Ultras Sur tilbage på Santiago Bernabeu
- realmadsen
- Emne forfatter
- Ekspert bruger
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Som det også fremgik af tv-billederne fra gårsdagens Copa del Rey kamp mod Sevilla var der godt fyldt på Bernabeus tribuner. Desværre var der også nogle ubundne gæster, der havde fundet vej til Bernabeu i går aftes.
Således havde adskillige medlemmer af hooligangruppen Ultras Sur fundet vej til deres gamle hjemmebane, hvorfra de ellers har karantæne på ubestemt tid. Tilmed havde Ultras Sur medlemmerne været så udspekulerede at købe billetter til det hjørne af Bernabeu, hvor Sevillas fans opholdt sig, for at skabe mest mulig ravage.
Ultras Sur er bandlyst fra Bernabeu på grund af deres åbenlyse racistiske ytringer og tidligere gik man ikke af vejen for at flage højt og tydeligt med bannere og flag der hyldede Francos fascistiske styre og nazistiske symboler. Det blev for meget for Florentino Perez, der som noget af det første i sin anden regeringsperiode smed Ultras Sur på porten.
I går var de så tilbage og var ikke sene til at provokere og true de mange sevillistas, der havde taget turen fra Andalucien. Heldigvis var Bernabeus sikkerhedspersonale i samarbejde med politiet hurtige til at få dæmpet gemytterne og smidt ballademagerne ud af stadion. Her kunne de så synge flere dumme smædesange, mens der blev udskrevet bøder på helt op til 3000 euros.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er godt nok mange usandheder ...
Raul-rik skrev: Er den her artikel skrevet på baggrund af et eller andet man har læst i Marca??
Hvilke?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Altså for det første er det jo ikke en hooligangruppe men en ultragruppe. Hvad enkelte medlemmer laver kan en gruppe ikke stå til ansvar for. Hvis det er tilfælde står der 20.000 hooligans hver anden uge på 'die gelbe Wand' i Dortmund.Zyconith skrev:
Raul-rik skrev: Er den her artikel skrevet på baggrund af et eller andet man har læst i Marca??
Hvilke?
For det andet kan vi jo tale om, hvorfor de er blevet smidt ud af Bernabeu... i 2014.. 5 år inde i Perez' andet regime. Jeg tror, det har mindre at gøre med, hvad der er blevet flaget med og mere at gøre med den skærpet kritik af ultras i Spanien, f.eks. fra Javier Tebas samt Ultra Surs kritiske tilgang til tingene i Madrid f.eks. deres motto om "las manos de la prensa fuera del Madrid".
Tingene har jo udviklet sig sådan i Madrid, at der hersker en total censur på Bernabeu af al kritik rettet mod Perez & co.
Til slut, hvis vi skal begynde at kritisere fans for smædesange ala."Sevillanos junkies y gitanos" mod modstanderens fans... skulle vi så ikke bare finde en ny sportsgren at gå op i?
For at forstå Florentinos handlinger her, skal man også forstå nutidens politiske normer i Spanien. Da man er angste for alle former for politisk historik i landet, bliver der således slået ned på US, som ikke blot kun er en fanklub, men også en gruppering, som i høj grad repræsenterer en politisk ukorrekt dagsorden. Tidsånden er ikke med US, hvorfor de bliver kynisk ekskluderet.
Det er ærgerligt, men for at være ærlig, er fankultur på den måde egenligt ikke spansk. I England råber de. I Spanien er det et intenst teater, hvor der piftes og klappes....
..... arh ligemeget. Ståtribunner og romerslys tilbage til Bernabeu! Håber at der på et tidspunkt bliver lavet en aftale med US. Så meget Madridismo på Bernabeu som muligt. Under ok-acceptable forhold selvfølgeligt.
MEN denne kommentar:
Til slut, hvis vi skal begynde at kritisere fans for smædesange ala."Sevillanos junkies y gitanos" mod modstanderens fans... skulle vi så ikke bare finde en ny sportsgren at gå op i?
Smædesange er helt iorden til en hvis grænse. Når man begynder at diskriminere en eller flere folkegrupper, så er vi ude i racisme. Så at bruge ordet "gitanos"', ikke iorden, uanset om man kan lide dem eller ej. Det er på linje med at råbe "sorte svin".
Når man er til fodbold skal man gå op i fodbold og ikke gå op i had/racisme.
MEN denne kommentar:
Smædesange er helt iorden til en hvis grænse. Når man begynder at diskriminere en eller flere folkegrupper, så er vi ude i racisme. Så at bruge ordet "gitanos"', ikke iorden, uanset om man kan lide dem eller ej. Det er på linje med at råbe "sorte svin".
Nu er jeg ret sikker på sætningen er ment i negativ forstand, men skal vi nu ikke lige. Ordet gitanos betyder sigøjner, så at sige sigøjner er af lig med sorte svin i din verden? Den holder jo ikke, og vi skal immervæk passe på med ikke at gå i for små sko. Jeg er helt enig med dig i, at der skal være en grænse, og generelt er retorikken forfærdelig.
Denne her er jeg bare ikke enig i!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Coach skrev:
MEN denne kommentar:
Nu er jeg ret sikker på sætningen er ment i negativ forstand, men skal vi nu ikke lige. Ordet gitanos betyder sigøjner, så at sige sigøjner er af lig med sorte svin i din verden? Den holder jo ikke, og vi skal immervæk passe på med ikke at gå i for små sko. Jeg er helt enig med dig i, at der skal være en grænse, og generelt er retorikken forfærdelig.
Jeg er vokset op med sorte mennesker, der kaldte hinanden "sorte svin". De brugte kun "sigøjner", når de var hårde ved hinanden.
Første del af ovenstående sætning ligner, at jeg er vokset op et sted i junglen.
BBB skrev:
Dios skrev: Coach skrev:
MEN denne kommentar:
Jeg er vokset op med sorte mennesker, der kaldte hinanden "sorte svin". De brugte kun "sigøjner", når de var hårde ved hinanden.
Første del af ovenstående sætning ligner, at jeg er vokset op et sted i junglen.
Den skal jeg lige have igen? :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Måske misforstod jeg.
Uanset hvad, så skal mand passe på med hvad man synger.
Det kan måske bedre sammenlignes med "neger". "Sigøjner" er et skældsord i Danmark og den korrekte betegnelse er "Roma". Ingen af dem kan lide at blive kaldt det. Derfor synes jeg heller ikke det er at gå i for små sko.
Let's kick racism out of football :)