Zidane: Mesterskabet er ikke tabt

10 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Zinedine Zidane erkendte efter dagens pointtab mod Málaga, at mesterskabet nu ser endnu sværere ud, men at han ikke har opgivet kampen. Til spansk presse sagde han følgende:

Farvel til mesterskabet:

- Vi har absolut ikke sagt farvel til mesterskabet, selv om det nu bliver endnu sværere. Vi opgiver ikke, for der er fortsat mange points at spille om.

Nedgang for rivalerne:

- Der er mange points i spil og de andre kan også tabe. Selv om jeg ikke tænker på de andre, men på at arbejde mod vores mål skridt for skridt. Jeg skal også gøre min analyse, det er ikke kun spillerne, for vi arbejder godt i løbet af ugen.

La Liga lever:

- Vi vil ikke give op. Denne bekymring eksisterer ikke. Der er Liga og der er Champions League og vi vil kæmpe til det sidste uanset hvad.

Viste godt spil:

- Jeg synes ikke, at vi spillede godt. Vi havde problemer med at erobre boldene, især andenboldene, men vi spillede heller ikke dårligt. Vi havde vores chancer.

Optimisme:

- Alle de sidste kampe, vi har spillet er et eksempel til at være optimister. Vi havde chancer til at afgøre kampen. Til sidst kunne vi tabe, men vi skal fortsætte fremad, for de kampe vi har spillet hidtil har været fænomenale.

Udskiftninger:

- Hvis man ikke tror på at udskiftningerne kan ændre noget, er der ingen grund til at foretage dem.

Dårlig på udebane:

- Den sidste kamp i Champions League var på udebane og vi vandt. Kampen var svær og sådan er det, intet andet. Jeg skal lave min analyse med min stab og reflektere over det. Vi skal alle gøre noget. For mig er La Liga ikke tabt og slet ikke for spillerne.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #2 af Sahinovic
Hvis han nogensinde vil have den samme effekt på Real Madrid, som en f.eks. Guardiola havde på FC Barcelona, så skal der drastiske(!) ændringer til, startende fra sommer (alt afhængig af transfer-karantænen). Hvis han i ramme alvor mener, at han kan skabe noget med Ronaldo som omdrejningspunktet, så er han godt nok naiv, nej vent, stupid vil jeg mene er et bedre ord.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vellerbak09

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #3 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Zidane: Mesterskabet er ikke tabt
Holdet lignede under Benitez en flok spillere der ikke gad spille. Idag ligner de en flok spillere der bare ikke er bedre.

10 år 5 måneder siden #4 af real89

Sahinovic skrev: Hvis han nogensinde vil have den samme effekt på Real Madrid, som en f.eks. Guardiola havde på FC Barcelona, så skal der drastiske(!) ændringer til, startende fra sommer (alt afhængig af transfer-karantænen). Hvis han i ramme alvor mener, at han kan skabe noget med Ronaldo som omdrejningspunktet, så er han godt nok naiv, nej vent, stupid vil jeg mene er et bedre ord.

Mener nu lige så meget det handler om andre spiller end Ronaldo, som kan skiftes ud til det bedre eller som reserver. Her taler jeg om reserverne Jesé/Vasquez/Arbeloa/ (Eventuel Casemiro) som bare ikke har det der skal til, for at spille i real madrid. De skal til en mindre klub, hvor de kan få lov at spille.
Vi skal til gengæld koncentreres os om at finde den rigtige langvarig afløser for Benzema(Ronaldo er IKKE en angriber) som skaber konkurrence med Benzema og som har en målnæse uden lige.

En rigtig 6'er, som er dirigerende, stærk som en okse, men klog og kreativ i sit spil. Kroos er bare ikke holdbare i den rolle i længden. Det er alt for hullet i det defensive, når det er ham der skal agere som vores 6'er, han mangler for meget fysik, og nogen gange kreativitet(Han er jo oprindeligt heller ikke en ægte 6'er).

Bale er dygtig, men hans glasben er for skadeligt for holdet. Vi skal have en kreativ HURTIG spiller som kan spille i begge kanter og arbejder stenhård defensivt.
Skal Bale sælges??måske

En venstre back, der kan tage over for Marcelo. (Har nogen gange overvejet om Marcelo burde prøves som kant??)
En verdensklasse center forsvar(Som skal danne par med Varene engang i en kort fremtid), Pepe skal måske videre(han er efterhånde også meget skadet.).

Så 1 angriber, en wing/kant, en venstre back, en center forsvar. Det er primært disse pladser der skal forbedres. ikke kun med tanke om vores start 11, men lige så meget om at styrke reserver bænken.

Og kan vi ikke begynde at snakke om en anden, formation, end 4-3-3 som jeg snart er blevet træt at, så længe der ingen BBC er??
4-4-2, 4-1-3-1-1 eller 4-1-4-1??

Hvem fra Castilla skal have chancen hos os?? Ødegaard, Borja Majoral, Mariano, Lienhart andre??

10 år 5 måneder siden #5 af madrid2000

Sahinovic skrev: Hvis han nogensinde vil have den samme effekt på Real Madrid, som en f.eks. Guardiola havde på FC Barcelona, så skal der drastiske(!) ændringer til, startende fra sommer (alt afhængig af transfer-karantænen). Hvis han i ramme alvor mener, at han kan skabe noget med Ronaldo som omdrejningspunktet, så er han godt nok naiv, nej vent, stupid vil jeg mene er et bedre ord.

Hvor er du trættende at høre på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 5 måneder siden #6 af Vellerbak09

madrid2000 skrev:

Hvor er du trættende at høre på.

Ja, sandheden er ilde hørt...
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Vellerbak09.

• jonaskamper
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #7 af jonaskamper
Besvaret af jonaskamper på emne Zidane: Mesterskabet er ikke tabt

real89 skrev: De skal til en mindre klub, hvor de kan få lov at spille.
Vi skal til gengæld koncentreres os om at finde den rigtige langvarig afløser for Benzema(Ronaldo er IKKE en angriber) som skaber konkurrence med Benzema og som har en målnæse uden lige.

Hvad mangler ronaldo i dine øjne, for at han kan være en decideret 9'er?
For mig at se har Ronaldo mistet meget i sine mand-mand dueller. Han har stadig det meste af sin hurtighed, men han udfordrer ikke direkte så ofte som tidligere. Med andre ord sætter han ikke så mange mænd længere.
Ronaldo er en goal getter. Han afslutter fremragende med begge ben og han besidder luftkraften. Jeg tror fremtidens ronaldo befinder sig centralt med Bale på den ene kant, og en hazard-type på den anden.

real89 skrev: Bale er dygtig, men hans glasben er for skadeligt for holdet. Vi skal have en kreativ HURTIG spiller som kan spille i begge kanter og arbejder stenhård defensivt.
Skal Bale sælges??måske

Kan slet ikke se, hvorfor Bale skulle sælges.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved jonaskamper.

10 år 5 måneder siden #8 af Sahinovic

jonaskamper skrev:

Sahinovic skrev: De skal til en mindre klub, hvor de kan få lov at spille.

For mig at se har Ronaldo mistet meget i sine mand-mand dueller. Han har stadig det meste af sin hurtighed, men han udfordrer ikke direkte så ofte som tidligere. Med andre ord sætter han ikke så mange mænd længere.
Ronaldo er en goal getter. Han afslutter fremragende med begge ben og han besidder luftkraften. Jeg tror fremtidens ronaldo befinder sig centralt med Bale på den ene kant, og en hazard-type på den anden.

Sahinovic skrev: Bale er dygtig, men hans glasben er for skadeligt for holdet. Vi skal have en kreativ HURTIG spiller som kan spille i begge kanter og arbejder stenhård defensivt.
Skal Bale sælges??måske

Jeg tror du har citeret en forkert bruger, har aldrig skrevet det du henviser til.

Florentino Pérez

• jonaskamper
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #9 af jonaskamper
Besvaret af jonaskamper på emne Zidane: Mesterskabet er ikke tabt

Sahinovic skrev:

jonaskamper skrev:

Sahinovic skrev: De skal til en mindre klub, hvor de kan få lov at spille.

Sahinovic skrev: Bale er dygtig, men hans glasben er for skadeligt for holdet. Vi skal have en kreativ HURTIG spiller som kan spille i begge kanter og arbejder stenhård defensivt.
Skal Bale sælges??måske

Jeg tror du har citeret en forkert bruger, har aldrig skrevet det du henviser til.

Beklager Sahinovic. Det var mit først opslag og gik lidt galt :)

10 år 5 måneder siden #10 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Zidane: Mesterskabet er ikke tabt

Selvom han var en af de eneste få som faktisk kunne skabe noget den kamp?

Du tror vel ikke oprigtigt på at forskellen på en treble og et tabt mesterskab i februar ligger i at spille med verdens anden bedste spiller?

10 år 5 måneder siden #11 af ChrillRM14

Ronaldo er 31. At bygge et hold op omkring ham ville da være skørt, når hans formkurve fra nu af må siges at være uforudsigelig.

Men når det er sagt; han kan ikke være den, der skal stå for skud, når man taler om Zidane-effekten. Han har i 2016 været blandt de få spillere, der virkelig har spillet på et højt højt niveau i klubben. Senest mod Malaga, hvor han var den eneste, der fik skabt noget.

I min mening skal Zidane fredes indtil 2018, og så må man give ham den tid, det tager at bygge en form for filosofi, købe spillere efter det og få skabt den rette holdånd... Og så skal vi måske også bare acceptere, at det seneste årti har været Barcas. Om nogle år kan det være os, der står med et ligeså stærkt hold, og Barca der rammer nogle fattige år. Vi er alt for forhippede på at skabe resultater som katalanerne, så al kontinuitet bliver ødelagt.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 5 måneder siden #12 af Sahinovic
I misser fuldstændigt pointen, og det har i gjort siden Ronaldo er kommet til klubben. Jeg gider ikke ud i en længere forklaring på hvorfor vi alle dage er bedre tjent uden Ronaldo, hvis man i små bidder ikke kan se det i kampene, så fejler fodboldforståelsen en smule, men mon ikke i bliver meget klogere, når han nu engang bliver skippet videre til Kina eller et sted i Arabien.

Men lad mig da lige give jer et lille eksempel; Pep Guardiola solgte Eto'o, selvom han på daværende tidspunkt var en af holdets topscorer (kun overgået af Messi med to mål, og nummer to La Liga topscorer, kun overgået af Diego Forlán med to mål), og det gjorde han fordi Eto'o simpelthen ikke passede ind i hans filosofi, eller i det hold, som Pep Guardiola nu engang havde i sinde at skabe, og når han nu ikke passede ind i selve konceptet, så kan det jo være fuldstændigt(!) ligegyldigt om han er en af topscorerne, eller om han har andre ligegyldige scoringsrekorder. Eto'o havde også et kæmpe ego som skulle plejes, og det har en mand som Pep Guardiola ikke tid til, holdet først, alt andet ligegyldigt. Jeg selv blev overrasket over salget af Eto'o, netop fordi han var en af topscorerne på holdet, men så blev man lidt klogere med tiden, og så kunne jeg se ''det store billede'' i det Pep Guardiola havde gang i - det kræver nu en omgang nosser det han gjorde, hvilket jeg stærkt tvivler på at Zidane har.

Ronaldo passer ikke ind i Zidanes filosofi, hvis man virkeligt gerne vil være et hold som praktisere boldbesiddende angrebsfodbold, så er Ronaldo den største blok klods man overhovedet kan have på holdet, og hvordan hans scoringsrekorder eller individuelle præstationer så kommer ind i billedet, er mig en kæmpe gåde, for holdet og specielt spillere som Isco, Modrić, Kroos, Benzema og Gareth Bale vil altid lide under at spille sammen med Ronaldo. Men mon ikke det en dag bliver klart for jer, når han engang bliver fortid.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum