Diego Torres i RAC1: José Mourinho kan være på vej tilbage

10 år 3 måneder siden #13 af Ellehamp
Uhaa, det lyder interessant. Vi kunne om noget godt bruge noget fandenivoldskhed og lidt blod på tænderne. Vi har også en trup, der sagtens ville kunne gøre det godt på kontrastød.
Men jeg kan simpelthen ikke tilgive ham det, han gjorde mod Iker. Jeg ved godt, Iker ikke var i topform og at det er stærkt at træffe så modig en beslutning; men jeg kan ikke lade være med give Mourinho skylden for den uforløste afsked.

Vi skal have noget ro på, og medmindre vi kommer på femtepladsen, skal vi beholde Zidane mindst til sommeren 18

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #14 af BBB

Siempre Madrid skrev: Det er da det fantastiske ved Real Madrid, at det mulige er umuligt og det umulige er muligt. Synes jeg.

Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Kaká8, Madridista hasta la muerte, MadridistaPorVida

10 år 3 måneder siden #15 af Vinícius

madrid2000 skrev:

Kratmus skrev: Skulle det umulige ske, at vi ender under den gule ubåd, så bærer Zidane skylden, og i så fald, må også han ryge på porten. Men jeg håber på, at Zidane gør det godt.

Personligt kan jeg godt lide Mourinhos fodboldfilosofi, modsat flertallet, der synes, at han er kedelig. Andre argumenterer for de ting, han gør uden for banen. Personligt skelner jeg mellem privatliv og professionelt liv, og derfor vil Mourinho altid være mit klare førstevalg - professionelt. I øvrigt kunne han gøre karriere inden for celebrity-verdenen, skulle det ske, at han ikke kunne få et job inden for fodboldverdenen :)

Jeg menes ikke Mourinho har lavet nogen skandaler i hans privatliv. Han har da på ingen måde et kontroversiel privatliv.

Alle hans skandaler hænger direkte sammen med hans job som manager.

Eller også har jeg misset et eller andet.

Skandaler i privatlivet har han ikke lavet, så vidt jeg ved, og hans privatliv interesserer mig ikke.

Han tør hvor andre tier ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 3 måneder siden #16 af real89
Husker hans tid for det kontra spil han var med til at bygge op, vi var verdens bedste hold på kontra. Sindssygt hvor godt det kunne køre.

Men ellers skabt han flere problemer end løsninger, ren fælesskabs mæsigt(spillerne) alt for mange konflikter, og måden han håndterede dem på var ikke heldigt for os.

Han gjord det til dels godt, men når du splitter et hold fuldstændigt, nærmest kan ødelægge hele samholdet, så var han ikke det værd. Man ser jo gang på gang i de klubber han har været, at selvom han er en fantastisk træner, så er han en splitter, der ikke forener spillet i sidste ende, måske i 1 til 2 sæsoner, men ikke mere end det.

Jeg tror ikke det ville gavne at han kommer tilbage. Er glad for Zidane, og vil hellere se på,at han bygger et hold op i næste sæson.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #17 af Johnson
Vi spillede som et lille hold hver gang vi mødte en modstander der bare have lidt format. Kontrafodbold er fedt, men det må aldrig være det eneste våben når man er en storklub som Real Madrid.

10 år 3 måneder siden #18 af Vinícius

Johnson skrev: Vi spillede som et lille hold hver gang vi mødte en modstander der bare have lidt format. Kontrafodbold er fedt, men det må aldrig være det eneste våben når man er en storklub som Real Madrid.

Jeg vil gerne tillade mig at være modstander af den holdning. Kontrafodbold er ikke noget, som små hold har patent på. Vi spillede kontrafodbold bedre end nogen andre hold, og det er netop, hvad store hold gør - det samme som alle de andre bare bedre.
Holdningen blandt nogen om, at vi var et "kontrahold" er noget Barcelona-fanboy agtig.. Siden hvornår skal man spille possesionfodbold for at være storhold? Jeg er bare af en anden holdning, at Barcas famøse possesionfodbold er søvndyssende - men effektivt med de spillere, de har oppe foran. Det fungerer ikke med vores fronttrio, så vi bør for alt i verden lade være at efterligne den, medmindre vi udskifter på toppen.

Meget forenklet, ville det være effektivt at spille kontrafodbold i begyndelsen af hver kamp, for at vi ikke kommer bagud tidligt i kampen, men omvendt måske scorer et kontramål. Det sker tit, at vi kommer bagud fordi vi stormer fremad og absolut skal være offensive. Det er som en hæmsko, at vi skal være offensive. I takt med at kampen skrider frem, kan man etablere presset. Det er så tydeligt, at vi er så ukomfortable med at forsvare, selv mod mindre hold. Det skal der først og fremmest gøres noget ved. Mourinho er den mand, som jeg tror kan gøre det igen. Især offensivt.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 3 måneder siden #19 af Sahinovic
Mourinho var alene skyld i, at vi røg ud til FC Bayern i semifinalen i år 2012, selvom vi skulle have kørt dem fuldstændigt over.

15 minutter spillet, vi er lige kommet foran 2-0 (ved netop at storme frem, og ved at være offensive!), så får Mourinho den gode idé, at vi skal trække os tilbage, spille defensivt (for det er Real Madrid jo så gode til!?) og håbe på en kontra, selvom FC Bayern var groggy og ikke anede hvad de skulle stille op. Holdet var fuldstændigt prangende i de første 15 minutter, men så vælger han kraftedme at hive stikket ud. Noget af det mest hjernedøde(!) jeg har været vidne til, selv idag bliver jeg frustreret når jeg tænker tilbage på det.

Vi skal heller ikke komme ind på de mange kampe imod FC Barcelona hvor vi havde Pepe oppe på midten, og kun spillede for ikke at blive gjort fuldstændigt til grin, en uafgjort var nærmest som en sejr.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, Johnson

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #20 af Johnson
Jeg mener ikke det er noget i vejen med at spille kontrafodbold. Jeg kan personligt bedre lide det hold som Ancelotti vandt la decima med end det hold han kan kunne stille sæsonen efter. Min pointe med Mourinho er at han er for en-dimensionel. Det var altid kun kontrafodbold der virkede for ham. Hver gang vi skulle skabe noget selv var det tydeligt at vi havde problemer og derfor var vi altid afhængige af at Ronaldo lavede noget på egen hånd.

La décima-holdet under Ancelotti spillede kontrafodbold mod de største hold, men var stadigt i stand til at skabe kampe mod de andre hold. Det var den største forskel på Ancelotti og Mourinho rent fodboldmæssigt.

10 år 3 måneder siden #21 af BBB

Sahinovic skrev: 15 minutter spillet, vi er lige kommet foran 2-0 (ved netop at storme frem, og ved at være offensive!), så får Mourinho den gode idé, at vi skal trække os tilbage, spille defensivt (for det er Real Madrid jo så gode til!?) og håbe på en kontra, selvom FC Bayern var groggy og ikke anede hvad de skulle stille op. Holdet var fuldstændigt prangende i de første 15 minutter, men så vælger han kraftedme at hive stikket ud. Noget af det mest hjernedøde(!) jeg har været vidne til, selv idag bliver jeg frustreret når jeg tænker tilbage på det.

Eftersom vi tabte, er det selvfølgelig svært at forsvare,men hvis vi havde kørt hovedløst på, og Bayern havde scoret på kontra, så ville Mourinho også have fået kritik.

Det virker lidt unfair, at give ham kritik for at vi ikke kan score på straffe. Casillas havde en god dag, og så bør vi vinde en straffesparkskonkurrence.

Johnson skrev: Jeg mener ikke det er noget i vejen med at spille kontrafodbold. Jeg kan personligt bedre lide det hold som Ancelotti vandt la decima med end det hold han kan kunne stille sæsonen efter. Min pointe med Mourinho er at han er for en-dimensionel. Det var altid kun kontrafodbold der virkede for ham. Hver gang vi skulle skabe noget selv var det tydeligt at vi havde problemer og derfor var vi altid afhængige af at Ronaldo lavede noget på egen hånd.

Var det ikke nærmere Dí María (og Özil), der åbnede skabte ubalance hos modstanderne?

Leveret af Kunena Forum