Zidane: Mesterskabet er ikke tabt

10 år 5 måneder siden #13 af Dios
@Sahinovic.

Jeg er generelt helt enig, men når man har en af verdens bedste fodboldspillere i Ronaldo, så skulle man have udnyttet det langt bedre end man har gjort. Det er fint Ronaldo har det helt vilde scoringssnit, men havde man bygget holdet op omkring Ronaldo i sin tid, og suppleret med spillere som passede til holdet og Ronaldo, så kan man jo sagtens bygge spillet op omkring ham.
Problemet er, at vi i Real Madrid stadig tror på ideen med 11 individuelister, så længe de er verdens bedste spillere på deres position, så er vi alle glade.
Ronaldo har bare aldrig spillet på et godt hold. Han har spillet på et hold, som aldrig har været en enhed og dermed altid har tabt når det gjalt.

Min pointe er bare, at Ronaldo selvfølgelig ikke er grunden til vi ikke har fået succes, for man kunne have fået masser af succes med ham, men desværre blev det kun til individuel succes. Man må bare ikke gøre Ronaldo til syndebuk i den her sag! For selvfølgelig er det Real Madrid's skyld, at man ikke udnyttede en af de største spillere i Real Madrid's historie langt bedre end tilfældet.
Jeg er dog enig i, at hans tid nu er kommet, og jeg hellere vil satse anderledes. Jeg synes bare det er vigtigt at man ikke prøver at gøre Ronaldo til syndebuk, og at det er hans skyld Real Madrid har været så dårlige siden hans ankomst.
Perez står nok for 99% af skylden, hvis vi skal være søde imod ham :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #14 af Daniel

Dios skrev: @Sahinovic.

Jeg er generelt helt enig, men når man har en af verdens bedste fodboldspillere i Ronaldo, så skulle man have udnyttet det langt bedre end man har gjort. Det er fint Ronaldo har det helt vilde scoringssnit, men havde man bygget holdet op omkring Ronaldo i sin tid, og suppleret med spillere som passede til holdet og Ronaldo, så kan man jo sagtens bygge spillet op omkring ham.
Problemet er, at vi i Real Madrid stadig tror på ideen med 11 individuelister, så længe de er verdens bedste spillere på deres position, så er vi alle glade.
Ronaldo har bare aldrig spillet på et godt hold. Han har spillet på et hold, som aldrig har været en enhed og dermed altid har tabt når det gjalt.

Min pointe er bare, at Ronaldo selvfølgelig ikke er grunden til vi ikke har fået succes, for man kunne have fået masser af succes med ham, men desværre blev det kun til individuel succes. Man må bare ikke gøre Ronaldo til syndebuk i den her sag! For selvfølgelig er det Real Madrid's skyld, at man ikke udnyttede en af de største spillere i Real Madrid's historie langt bedre end tilfældet.
Jeg er dog enig i, at hans tid nu er kommet, og jeg hellere vil satse anderledes. Jeg synes bare det er vigtigt at man ikke prøver at gøre Ronaldo til syndebuk, og at det er hans skyld Real Madrid har været så dårlige siden hans ankomst.
Perez står nok for 99% af skylden, hvis vi skal være søde imod ham :)

Jeg er 100 % enig i dit indlæg, Dios. Det troede jeg aldrig skulle ske med Ronaldo som hovedemne ;-)

Mht. holdopbygningen omkring Ronaldo, synes JEG, at Mourinho var inde og trykke på nogle andre kontakter end eksempelvis Ancelotti og Benitez, om end førstnævnte havde langt større frihed på netop dette område.

1. Han havde en filosofi, som han købte spillere til.
2. Han købte Khedira, Özil, Di María og Carvalho i sin første sæson.
3. Han afhændede Higuain.

Mourinho skal have ros for, at han havde nogle krav til Real Madrid, inden han valgte at skrive under - det var smart. Det havde Ancelotti og Benitez nødvendigvis ikke i samme grad. Alle portugiserens indkøb første sæson var med henblik på at spille det velkendte hurtige omstillingsspil (med undtagelse af Carvalho) og om man kunne lide det eller ej, er det måske i virkeligheden denne form for fodbold Ronaldo befinder sig allerbedst under.

Endvidere var Khedira, Özil og Di María ikke verdensstjerner inden Real Madrid - det blev de.

Khedira var den utrættelige tovejs-spiller. Özil en nymoderne offensiv midtbanespiller. Di María den blinde høne, der smuttede afsted på alt - han ville også være blevet en god fløjspiller i håndbold ;-)

Nej. De var hver især med til at gøre Real Madrid dødsenfarlige i kontrafasen. Jeg synes sgu, at man var inde på noget at det rigtige DENGANG. Nu er tiden en anden, som du også er inde på. Der bliver spillet noget andet fodbold i dag, som Ronaldo IMO ikke har kvaliteterne til, hvorfor æraen naturligvis - for alles bedste - skal finde sin ende til sommer.

Men min lille tilføjelse falder tilbage på Perez. Han har ikke givet trænerne muligheden for at bygge et hold op omkring Ronaldo. Desværre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum