Real Madrid kom, så og bestod
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
(Ny Madridista.dk mener)
Onsdag aften var det eksamenstid. Ovenpå en turbulent periode med alt fra muldvarpe til 0-5-sejre og bunkevis af skader, var Real Madrid nødt til at vise sin styrke onsdag aften på Estadio Santiago Bernabeu - alt andet end en god indsats ville sende Mourinhos Real Madrid i en nærmest uoverskuelig krise. Sådan gik det heldigvis ikke.
Med et forsvar bestående af den altid solide højre back Arbeloa i venstre side, 19-årige Varane, den 15 år ældre Carvalho og midtbanespilleren Essien i højre side, var det selvsagt ikke en skræmmende defensiv de hvidklædte kunne fremvise kl. 21.00 i går. Bag denne, på papiret, ordinære forsvarskæde, var Diego Lopez, som indtil i fredags var reservekeeper i "selveste" Sevilla, ikke just skræmmende.
Dette er dog Real Madrid, hvorfor undskyldninger ikke kan bruges. Derfor var det også nødvendigt at skaffe et brugbart resultat, selvom modstanderen var FC Barcelona. Ydermere skulle holdet vise, at man på trods af en dårlig første halvdel af sæsonen, ikke blot kan spille op med, men også slå ethvert klubhold i verden.
Op til kampen var ét spørgsmål på alles læber. Vil Mourinho stille med to eller tre på den centrale midtbane? Vil han gribe kampen an, som for et par år siden, da man kujonagtigt stillede op og forsvarede i 90 minutter - eller ville man spille kampen som Real Madrid bør, og angribe Barcelonas svage sider. I går viste Mourinho cojones og valgte den sidste løsning. Respekt for det!
For den neutrale fodboldfan må det have været 90 minutter i fodboldhimlen, en kamp der var verdens to største klubber værdig og alligevel blot fungerer som spændingsopbygning til returopgøret d. 27. februar på Nou Camp. For os madridistas var det derimod opgøret som for alvor gav os håb og mod på denne sæson. For på trods af snak om offentlige hemmeligheder, portugisiske kliker, overdådigt udseende journalister og en ualmindeligt lang skadesliste, så rejste Real Madrid sig og viste den stolthed som kendetegner verdens smukkeste klub. Nuvel, Barcelona havde bestemt også deres chancer, men med mere skarphed i omstillingsspillet og foran mål, kunne Cristiano Ronaldo og co. godt have scoret tenniscifre i går.
Det bedste ved det hele var dog denne 19-årige skønhed af en franskmand. Midt i første halvleg var han redningsmanden på stregen efter en tilbagelægning fra Carvalho som end ikke var serie 6 værdig, kort efter udsprintede franskmanden en lille ligegyldig, og tydeligvis ikke hurtig nok, argentiner, hvorefter Varane med lethed spillede bolden frem til midtbanen. Ikke nok med dette, da Real Madrid havde allermest brug for det, blev verdens største forsvarstalent - andet kan han ikke omtales som, efter denne fænomenale kamp - fremme efter et hjørnespark, hvorefter han sprang højere end både Pique og Puyol, inden pandebrasken blev sat på et fremragende indlæg. 1-1.
Sådan blev resultatet af en fantastisk fodboldkamp. Et resultat, som på papiret ikke er fantastisk og ikke gav den sejr, som havde været helt fantastisk. Alligevel gav opgøret fornyet håb. Håb forud for en periode med Champions League-slutspil og returkamp på Nou Camp. Alt dette kan vi takke et 19-årigt pragteksemplar af en forsvarsspiller for. Mage til overlegent forsvarsspil skal man lede længe efter, og så endda med en elegance, der må gøre selv Zizou stolt.
Derfor bestod Real Madrid i går den første eksamen i 2013 uden at sejre. De vigtigste eksamener ligger ikke desto mindre i de kommende måneder. Forhåbentlig vil De Hvide Engle overvinde enhver modstand og bringe La Décima hjem til Madrid.
Hala Madrid!
Christian Hansen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Haha:) +1
Er det ikke muligt, at smide en klip direkte ind på siden, i stedet for jeg skal linke til det? :(
Varane vs Barcelona
e:
Nå for den, det var åbenbart nemmere end man lige skulle tro.
Den eneste ændring jeg ville have lavet hvis jeg skulle have gjort noget om her bagefter, så skulle Albiol nok have været på istedet for Cavalho, men han har nu altså gjort det godt andre gange her på det sidste, og der vel altid være en eller 2 med en knap så god dag, og denne gang var det Carvalho som spillede knap så godt som tidligere.
Tillykke til Varane, og så vil jeg godt lige have lov til at smide en kommentar om fronten´som ikke havde held til at score denne gang, Benz, C7 og Øzil...i spillede fanme godt alligevel!!!
En sidste kommentar til kampen igår herfra, hold da kæft hvor er Essien også bare skiie go, fuld tid til ham fremover !!!! der manglede ingen af de sædvanlige, dem der var, gjorde det godt.
- Tobiasillas
- Gæst
-
Rolig nu, jeg ved Ikke helt hvad du mener med "scoret tenniscifre" men hvis du mener at Real kunne have vundet 6-0, på baggrund af de chancer som Real og Barcelona har haft så tage du fejl, men hvis du mener at de kunne have scoret 6 mål så kunne Barça også. Også foretrækker jeg 1-1 fremfor 6-6 på hjemmebane.
Det var en god LIGE kamp eneste lysepunkt var Varane. Men artiklen giver udtryk for at Real spillede drømmefodbold!!!! Det har de ikke, jeg håber stadigvæk på en fyring af mou kampen igår udskyder bare hans fyring.
Vi er mestrene vi burde have vundet mod Barcelona på hjemmebane eller som minimum spille bedre end dem
- Åberg
- Gæst
-
Åberg skrev: Først tillykke til Madrid med den unge Varane, som spillede en meget flot kamp og som helt tydeligt har ungdommens gå på mod og hurtighed. Men må bare sige at hvis du ser løbet med denne lille ligegyldige argentiner gør, at han naturligt vil komme først. Tror ikke han havde indhentet ham på den offside der ikke var der.... hvilket jo ville sætte manden i et lidt andet lys, da det jo er den centrale del af forsvaret der skal trække den grænse og ikke linjevogteren. Men lad det nu ligge han spillede en rigtig flot kamp og jeg ser ham også helt sikkert, som en mulig afløser for Pepe, men i en klub som Real er det måske lige tideligt nok, at udråbe ham som permanent løsning? Det rigtig sjove her i livet er at følge begge klubber og går man ind på Fcbarcelona.dk vil man kunne læse om nogle meget skuffede FCB. spiller og her på Real´s side synes man næsten man har vundet CHL. Er det virkelig nok for Real Madrid, at man har fået et nyt forsvarstalent, at man fik 1-1, er det man forbinder med at " Real Madrid kom, så og bestod" ja måske....men hvis der ikke skal mere til, så er det jo heller ikke så ringe endda. Stort tillykke med 1-1 og Varane, som helt igennem virker til at være en sund, hurtig og intelligent spiller.
Der er noget som du og Storken ikke helt har forstået, tror jeg.
Real Madrid befinder sig på kanten af katastrofe! Det lyder voldsomt, men er nok ikke helt forkert... Katastrofen bunder i en masse ikke-sportslige ting, som også kan ødelægge det sportslige, hvis tingene pludselig slå gnister. Så derfor håber mange Madrid-fans nok, at muldvarpen, den Portugisiske bande, Perez, de spanske landsholdspillere og Mourinhos mafia kan undgå de store indbyrdes konflikter, og stadig få lidt ud af sæsonen. Så kan vi, med lidt held, komme stille og roligt af med Mourinho til sommer.
Vi er glade for 1-1, fordi vi er i krise og har et halvt hold skadet. Hvem narer vi ved at sige, at vi burde slå Barcelona 3-0 på hjemmebane, når vi ikke kunne slå Osasuna?
Lige nu gælder det for spillerne, at de må tænke i ydmyghed og fight, frem for hovmod og arrogance. For ellers kommer vi hverken forbi Manchester eller Barcelona.
Hvis Barcelona ikke slår det her Real Madrid-hold ud af CDR, ja så SKAL de da ærgre sig... Det kan da ikke være anderledes.
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev: Hvis Barcelona ikke slår det her Real Madrid-old ud af CDR, ja så SKAL de da ærgre sig... Det kan da ikke være anderledes.
Real Madrid har nogle fantastiske spillere og en af verdens bedste trænere. Hvordan kan man stille sig tilfreds med et spinkelt håb om Copa del Rey finale?
Real Madrid lider under så mange skuffelser, at man sætter forventningerne så lavt, at man ikke kan undgå at indfri dem. Det har man et ord for... Tabermentalitet.
Barcelona skuffede i går. De spillede nemlig kun 1-1 på Bernabeu. Det er vindermentalitet. Når man aldrig stiller sig tilfreds med det næstbedste, men altid går efter guldet.
Real Madrid rejser sig først den dag, hvorpå man igen tror på tingene. Det første skridt er, at kræve sejr på hjemmebane.
Storken skrev:
M_linding skrev: Hvis Barcelona ikke slår det her Real Madrid-old ud af CDR, ja så SKAL de da ærgre sig... Det kan da ikke være anderledes.
Real Madrid har nogle fantastiske spillere og en af verdens bedste trænere. Hvordan kan man stille sig tilfreds med et spinkelt håb om Copa del Rey finale?
Real Madrid lider under så mange skuffelser, at man sætter forventninger så lavt, at man ikke kan undgå at indfri dem.
Det har man et ord for... Tabermentalitet.
Barcelona skuffede i går. De spillede nemlig kun 1-1 på Bernabeu. Det er vindermentalitet. Når man aldrig stiller sig tilfreds med det næstbedste, men altid går efter guldet.
Real Madrid rejser sig først den dag, hvorpå man igen tror på tingene. Det første skridt er, at kræve sejr på hjemmebane.
Det er, for mig at se, det værste vrøvl du hidtil har skrevet her inde.. Undskyld jeg siger det;)
Så længe vi har en træner, som ikke har nogen grund til at arbejde for andre end sig selv, så har spillerne da brug for at se positivt på tingene.
Jeg kan ikke kræve resultater, når jeg ikke tror på, at Mourinho gør sit arbejde. Det jeg kan kræve er, at spillerne holder hovedet højt, står sammen, og gør deres bedste i samtlige kampe. Og det synes jeg, at de gjorde i går - taget alting i betragtning.
Jeg stiller mig heller aldrig tilfreds, medmindre vi får en sejr. Om man så har et par spillere ude, eller spiller med 10 mand i 40 minutter, så er en sejr det eneste tilfredsstillende.
Men det er da lidt sjovt, at det første opgør i La Liga endte 2-2, selvom Barca var hårdt ramt af skader og karantæner, og igår endte den igen uafgjort med omvendte fortegn.
Nogle vil kalde det realistisk, og andre vil kalde det tabermentalitet. Vi havde trods alt mulighederne for at afgøre kampen.
Nu er der bare tale om 2 gode hold, som egentlig burde straffe modstanderen, når modstanderen er hårdt såret.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Er det ikke denne "vindermentalitet" og mangel på tålmodighed og realistisk sans, som var med til at skabe krisen fra 2003-2007?
Netop fordi, at man blev ved med at kræve sejre NU! I stedet for at analysere situationen, og arbejde på at forbedre sig på en ordentlig måde...
Der skal arbejdes frem imod næste sæson, hvor Real Madrid igen kan være de bedste i verden. Indtil videre må vi bare tage det kamp for kamp, og gå efter at vinde dem alle sammen - selvfølgelig.