Engelsk rygte: Real Madrid lurer fortsat på Mourinho

10 år 3 måneder siden #13 af Daniel
Min helt subjektive vurdering på forskellem mellem Zidane og Benitez' brug af tremands-midtbanen, er, at sidstnævnte brugte spillerne i et mere stramt defensivt fokus, hvilket eksempelvis Kroos led ekstremt meget under - han spillede mildest talt elendigt med Benitez på sidelinjen.

Endvidere havde man - mest pga. medierne vil jeg mene - en forventning om, at Benitez kunne få skik på defensiven.... det skete bare aldrig og det har helt klart også været med til, at såvel fans som medierne vendte ham ryggen.

Zidane er lidt af en anden snak. Casemiro spiller mere fast på 6'eren, hvor han under Benitez var lidt mere flyvsk, hvilket efterlader Kroos i en mere fri rolle, hvor han eksempelvis kan bidrage enormt i offensiven - det er den største forskel IMO. Jeg er med på den med, at Zidane har en helt speciel status, hvor han kan gøre meget lidt forkert, men han siger altså ligeledes de helt rigtige ting til pressen, som de tilsyneladende mæsker i sig. Ja, man kan vel sagtens kalde Zidane en lille charmetrold, qua sit måske lidt generte ydre, hvor Benitez stod som en stærk kontrast til dette i sin spæde tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #14 af Pelle
At begynde at snakke om Zidanes resultater er altså for dumt, Dios. Sorry. Men manden har haft en halv sæson i klubben, og han overtog holdet i en helt igennem forfærdelig tilstand - både fysisk og mentalt. Zidane skal have tid til at bygge holdet op omkring de spillere, som han mener er de rigtige. Du kan simpelthen ikke kritisere ham for hans resultater, når vi kigger på, hvilket hold han overtog. Giv ham hele næste sæson - så kan vi tillade os at bedømme ham på hans resultater.

Jeg er ikke enig i, at Zidane ikke er presset af medierne. Han er ikke presset på samme måde som Benitez, men Zidane har - som Daniel skriver - også et andet medietække end Benitez, som ofte gik i forsvarsposition, hver gang der blev stillet spørgsmålstegn ved hans dispositioner. Det var dømt til at gå galt fra dag 1.
Zidane skal stadig læse masser af mediers skriverier om, hvem Real Madrid søger som erstatning på trænerposten. Men mon ikke vores præsident efterhånden er kommer til samme konklusion som resten af fodbold-verdenen: At enhver træner skal have tid og tillid.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ElMadrid

10 år 3 måneder siden #15 af Dios

Pelle skrev: At begynde at snakke om Zidanes resultater er altså for dumt, Dios. Sorry. Men manden har haft en halv sæson i klubben, og han overtog holdet i en helt igennem forfærdelig tilstand - både fysisk og mentalt. Zidane skal have tid til at bygge holdet op omkring de spillere, som han mener er de rigtige. Du kan simpelthen ikke kritisere ham for hans resultater, når vi kigger på, hvilket hold han overtog. Giv ham hele næste sæson - så kan vi tillade os at bedømme ham på hans resultater.

Jeg er ikke enig i, at Zidane ikke er presset af medierne. Han er ikke presset på samme måde som Benitez, men Zidane har - som Daniel skriver - også et andet medietække end Benitez, som ofte gik i forsvarsposition, hver gang der blev stillet spørgsmålstegn ved hans dispositioner. Det var dømt til at gå galt fra dag 1.
Zidane skal stadig læse masser af mediers skriverier om, hvem Real Madrid søger som erstatning på trænerposten. Men mon ikke vores præsident efterhånden er kommer til samme konklusion som resten af fodbold-verdenen: At enhver træner skal have tid og tillid.

Nu vil jeg ikke bruge ordet dumt, men hvis du ikke selv kan se hvor modsigende dit indlæg er, så bliver det her helt klart mit sidste svar til dig :)
Hvad gav du Benitez af tid? Var det ikke noget med halvanden kamp, hvor du skrev, at du overhovedet ikke kunne se forskel på Ancelotti og Benitez hold? Var det ikke noget med, at du efter 5-6 kampe svinede vores defensiv til, og lavede tykt grin med, at Benitez havde skabt en god defensiv balance?
Selverkendelse er svært, men meget nødvendigt.

Jeg var ultra skeptisk over ansættelsen af Benitez. Ligesom jeg også var det omkring Zidane. Jeg kritisere ikke Zidane mere end Benitez eller Ancelotti for den sags skyld. Jeg forstår bare ikke hvorfor Zidane skal hæves op, hvor han i sidste ende nærmest kun kan skuffe. Selvfølgelig skal Zidane have tid, men derfor skal vi jo ikke se blindt på hans nuværende kampe som træner. Og bliver vi slået ud på tirsdag, så er det godt nok kritisk. Det har intet med Benitez at gøre, men kun spillerne og Zidane kan bære skylden for det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum