Real Madrid forhandler trøjesponsor for 140 millioner € årligt

10 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Barcelona skal angiveligt være tæt på at forlænge sin trøjesponsor-kontrakt med Nike, således at man kan se frem til at hente 100 millioner € i indtægter om året.

Den pris har Florentino Pérez dog tænkt sig at overgå betragteligt, når han sætter sig til forhandlingsbordet med Adidas og det menes, at parterne enes om en pris på 140 millioner €, hvilket også er den pris, som Real Madrid modtager årligt for TV-rettigheder.

Den nye kontrakt med Adidas vil i givet fald blive den bedste trøje-kontrakt i verden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #2 af Doc.juego
Går ud fra at det er en Typo, men både Nike og Adidas ?

10 år 1 måned siden #3 af BBB

Doc.juego skrev: Går ud fra at det er en Typo, men både Nike og Adidas ?

Nike er til Barcelona. Adidas er til Real Madrid. Hvori består typoen?

10 år 1 måned siden #4 af SR4
Forstår ikke man kan få så meget for en trøjesponsor mens man på samme tidspunkt snakker om navnændring på banen for 20-40 mio om året?

10 år 1 måned siden #5 af BBB

SR4 skrev: Forstår ikke man kan få så meget for en trøjesponsor mens man på samme tidspunkt snakker om navnændring på banen for 20-40 mio om året?

90 mio mennesker liker Real Madrid på Facebook. Hvis bare halvdelen har købt en trøje, så er der 45 mio gående reklamesøjler for Adidas og Fly Emirates. Det giver en eller anden form for reklameværdi. Derudover er logoet på 11 spillere, hver eneste gang vi spiller.

Så vidt jeg husker, så var der også ekstra penge fra stadionsponsoratet, som skulle bruges på renovering/udbygning, så det var ikke kun 20-40 mio.

10 år 1 måned siden #6 af SR4

BBB skrev:

SR4 skrev: Forstår ikke man kan få så meget for en trøjesponsor mens man på samme tidspunkt snakker om navnændring på banen for 20-40 mio om året?

90 mio mennesker liker Real Madrid på Facebook. Hvis bare halvdelen har købt en trøje, så er der 45 mio gående reklamesøjler for Adidas og Fly Emirates. Det giver en eller anden form for reklameværdi. Derudover er logoet på 11 spillere, hver eneste gang vi spiller.

Så vidt jeg husker, så var der også ekstra penge fra stadionsponsoratet, som skulle bruges på renovering/udbygning, så det var ikke kun 20-40 mio.

Mener bare at ift. hvor mange penge man laver på sponsoranter, virker det ikke som det værd at sælge ud af kulturen for en omsætning, der intet betyder for det store billede.
Rent økonomisk kan jeg dog sagtens se, at det er store penge at hente på at skifte navn.

10 år 1 måned siden #7 af Doc.juego

BBB skrev:

Doc.juego skrev: Går ud fra at det er en Typo, men både Nike og Adidas ?

Nike er til Barcelona. Adidas er til Real Madrid. Hvori består typoen?

Det var mig der havde læst forkert :p

10 år 1 måned siden #8 af raul7=kongen

SR4 skrev:

BBB skrev:

Mener bare at ift. hvor mange penge man laver på sponsoranter, virker det ikke som det værd at sælge ud af kulturen for en omsætning, der intet betyder for det store billede.
Rent økonomisk kan jeg dog sagtens se, at det er store penge at hente på at skifte navn.

Hvilken kultur? Vi har reklamer på trøjerne, banderne, lystavlen, stadionbutikken, spillernes biler, pressemøderne, ja sågar spillernes jakkesæt betaler firmaer for at levere. I en romantisk verden ville jeg ønske at trøjen var hvid og leveret af et spansk firma, støvlerne sorte som i de gamle dage og bolden en læderkugle med snor i. Sådan er det ikke og sådan bliver det næppe nogensinde. Hvis et sponsorat kan give tilskuerne bedre faciliteter på stadion og mulighed for fortsat at hente de største til, så kan jeg egentlig godt leve med det.

Men det er egentlig en interessant diskussion. For hvor går grænsen?

10 år 1 måned siden #9 af Kassow-Rossing

raul7=kongen skrev: Men det er egentlig en interessant diskussion. For hvor går grænsen?

Interessant spørgsmål, som kunne være spændende at høre de andre brugeres svar på. For mit vedkommende går grænsen ved:

Real Madrid Club de Coca Cola
- eller -
Real Microsoft Madrid

Selv ikke en pose på 140 Mio Euro/år ville hjælpe på klubnavnet.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

10 år 1 måned siden #10 af SR4

raul7=kongen skrev:

SR4 skrev:

BBB skrev:

Hvilken kultur? Vi har reklamer på trøjerne, banderne, lystavlen, stadionbutikken, spillernes biler, pressemøderne, ja sågar spillernes jakkesæt betaler firmaer for at levere. I en romantisk verden ville jeg ønske at trøjen var hvid og leveret af et spansk firma, støvlerne sorte som i de gamle dage og bolden en læderkugle med snor i. Sådan er det ikke og sådan bliver det næppe nogensinde. Hvis et sponsorat kan give tilskuerne bedre faciliteter på stadion og mulighed for fortsat at hente de største til, så kan jeg egentlig godt leve med det.

Men det er egentlig en interessant diskussion. For hvor går grænsen?

Jeg er helt på linje med de ting du skriver. Men menere bare at navnet er kulturelt. Sponsorenter på trøjerne er eksempelvis blevet en del af kultureren. Så på den måde ser jeg det ikke problematisk, tværtimod en måde at følge op på kulturen.
Kulturen er jo dynamisk og her tænker jeg bare at her og nu er jeg ikke klar på at give afkald på navnet til en sponsorent. Som du siger hvor går grænsen? Jeg vil mene at den rykkes af sig selv hele tiden og mener bare ikke at den har rykket sig nok endnu til at jeg personligt kan acceptere navnet.

Og dertil synes jeg bare ikke pengene er særlig store i det (if.t de tal jeg har set). En Morata står til at koste 60 mio euro, og derfor mener jeg bare ikke pengene vil gøre nogen stor forskel for os.

10 år 1 måned siden #11 af Fondo_Sur

Kassow-Rossing skrev:

raul7=kongen skrev: Men det er egentlig en interessant diskussion. For hvor går grænsen?

Interessant spørgsmål, som kunne være spændende at høre de andre brugeres svar på. For mit vedkommende går grænsen ved:

- eller -
Real Microsoft Madrid

Når først én top-klub vælger at ændre dens klubnavn med en sponsor inkluderet i navnet (som angivet i dit indlæg), så kommer andre klubber til at følge med. Og det skulle lige passe at Florentino er den første til at skaffe sådan en deal.

Dog tror jeg ikke det bliver en realitet ift. vores klub. For mig går grænsen egenligt til stadionnavnet, hvis ikke der kan findes et rimeligt godt klingende navn. "Telia Parken" er jo eksempelvis et latterligt navn, og ville ikke klæde en klub med klasse som Real Madrid CF.

10 år 1 måned siden #12 af BBB

Fondo_Sur skrev:

Kassow-Rossing skrev:

- eller -
Real Microsoft Madrid

Når først én top-klub vælger at ændre dens klubnavn med en sponsor inkluderet i navnet (som angivet i dit indlæg), så kommer andre klubber til at følge med. Og det skulle lige passe at Florentino er den første til at skaffe sådan en deal.

Det bliver svært for Florentino at nå, når Red Bull (Salzburg / New York + RB Leipzig) allerede eksisterer.

Leveret af Kunena Forum