Ultras Sur tilbage på Santiago Bernabeu
9 år 4 måneder siden #13
af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Ultras Sur tilbage på Santiago Bernabeu
Prøv fortæl det til Suarez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 4 måneder siden #14
af Dios
Der hvor jeg kommer fra, så er sigøjner ihvertfald ikke et skældsord. Hvilke område er sigøjner værre end sorte svin?
Coach skrev:
Man skal også passe på ikke at blive stødt eller fornærmet over de mindste ting.
Sigøjner er en bred "fortolkning" at flere forskellige folkefærd. Dem vi kalder Roma'er stammer højst sandsynligt fra Domari-folket, som tog turen til Balkan landende, og senere hen har spredt sig til bla. Spanien.
Nu er jeg vokset op i blandt Roma sigøjnere, og ved du hvad. Folk er generelt ligeglade med om de bliver kaldt sigøjner eller Roma. De bliver stødt ligesom så mange andre, hvis det bliver brugt negativt. Det hele handler om hvordan man siger tingene, og det er jo uanset nationalitet, race etc.. :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Besvaret af Dios på emne Ultras Sur tilbage på Santiago Bernabeu
BBB skrev: Sigøjner er hårdere end sorte svin, hvor jeg kommer fra.
Der hvor jeg kommer fra, så er sigøjner ihvertfald ikke et skældsord. Hvilke område er sigøjner værre end sorte svin?
Coach skrev:
Måske misforstod jeg.
Uanset hvad, så skal mand passe på med hvad man synger.
Det kan måske bedre sammenlignes med "neger". "Sigøjner" er et skældsord i Danmark og den korrekte betegnelse er "Roma". Ingen af dem kan lide at blive kaldt det. Derfor synes jeg heller ikke det er at gå i for små sko.
Let's kick racism out of football :)
Man skal også passe på ikke at blive stødt eller fornærmet over de mindste ting.
Sigøjner er en bred "fortolkning" at flere forskellige folkefærd. Dem vi kalder Roma'er stammer højst sandsynligt fra Domari-folket, som tog turen til Balkan landende, og senere hen har spredt sig til bla. Spanien.
Nu er jeg vokset op i blandt Roma sigøjnere, og ved du hvad. Folk er generelt ligeglade med om de bliver kaldt sigøjner eller Roma. De bliver stødt ligesom så mange andre, hvis det bliver brugt negativt. Det hele handler om hvordan man siger tingene, og det er jo uanset nationalitet, race etc.. :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen