Brexit kan få betydning for Real Madrid og Bale
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Storbritanniens nej til fortsat medlemskab af EU får konsekvenser for blandt andet Real Madrid.
Det betyder nemlig, at Gareth Bale vil komme til at optræde som udlænding og dermed optage en af de tre tilladte pladser i Real Madrid-truppen.
De optages lige nu af James, Danilo og Casemiro og på kort sigt vil det ikke blive et problem for Real Madrid, men med den planlagte kontraktforlængelse til Gareth Bale frem til 2023, vil man på et tidspunkt sandsynligvis komme til at stå i en situation, hvor waliseren kommer til at optage en udlændingeplads.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mathiaska skrev: Er jeg den eneste der sidder tilbage med spørgsmålet om, hvorfor det ikke vil påvirke på kort sigt?
Fordi Storbritannien ikke er formelt udmeldt af EU endnu, blot fordi afstemningen har været afholdt. Der skal jo indgives en formel afskedsanmodning af regeringen og der skal formentlig forhandles nogle betingelser og vilkår på plads.
Forresten, godt spottet af Madridista.dk (eller den kilde som citeres). Jeg havde ikke overvejet denne problemstilling, men når nu en af de store europæiske fodboldnationer skal forlade os, kan man da glæde sig over det er Storbritannien ;)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det kommer også til at have to yderligere konsekvenser:
1. Real Madrid skal blive bedre til at få sine ikke-EU spillere gjort spanske statsborgere. Hvis det altså er muligt at fremskynde processen.
2. Det bliver ikke længere muligt for Premier League holdene at nuppe de unge spanske talenter som 16 årige bare fordi man i Spanien ikke må skrive kontrakter med de unge drenge men man i England gerne må. Nu skal de vente til de fylder 18 år ligesom vi kender det fra når man køber spillere udenfor EU. Det kan altså dermed også være en fordel.
Man kan også forvente at Gareth Bale til den tid er blevet spansk statsborger, og så får det kun praktiske problemer med fremtidige køb.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- JohnJohn
- Gæst
-
Mit muligvis sølle forsøg på research siger at det handler om lande der er inden for en såkaldt Kolpak-regel som omfatter retten til at arbejde frit i lande. Og den aftale er underskrevet af langt flere lande i Europa end blot dem der er medlem af EU. Så hvis Bale på et tidspunkt skal komme til at tælle som en udlænding, så skal det komme sig så vidt at Storbritannien melder sig mere ud af det europæiske fællesskab en Norge og Schweiz - og det tvivler jeg ærlig talt på kommer til at ske. Når det så er sagt, så troede jeg heller ikke de ville stemme sig ud.
Ovenstående er baseret på meget kort tids research, så hvis en har styr på det, then please correct me!
JohnJohn skrev: Det er jo ikke kun spillere uden EU-pas der tæller som udlænding i Spanien - der er jo mange andre lande som heller ikke tæller, bl.a. Norge og Schweiz.
Mit muligvis sølle forsøg på research siger at det handler om lande der er inden for en såkaldt Kolpak-regel som omfatter retten til at arbejde frit i lande. Og den aftale er underskrevet af langt flere lande i Europa end blot dem der er medlem af EU. Så hvis Bale på et tidspunkt skal komme til at tælle som en udlænding, så skal det komme sig så vidt at Storbritannien melder sig mere ud af det europæiske fællesskab en Norge og Schweiz - og det tvivler jeg ærlig talt på kommer til at ske. Når det så er sagt, så troede jeg heller ikke de ville stemme sig ud.
Ovenstående er baseret på meget kort tids research, så hvis en har styr på det, then please correct me!
Nemlig lidt dårlig research på artiklen. :P
Tror i det hele taget at alle Champions League hold i sig selv dækker reglen. Ellers ville det være rimelig umuligt for de engelske hold selv at deltage :P
Et af hovedargumenterne for Brexit var, at de ville stoppe arbejdskraftens frie bevægelighed (faktisk allerede fra i dag, men det kan de ikke). Så de vil være længere ude end fx Norge.