Optakt: Jagten på udebanesucces
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Macon skrev:
Siempre Madrid skrev:
Sahinovic skrev: Nåede desværre ikke at se kampen, men ud fra de highlights jeg så, dummer Modrić sig igen med et håbløst boldtab på midten, som så igen fører til et mål. Samtidig vælger Keylor Navas, som jeg har forsvaret en del, en halvløsning, som simpelthen er noget af det dummeste en målmand kan rode sig ud i, enten bliver man i målet eller også sprinter man 100% ud til bolden for at cleare den.
Iscos aflevering til Carvajal, som fører til 1-0 målet er jo helt igennem genial, så er der Benzema, han scorer godt nok på det første mål, men hvad i helvede har han gang i ved den gigantiske chance, som endegyldigt kan lukke og slukke kampen, Ronaldo står helt blank? Sådan nogle aktioner burde koste en tur på bænken.
Nå, men baseret ud fra at der er bred enighed herinde om, at vi spillede en uduelig kamp, så er det da altid positivt at vi stadig formår at hive tre point hjem under disse omstændigheder.
Benzema..........hans eneste fejl er, at den afslutning går i nettet, men helt blank foran mål, skal han naturligvis ikke klandres for, at han ikke spiller den ud til Cristiano Ronaldo. En angriber afslutter selv på sådan en chance.
(og som Cristiano Ronaldo afslutter i øjeblikket, så havde han nok sparket forbi mål!).
Var godt nok træt igår, da jeg lige skulle sove lidt inden super bowl.
Men var det ikke to gange i kampen, at benzema kunne spille en helt fri Ronaldo?
Han havde den chance i første halvleg, hvor han forsøger at vende rundt og afslutter selv, hvor Cristiano Ronaldo umiddelbart er i en bedre position. Men om den vil jeg nu sige, at det er ufattelig let for os at sige, at den bold skulle han bare lade køre. Benzema når ikke at se Cristiano Ronaldo inden han selv afslutter.
Om den anden situation, så er han altså helt alene igennem og er en angriber med tur i den, så naturligvis skal han afslutte på den. Det er jo heller ikke nogen dårlig afslutning, men tværtimod en fantomredning af Granada-målmanden og det kommer man ud for ind i mellem.
Så: Rigtige angribere kigger ikke ud af øjenkrogen, når de selv står foran en 100% chance..........det er det, der gør dem til rigtige angribere, også selv om de ind i mellem brænder nogle store chancer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: Nåede desværre ikke at se kampen, men ud fra de highlights jeg så, dummer Modrić sig igen med et håbløst boldtab på midten, som så igen fører til et mål. Samtidig vælger Keylor Navas, som jeg har forsvaret en del, en halvløsning, som simpelthen er noget af det dummeste en målmand kan rode sig ud i, enten bliver man i målet eller også sprinter man 100% ud til bolden for at cleare den.
Iscos aflevering til Carvajal, som fører til 1-0 målet er jo helt igennem genial, så er der Benzema, han scorer godt nok på det første mål, men hvad i helvede har han gang i ved den gigantiske chance, som endegyldigt kan lukke og slukke kampen, Ronaldo står helt blank? Sådan nogle aktioner burde koste en tur på bænken.
Nå, men baseret ud fra at der er bred enighed herinde om, at vi spillede en uduelig kamp, så er det da altid positivt at vi stadig formår at hive tre point hjem under disse omstændigheder.
"Nåede desværre ikke at se kampen" og der skulle du have stoppet indlægget.
- Johnson
- Gæst
-
Hazard, Veratti og Lewandowski ville ændre alt.
Johnson skrev: Det er kun Modric og Marcelo der er verdens bedste på deres positioner. Benzema er ikke verdens bedste angriber men han er vel i top 5. Isco og James er ikke i nærheden af at være i top 5 på deres positioner. Igen i går virkede de ganske ordinære. Ingen af dem har den der evne til at vende kampen på egen hånd som eksempelvis Di Maria havde. De bryder aldrig gennem kæderne med deres driblinger. James har et giftigt venstre ben og man kan håbe på at han snart kommer i gang med sine spektakulære aktioner. Men ærligt talt så tror jeg ikke længere at Isco eller James har niveauet til at udfordre de allerstørste. Kroos ligner ikke en spiller der kommer op Xabi Alonsos niveau, men det er måske for tidligt at afskrive ham, han får trods alt ikke meget støtte på den midtbane. Og Ronaldo? Tja, han skal vel snart til Kina.
Du kunne i det mindste lige krydre dit indlæg med dagens opstilling fra næste sæson? :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Lars1991 skrev:
"Nåede desværre ikke at se kampen" og der skulle du have stoppet indlægget.
Nice! Havde engang en sløjdlærer som også hed Lars, og han var godt nok også nederen )-:
Florentino Pérez
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Johnson skrev: Det er kun Modric og Marcelo der er verdens bedste på deres positioner. Benzema er ikke verdens bedste angriber men han er vel i top 5. Isco og James er ikke i nærheden af at være i top 5 på deres positioner. Igen i går virkede de ganske ordinære. Ingen af dem har den der evne til at vende kampen på egen hånd som eksempelvis Di Maria havde. De bryder aldrig gennem kæderne med deres driblinger. James har et giftigt venstre ben og man kan håbe på at han snart kommer i gang med sine spektakulære aktioner. Men ærligt talt så tror jeg ikke længere at Isco eller James har niveauet til at udfordre de allerstørste. Kroos ligner ikke en spiller der kommer op Xabi Alonsos niveau, men det er måske for tidligt at afskrive ham, han får trods alt ikke meget støtte på den midtbane. Og Ronaldo? Tja, han skal vel snart til Kina.
Vi købte engang Kaka, Ronaldo, Benzema og Xabi Alonso i samme transfer vindue. Lige lidt hjælp det med titler.
Dios skrev:
Du kunne i det mindste lige krydre dit indlæg med dagens opstilling fra næste sæson? :D
De Gea
Dí María Dí María Dí María Marcelo
Modric Veratti Modric
Dí María Lewandowski Hazard
"Maybe they hate me because I'm too good."
Det skal ikke lyde som om at jeg er fuldstændig pro Cristiano, som man måske kan konkludere fra mit profilbillede. Jeg vil også kritisere Cristiano for selv at skyde i den friløber han fik i første halvleg i stedet for at bremse op en gang og spille tilbage til en Benzema som burde have en større chance for at score.
Pelle skrev: Selvfølgelig skal han sparke selv. Men at kalde afslutningen for "fremragende" er måske lige at tage munden for fuld. Når man brænder mindre end 5 meter fra mål, så leverer man altså ikke en fremragende afslutning :-)
Der er også en målmand, hvis job er at stoppe fremragende afslutninger. Det gør granadas målmand meget godt i den situation.