Optakt: Søndagstrip til ferieøen

10 år 4 måneder siden #13 af Vinícius
Hold da op en skandale-kamp.. Hvis ikke vi havde vundet, var der en bunke sager, hvor dommeren bortdømmer os. Kampens badebold må da gå til dommeren. Jeg har aldrig set en dommer blive så påvirket af publikum! Jamen altså, og Las Palmas spillerne faldt jo som en bunke Sergio Busquets hele tiden..

Og når vi så skal omtale vores egne spillere, så er der sq ikke særlig meget positivt at lede efter. Hvor er motivationen? Og hvordan fik Ramos rødt - tacklingen var jo ikke til gult kort overhovedet.. Men havde han fået et gult inden?? :o
Ronaldo er jo helt usynlig, og spiller nok sin dårligste kamp til dato. Ronaldo skal ikke spille på toppen.. Hvis alle havde hans niveau idag, havde vi da i hvert fald tabt! Bale er næsten lige så dårlig.. Vazquez gør det til gengæld godt :) Men balancen mangler, og jeg synes faktisk ikke, at Casemiro giver den.. Men forsvaret sejler også, og selv Modric begynder at virke temmelig usikker.. Måske er Kroos lidt vigtigere, end man tror? :/

Modstanderen skal også have credit, for de spiller faktisk rigtig godt. De skal ikke undervurderes - de er dog aldeles uskarpe, hvilket giver dem deres lave placering.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #14 af asp3200
Bliver en skøn 16/17 sæson med transfer og rygter.

Kan ikke vente på at denne sæson stopper med det spil vi lægger for dagen, de kunne lige så godt gå på ferie nu.

Summer is coming...
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

10 år 4 måneder siden #15 af ChrillRM14
Normalt ville man sige, at de 3 point i dag er et produkt af det held, der skal til for at vinde et mesterskab...

Forsvaret skal reetableres og nytænkes... Det går simpelthen ikke mere det her.

Navas er vanvittig, og et køb af De Gea ville være at pisse på de præstationer, som Navas gør sig god for. Det her er verdensklasse målmandsspil.

Vi bliver udspillede, så vi overhovedet ikke har muligheden for at slå os løs rent offensivt. Får Bale lige 10% mere fitness, så tror jeg godt, at han, Ronaldo og Vasquez kunne udgøre en ret så effektiv mikstur af hurtighed, stærke driblefærdigheder, styrke og kyniske afslutninger.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 4 måneder siden #16 af Raul7-2880
Ramos (mest overvurderet forsvarsspiller gennem historien) laver en Ramos. Fuldstændig fortjent rødt kort. Giver ingen mening at håne, klappe og klappe dommeren på skulderen efter det første gule kort. Nu mangler vi både Pepe og Ramos næste uge mod Sevilla.

Håber iøvrigt at den De Gea transfer-snak snart forsvinder. Hva med at fokusere på reelle problemer (de 10 andre positioner) istedet...
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

10 år 4 måneder siden #17 af Real HWL
Endnu en elendig præstation til samlingen. Der er intet der hænger sammen. Det er så ligegyldigt og halvhjertet det de løber og laver. Jeg kan ikke rigtig se nogen fremtid i det her hold :(
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

10 år 4 måneder siden #18 af 2:18

Raul7-2880 skrev: Ramos (mest overvurderet forsvarsspiller gennem historien) laver en Ramos. Fuldstændig fortjent rødt kort. Giver ingen mening at håne, klappe og klappe dommeren på skulderen efter det første gule kort. Nu mangler vi både Pepe og Ramos næste uge mod Sevilla.

Håber iøvrigt at den De Gea transfer-snak snart forsvinder. Hva med at fokusere på reelle problemer (de 10 andre positioner) istedet...

Forkert, aldrig rødt.. Han hopper jo som en kælling

10 år 4 måneder siden #19 af MadridistaPorVida
Det var bare en trist kamp at se på. Virkelig kedelig fodbold Las Palmas kommer med. Er så glad for at de tabte. Ramos sikke en spade. Bale og Ronaldo er selviske idag, og ingen af de andre offensiver kan heller ikke ramme Ronaldo. Virkelig en kamp der gør en sur selvom vi fik de 3 point. ØV

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

10 år 4 måneder siden #20 af Mølbat
Der er absolut ingen som helst struktur i Real Madrids presspil! Det hele er enkeltmandspres. Der er ingen aftaler (eller så bliver de bare ikke overholdt), og flere gange ser man jo et kæmpe stort hul mellem midtbane og angreb. Dette skader også opspillet, da det bliver for let for modstanderen bare at lukke dem, der har stillet sig langt frem ned, og så må Modric - eller hvem der nu går ned i banen for at hente bolden - forsøge sig med en eller anden håbløs aflevering fremad. Jeg ved godt, at der var mange reserver med i dag, men den måde man bygger spillet op på skal simpelthen ikke afhænge af hvilke spillere man har på banen. Systemet skal bare bankes ind i hver enkelt spillers hoved, så han kan det udenad. Der skal være en rød tråd for, hvordan man spiller sig frem til chancer, og det er der ikke pt. Altså medmindre man regner det at smide den ud på kanten og så håbe på et godt indlæg som en reel plan.

Angående kampens badebold er jeg ikke enig i Arbeloa. Nej, han tilbød intet offensivt, men jeg synes dog, at han fik lukket nogenlunde af defensivt. I hvert fald bedre end Marcelo plejer at gøre på venstrebacken. Gareth Bale derimod lykkedes vel ikke med en eneste aktion. Jeg ved godt, at han lige er kommet tilbage fra skade, men hvis han starter inde, så må Zidane vel have vurderet, at han er klar, og så skal han altså levere noget bedre imod en oprykker.
Ronaldo var dog heller ikke god, og Isco gjorde heller ingen forskel (i åbent spil). Jeg tror ikke, at Real Madrid nogensinde får det maksimale ud af Isco, hvis man bliver ved med at bruge ham på 8'er-positionen. Han er, ligesom James, 10'er, og når han ikke spiller der, har han det bare med at falde igennem og være anonym.

Som jeg har skrevet på en anden side, så får Los Blancos ikke succes, når man ikke kan bestemme sig for en spillestil, og så købe spillere dertil. Lige nu består midtbanen af folk, hvis spidskompetence er boldbesiddelse (Isco, James, Kroos), mens man i angrebet næsten kun har kontraspillere (Ronaldo, Bale, Jesé). Benzema passer udmærket til begge spillestile, men derudover bliver det for rodet, når spillerne i det store hele ikke rigtig passer sammen. Real Madrid lider lige nu under Pérez' Galáctico-handelsstrategi, hvor man bare har købt nogle store navne uden at tænke på, om de passer ind på holdet.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Mølbat.
Følgende bruger(e) sagde tak: 100cardel, LasseRMD, 2:18, Sahinovic

10 år 4 måneder siden #21 af Raul7-2880

2:18 skrev:

Raul7-2880 skrev: Ramos (mest overvurderet forsvarsspiller gennem historien) laver en Ramos. Fuldstændig fortjent rødt kort. Giver ingen mening at håne, klappe og klappe dommeren på skulderen efter det første gule kort. Nu mangler vi både Pepe og Ramos næste uge mod Sevilla.

Forkert, aldrig rødt.. Han hopper jo som en kælling

Det røde kort gives for Ramos' reaktion EFTER "tacklingen"
Dog enig i, at spilleren (og stort set alle andre profesionelle fodboldspillere) hopper som kællinger dagen i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: 2:18

10 år 4 måneder siden #22 af Fondo_Sur
Hvorfor er folk overraskede over præstationen?

Ja, det var mod Las Palmas. Men holdet har slet ikke leveret i udekampe gennem hele sæsonen.

Resten af sæsonen handler om at finde den bedst mulige start 11 (gerne med Casemiro), hvor vi kan forsøge at vinde Champions League med effektivitet og snuhed. For det handler om at kende sine mangler, hvis man vil vinde noget som helst med holdets tilstand.

#FlorentinoDimision

• 100cardel
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #23 af 100cardel
Besvaret af 100cardel på emne Optakt: Søndagstrip til ferieøen
.

Der er absolut ingen som helst struktur i Real Madrids presspil! Det hele er enkeltmandspres. Der er ingen aftaler (eller så bliver de bare ikke overholdt), og flere gange ser man jo et kæmpe stort hul mellem midtbane og angreb. Dette skader også opspillet, da det bliver for let for modstanderen bare at lukke dem, der har stillet sig langt frem ned, og så må Modric - eller hvem der nu går ned i banen for at hente bolden - forsøge sig med en eller anden håbløs aflevering fremad. Jeg ved godt, at der var mange reserver med i dag, men den måde man bygger spillet op på skal simpelthen ikke afhænge af hvilke spillere man har på banen. Systemet skal bare bankes ind i hver enkelt spillers hoved, så han kan det udenad. Der skal være en rød tråd for, hvordan man spiller sig frem til chancer, og det er der ikke pt. Altså medmindre man regner det at smide den ud på kanten og så håbe på et godt indlæg som en reel plan.

Angående kampens badebold er jeg ikke enig i Arbeloa. Nej, han tilbød intet offensivt, men jeg synes dog, at han fik lukket nogenlunde af defensivt. I hvert fald bedre end Marcelo plejer at gøre på venstrebacken. Gareth Bale derimod lykkedes vel ikke med en eneste aktion. Jeg ved godt, at han lige er kommet tilbage fra skade, men hvis han starter inde, så må Zidane vel have vurderet, at han er klar, og så skal han altså levere noget bedre imod en oprykker.
Ronaldo var dog heller ikke god, og Isco gjorde heller ingen forskel (i åbent spil). Jeg tror ikke, at Real Madrid nogensinde får det maksimale ud af Isco, hvis man bliver ved med at bruge ham på 8'er-positionen. Han er, ligesom James, 10'er, og når han ikke spiller der, har han det bare med at falde igennem og være anonym.

Som jeg har skrevet på en anden side, så får Los Blancos ikke succes, når man ikke kan bestemme sig for en spillestil, og så købe spillere dertil. Lige nu består midtbanen af folk, hvis spidskompetence er boldbesiddelse (Isco, James, Kroos), mens man i angrebet næsten kun har kontraspillere (Ronaldo, Bale, Jesé). Benzema passer udmærket til begge spillestile, men derudover bliver det for rodet, når spillerne i det store hele ikke rigtig passer sammen. Real Madrid lider lige nu under Pérez' Galáctico-handelsstrategi, hvor man bare har købt nogle store navne uden at tænke på, om de passer ind på holdet.

Jeg er uendelig enig med det her indlæg
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved 100cardel.

Leveret af Kunena Forum