Referat: Sejr, men ikke overbevisende
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rene
- Gæst
-
Andre end mig der syntes at de såkaldte eksperter på tv3+ var meget efter os i dag, især Grønkjær var da forfærdelig og høre på. De nævner hele tiden i studiet, at de to helt store favoritter til at vinde turneringen hedder FC Bayern og Barcelona og at vi ikke er på niveau med dem, men det jeg tænker er om vi virkelig er så lang fra deres niveau, for syntes da godt nok at vi til aften viste at vi kan slå de gode hold, ja Roma er ikke barca eller bayern, men stadigvæk et super godt hold, værd at huske er at barca kun fik uafgjort i gruppespillet på Romas stadion, savner bare noget mere respekt fra de sløve eksperter, også med tanke på at det var Zidanes første Champions League kamp som træner, endda på en svær udebane i en ottendelsfinale,som blev vundet flot. Sommersummarum så var det opløftende og se et så koncentreret hold, hvilket vi bevidste i dag ved at holde flot nullet, hvilket jeg ikke havde regnet med, da vi jo desværre lukker mange mål ind i denne sæson. Det kan godt være jeg tager fejl, men hvorfor skal vi ikke kunne vinde cl i år, vi har holdet til det, så meget er ikke ændret på holdet de sidste 2 år, som gør at vi ikke kan tillade os at drømme stort til Maj, jeg tror i hvert fald på det.
- Tore Hansen
- Gæst
-
Real HWL skrev: Ikke overbevisende? Syntes 0-2 i Rom er et flot resultat af et hold der er ved at finde sig selv efter en turbulent sæson. Kan ikke rigtig komme i tanke om en Roma chance der kunne have ændret på det resultat.
Jeg kan nu godt komme i tanke om et par stykker.
BBB skrev:
Real HWL skrev: Ikke overbevisende? Syntes 0-2 i Rom er et flot resultat af et hold der er ved at finde sig selv efter en turbulent sæson. Kan ikke rigtig komme i tanke om en Roma chance der kunne have ændret på det resultat.
Okay, et enkelt langskud i 2. halvleg der måske godt kunne have gået ind hvis der havde været lidt mere sidevind fra sydøst. Elles blev Romerne holdt meget godt nede.
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Real HWL skrev:
BBB skrev:
Okay, et enkelt langskud i 2. halvleg der måske godt kunne have gået ind hvis der havde været lidt mere sidevind fra sydøst. Elles blev Romerne holdt meget godt nede.
Jeg tror ikke du har set den rigtige kamp?
Roma dominerede de første 20 min og spillede sig blandt andet til en friløber med el sharaaway. Hvis det ikke var for varane så havde den stået 1-0 i starten af 2 halveg.
Heldigvis får vi et fremragende resultat med hjem.
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Madridnation. skrev:
Real HWL skrev:
BBB skrev:
Jeg tror ikke du har set den rigtige kamp?
Roma dominerede de første 20 min og spillede sig blandt andet til en friløber med el sharaaway. Hvis det ikke var for varane så havde den stået 1-0 i starten af 2 halveg.
Heldigvis får vi et fremragende resultat med hjem.
Nej jeg har sikkert ikke set den rigtige kamp!
Romerne havde deres gode perioder hvor de pressede godt på, men det må man forvente når man spiller på udebane mod en god modstander. Friløber? Han var på intet tidspunkt alene med målmanen i den situation. Han kom fra en meget spids vinkel. Men ja fremregne forsvarsspil af Varane. Jeg vil gi dig at de havde en del lige ved og næsten.
Tore Hansen skrev: Ramos spiller elendigt den eneste grund til at han har C bindet er at han var tæt på at komme til Man united sæt Nacho ind han er squ bedre der må jo også være plads til nogen nye spillere.
Nej...
Grunden til at han er anfoerer er, at han er den spiller der har vaeret i klubben laengst.
Det er saadan det fungerer i Real Madrid, uanset om man kan lide det eller ej :-)
rene skrev: Sommersummarum så var det opløftende og se et så koncentreret hold, hvilket vi bevidste i dag ved at holde flot nullet, hvilket jeg ikke havde regnet med, da vi jo desværre lukker mange mål ind i denne sæson.
Off topic, men det her er simpelthen for sjovt til at jeg kan lade vaere :-D
Det hedder summa summarum og betyder ioevrigt "summernes sum"
Sommer Summarum er noget helt andet - ikke mere boerne-TV til dig Rene ;-)
Vi vandt 2-0 i Rom i går. Det er flot, altså: Resultatet er flot. Jeg ville før kampen naturligvis have solgt den for en 2-0'er, da det giver os et formidabelt udgangspunkt før kampen på hjemmebane. Når vi så har diskuteret resultatet, så er det nærliggende at diskutere.... trommehvirvel... spillet.
Og hvordan var spillet i går? Det var, efter min mening, decideret elendigt. Vi skaber mere eller mindre ikke én chance i første halvleg. Derimod bliver vi storpresset af Roma, der ikke spiller chancerne store, men som har langt flere store optræk til chancer, end vi har. Vores offensiv er fantasiløs, vi er nervøse i forsvaret og genpresset er sporadisk: alt i alt sidder man altså med følelsen af, at Roma ER det bedste hold på banen. Jeg forventede en trodsreaktion efter pausen, men ak nej - det fortsatte. Det fortsatte helt til, at Ronaldo tager sagen i egen hånd og scorer et flot mål. Derefter fik vi, meget naturligt, et større spilovertag, og ja, der kunne man sagtens se, at vi var et bedre hold end Roma. Det er bare ikke nok, at vi skal være på hælen hele kampen, indtil vi, lad os være ærlige, får et ret heldigt mål.
Vores præstation var bestemt ikke flot i går, selvom flere på overraskende vis fuldkomment har glemt spillet, men i stedet blot har fået indprintet det faktum, at vi vandt 2-0. Jeg ville seriøst hellere have haft, at vi spillede 2-2 i går i en kamp, hvor vi spillede forrygende og kørte Roma rundt, men hvor de fik to heldige mål, og vi brændte tonsvis af chancer, end at vi fik et 2-0 resultat som i går, hvor vi bestemt ikke viste, at vi bør være favoritter til CHL-pokalen. Og jo, det er jo helt berettiget, når eksperterne udnævner Bayern og Barcelona til større favoritter end os. Barcelona spillede ganske vist 1-1 i Rom i efteråret, men de styrede kampen, havde adskillige store chancer og Roma scorede på et GODT, men 'ud-af-det-blå-mål'. Jeg ville have elsket, at vi gjorde det samme, men vi er simpelthen ikke bedre.
Én sidste gang for alle: Resultatet var flot i går - alt andet forfærdeligt. Jeg synes virkelig, at de første 60 minutter var bekymrende.
- Madridista28
-
- Senior bruger
-