Officielt: CAS reducerer transfer-karantæne
Sebberg skrev: Wow. Kæresten kan selvfølgelig overraske og give en trekant i julegave, men ellers skal der sgu meget til, før det her ikke er årets bedste julegave!
Forhåbentlig kommer den store udrensning til sommer, så vi sammensætter vores hold på en måde, der giver os flere strenge at spille på, og som kan ændre lidt i det forkastelige hierarki, der hersker (læs: Ronaldo). Det er faktisk næsten lige før, at man ønsker en trofæløs sæson, så realiteterne bliver helt synlige. Det var lidt vildt, hvordan et CHL-trofæ fuldstændigt kunne få folk til at glemme utallige forfærdelige præstationer i sæsonen 15/16.
Det er tilladt at drømme, og jeg håber da også, at din kæreste forkæler dig med en trekant, men det er jo stadig Florentino, der er ved roret.. At håbe på en indkøbs-politik, der afspejler reelle behov istedet for et potentielt trøjesalg, synes jeg næsten er at drømme en tand for meget ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kassow-Rossing skrev: Som der står i artiklen har CAS fuldstændig frifundet RM fra FIFAs som men til gengæld givet RM en ny, langt mildere, dom for nogle mindre forseelser.
De har vel ikke frifundet Real Madrid, når de blot nedsætter straffen. Hvordan kom du til den konklusion?
Sebberg skrev: Wow. Kæresten kan selvfølgelig overraske og give en trekant i julegave
Det kan være, at Dios kan overtale hende. Han er en flot fyr.
Sebberg skrev: Wow. Kæresten kan selvfølgelig overraske og give en trekant i julegave, men ellers skal der sgu meget til, før det her ikke er årets bedste julegave!
Forhåbentlig kommer den store udrensning til sommer, så vi sammensætter vores hold på en måde, der giver os flere strenge at spille på, og som kan ændre lidt i det forkastelige hierarki, der hersker (læs: Ronaldo). Det er faktisk næsten lige før, at man ønsker en trofæløs sæson, så realiteterne bliver helt synlige. Det var lidt vildt, hvordan et CHL-trofæ fuldstændigt kunne få folk til at glemme utallige forfærdelige præstationer i sæsonen 15/16.
Du får selvfølgelig et tak for den med kæresten :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
BBB skrev: De har vel ikke frifundet Real Madrid, når de blot nedsætter straffen. Hvordan kom du til den konklusion?
Fordi det skriver CAS.
"...Som konsekvens er FIFAs appelkomités afgørelse af den 8. april 2016 uden effekt og erstattes af CAS´ afgørelse..."
Jeg skrev at RM var blevet frifundet af FIFAs dom men at der var kommet en ny, mildere, straf i stedet.
"Som der står i artiklen har CAS fuldstændig frifundet RM fra FIFAs som men til gengæld givet RM en ny, langt mildere, dom for nogle mindre forseelser"
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
De 35 blev sænket til 8.
Blandt de 8 som CAS behandlede, blev Real Madrid dømt skyldig i 2 unge børn:
3 var sønner af Real Madrid spillere
1 var søn af en spanier
1 var født i Spanien
1 var fra EU da han var 16 år gammel
2 var ulovlige (non-EU)
Derfor blev RM's dom ikke særlig hård, da forbrydelsen var marginal til sammenligning med det eneste tidligere dom.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration
Kassow-Rossing skrev:
BBB skrev: De har vel ikke frifundet Real Madrid, når de blot nedsætter straffen. Hvordan kom du til den konklusion?
Fordi det skriver CAS.
"...Som konsekvens er FIFAs appelkomités afgørelse af den 8. april 2016 uden effekt og erstattes af CAS´ afgørelse..."
Jeg skrev at RM var blevet frifundet af FIFAs dom men at der var kommet en ny, mildere, straf i stedet.
"Som der står i artiklen har CAS fuldstændig frifundet RM fra FIFAs som men til gengæld givet RM en ny, langt mildere, dom for nogle mindre forseelser"
På CAS' egen hjemmeside er overskriften:
CAS reduces the sanctions imposed on Real Madrid CF for breaches of the FIFA Rules regarding the transfer of minors
- src
Afgørelsen er på en enkelt side, og taler ret klart om en strafnedsættelse og at enkelte dele af straffen vedholdes. Der er altså på ingen måde tale om en "fuldstændig" frifindelse. Der er tale om en nedsættelse af FIFA's oprindelige dom. CAS har ikke ophævet FIFA's dom og derefter lavet deres egen. Den del har du misforstået.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Lidt ærgerligt at det så blev oversat forkert, fordi jeg citerede fra den danske oversættelse.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Kassow-Rossing skrev: Du får et tak herfra.
Lidt ærgerligt at det så blev oversat forkert, fordi jeg citerede fra den danske oversættelse.
Det ærgerlige består i, at du drager en konklusion ud fra et brudstykke. Bare i linjen inden det du citerer, står der: "Real Madrids appel er blevet delvist godkendt."
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Administrationen skrev:
Det ærgerlige består i, at du drager en konklusion ud fra et brudstykke. Bare i linjen inden det du citerer, står der: "Real Madrids appel er blevet delvist godkendt."
Læste du ikke det jeg citerede ord for ord?
Nu har jeg selv læst til jura, og jeg græmmer mig over den tilgang Pelle, Dios og nu også du har til sagen. Det kan nemlig sagtens lade sig gøre at man overordnet konkluderer sagen for afsluttet med en nedsat straf mens man samtidig kan gå ned i detaljerne og finde den anklagede 100 % frifundet og at der er kommet en erstatningsdom i stedet.
Naturligvis når jeg læser netop dette direkte på Madridista.dk går jeg ud fra at det har forholdt sig sådan eftersom det reelt set er noget man ser i den virkelige verden hver dag.
Når man læser den officielle udmeldelse fra CAS på engelsk, står der intet om frifindelse med erstatningsdom. Ergo må det være oversættelsen, den er gal på.
Bare det at du har fået et tak for dit indlæg siger noget om de to brugere :) Ignorance must be a bless. Det må være dejligt at være på deltid og falde i søvn på sofaen til Real Madrid kampene.
Kassow-Rossing skrev:
Administrationen skrev:
Nu har jeg selv læst til jura, og jeg græmmer mig over den tilgang Pelle, Dios og nu også du har til sagen. Det kan nemlig sagtens lade sig gøre at man overordnet konkluderer sagen for afsluttet med en nedsat straf mens man samtidig kan gå ned i detaljerne og finde den anklagede 100 % frifundet og at der er kommet en erstatningsdom i stedet.
Naturligvis når jeg læser netop dette direkte på Madridista.dk går jeg ud fra at det har forholdt sig sådan eftersom det reelt set er noget man ser i den virkelige verden hver dag.
Når man læser den officielle udmeldelse fra CAS på engelsk, står der intet om frifindelse med erstatningsdom. Ergo må det være oversættelsen, den er gal på.
Bare det at du har fået et tak for dit indlæg siger noget om de to brugere :) Ignorance must be a bless. Det må være dejligt at være på deltid og falde i søvn på sofaen til Real Madrid kampene.
Haha kan Dios' og mit tak virkelig bringe dit pis i kog?! Du er sgu lidt sølle, Kassow.
Man fritager jo ikke Real den straf, der er givet, for så at sanktionere en ny. Man reducerer den straf, vi allerede er kendt skyldig i.
Nogle gange vil det klæde dig med et "i har ret, jeg tog fejl". Det er okay ikke at have ret i alting.
PS: Det hedder Ignorance is bliss.
PPS: Jeg har fuldtidsarbejde og klarer mig egentlig ret fint, hvis jeg selv skal sige det :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Administrationen skrev:
Haha kan Dios' og mit tak virkelig bringe dit pis i kog?! Du er sgu lidt sølle, Kassow.
Man fritager jo ikke Real den straf, der er givet, for så at sanktionere en ny. Man reducerer den straf, vi allerede er kendt skyldig i.
Nogle gange vil det klæde dig med et "i har ret, jeg tog fejl". Det er okay ikke at have ret i alting.
PS: Det hedder Ignorance is bliss.
PPS: Jeg har fuldtidsarbejde og klarer mig egentlig ret fint, hvis jeg selv skal sige det :-)
Er det din lange erfaring med den internationale og spanske lovgivningen, der fortæller dig det? :P
Nej ven. Det er faktisk ret almindeligt at man på papiret finder den anklagede fri i nogle kendelser og dømmer i nogle andre. I mange sager i hverdagen bliver en dom ikke omstødt til en anden dom men den originale dom bliver afvist og en ny bliver tildelt. Dette foregår som regel indbyrdes mellem to advokater, der vælger at gå på kompromis.
Lyt til eksperterne. I det her tilfælde kan du jo skrive "Du har jeg, jeg tog fejl." hvis du vil følge dit eget råd.
Jeg ved skam godt hvad det almindeligvis hedder. Det jeg skrev hedder et ordspil.
Den med deltid og falde i søvn til Real Madrid kampe var ikke ment til dig men til Dios.
Mit problem med dig, som jeg selv ser det, er at du ofte er uvidende men stadig stor i munden. Mit problem med Dios er at han er idyllisk. Jeg er kynisk. Du kan se hvordan kynisme ikke går godt i spil med folk, der er idylliske og folk, der skriver om emner de ikke ved så meget om. Når administrationen så har muligheden for at skrive "Vi beklager oversættelsen. Det gik måske lidt for stærkt." men i stedet vælger at sende skylden videre, så går den vidst helt gal :)