Derfor har André Gomes høj prioritet

10 år 1 uge siden #1 af Siempre Madrid

Det er nok overraskende for mange, at portugisiske André Gomes pludselig fremstår som det største transferønske hos Real Madrid denne sommer, men klubben råder faktisk over et omfattende katalog om hans styrker og svagheder. Sidstnævnte er der næsten ikke nogen af.

Real Madrid har fulgt André Gomes gennem flere år og faktisk var han på tale til klubben allerede som 18-årig, men siden har man holdt øje med ham og i dag menes han at passe perfekt ind i Real Madrid-truppen.

Spillemæssigt er man slet ikke i tvivl om portugiserens kvaliteter, hvor man ser ham som et perfekt alternativ til Luka Modric og med tiden også som afløser for kroaten.

På det personlige plan er man lige så imponeret af André Gomes. Han er en person, som der sjældent er nogen form for polemik omkring og han sætter truppens velbefindende højt og står altid klar til at animere og hjælpe sine holdkammerater.

Real Madrids eneste bekymring er spillerens fysik, som ødelagde en del af hans sidste sæson og en stor del af EM-slutrunden, hvor han havnede i en mere perifær rolle som følge af små-skavanker og så naturligvis Renato Sanches´ gennembrud internationalt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #2 af SR4
Det er et eller andet sted positivt, at man faktisk går efter en spiller man har scoutet nøje og ikke efter et stort navn. Håber i hvert fald de ved hvad de laver.
Er der nogen der kan fortælle mere om hvor god han reelt er?

10 år 1 uge siden #3 af Siempre fiel

SR4 skrev: Det er et eller andet sted positivt, at man faktisk går efter en spiller man har scoutet nøje og ikke efter et stort navn. Håber i hvert fald de ved hvad de laver.

Fedt med et "ikke-stort navn" til 65 mio EUR :-D

10 år 1 uge siden #4 af SR4

Siempre fiel skrev:

SR4 skrev: Det er et eller andet sted positivt, at man faktisk går efter en spiller man har scoutet nøje og ikke efter et stort navn. Håber i hvert fald de ved hvad de laver.

Bare rolig har ikke sagt jeg er tilfreds med prisen. ;)

10 år 1 uge siden #5 af Dios

Siempre fiel skrev:

Selvfølgelig er prisen helt vanvittig, men jeg tror simpelthen ikke på man kan købe en mere offensiv-mindet midtbanespiller til færre penge. Pogba's pris er jo ligeså vanvittig, og den burde nok hedde €65 og ikke i nærheden af de €100 plus som der er tale om.

Pogba er helt klart en bedre spiller end André Gomes, men han er også omkring dobbelt så dyr, og dobbelt så god er han altså langtfra.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 1 uge siden #6 af Siempre fiel

Dios skrev:

Siempre fiel skrev:

Selvfølgelig er prisen helt vanvittig, men jeg tror simpelthen ikke på man kan købe en mere offensiv-mindet midtbanespiller til færre penge. Pogba's pris er jo ligeså vanvittig, og den burde nok hedde €65 og ikke i nærheden af de €100 plus som der er tale om.

Pogba er helt klart en bedre spiller end André Gomes, men han er også omkring dobbelt så dyr, og dobbelt så god er han altså langtfra.

Men Dios, du ved også godt at priser på fodboldspillere jo ik hænger sådan sammen at en spiller til 100 mio er dobbelt så god som en spiller til 50 mio - sådan er det i øvrigt med de fleste varer og særligt når man kommer op i kategorien luksus eller liebhaveri. Det udbud og efterspørgsel - der findes mange spillere i kategorien omkring 50 mio (lad os sige det er spillere der ligger på omkring 90 point ud af 100 i kvalitet), men vil du ha en spiller i kategorien mellem 95 og 100 point - altså de allerbedste i verden, så ska der betales måske 100 eller 150 mio for dem. Naturligvis er de ik "dobbelt så gode", men for et hold som Real Madrid er de sidste 5-10% i kvalitet bare forskellen på en bænkevarmer og en spiller der ka gå ind og forstærke startopstillingen. Og med mindre man synes holdet står snorlige som det står nu, så ka det måske nok være værd at gi det dobbelte for en spiller som forstærker os umiddelbart.

Et køb af André Gomes som måske betyder Isco ud (jeg ka i hvert fald ik se der blir nok spilletid til begge til at det giver mening) synes jeg i hvert fald ik er særlig spændende - det er i bedste fald ligegyldigt og jeg forestiller mig ik man vil ku mærke nogen nævneværdig kvalitetsforbedring af truppen.

Betaler vi mere end 35 mio for André Gomes, så er det i min bog overpris for en spiller der er købt til bænken og ik engang er garanteret førstevalg fra bænken. Han ku så vidt jeg ku forstå ik holde sin plads på landsholdet under em og omend han var god for valencia i sidste sæson, så er det jo ik sådan at han ligefrem har givet forventning om at han sku være bedre end hverken isco eller Kovacic. Men Dios, måske har du set ham mere end mig - jeg ku da godt tænke mig at høre hva du, eller andre der har set ham meget, mener han ka bidrage med. Jeg håber at høre noget der gør mig helt vild i varmen efter ham for der er mere og mere der tyder på at han er den spiller klubben går efter i år - og seriøst, det skræmmer mig at man virkelig mener han ska være indkøbet der ska løse nogen som helst problemer for os. Men om ik andet får Florentino da så endegyldigt bevist at han ik køber spillere ud fra hva der er sexet i mediernes og fansenes øjne for det vil da være det mest uspændende indkøb siden Illarra (omend jeg husker adskillige her på forum der var helt våde i trusserne over et YouTubeklip med Illarra der udførte 10 afleveringer på tværs af banen :-D)

10 år 1 uge siden #7 af Dios
@Siempre fiel.

Priserne hænger ikke sammen, men smækker man så mange penge efter Pogba, så har man ihvertfald også betalt en god omgang overpris. Nu når vi taler EM, som vi begge ikke har set meget af, så har jeg trods alt set alle Frankrig's kampe udover finalen, da jeg slukkede efter Ronaldo's skade. Pointen er, at jeg kan nævne rigtig mange navne som var vigtigere for Frankrig's umiddelbart gode EM end lige Pogba's præstationer. Faktisk var han den mindst dominerende på den centrale midtbane, men heldigvis skal han ikke bedømmes alene udfra det, så hvorfor overhovedet komme med en stikpille mod André Gomes her?

Nu er vores syn vidt forskellig på Pogba. Jeg synes han er vanvittig overvurderet! Nu er jeg i den uheldige situationen, at hele svigerfamilien er Juve fans, så jeg har desværre set mine Juve kampe, selvom det altid er utrolig svært at holde sig vågen til deres kampe. Pogba er genial 10 min. af en kamp, og indrømmet så savler jeg til tider også over de lækkerier han laver, men jeg savner holdspil, kombinationsspil og en maskine som bare køre smurt. Med Pogba får vi endnu en individuelist. Vi får endnu en spiller som oftest falder ud af kampene.

Jeg synes som sådan ikke holdet er snorelige som det er nu, men jeg synes heller ikke Pogba vil gøre holdet snorelige, og faktisk er jeg lidt i tvivl om han virkelig vil forstærke holdets bedste 11'er. Jeg har talt om plusser og minuser ved at erstatte Pogba med Kroos eller Modric.

Det der taler for et køb af Gomes i mine øjne er, at vi først og fremmest får en decideret central midtbanespiller, som er mere offensiv end Modric og Kroos. Gomes søger feltet utrolig meget, og selvom der er kvalitetsforskel på Pogba og Gomes, så er det præcis de samme egenskaber som jeg ser vi forstærker holdet med. Nemlig løb igennem kæderne og løbene ind i feltet fra en dybere position.
Derudover synes jeg Gomes har en frækhed som jeg elsker ved fodboldspillere. Han udfordre meget sin direkte modstander, og er ikke bleg for at tage 2 mand i svinget.

Stod det til mig, så købte man hverken Gomes eller Pogba, men satsede 100% på Kovacic og Isco. De kan hver især løse problemerne, hvis du spørger mig. Isco skal bare spille centralt og lidt længere fremme end hvad Kroos og Modric gør, og Kovacic skal bare have tid og noget af sin selvtillid tilbage.
Nu var jeg ellevild med Illarra. Ikke fordi han var spanier, ung eller fordi jeg så et youtubeklip med ham, men fordi jeg synes han var den perfekte balancespiller. Jeg var rigtig ligeglad med om Illarra spillede bolden flere gange på tværs og tilbage end frem i banen. Set med objektive briller, så var det aldrig hans rolle, ligesom Casemiro skuffer fælt hvis han alene bliver bedømt udfra samme urealistiske kriterier som Illarra.
Heldigvis for Casemiro, så ligner han ikke Alonso, for det var vel Illarra's største problem. Samme udseende, udviklet i samme klub, samme position på banen var hvad Illarra var oppe imod. Selvfølgelig gjorde Illarra det aldrig godt nok, men jeg gad nu også godt at se Casemiro på en 8'er position og gøre det bare lidt bedre.

Men hey, jeg husker dig også fra gamle dage. Store eksotiske navne er hvad der tænder tigeren i dig :D Jeg vil bare godt have 11 elendige individuelister, hvis de til gengæld kan levere noget fremragende bold med en masser titler den anden vej. Om han hedder Pogba eller Brian Pedersen interessere mig ikke :)

Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

10 år 1 uge siden #8 af Siempre fiel

Dios skrev: @Siempre fiel.

Priserne hænger ikke sammen, men smækker man så mange penge efter Pogba, så har man ihvertfald også betalt en god omgang overpris. Nu når vi taler EM, som vi begge ikke har set meget af, så har jeg trods alt set alle Frankrig's kampe udover finalen, da jeg slukkede efter Ronaldo's skade. Pointen er, at jeg kan nævne rigtig mange navne som var vigtigere for Frankrig's umiddelbart gode EM end lige Pogba's præstationer. Faktisk var han den mindst dominerende på den centrale midtbane, men heldigvis skal han ikke bedømmes alene udfra det, så hvorfor overhovedet komme med en stikpille mod André Gomes her?

Nu er vores syn vidt forskellig på Pogba. Jeg synes han er vanvittig overvurderet! Nu er jeg i den uheldige situationen, at hele svigerfamilien er Juve fans, så jeg har desværre set mine Juve kampe, selvom det altid er utrolig svært at holde sig vågen til deres kampe. Pogba er genial 10 min. af en kamp, og indrømmet så savler jeg til tider også over de lækkerier han laver, men jeg savner holdspil, kombinationsspil og en maskine som bare køre smurt. Med Pogba får vi endnu en individuelist. Vi får endnu en spiller som oftest falder ud af kampene.

Jeg synes som sådan ikke holdet er snorelige som det er nu, men jeg synes heller ikke Pogba vil gøre holdet snorelige, og faktisk er jeg lidt i tvivl om han virkelig vil forstærke holdets bedste 11'er. Jeg har talt om plusser og minuser ved at erstatte Pogba med Kroos eller Modric.

Det der taler for et køb af Gomes i mine øjne er, at vi først og fremmest får en decideret central midtbanespiller, som er mere offensiv end Modric og Kroos. Gomes søger feltet utrolig meget, og selvom der er kvalitetsforskel på Pogba og Gomes, så er det præcis de samme egenskaber som jeg ser vi forstærker holdet med. Nemlig løb igennem kæderne og løbene ind i feltet fra en dybere position.
Derudover synes jeg Gomes har en frækhed som jeg elsker ved fodboldspillere. Han udfordre meget sin direkte modstander, og er ikke bleg for at tage 2 mand i svinget.

Stod det til mig, så købte man hverken Gomes eller Pogba, men satsede 100% på Kovacic og Isco. De kan hver især løse problemerne, hvis du spørger mig. Isco skal bare spille centralt og lidt længere fremme end hvad Kroos og Modric gør, og Kovacic skal bare have tid og noget af sin selvtillid tilbage.
Nu var jeg ellevild med Illarra. Ikke fordi han var spanier, ung eller fordi jeg så et youtubeklip med ham, men fordi jeg synes han var den perfekte balancespiller. Jeg var rigtig ligeglad med om Illarra spillede bolden flere gange på tværs og tilbage end frem i banen. Set med objektive briller, så var det aldrig hans rolle, ligesom Casemiro skuffer fælt hvis han alene bliver bedømt udfra samme urealistiske kriterier som Illarra.
Heldigvis for Casemiro, så ligner han ikke Alonso, for det var vel Illarra's største problem. Samme udseende, udviklet i samme klub, samme position på banen var hvad Illarra var oppe imod. Selvfølgelig gjorde Illarra det aldrig godt nok, men jeg gad nu også godt at se Casemiro på en 8'er position og gøre det bare lidt bedre.

Men hey, jeg husker dig også fra gamle dage. Store eksotiske navne er hvad der tænder tigeren i dig :D Jeg vil bare godt have 11 elendige individuelister, hvis de til gengæld kan levere noget fremragende bold med en masser titler den anden vej. Om han hedder Pogba eller Brian Pedersen interessere mig ikke :)

Jeg ka ik vurdere om Pogbas pris er overpris eller ej - det handler for mig lidt om at jeg ik ka se vi ka finde en anden spiller på planeten som ka tilbyde tilnærmelsesvis hva han ka - derfor prisen. For den halve pris ka man så få André Gomes - og her mener jeg at man i grove træk ku få det samme, og nogenlunde samme kvalitet, hvis man drejer hovedet og kigger ned langs bænken hvor isco og Kovacic sidder. Og min kommentar omkring André Gomes og hans em-plads var blot et forsøg på at kategorisere ham kvalitetsmæssigt, og det ku undre mig at han ik ka være starter på en nogenlunde middelmådig portugisisk midtbane. Men ok, jeg så som sagt ik em, så jeg ska ik kloge mig om det.

Mht pogba så er det faktisk ik hans individuelle kvaliteter jeg savler efter men derimod de egenskaber han har, altså fysik, energi og målfarlighed - og jeg er så i bund og grund ligeglad hva spilleren hedder, men min viden omkring andre spillere der ka det samme og er lige så god er bare begrænset.

Illarra må du selv rode med - tror Kim Daugaard i sin nuværende form ku ha bidraget med det samme som den foruroligende ringe basker.

Og mht min lyst til eksotiske navne, så ved jeg ik om du mener at pogba er et eksotisk navn - i mine øjne er han et ret konservativt bud på en forstærkning da han er det navn på listen over mulige forstærkninger som er mest oplagt og gennemtestet. Men hvis du mener at jeg synes det er mere spændende med et lidt større navn, så er det måske bare pga min begrænsede viden omkring spillere - jeg ser ik landsholdsfodbold og det er ik så meget fodbold jeg generelt ser udover real Madrid - så jeg ser mest hvis det er store kampe med de store hold, så ja, jeg har nok nemmere ved ik blive tændt ved tanken om pogba til Madrid end en spiller fra et midterhold i Frankrig

10 år 1 uge siden #9 af BBB
Pogba er bedre end Isco på mange områder, Dios, men det virker lidt fjollet, når Siempre Fiel kun diskuterer, hvad vi får med Pogba's styrker. Dios er den eneste, som har diskuteret, hvad vi rent faktisk mister, når vores €120 mio's indkøb skal spille fast. Det er som om, at du, Siempre Fiel, fuldstændig glemmer/ignorerer det tradeoff der er, hvis der skal gøres plads til Pogba. Du kan ikke bare udskifte Kroos med Pogba, og derefter forvente at alt løser sig.

Om André Gomes skal købes, har jeg ikke så vilde meninger omkring, men der er et par lidt mere profilerede journalister, der har spået hans udvikling til at gå i retning af prisen på €65 mio.

10 år 1 uge siden #10 af Siempre fiel

BBB skrev: Pogba er bedre end Isco på mange områder, Dios, men det virker lidt fjollet, når Siempre Fiel kun diskuterer, hvad vi får med Pogba's styrker. Dios er den eneste, som har diskuteret, hvad vi rent faktisk mister, når vores €120 mio's indkøb skal spille fast. Det er som om, at du, Siempre Fiel, fuldstændig glemmer/ignorerer det tradeoff der er, hvis der skal gøres plads til Pogba. Du kan ikke bare udskifte Kroos med Pogba, og derefter forvente at alt løser sig.

Om André Gomes skal købes, har jeg ikke så vilde meninger omkring, men der er et par lidt mere profilerede journalister, der har spået hans udvikling til at gå i retning af prisen på €65 mio.

Jeg har flere gange skrevet hva jeg synes Kroos bringer - og jeg er nogenlunde klar over at hvis man eksempelvis sætter en Pogba ind, så må man jo uundgåeligt skifte en anden spiller ud. Så jo, jeg er fint klar over at vi mister kroos og de ting han bringer. Og jeg har jo igen og igen og igen plæderet for at vi imo mangler de ting Pogba (eller en anden type som ka bringe det, eksempelvis Vidal) og jeg har sagt min holdning til den nuværende konstallation som i laaaaaang tid har været uendelig statisk, ik mindst fordi at både Kroos og Modric leverer meget af det samme. Jeg ved ik om du vil ha jeg ska skrive en kronolog omkring hva jeg mener vi mister ved Kroos, men jeg synes jeg igen og igen har skrevet hva jeg synes om vores nuværende midtbane - altså virkelig fremragende spillere hver for sig - men bare for ens typer, og så mangler vi bare fysik, energi, målfarlighed, så det trade off ift Kroos' placeringsevne, fodboldintelligens, fine præcise pasninger i form af sideskift (altsammen noget jeg HAR skrevet i tidligere indlæg) er jeg bestemt villig til at gøre.

Og så det her med at "Du kan ikke bare udskifte Kroos med Pogba, og derefter forvente at alt løser sig" det ved jeg altså ik hvorfor man blir ved med at få skudt i skoene - jeg har aldrig sagt at et sådan skifte løser alt - det er imo det bedste bud på at få løst nogle af de problemer vi har på holdet, når vi tager i betragtning at Cristiano, Bale og Benz ik står lige for at blive skiftet ud (ik at jeg siger de SKAL det, men sammensætningen hos de 3 forreste er heller ik optimal).

Ift André Gomes, så gør det mig ik specielt rolig at et par journalister mener at han måske engang blir 65 mio værd :-D Og jeg har ik på fornemmelsen at hans værdi ligefrem skyder i vejret af at komme til at slide bænken i Real madrid efter Kroos, Modric, Isco og måske James - det er normalt ik sådan en spillers værdi øges eller man udviker sig. Jeg ku forstå købet hvis man ik allerede havde Isco og Kovacic eller hvis portugiseren var på en fri transfer eller billig fordi han havde et år tilbage af kontrakten eller noget - men pt mener jeg det er hul i hovedet eller i bedste fald unødvendigt.

10 år 1 uge siden #11 af Dios
@Siempre fiel.

Ulempen ved Isco er, at han ikke rigtig passer ind i den rolle han får tildelt i Real Madrid. Jeg har stadig kæmpe tiltro til ham, men han har bare ikke præsteret i alt for mange kampe nu. Hvor specielt sidste sæson var rigtig skidt.
Arturo Vidal kan nogenlunde det samme, og det gør sig også gældende med Rakitic bare for at nævne et par stykker.

10 år 1 uge siden #12 af Dios

BBB skrev: Pogba er bedre end Isco på mange områder, Dios, men det virker lidt fjollet, når Siempre Fiel kun diskuterer, hvad vi får med Pogba's styrker. Dios er den eneste, som har diskuteret, hvad vi rent faktisk mister, når vores €120 mio's indkøb skal spille fast. Det er som om, at du, Siempre Fiel, fuldstændig glemmer/ignorerer det tradeoff der er, hvis der skal gøres plads til Pogba. Du kan ikke bare udskifte Kroos med Pogba, og derefter forvente at alt løser sig.

Pogba er bedre på mange områder, men det gælder jo også den anden vej rundt. De bringer begge noget forskelligt, og har deres kompetencer i hver sin ende af skalaen.

Leveret af Kunena Forum