Granada i granat-regn

7 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Casemiro scorede i dagens kamp, og leverede en fremragende indsats bag Kroos og Modric.

Real Madrid fik den bedst tænkelige start på liga-året, hvor stakkels Granada blev kvast med hele 5-0 i et opgør, hvor Madrid kunne undlade at rulle hele arsenalet frem.

Hvis Donald Trump kommer i tvivl om udformningen af den stort anlagte mur mod Mexico, så bør han invitere Granada-træner Lucas Alcarez på besøg i Washington. For der var i den grad dømt lukket fest for ubudne gæster denne lørdag på Bernabéu, hvor Granada legede Inger Støjberg og med talstærk bevogtning patruljerede foran eget territorium.

Men som med alt andet i international politik, så var der revner i planen, og selvom udgangspunktet var komplet nultolerance, så fandt Madrid vej til netmaskerne nærmest efter behag og havde derfor ingen problemer med at vinde kampen med hele 5-0 over et hold, hvis taktiske oplæg var en hel del bedre end dets udførelse.

Først åbnede Isco scoringen efter en flot bolderobring, og samme Isco gjorde det senere til 4-0 ovenpå en fin Modric-pasning, Benzema garnede efter en fejl fra garnfagre Ochoa, Cristiano pandede et flot indlæg i nettet, inden en sand raritet indtraf, da Casemiro satte en af sine sjældne mål på kontoen.

I en så sprudlende indsats er det svært at finde de mest funklende stjerner, men særligt lagde man mærke til Marcelo, der var i konstant hopla og var manden bag både mål og store chancer. En heltstøbt indsats fra brasilianeren, der hele tiden synes at overgå sig selv.

Store roser også til reserven Isco, der lidt overraskende havde sparket James på bænken, men som i den grad godtgjorde beslutningen med sine to flotte scoringer. Desværre udgik Isco i starten af anden halvleg med, hvad der kunne ligne en skade.

Undervejs i kampen fik Coentrão også lov til at se græstæppet fra andet end bænken, men det ligner mere og mere en exit for portugiseren, når sommerens transfervindue åbner, hverken lyst eller kvalitet synes at være gældende til en fremtid i Real Madrid.

Med en let dag på kontoret, hvor blusset særligt efter pausen blev skruet ned, kan Madrid imødese kommende uge, hvor det gælder to gange visit til Andalusien (hvorfra Granada i øvrigt kommer), hvor modstanderen i begge tilfælde er Sevilla. Først returkamp i Copa del Rey, og næste weekend i et ligaopgør.

--

Real Madrid - Granada 5-0 (4-0)
1-0 Isco (12'), 2-0 Benzema (20'), 3-0 Cristiano (27'), 4-0 Isco (31'), 5-0 Casemiro (58')

Real Madrid:
Navas – Marcelo (Coentrão, 68’), Nacho, Varane, Carvajal - Modric, Kroos (James, 46'), Casemiro - Cristiano, Benzema, Isco (Asensio, 50')

Granada:
Ochoa - Gabriel, Vezo, Lomban, Tabanou (Ponce, 77’), Tito - Pereira, Agbo (Marquéz, 61'), Samper, Boga (Bueno, 65’) - Kravets

Gule kort: Casemiro (Real Madrid) Silva Samper, Agbo, Tabanou (Granada)

Dommer: Garrido
Kampens spiller: Marcelo. Lavede vel nærmest ingen fejl?

Kampens detalje: James’ assist til Casemiros mål, hvilken pasning.

Kampens badebold: Carvajal. Mange dårlige indlæg og meget lidt synlig i det offensive spil.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #2 af Il Duce
Besvaret af Il Duce på emne Granada i granat-regn
Dejlig intro med lidt samfundskritik (haha!)
- Jeg begynder at se mere og mere af ZZ' trænerfilosofi og taktiske værktøj. Jeg kan godt lide, når trænere (og ZZ) skifter formation under en kamp.
4-4-2-formationen er god for Real, når de skal lave et aggressiv pres uden bold, og det er måske nøglen i denne og i de kommende sæsoner for CR7. Han slipper i hvertfald for at løbe så smert ude på fløjen, hvilket giver han mere overskud til at lave dybde løb mod modstanderens CB'er :D (Y).
Alt i alt godt at se, at gutterne ikke har fået tømmermændsform !

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.

7 år 10 måneder siden #3 af PearlieD
Besvaret af PearlieD på emne Granada i granat-regn
Jeg vil nu håbe at skribenterne fremover holder deres politiske overbevisning i privaten og undlader at lege stand up komiker herinde. Sport og politik skal ikke blandes sammen. Specielt når det angår artiklerne.

7 år 10 måneder siden #4 af Neye
Besvaret af Neye på emne Granada i granat-regn
Så er man vist lidt for ømtålelig på det "politiske område". Synes det var en god og harmløs metafor med det ret enkle sigte; humor, leveret på et fodboldsite.

7 år 10 måneder siden #5 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Granada i granat-regn

PearlieD skrev: Jeg vil nu håbe at skribenterne fremover holder deres politiske overbevisning i privaten og undlader at lege stand up komiker herinde. Sport og politik skal ikke blandes sammen. Specielt når det angår artiklerne.

Slap dog af! Det er da en ganske harmløs overskrift.

7 år 10 måneder siden #6 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Granada i granat-regn

PearlieD skrev: Jeg vil nu håbe at skribenterne fremover holder deres politiske overbevisning i privaten og undlader at lege stand up komiker herinde. Sport og politik skal ikke blandes sammen. Specielt når det angår artiklerne.

Ej - jeg skal virkelig undskylde, hvis jeg på nogen måde har formuleret mig uhensigtsmæssigt ift. den enkeltes brugers sensitivets-grænse, og hvis jeg ovenikøbet har været så lemfældig at inddrage en upopulær politisk betragtning i referat-teksten, så kan end ikke ord beskrive den ubehagelige smerte, jeg føler indeni mit arme legeme på nuværende tidspunkt ... det skal være mig en kunst (og smagfuld fornøjelse) at afstå fra den slags forteelser i fremtidige tekster, hvorfor jeg gerne vil have lov til at bede om de enkelte læseres accept forud for fremtidens publikationer.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

7 år 10 måneder siden #7 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Granada i granat-regn
Jeg nyder næsten samtlige artikler fra Madridista.dk der ikke blot er oversat direkte fra Marca.

Men jeg kan godt forstå problematikken i at indblande politik i fodboldens verden. Man kan i hvert ikke være efter FC Barcelona og deres politiske propaganda og deres kampagner mod UEFA, det spanske fodboldforbund, den spanske stat og hvem de ellers føler sig trådt over tæerne af, hvis man også selv skriver om politik. Også selvom det ikke helt er det samme, når det blot er humor.

Artiklerne er i øvrigt yderst velskrevet her på siden!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

7 år 10 måneder siden #8 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Granada i granat-regn
Dejligt og se Coentrao tilbage i hans nu tredje kamp. Håber han får spillet sig tilbage og tanket lidt selvtillid. Det ville være en skam hvis Marcelo blev kørt i smadder alt for tidligt, især hvis ambitionen er at vi skal gå efter El Quintuplete.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Zyconith.

7 år 10 måneder siden #9 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Granada i granat-regn

Kassow-Rossing skrev: Jeg nyder næsten samtlige artikler fra Madridista.dk der ikke blot er oversat direkte fra Marca.

Men jeg kan godt forstå problematikken i at indblande politik i fodboldens verden. Man kan i hvert ikke være efter FC Barcelona og deres politiske propaganda og deres kampagner mod UEFA, det spanske fodboldforbund, den spanske stat og hvem de ellers føler sig trådt over tæerne af, hvis man også selv skriver om politik. Også selvom det ikke helt er det samme, når det blot er humor.

Artiklerne er i øvrigt yderst velskrevet her på siden!

De to ting er jo på ingen måder sammenlignelige. Barca proklamerer politiske budskaber for egen vindings skyld. Budskaber, der er bygget på den lille mands offer-mentalitet.

DG kom med en sjov og uskyldig reference til noget, som hele verden i forvejen griner ad fordi det er så absurd.

Hvis ovenstående er at "blande politik ind i fodboldens verden", så finder du politik i samtlige sportsgrene, i samtlige klubber på samtlige af årets 365 dage. Nu må fnidderet altså stoppe!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Pelle.

7 år 10 måneder siden #10 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Granada i granat-regn
Make America great again

7 år 10 måneder siden #11 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Granada i granat-regn
Pelle hvorfor skriver du, hvis du ikke har noget godt at skrive?

Jeg skrev netop at det ikke var den samme situation at yde propaganda og at benytte sig af humor.

Kassow-Rossing skrev: Også selvom det ikke helt er det samme, når det blot er humor.

Jeg bryder mig ikke om de her samtaler, hvor du hele tiden skal ile en stemning op. Venligst hold dig til emnet eller skriv til mig privat. Det er du meget velkommen til.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Kassow-Rossing.

7 år 10 måneder siden #12 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Granada i granat-regn

Kassow-Rossing skrev: Pelle hvorfor skriver du, hvis du ikke har noget godt at skrive?

Jeg skrev netop at det ikke var den samme situation at yde propaganda og at benytte sig af humor.

Kassow-Rossing skrev: Også selvom det ikke helt er det samme, når det blot er humor.

Jeg bryder mig ikke om de her samtaler, hvor du hele tiden skal ile en stemning op. Venligst hold dig til emnet eller skriv til mig privat. Det er du meget velkommen til.

A' hva? Så du må godt skrive indlæg, men jeg må ikke? Er der virkelig så meget wannabe-politibetjent gemt i dig, at du oprigtigt tror, du skal bestemme over min laden og gøren? I så fald tager du grueligt fejl.

Du skrev noget vrøvl og drog en parallel mellem DGs referat og Barcelonas propaganda. Jeg kalder blot det BS, som du så ofte står for. I denne situation gør jeg det, fordi jeg synes det er absurd at sammenligne de to situationer. Og bare hold - for det er nøjagtig dét, du gør. Brylle ramte sgu hovedet på sømmet forleden, da han skrev, at du altid stak næsen frem, for derefter at påberåbe dig offer-rollen, når folk ikke er enige med dig.

Du svarer på et indlæg i en tråd, fordi du har noget på hjerte. Det samme gør jeg jo. Det kan da aldrig være noget, du skal blande dig i.
Hvis du har så meget imod at folk er uenige med dig, så bør du nok lade være med at kommentere herinde overhovedet :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, Madridnation.

Leveret af Kunena Forum