven skrev:

Pelle skrev:
Enig langt hen ad vejen. Problemet for mig er, at Zidane bokser med samme problemstillinger som både Benitez og Ancelotti - og til dels også Mourinho. Det er balancen på midtbanen. Den er stadig ikke eksisterende, og når vi møder bedre modstandere som f.eks. Barca eller Bayern, så bliver et trekløver med Isco, Modric og Kroos pillet fuldstændig fra hinanden. Jeg ser to løsninger. Enten går man tilbage til en ren 4-4-2, hvilket vil koste enten Bale eller Ronaldo pladsen. Eller benytter man sig af en defensiv midtbanespiller.
Ønskescenariet for mig er, at man skippede Kroos videre, for hans niveau er virkelig, virkelig lavt. Man går ud og køber Verratti og betaler det, han koster. Herefter spiller vi en slags 4-1-2-3 med Verratti som den absolutte defensive. Det gør, at både Modric og Isco/James kan boltre sig på midtbanen, og vi kan beholde vores offensiv, som jo er kommet til at køre ret fantastisk igen.
Kroos har - i min optik - ikke niveauet til at arbejde godt nok defensivt, han blev udstillet flere gange i går, og han var faktisk heldig med at få frispark i flere situationer midt på egen banehalvdel, hvor han nær havde tabt bolden og sat gang i en omstilling til modstanderen - mindre end 30 meter fra mål.

Nu har jeg set den her påstand mange gange, og det er simpelthen løgn. Under vores fantastiske stime i 2014, hvor vi bl.a. bankede Barcelona 3-1 hjemme var det netop med Modric, Kroos, Isco konstellationen at vi kørte Barca over. Så at sige den ikke fungerer passer simpelthen ikke. Forskellen er måske at Kroos mangler de sidste 10% i hans niveau, selvom det ser ud til at blive hævet ligesom resten af holdets, under Zidane.
Ingen af dem er fysiske monstre, men Kroos har en god placeringsevne til at opsnappe bolde, og både Modric og Isco er begge ganske habile bold erobrere, så den vil sagtens kunne fungere under de rigtige forudsætninger, som den har gjort før.

Det var med Kroos, Modric, Isco - og James. Vi spillede langt mere end 4-4-2, da vi vandt mod Barca. Ikke en 4-3-3.
Kroos er ganske enkelt for svag defensivt til at erobre de nødvendige bolde. Han blev sat flere gange i går - jeg tør slet ikke tænke på, hvad det havde betydet mod en top5 modstander fra ligaen.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #26 af CRSeven

Pelle skrev: Det var med Kroos, Modric, Isco - og James. Vi spillede langt mere end 4-4-2, da vi vandt mod Barca. Ikke en 4-3-3.
Kroos er ganske enkelt for svag defensivt til at erobre de nødvendige bolde. Han blev sat flere gange i går - jeg tør slet ikke tænke på, hvad det havde betydet mod en top5 modstander fra ligaen.

Om du kalder den 4-4-2 udgangspunkt defensivt, eller 4-3-3 udgangspunkt offensivt gør vel ingen forskel på at det var nøjagtig de spillere som vi bruger nu som spillede.

10 år 6 måneder siden #27 af Pelle

CRSeven skrev:

Pelle skrev: Det var med Kroos, Modric, Isco - og James. Vi spillede langt mere end 4-4-2, da vi vandt mod Barca. Ikke en 4-3-3.

Om du kalder den 4-4-2 udgangspunkt defensivt, eller 4-3-3 udgangspunkt offensivt gør vel ingen forskel på at det var nøjagtig de spillere som vi bruger nu som spillede.

Det har da i den grad noget at sige, hvor defensivt den sidste mand i forreste kæde befinder sig. Problemet under Zidane er jo netop, at hverken Ronaldo, Benzema eller Bale/James er tilbage ved midterlinjen for at presse boldholderen. Det er hvert fald nærmere undtagelsen end reglen. Det er helt fint, at det er de samme spillere, der blev benyttet. 2 af de 4 var så i markant bedre form end de er i øjeblikket, men lad det nu ligge. Det ændrer ikke på, at deres gebærden på banen er markant anderledes, end den er i dag.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #28 af Dios
Pelle skrev:

Enig langt hen ad vejen. Problemet for mig er, at Zidane bokser med samme problemstillinger som både Benitez og Ancelotti - og til dels også Mourinho. Det er balancen på midtbanen. Den er stadig ikke eksisterende, og når vi møder bedre modstandere som f.eks. Barca eller Bayern, så bliver et trekløver med Isco, Modric og Kroos pillet fuldstændig fra hinanden. Jeg ser to løsninger. Enten går man tilbage til en ren 4-4-2, hvilket vil koste enten Bale eller Ronaldo pladsen. Eller benytter man sig af en defensiv midtbanespiller.
Ønskescenariet for mig er, at man skippede Kroos videre, for hans niveau er virkelig, virkelig lavt. Man går ud og køber Verratti og betaler det, han koster. Herefter spiller vi en slags 4-1-2-3 med Verratti som den absolutte defensive. Det gør, at både Modric og Isco/James kan boltre sig på midtbanen, og vi kan beholde vores offensiv, som jo er kommet til at køre ret fantastisk igen.
Kroos har - i min optik - ikke niveauet til at arbejde godt nok defensivt, han blev udstillet flere gange i går, og han var faktisk heldig med at få frispark i flere situationer midt på egen banehalvdel, hvor han nær havde tabt bolden og sat gang i en omstilling til modstanderen - mindre end 30 meter fra mål.

Her må jeg faktisk også give CRSeven tildels ret. Det var nemlig med den trio, at Real Madrid spillede bedst under Ancelotti. Om vi kalder det en 4-4-2, eller 4-3-3 er jo underordnet hvis taktikken er den samme. Isco har under Zidane fået mere bevægelsesfrihed, men primært, så befinder han sig jo ude i venstre side, og de 2 seneste kampe har James været i højre side. Mine observationer går på, at Kroos bliver udstillet fordi Modric ikke er der centralt, fordi Zidane vil have ham højere op i presset. Vores genpres er rigtig fint, men det er stadig alt for nemt og spille rundt om, og det gør jo at Kroos som den bagerste skal dække et for stort område, og på den måde kommer til at se lidt, hvis ikke meget dum ud. Og vores dejlige Marcelo er som altid ekstrem offensiv og kræver også hjælp fra midtbanen af.
Jeg kan dog godt se problematikken med Kroos, og jeg er også blevet lidt splittet omkring ham. Jeg elsker ham og synes han er verdenklasse, men ligesom med Alonso så går det nogengange for langsomt, og der bliver for meget fokus omkring midtercirklen. Modric har bare fået den ekstra frihed med Kroos ved hans side, som gør ham 10-20% bedre, hvis det var muligt, fordi han ikke skal agere bindeled mellem forsvar og midtbane, men i stedet kan være bindeled mellem midtbane og angreb, og han er jo arkitekten bag alle angreb. En stærk defensiv midtbanespiller med sans for pasningsspillet ville dog klæde holdet. Mit problem er bare, at jeg virkelig holder meget af den trio kombineret med Kovacic.
Verratti kunne være løsningen, om end jeg godt kunne frygte lidt for hans temperament og hårde taklinger i spansk fodbold. Vi så Casemiro lave en fantastisk takling igår, hvor dommeren til at starte med faktisk ikke ville fløjte, men fordi modstanderen lignede han havde brækket benet 18 forskellige steder, så fik han en ostemad for en ren og god takling. Dem laver Verratti bare 2-4 af i løbet af en kamp.
Kunne man derimod holde Verratti, Kroos, Modric, Kovacic og Isco på de 3 centrale pladser tilfredse, så ville det jo være vanvittigt, og klart at anbefale :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

10 år 6 måneder siden #29 af FranciscoISCO

Dios skrev: En ting er sikkert, og det er at jeg virkelig er blevet fan. Skal det virkelig være den mest urutineret træner vi har haft de seneste 13 år, som igen sætter Real Madrid på verdenskortet? :D Let's hope so :)

For 13 år siden, da havde Real Madrid også en, på papiret, meget urutineret træner ved roret; ligeledes vil jeg mene, at det er 13 år siden, at Real Madrid sådan for alvor var på 'verdenskortet' ;)

Tilbage i 2003, da var Real Madrid på verdenskortet i den forstand, at holdet, over et par år, havde trylletbundet verden med spil, som var af en helt anden galaxe... Resultat/trofæmæssigt nød man da også ret stor succes. Desværre gik præsidenten så hen og fik en hjerneblødning over sommeren, hvilket resulterede i den ene ufattelige beslutning efter den anden. Den urutinerede træner, som jeg i den her sammenhæng tænker på, blev erstattet til fordel for en endnu mere urutineret træner, spillere blev købt ind hvor der ikke var plads til dem, osv.

Nok om det. På det seneste har jeg desværre ikke kunnet følge så meget med, som jeg ville, men noget har jeg da fået set, og hold da op; jeg er også ved at være fan! 2003 er efterhånden en del år siden, men noget af det angrebsspil jeg har fået set, i de første par kampe under Zidane, det tager mig godt nok tilbage; det hurtige kombinationsspil på små rum, den kreative frihed og generelle glæde i spillet er altsammen noget, der får mig til at tænke på tiden under Del Bosque. Det har virkelig været en fornøjelse at se.

Nu ved jeg godt, at modstanden har været beskeden, og generelt er det da også alt for tidligt at udkåre helgener... Én ting jeg dog hæfter mig ved, noget som giver mig meget glædelige forhåbninger for fremtiden, det er, at spilleglæden i den grad er ved at være tilbage. Endvidere lader det virkeligt til, at vores flok af primadonnaer nu har fået en træner, de i den grad har respekt for. At høre hvordan en mand som Ronaldo tilsyneladende er begyndt at arbejde for holdet, det taler i hvert fald i mine øre sit helt tydelige sprog.

Lad os nu se, hvad der sker, når vi for alvor møder modstand. Da kan det meget vel vise sig, at holdet, med dets meget uerfarne træner ved roret, kommer til kort... Det må tiden vise. Men i perioden fra 1999-2003, da havde vi i hvert fald også en meget urutineret mand ved roret, en mand der dog havde de fordele, at han først og fremmest kendte klubben ud og ind, mens han personlighedsmæssigt var perfekt castet til trænertjansen i Kongeklubben. Det gik nu meget godt dengang. Mine forhåbninger til Zidane er store.

Altid Real Madrid.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #30 af Johnson

BBB skrev:

Johnson skrev: Marcelo er i særklasse Real Madrids stærkeste offensive kort. Han skal rykkes længere fem på banen. Det nytter ikke at han skal bruge alle sine kræfter på at dække Messi og Robben op når vi møder de store.

Hvis du rykker ham frem på banen, så mandsopdækker de bare ham i stedet for Ronaldo/Bale/Benzema. Det fede ved Marcelo på backen er, at det er "Messi" (dvs. en af hans holdkammerater skal løbe dobbelt så meget) eller Robben, som skal bruge kræfter defensivt, når Marcelo løber frem.

Jeg så hellere Marcelo spille på den position som Di Maria spillede da vi vandt La decima. Det var efter min mening venstresiden med Marcelo og Di Maria der var vores stærkeste kort dengang. Da vi nok ikke finder en ny Di Maria kan vi i stedet etablere et samarbejde mellem Marcelo på midtbanen og en anden dygtig venstre back. Hvis man slet ikke kan forestille sig Marcelo spille på den position skal man bare tænke tilbage på tiden under Juande Ramos og Pellegrini hvor Marcelo ofte spillede på den position med stor succes.

Leveret af Kunena Forum