Real Madrid forhandler trøjesponsor for 140 millioner € årligt
BBB skrev:
Fondo_Sur skrev:
Kassow-Rossing skrev:
raul7=kongen skrev: Men det er egentlig en interessant diskussion. For hvor går grænsen?
Interessant spørgsmål, som kunne være spændende at høre de andre brugeres svar på. For mit vedkommende går grænsen ved:
Real Madrid Club de Coca Cola
- eller -
Real Microsoft Madrid
Selv ikke en pose på 140 Mio Euro/år ville hjælpe på klubnavnet.
Når først én top-klub vælger at ændre dens klubnavn med en sponsor inkluderet i navnet (som angivet i dit indlæg), så kommer andre klubber til at følge med. Og det skulle lige passe at Florentino er den første til at skaffe sådan en deal.
Det bliver svært for Florentino at nå, når Red Bull (Salzburg / New York + RB Leipzig) allerede eksisterer.
Så var det godt jeg skrev 'top-klub'. Vi konkurrer ikke ligefrem med Salzburg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fondo_Sur skrev:
BBB skrev:
Fondo_Sur skrev:
Kassow-Rossing skrev:
raul7=kongen skrev: Men det er egentlig en interessant diskussion. For hvor går grænsen?
Interessant spørgsmål, som kunne være spændende at høre de andre brugeres svar på. For mit vedkommende går grænsen ved:
- eller -
Real Microsoft Madrid
Når først én top-klub vælger at ændre dens klubnavn med en sponsor inkluderet i navnet (som angivet i dit indlæg), så kommer andre klubber til at følge med. Og det skulle lige passe at Florentino er den første til at skaffe sådan en deal.
Det bliver svært for Florentino at nå, når Red Bull (Salzburg / New York + RB Leipzig) allerede eksisterer.
"Top-klub" er ikke defineret nærmere. De var trods alt med i 3. runde CL kval, hvor de var et mål fra videre avancement, at de så heller ikke formår at kvalificere sig til EL tager selvfølgelig lidt af pointen. Jeg tror nu stadig, at de når at komme med i CL, før Real Madrid skifter navn til Real Coca Cola Madrid.
Hvis du kun tænker topklubber som Bayern, Barca, Atletico og Real, så har du måske ret.
BBB skrev:
Fondo_Sur skrev:
BBB skrev:
Fondo_Sur skrev:
Kassow-Rossing skrev:
- eller -
Real Microsoft Madrid
"Top-klub" er ikke defineret nærmere. De var trods alt med i 3. runde CL kval, hvor de var et mål fra videre avancement, at de så heller ikke formår at kvalificere sig til EL tager selvfølgelig lidt af pointen. Jeg tror nu stadig, at de når at komme med i CL, før Real Madrid skifter navn til Real Coca Cola Madrid.
Hvis du kun tænker topklubber som Bayern, Barca, Atletico og Real, så har du måske ret.
Tror nok der findes en lille mellemting mellem Real/Barca og Salzburg? :)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
I europæisk basketball er det jo helt almindeligt at klubberne har kommercielle navne. Real Madrid har dog pure afvist det(ja, der røg den med Perez some first mover vist), på trods af at man har den største omsætning udenfor NBA. Således har selv FC Barcelona(mes que un club, bare ikke større end klubnavnet - I ved, det sædvanlige hykleri) haft solgt ud af klubnavnet siden 1993, til alt fra schweiziske og franske forsikringsselskaber til dækfirmaer.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Kan du uddybe det med de schweiziske og franske forsikringsselskaber til dækfirmaer?
en.m.wikipedia.org/wiki/FC_Barcelona_Bàsquet
Der er en liste over de navne, som deres hold har haft.