Optakt: Jagten på udebanesucces
- AmorMadrid
- Væk
- Guld bruger
"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"He's name is Luka,
He puts it on the second floor"
- Cristiano Ronaldo genopliver debatten om, hvorvidt han skal sælges til sommer eller ej. Med den slags præstationer, så begynder man så småt at hælde imod et salg. Han har næsten udelukkende præsteret i kampe, hvor Real Madrid har været dominerende. Hvor var han i dag, hvor man har store problemer?!
- James har slet ikke fortjent den lønforhøjelse, som han ifølge rygterne meget gerne vil have.
- Efter en fremragende sæsonstart er Keylor Navas ikke flyvende længere. Det er måske ikke nogen dårlig idé at forsøge at hente De Gea igen. Costaricanerens fodarbejde er ikke på det niveau, som man bør forvente af en keeper i en topklub. Varane skal desuden også have lidt ekstra afleveringstræning.
- Luka Modric er verdens bedste midtbanespiller. Hold fast, hvor var han god!
- Mateo Kovacic må gerne få lidt flere kampe. I modsætning til mange andre viste han rent faktisk lidt vilje i dag.
- Tobiasillas
- Gæst
Nemlig at vi gå ud og køber et helt hold her til sommer, det virker som om at spillerne har fået taber mærkatet klistret på sig, så man hele tiden har den her taber mentaletit ligemeget hvem vi spiller imod, fordi spillerne har vænnet sig til at tabe i flere år
Den eneste jeg vil beholde er carvajal og Ramos, resten UD
- MadridistaPorVida
- Platin bruger
- Mr Fanboy
Tobiasillas skrev: Jeg håber at transferkarantæne vil have den effekt jeg håber på
Nemlig at vi gå ud og køber et helt hold her til sommer, det virker som om at spillerne har fået taber mærkatet klistret på sig, så man hele tiden har den her taber mentaletit ligemeget hvem vi spiller imod, fordi spillerne har vænnet sig til at tabe i flere år
modric?? marcelo?? resten ud??
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
nøj hvor var det en sløj præstation, hold da op..
Der var intet af det gejst man ser, når de er på Bernabeu..og det var decideret ALLE med undtagelse af Modric og Kovacic som lige kom ind med noget energi..alt andet var til dumpe karakter.
Tobiasillas skrev: Jeg håber at transferkarantæne vil have den effekt jeg håber på
Useriøst indlæg. Modric er en af flere, der er værd at beholde. Dog hæfter jeg mig ved flere ting.
Forsvaret sejler, selvom vi på papiret har nogle af de bedste i verden. Måske skulle vi i stedet anskaffe os nogle forsvarsspillere, der faktisk har en spidskompetence i at forsvare, fremfor at de skal være stærke i offensiven.. Det der totalfodbold må Barca gerne beholde - desuden kan vores angribere jo ikke forsvare.
Modric er knaldgod, men Kroos er desværre blevet en boldskubber. Han skaber intet. Jeg synes, han er intetsigende. Balancen mangler, og Kroos skaber den ikke. Men der er jo ikke prestige i at købe en balancespiller, vel Perez??
En tredje kort bemærkning er, at vi gang på gang taber på fysikken. Vi prøver at spille fodbold, men bliver vi mødt af hold, der spiller fysisk fodbold, så taber vi, eller er hårdt pressede. Vi kan jo prøve at tvinge dem til at spille ÆGBOLD(amerikansk kopi-vare), eller vi kunne selv begynde at spille fysisk. Vi skal simpelthen være hårdere på den bane. Det er ikke Gravesen, vi skal have, men en der minder om, og som kan spille fodbold.
Mange gange ser vi, hvordan vores spillere får et lille skub i det øjeblik, de når frem til bolden, men der bliver ikke dømt noget. Jeg ser ikke, at vi gør det samme. Jeg ønsker heller ikke, at vi gør det samme i en ideel verden. Men da vi nu ikke er bedre, må vi spille på det, vi kan. Ned med dem, som Carvajal?? gjorde, og så tag tæskene i nærkampene.. (I øvrigt synes jeg, at en sådan aktion burde takseres med rødt, da det jo intet har med fodbold at gøre, ligesom en tackling, der ikke er mod bolden).. Det blev en længere bemærkning.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Det ene hold hyldes disse dage som måske endnu bedre end Guardiolas Barcelona, mens nogle ønsker en komplet udrensning af dette Real Madrid hold.
Resten af angriberne var dog ikke gode heller, Ronaldo blev dækket op, og når han fik bolden var der 3-4 spillere over ham in no time, godt deffensivt arbejde af Granada, men HVerken James eller Isco formåede at bruge den plads han kunne trække. Kun Modric kunnne komme igennem den første linje og få noget plads.
isco viste lidt i starten af kampen, men han manglede lige det sidste, men synes stadig han var bedre end hans direkte konkurent James. James Løb mere end de sidste to kampe, men hans teknik var væk, han kunne ikke tæmme en flad aflevering.
Varane havde godt nok også ringe afleveringer frem i banen, synes han generelt er blevet for svingende i hans niveau.
Undskyld brokket, men tror alle var lidt skuffede over niveauet.
PS rart at se Kova komme med lidt drive, rart at han viser lidt af det han viste i starten af sæsonen. Han kan godt blive en god spiller
Jeg har virkelig ikke været tilfreds med Kroos denne sæson, men det har jeg med rigtig få spillere. Kroos gør det holdet tillader, og når Ronaldo igen ikke gider at være med samt Benzema som er sindssyg uduelig efter hans første scoringer. James som har dårligere førsteberøringer end Arbeloa og samtidig er langsommere end ham og en Isco som slet ikke satte en fod rigtigt idag, så er det også svært at slå en aflevering frem i banen som bagerste mand.
Kroos skal kritiseres, men det må også være sagligt, for der er absolut ingen bevægelse på holdet, og al bevægelse døde da James tiltrådte i start 11'eren. Jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men jeg savner godt nok Bale.
Og lad os nu for engang skyld droppe Jesé på højrekanten. Han er langt farligere end Ronaldo, som rent faktisk tabte alle hans direkte dueller idag, og så er der bare det, at Ronaldo er mere centralt efterhånden. Jesé er langt farligere når han kan gå begge veje. Nu er det bare patetisk at se ham gå til baglinjen uden at få succes.
Der skal renses ud, og jeg havde vitterligt håbet på man kunne undgå en decideret 6'er, men det virker til at være uundgåeligt. Også med Zidane som træner. Nu er det bare den 3. træner i træk som har samme problem. Balancen på holdet er ikke til stede, og uden den, så knækker vi.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Tobiasillas
- Gæst