Stjernerne sænkede Sevilla

10 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Begejstringen var til at få øje på - her fejres Benzemas åbningsscoring: en flot, veltimmet halv-flugter.

To straffespark.
Begge brændt.

Et par fornemme scoringer og en waliser i spilhumør var nogle afhovedingredienserne en søndag aften på Avenida de Concha Espina, hvor RealMadrid efter en rodet affære endte med at nedlægge Sevilla.

Alle medlemmer af angrebstrioen bragte sig på Bernabéus berømmede måltavle.

Real Madrid høstede tre vigtige point hjemme mod Sevilla,  hvor der var fuld dækning på mobiliteten hos angrebstrioen CBB, alle tre leverede de klar tale og efterlod meget få ubesvarede spørgsmål hjemme mod andalusiske Sevilla, der nok havde et par fine tilløb herunder et brændt straffespark, men som derudover aldrig rigtigt fik truet hjemmeholdet.

Særligt Gareth Bale var tæt på fremragende med et fornemt oplæg, flere gode aktioner, et par fine afslutninger og et mindst en af karrierens letteste scoringer, men der bør bestemt også være rosende ord i morgendagens sportsaviser til åbningsmålscorer Karim Benzema, som efter seks minutter hamrede et flot mål i kassen, og leverede en nærmest historisk genial assist til førnævnte Bales målscoring.

Derimod havde Cristiano Ronaldo en lidt blandet aften – for som vi kender ham, så scorede portugiseren, og var hovedkreatør bag flere store chancer, men lidt for mange opspilsfejl, dårlige placeringer og et tåbeligt udført straffespark giver ikke meget applaus.

Imødeset var det i den modsatte ende af banen også at se Real Madrid uden Pepe og Ramos i det centrale forsvar, men med meget få undtagelser er det svært at stritte ret meget pegefingeren af hverken Nacho eller Varane. Og når man så bag ved sig har den handskebærende væg Keylor Navas, så skal der meget til før tingene går rigtigt galt – den lynhurtige costaricaner er intet mindre end verdensklasse. Og folk, der mener noget andet, har et blik for spillet, der tenderer Stevie Wonder.

Casemiro var valgt til startopstillingen til fordel for henholdsvis James og Isco, og det lader til, at Zinedine Zidane afprøver forskellige konstellationer, der fælles for dem alle involverer en defensiv midtbanemand, og her er brasilianeren den eneste oplagte mulighed. Om Zidane har set nok til at turde smide Casemiro på græs, når modstanderne hedder FC Barcelona og Wolfsburg må fremtiden afsløre, men faktum er alligevel, at nummer ’14’ ikke er den mest sexede spiller på Madrids hold – mest af alt minder han om en skål lunken havregrød. En smagsoplevelse lidt over det jævne.

Spillemæssigt er der stadig mangler – det er åbenlyst for de fleste – men samtidig har Real Madrid alligevel fundet mere presspil og mere løbevilje for hinanden end set tidligere på sæsonen, ligeledes har Zizou utvivlsomt banket mere lyst til at spille fodbold ind i truppen – smilene er ligesom bredere og man virker til at arbejde som en enhed.

Med sejren har Real Madrid øget presset på de foranliggende – maksimalt på Atlético Madrid, og knap så voldsomt på FC Barcelona. Sidstnævnte kan dog i den grad komme til at mærke pustet i nakken, såfremt Los Blancos hjemtager tre point i næste rundes opgør på Camp Nou.

Real Madrid – Sevilla 4-0 (1-0)
1-0 Benzema (6’), 2-0 Cristiano Ronaldo (64’), 3-0 Bale (66’), 4-0 Jesé ( 85’)

Real Madrid:
Navas – Marcelo, Nacho, Varane, Danilo – Kroos, Casemiro (75’, James), Modric – Cristiano, Benzema (80, Isco), Bale (69’, Jesé)

Sevilla:
Sergio Rico – Trémoulinas, Kolodziejczak, Rami, Coke – Escudero, Cristóforo (71’, Mariano), Iborra (71’, Muñoz), Krychowiak, Diogo – Gameiro

Gule kort: Varane, Casemiro (Real Madrid) Reyes, Krychowiak (Sevilla)

Dommer: Javier Estrada Fernández

Kampens spiller: Navas – argumenterne for at købe David De Gea bliver mindre og mindre relevante.
Kampens detalje: Når man redder et straffespark, så fortjener man den kåring. Grande Navas!
Kampens badebold: Ingen af Madrids spillere faldt egentlig igennem – men kommentator-teamet Ortved og Kjær for pokker en jammerlig gang mundgøgl. (Jeg skylder opfinderen af ’mute-funktionen’ en ramme bajere)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Stjernerne sænkede Sevilla
Hvor er jeg dog træt af at høre de samme banaliteter fra diverse kommentatorer på Viasat. "Real Madrids defensiv bla bla". Nu spillede Nacho og Danilo godt nok, men man kan ikke splitte et hold op mellem en decideret defensiv og offensiv. Det handler om organisation, som længe (også helt tilbage til Ancelotti tiden) sejlede. Det er et taktisk spørgsmål.

Det var en god indsats i dag. Så god at jeg mener, at det stadig er muligt at vinde CHL.

At vinde 4-0 mod Sevilla er mere end godkendt. Var det fejlfrit? Bestemt ikke. Men tiden kan arbejde for holdet, hvor man måske på et tidspunkt kan finde den rette konstellation. Selvfølgelig med Carvajal i stedet for Hercules-Danilo.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Jaken

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #3 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Stjernerne sænkede Sevilla
Hvis man kan få BBC til at arbejde disciplineret når der skal forsvares, kan Real Madrid slå alle de store. Som kontrahold har vi stadig et våben som kan give os Champions League.

10 år 4 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Stjernerne sænkede Sevilla

Johnson skrev: Hvis man kan få BBC til at arbejde disciplineret når der skal forsvares, kan Real Madrid slå alle de store. Som kontrahold har vi stadig et våben som kan give os Champions League.

Enig.

Men sjovt at tænke på, da det netop var sådan vi sidst kom i finalen, hvor Bayern blev besejret. Fodbold er simpelt nok.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.

10 år 4 måneder siden #5 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Stjernerne sænkede Sevilla
Jeg synes også at det var en fin kamp. Navnlig de første 20-25 minutter var på et højt niveau.

Jeg kan godt lide Casemiro. Det er ikke altid lige prangende og han begår da nogle fejl; kommer lidt for sent i nogle tacklinger og er nærmest garanteret en advarsel i hver eneste kamp. Han holder dog sin position i opspillet, så han er spilbar, han orienterer sig hele tiden, støtter sine holdkammerater og så slår han altså et proper sideskift.

Kroos synes jeg også var bedre end han længe har været. Det bekom ham godt at blive aflastet af Casemiro og blive mere frigjort. Der var mere mening med hans afleveringer når han var længere fremme på banen, så han kunne holde fart i bolden og rykke spillet fra side til side, og hans, til tider, høje pres i banen var ikke lige så hovedløse når han ikke er 6'er.

Der var generelt lidt mere struktur på holdet og Sevilla kom ikke frem til lige så forfærdelig mange chancer som modstanderne har haft for vane at gøre (de fleste chancer kom ved 3-0 efter Casemiro og Bale blev udskiftet). Det har dog også noget at gøre med at BBC (eller i hvert fald BB) var så stor en mundfuld i dag, så Sevilla ikke kunne investere så mange mand længere fremme på banen (og at der ikke var mange trusler udover Gameiro). Den manglende bevægelighed fra midtbanen kan måske også blive et problem mod bedre modstandere, hvis BBC ikke spiller op til deres bedste og backsne bliver bedt om at være mere påpasselige.

Men alt i alt en positiv kamp. Føler alligevel at det var den bedste i noget tid. I hvert fald dejligt at Las Palmas-kampen ikke blev sidste indtryk inden El Clasico...

Og så må De Gea unægteligt være sidste prioritet til sommer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Jaken.

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #6 af Tore Hansen
Besvaret af Tore Hansen på emne Stjernerne sænkede Sevilla
Det virker som om zidanes tale til dem om at de skal spille bedre og være mere disciplineret har virket.

10 år 4 måneder siden #7 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Stjernerne sænkede Sevilla
Hvor vi dog spiller helt fantastisk meget bedre når Benz er på toppen, det giver et helt andet liv i offensiven. Vanvittigt niveau med tanke på at han lige er kommet tilbage. Navas er ligaens bedste keeper og bestemt i top 5 i verdenen.

Ronaldo, de der straffe er dit varemærke, dem skal du sku score på. Jeg synes ikke han var god.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Kimbo.

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #8 af Tore Hansen
Hvis han havde scoret på straffesparket havde der nok været lidt andre meninger men ja den skal squ sidde der og så sparker han oven i købet over fy fy!! Det var ikke helt godkendt.

10 år 4 måneder siden #9 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Stjernerne sænkede Sevilla
Dejligt og positivt at vi vandt, men det er let for øjet at se at kvaliteten simpelthen udebliver, den går mod et afdanket Sevilla hold, men det bliver ikke sjovt den 2. april mod FC Barcelona, hvor vi trods alt møder et hold med kvalitet.

Jeg håber selvfølgelig på at blive overrasket, men mine forventninger er ikke skyhøje til holdet.

Florentino Pérez

10 år 4 måneder siden #10 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Stjernerne sænkede Sevilla
GRANDE NAVAS!

Jeg var meget glad for at se Zidane spillede Modric - Casemiro - Kroos konstallationen, som i min optik er det eneste rigtige at gøre. Casemiro skaber, om haters vil det eller ej, den balance vi mangler som jeg ser det, Læg dertil, at når han spiller, får vi den rigtige Kroos at se igen - som 8'er med større frihed.

Kampen igår gav ny tro på tingene. Bale var fantastisk - stor, stor kvalitet i hans spil og super bevægelig. Zidane piller ham igen ud - hvilket jo bare er super. Men sidder med frygten for at hans ankler eller lægge går i stykker når som helst. Casemiro blev også pillet ud inden han fik et gult kort, så han er klar til at lukke ned for MSN. Uhyggeligt hvad hans udskiftning gjorde ved vores defensiv.

Ronaldo var jammerlig i opspil og i sine afslutninger. Jesé fortsætter til gengæld sine gode og energiske indhop - jeg blev en anelse blød i knæene da han og Nacho sammen jublede efter scoringen. Umuligt ikke at unde disse spillere succes efter så mange år i klubben og på bænken.

EDIT: Faldt lige over dette komiske klip, hvor jeg igår må have kigget væk, men Casemiro får et gult kort her - så er han i karantæne, ikke?
streamable.com/rapq
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Mathiaska.

10 år 4 måneder siden #11 af BBB
Besvaret af BBB på emne Stjernerne sænkede Sevilla

Mathiaska skrev: EDIT: Faldt lige over dette komiske klip, hvor jeg igår må have kigget væk, men Casemiro får et gult kort her - så er han i karantæne, ikke?
streamable.com/rapq

Fik han ikke annulleret et gult kort den anden dag, så han netop ikke er i karantæne?

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #12 af Tore Hansen
Casemiro har fem gule kort. Har man så karantæne egentlig, skriv lige hvis i ved det.

Leveret af Kunena Forum