Diego López: Jeg er klar til at spille

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Diego López blev i dag præsenteret som ny spiller i Real Madrid.

I går sad han på bænken i hele kampen mod Getafe, men han erklærer sig klar til at komme i kamp:

- Jeg har spillet mange kampe i Spanien og det har givet mig stor tillid. Jeg tror fuldstændig på mine kvaliteter. Jeg er kommet for at spille hver eneste kamp. Jeg skal nu lægge tiden i Sevilla bag mig, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke fik mere spilletid. Nu er jeg kommet for at give alt fra start. Jeg tror meget på mig selv og jeg står til disposition, når træneren afgører det.

Han er dog klar over, at han er oppe mod verdens bedste målmand i Iker Casillas:

- Jeg tænker ikke på at tage pladsen fra Casillas, kun på at tage en dag ad gangen og udnytte de muligheder, som træneren giver mig. Jeg beklager Casillas´ skade, men Adán og jeg mål løse situationen. Jeg er kommet for at fylde en plads ud. Jeg vil forsøge at sørge for, at målmandsposten er blevet forstærket. Mine oplevelser i forbindelse med min tilbagevenden har været fantastiske. At vende tilbage til min klub, gense så mange mennesker er rigtig dejligt. Jeg er taknemmelig for den støtte, som tilskuerne gav mig i den sidste kamp.

Diego López er selv opfostret i La Fábrica, men måtte ligesom så mange andre Canteranos en tur til andre klubber, inden førsteholdet blev en mulighed, men det ser målmanden som noget helt naturligt:

- Jeg synes, at dette hold har rigtig mange gode spillere og der er ikke plads til alle Canteranos. Det sker i alle klubber. Der er mange Canteranos på førsteholdet og nogen er nødt til at rejse, men det er ikke ensbetydende med, at denne klub ikke giver chancen til de unge spillere. Jeg vender tilbage med en fantastisk drøm og at være Canterano hjælper mig til at kende klubben og det vil jeg udnytte.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #2 af Storken
Besvaret af Storken på emne Diego López: Jeg er klar til at spille
"Diego López er selv opfostret i La Fábrica..."

Det er en sandhed med modifikationer. Han var trods alt 19 år, da han kom til Real Madrid. Han spillede godt nok en del år på ungdomsholdene, men nogen opfostring er det næppe i den alder.

Er man lidt desperat efter Canteranos siden man begynder at gradbøje begreber? :D

13 år 6 måneder siden #3 af ZizouMo
Er Fabregas af egen avl?
Han spillede i ungdomsholdene og kom tilbage fra Arsenal da han var 24.
Det samme med Jordi Alba der kom tilbage som 23 årig.

Men hvornår kan man kalde en spillet for egen avl og hvilke kriterier skal man kigge ud fra?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #4 af Storken
Hvordan kan du nogensinde kategorisere Diego Lopez som en spiller af egen avl? Det svarer til at sige Ramos er opfostret i Real Madrid, fordi han blev købt som 19-årig fra Sevilla.

Fabregas og Alba indgår netop under definitionen af egen avl:
Cesc var i Barca fra han var 10 til han var 16.
Alba var i Barca fra han var 9 til han var 16.

Jeg gentager lige mig selv:
"Er man lidt desperat efter Canteranos siden man begynder at gradbøje begreber?"

13 år 6 måneder siden #5 af M_linding
1.
Det er da bedøvende ligegyldigt, om spillere "teknisk set" er af egen avl - så er det altså heller ikke vigtigere. For mig er spillere som Ronaldo og Ramos Real Madrid-spillere helt ind til knoglemarven, selvom de kommer fra andre klubber...

2.
Ifølge FIFA er man af egen avl, hvis man har trænet minimum tre år i klubben, inden man fyldte 20 år.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved M_linding.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #6 af Storken

M_linding skrev: 1.
Det er da bedøvende ligegyldigt, om spillere "teknisk set" er af egen avl.

Hvis det ikke betød noget, så kunne Real Madrid sparer en masse penge på talentudvikling.

De tre største Real Madrid ikoner i nyere tid er Raul, Casillas og Guti. Hvad har de tre spillere mon tilfælles?

13 år 6 måneder siden #7 af M_linding

Storken skrev:

M_linding skrev: 1.
Det er da bedøvende ligegyldigt, om spillere "teknisk set" er af egen avl.

Hvis det ikke betød noget, så kunne Real Madrid sparer en masse penge på talentudvikling.

De tre største Real Madrid ikoner i nyere tid er Raul, Casillas og Guti. Hvad har de tre spillere mon tilfælles?

At de er Madridistas - hvilket jeg også føler at Ronaldo og Ramos er. Deraf min pointe...;)

Der går jo besættelse i, at spillere bare SKAL have spillet i klubben fra de var 10 år gamle. Men det handler vel om værdier og det at repræsentere disse samt klubben(?). Det kan en spiller, af og til, godt finde ud af, selvom han ikke er af egen avl.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #8 af Storken
"At de er Madridistas - hvilket jeg også føler at Ronaldo og Ramos er. Deraf min pointe...;)"

Jeg krummer tæer, hvis du føler, at Ronaldo er bare i nærheden af Casillas, Guti og Raul til at repræsentere klubben og dens værdier.

13 år 6 måneder siden #9 af M_linding
Raúl er i en kategori for sig selv.

Men ellers har de alle deres små "fejl". Ronaldo gør vel intet forkert, udover at brokke sig lidt for meget til dommeren, når han føler sig snydt...?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #10 af Storken

M_linding skrev: Ronaldo gør vel intet forkert, udover at brokke sig lidt for meget til dommeren, når han føler sig snydt...?

Jeg omformulerer det lige:
"Ronaldo gør vel intet udover at score mål."

Men det kan være du definerer graden af madridismo efter antallet af scorede mål... ;-)

13 år 6 måneder siden #11 af M_linding

Storken skrev:

M_linding skrev: Ronaldo gør vel intet forkert, udover at brokke sig lidt for meget til dommeren, når han føler sig snydt...?

Jeg omformulerer det lige:
"Ronaldo gør vel intet udover at score mål."

Men det kan være du definerer graden af madridismo efter antallet af scorede mål... ;-)

Nej det gør jeg absolut ikke.

Ronaldo er en leder, som aldrig - ALDRIG - giver op. Han er fair i den forstand, at han ikke deltager i masseslagsmål eller begår svinere. Men han er samtidig for indelukket (af sin egen selvkritik) til, at han kan udvise samme ro overfor medspillerne, som f.eks. Iker har overskudet til...

Men du ved måske noget om Ronaldo, som er gået forbi mit hoved?..;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #12 af Storken
@M_linding

Jeg siger ikke, at Ronaldo er en dårlig repræsentant for Real Madrid. Jeg har bare svært ved at se, hvad han gør bedre end Higuian, Benzema, Xabi Alonso, Khedira og Arbeloa.

Jeg kan sagtens forstå hvorfor i elsker Ronaldo - han scorer rigtig mange mål. Det gør ham dog ikke til nogen klubmand, men derimod en rigtig god fodboldspiller.

Leveret af Kunena Forum