Jesé til Paris SG for 25 millioner €
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid kan naturligvis ikke få en gigantisk høj pris for ham, når man samtidig har fået en tilbagekøbsklausul, som givetvis ikke vil være ret meget højere end man solgte ham for.
Men trods enkelte gode indhop for Real Madrid, så var Jesé gået i stå i klubben og han har behov for at komme ud og genfinde sig selv og det er netop Asensio og Lucas Vázquez, som er udset til at overtage hans plads på holdet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Lad os håbe der er en tilbagekøbsklausul (Som Siempre skriver ikke så meget højere end salgsbeløbet). Så svarer det jo næsten til en udlejning.
Kunne man tro at FIFA karantænen, der ligger i lurer, kan have indflydelse på at handlen ikke er gået igennem endnu? Real Madrid kan jo uden problemer hente spillere hjem fra leje i karantæneperioden, men de kan ikke købe spillere tilbage og indskrive dem. Right?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg forstår personligt ikke handlen. Jo, fra Real Madrids side. Asensio virker klart mere moden og som en langt større talent genrelt. Men Jesé kommer til at sidde og varme bænken i sammen omfang, som ham hidtil har gjort i Real Madrid.
Arsenal havde været en bedre destination.
Som om PSG vil være rugestation for et af Madrids talenter, for bare at skyde ham tilbage når han er modnet og har oppet sit spil.
Det giver dælme ikke meget mening for mig
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Kimbo skrev: Jeg forstår ikke destinationen og jeg forstår heller ikke hvorfor folk tror at en tilbagekøbs-klausul kun vil være lidt større end det betalte beløb ?
Som om PSG vil være rugestation for et af Madrids talenter, for bare at skyde ham tilbage når han er modnet og har oppet sit spil.
Det giver dælme ikke meget mening for mig
Giver det større mening, at Juventus var "rugestation for et af Madrids talenter"?
Zidane talte på pressemødet i går om, at Jesé måske allerede kan vende tilbage næste sommer. Så noget er der om snakken.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
eta. Og med tanke på at hans kontrakt udløber i 2017 så får vi ikke 25 millioner hvis der insisteres på en tilbagekøbsklausul. L'Equipe skriver right of first refusal hvilket lyder mere sandsynligt.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
MMM skrev: Karantænen er rettet mod registrering af spillere, så med mindre vi vinder vores appeal til CAS så vil et tilbagekøb ikke kunne komme på tale næste sommer. Udlånte spillere kan som udgangspunkt heller ikke vende tilbage da et udlån er underlagt de samme regler som en transfer, jf. FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Art 10, litra 1, 2pkt og særligt de officielle kommentarer hertil, og et endt udlån derfor forudsætter en genregistrering af spilleren. I Jesés tilfælde er der så også den lille detalje, at hans kontrakt udløber næste sommer. Så et lån uden en forudgående kontraktsforlængelse giver ikke megen mening.
eta. Og med tanke på at hans kontrakt udløber i 2017 så får vi ikke 25 millioner hvis der insisteres på en tilbagekøbsklausul. L'Equipe skriver right of first refusal hvilket lyder mere sandsynligt.
Det ka være du har ret i at det også vil gælde spillere der returnerer fra udlån, men det undrer mig bare hvis det er således. For det første synes jeg mange gange at ha læst i de spanske medier at man netop spekulerede i det her med at låne spillere ud, så man netop ku tilføje dem ifald der sku komme en karantæne. Og ydermere synes jeg det ka risikere at stille nogle spillere i en meget problematisk situation - lad os sige at en spiller er lånt ud og imens han er udlånt så rammes Real af en karantæne - så returnerer han næste sommer og ka så ik komme til at spille fodbold - og hvis ingen anden klub vil signe ham, så er han bundet til tribunen? Altså det er muligt det er sådan, men ka godt ha mine tvivl. Selv om jeg godt ka se at få det jo gælder registreringer, så giver det umiddelbart mening at det også er tilbagevendte spillere
Siempre fiel skrev:
MMM skrev: Karantænen er rettet mod registrering af spillere, så med mindre vi vinder vores appeal til CAS så vil et tilbagekøb ikke kunne komme på tale næste sommer. Udlånte spillere kan som udgangspunkt heller ikke vende tilbage da et udlån er underlagt de samme regler som en transfer, jf. FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Art 10, litra 1, 2pkt og særligt de officielle kommentarer hertil, og et endt udlån derfor forudsætter en genregistrering af spilleren. I Jesés tilfælde er der så også den lille detalje, at hans kontrakt udløber næste sommer. Så et lån uden en forudgående kontraktsforlængelse giver ikke megen mening.
Det ka være du har ret i at det også vil gælde spillere der returnerer fra udlån, men det undrer mig bare hvis det er således. For det første synes jeg mange gange at ha læst i de spanske medier at man netop spekulerede i det her med at låne spillere ud, så man netop ku tilføje dem ifald der sku komme en karantæne. Og ydermere synes jeg det ka risikere at stille nogle spillere i en meget problematisk situation - lad os sige at en spiller er lånt ud og imens han er udlånt så rammes Real af en karantæne - så returnerer han næste sommer og ka så ik komme til at spille fodbold - og hvis ingen anden klub vil signe ham, så er han bundet til tribunen? Altså det er muligt det er sådan, men ka godt ha mine tvivl. Selv om jeg godt ka se at få det jo gælder registreringer, så giver det umiddelbart mening at det også er tilbagevendte spillere
Der var også en masse spekulation om samme fidus da det var Barca, men i sidste ende turde Barca ikke teste rammerne og ingen af de spillere hvis lån udløb under karantænen blev forsøgt registreret (ok, den ene var Song, men Denis Suarez havde da været værd at overveje). Så det kan godt være der er noget at hente, men klubben skal være villig til at bære en betydelig standpunktsrisiko for at teste det.
Du har helt ret i det kan få konsekvenser får enkelte spillere. I praksis tror jeg det er sjældent det ville være umuligt at finde en klub til at tage dem på lån i et halvt år, måske bare ikke en klub af deres foretrukne kaliber, men hvis det sker så ja, så ville de ende ligesom Turan og Vidal, der dog vidste hvad de gik ind til, medmindre klubben vælger at æde omkostningerne og fritstiller dem. Hele formålet er jo at straffe klubben og det er svært at gøre uden at risikere at gå ud over klubbens spillere.
eta. vedr. køb og udlån af spillere - en del af spekulationen gik på at man i tilfælde af karantæne ville få et vindue til at handle i ligesom Barca og de så kunne hentes uden større udlæg (vores likviditet har det ikke så godt at det gør noget. Samme gælder vores kreditmuligheder.). Hvilket i praksis så kun er sket med Morata og måske Asensio...
eta2, bare til almen reference - FIFA Disciplinary Code Art. 23 i sin helhed:
23 Transfer ban
A transfer ban prevents a club from registering any player during the period in
question.
- Madridabel
- Forum begynder
-
- Raúl 7
- Gæst
-
Madridabel skrev: Synrs det er en rigtig dårlig handel.
25.000.000 € er en rigtig fin pris for en spiller af hans kaliber og skadeshistorik taget i betragtning.
Madridabel skrev: Forstår ikke Jese ikke har fået mere spilletid.
Enhver der har fulgt RM siden Jesés indlemmelse på førsteholdet har kunnet bevidne et fald i Jesés niveau (og potentiale?) til at spille for Real Madrid da han blev knæskadet (hvilket er meget normalt, knæ-og ankelskader sætter de fleste fodboldspillere tilbage til superliga niveau). Det er ikke unormalt at se Jesé tage sig til sit knæ i løbet af en kamp eller få is på efter at have været på banen.
Om end jeg elskede Jesés indledningsvise indtræden på holdet (langt mere end Moratas), har han ikke lignet en der vil kunne spille mere end 20 min. og jeg tvivler på hans potentiale for RM i det lange løb. Derudover har konkurrencen simpelthen været for hård.
Madridabel skrev: Har svært ved at se Zidanne som personen der skal bringe Real tilbage på tronen som Spaniens bedste hold.
Når du kommer med sådan en udtalelse, samt din uforståenhed overfor hvorfor Jesé ikke har fået mere spilletid og samtidigt ikke engang kan stave Zidanes navn rigtigt, har jeg svært ved at tro at du begriber... Lad os sige en tilstrækkelig grad til at kunne forstå alt det du tilsyneladende ikke forstår...
Ancelotti har lige været ude og storrose Zidane, spillerne elsker ham og vi sluttede kun 1 p. efter Barca i titelkampen, vandt CL, etc. Skepticisme og tilbageholdenhed er helt okay, men indtil videre har Zidane IMO modbevidst kritikerne i løbet af hans ½ sæson som træner.
Men okay...
Hvorfor er det en dårlig handel?
Hvorfor skulle Jesé have haft mere spilletid?
Og...
Hvorfor skulle Zidane ikke have evnerne?
Apropos navne, hvad betyder dit brugernavn?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos