Jesé vil have chancen på førsteholdet

13 år 5 måneder siden #13 af BBB

Siempre Madrid skrev: Der forlyder ikke noget om, at han har klaget, men jeg tror da helt sikkert at han overvejer sin fremtid i og med, at en masse klubber må stå i kø for at tilbyde ham bedre vilkår, så Real Madrid står da foran en meget stor beslutning inden så længe.

Jeg vil gerne understrege, at jeg elsker nyhederne og jeres forudsigelser, og derudover er jeg helt overbevist om at du/I har en bedre fornemmelse end jeg for hvad der sker i Madrid. Men det er ærgerligt, at der kommer lidt en eb-overskrift ud af det. Selvfølgelig vil alle spillerne i ungdomsrækkerne have en chance på førsteholdet, men at skrive sådan leder tankerne imod, at han har sagt noget.
Det ville virke meget bedre på mig, hvis man skrev "Jesé beviser sig endnu engang" eller lignende, der lægger op til at han fortjener en chance.

M_linding skrev:

Realmadrid94 skrev: Jese er vel kantspiller?

Igår spillede han "Cristiano Ronaldo-positionen". Mange kampe har han spillet en slags hængende angriber. Og da han blev EM-topscorer var han spidsangriber (9'eren).

Problemet er, at hvis han ikke får en spidskompetence, men bare bliver god til mange ting, så slår han ikke igennem hos Madrid. Der er kun én (måske to) spiller(e) hos Madrid, der ikke har en spidskompetence, og den ene af dem er Mourinhos yndling - og en af vores mest stabile spillere.

Realmadrid94 skrev: Tjo.. Han er måske den 3. mand? ;)
Hehe, nej. På sine gode dage er han bedre end alle i verden. Problemet er bare at drengen ikke kan spille 5 kampe i streg på Real Madrid niveau, han ser simpelthen så træt ud efter 70+.. Han er god, men seriøst han træner hver dag, hvorfor kan han ikke løbe mere?

Han har fået en del kritik for de 70-minutters kampe, som han spiller, men hvis han spiller på et rigtig højt niveau, så har jeg intet imod at reservere en udskiftning til ham. Jeg mener endda, at det vil være en fordel, med en spiller, der spiller på 125% i 70 minutter, fremfor én, der spiller på 100% igennem 90 minutter.*

*Så længe det kun drejer sig om én spiller.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #14 af raul7=kongen
Raúl havde ingen styrker - udover ingen svagheder. Hvis man er god nok til det hele, så kan det sagtens være en styrke. Det jeg har set til Jesé er han desuden lynhurtig og har en fremragende teknik, samt god målnæse, i den sammenhæng, at han helst skal spilles fra anden kæde.

Dermed ikke sagt, at jeg er pokkers bekymret omkring Jesé. Jeg har svært ved at vurdere om han er god nok, som tiden er nu, har vi også langt større problemer end et enkelt talent.

13 år 5 måneder siden #15 af Realmadrid94

BBB skrev:

Siempre Madrid skrev: Der forlyder ikke noget om, at han har klaget, men jeg tror da helt sikkert at han overvejer sin fremtid i og med, at en masse klubber må stå i kø for at tilbyde ham bedre vilkår, så Real Madrid står da foran en meget stor beslutning inden så længe.

Jeg vil gerne understrege, at jeg elsker nyhederne og jeres forudsigelser, og derudover er jeg helt overbevist om at du/I har en bedre fornemmelse end jeg for hvad der sker i Madrid. Men det er ærgerligt, at der kommer lidt en eb-overskrift ud af det. Selvfølgelig vil alle spillerne i ungdomsrækkerne have en chance på førsteholdet, men at skrive sådan leder tankerne imod, at han har sagt noget.
Det ville virke meget bedre på mig, hvis man skrev "Jesé beviser sig endnu engang" eller lignende, der lægger op til at han fortjener en chance.

M_linding skrev:

Igår spillede han "Cristiano Ronaldo-positionen". Mange kampe har han spillet en slags hængende angriber. Og da han blev EM-topscorer var han spidsangriber (9'eren).

Problemet er, at hvis han ikke får en spidskompetence, men bare bliver god til mange ting, så slår han ikke igennem hos Madrid. Der er kun én (måske to) spiller(e) hos Madrid, der ikke har en spidskompetence, og den ene af dem er Mourinhos yndling - og en af vores mest stabile spillere.

Realmadrid94 skrev: Tjo.. Han er måske den 3. mand? ;)
Hehe, nej. På sine gode dage er han bedre end alle i verden. Problemet er bare at drengen ikke kan spille 5 kampe i streg på Real Madrid niveau, han ser simpelthen så træt ud efter 70+.. Han er god, men seriøst han træner hver dag, hvorfor kan han ikke løbe mere?

Han har fået en del kritik for de 70-minutters kampe, som han spiller, men hvis han spiller på et rigtig højt niveau, så har jeg intet imod at reservere en udskiftning til ham. Jeg mener endda, at det vil være en fordel, med en spiller, der spiller på 125% i 70 minutter, fremfor én, der spiller på 100% igennem 90 minutter.*

*Så længe det kun drejer sig om én spiller.

Jeg forstår din pointe. Har selv tænkt over den. Flere gange. Det er vel iorden at lave 2 assists også blive klappet ud?
Mit problem med dette er at det ikke er tit at der er nogen der decideret gør en forskel hver kamp, med kun 20 min på banen. Selvfølgelig er der tilfælde hvor spillere kommer ind, og gør det ligeså godt. Men spillet ændres, taktikken ændres. Det er frustrerende at se ham gå død, tænk hvis vi får brug for ham mod United det sidste kvarter, men pludselig går han død, også skal Kaka ind. Ser my point? Som sagt, jeg forstår dig, og i La Liga er det vel okay. I topkampen er det bare ikke iorden.. Vi har ingen der er så gode so Øzil.. Men han er simpelthen i dårlig form hele tiden. :-(

Hvorfor skulle man bygge et hold op om Cr7 og en Øzil som kun kan assistere ham i 3/5 af en kamp?.. Hvis han bare løb til 85 min ville det være ok. Så kan Kaka eller en anden brænde sit krudt af..
Som sagt, din pointe er god. :-)

Edit: Raul7
Er der flere tilbage af Rauls typer? Van Gol? Fodbold ændrer sig hele tiden. Der er ikke angribere mere, som ikke har en spidskompetence.. Alle topangribere nu har noget unikt hver især.

Drogba, Kun, Benz, Higuain, Falcao, Ibra.. Kunne blive ved. Ingen bygger holdet op omkring en angriber som ikke kan noget specielt.

Og uden at pisse på Raul: har han nogensinde spillet godt uden at have en god angriber eller god off midt ved sin side? Zidane, Guti, Figo, Gravesen. Den sidste var måske en smule ironisk. Men håber du kan se pointen. Drogba skal have et indlæg også ved man det farligt. Ronaldo skal have en bold i dybden så rejser man sig op. Ibra som Didier.
Kan du se min pointe?
Vi kan så diskutere om Raul ikke havde en spidskompetence eller ej.. ;)
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Realmadrid94.

13 år 5 måneder siden #16 af M_linding

Realmadrid94 skrev:

M_linding skrev:

Nej - Jesé er genial.

Di Maria er kantspiller. Jesus Navas er kantspiller. Aaron Lenon er kantspiller. Men Jesé kan spille alle mulige offensive positioner, da han har så mange værktøjer.

Jeg er højre back, angriber og offensiv midt. See my point?

Der er en del forskel på at måde Barca B også møde Barcelona, med Messi, Xavi og co. Du skal aldrig sammenligne U/mesterskaberne med de rigtige. :) at han måske spiller flere pladser, fortæller mindst ligeså meget om Castillas problem, som Jese' styrker. Han er go', men ikke SÅ god. :) han skal nok være kantspiller. :)
Perez UD, Del Bosque ind? :-(

Jeg er godt nok uenig.

Jeg synes i den grad, at du har et lidt forsimplet syn på Jesé - og ikke mindst det, at spille på flere positioner.

Ronaldo er jo heller ikke bare kantspiller? Spillere som Jesé skal/kan jo ikke låses fast på én position, men er i nogen grad her-der-og alle-vegne.

I øvrigt forstår jeg ikke helt, hvilke problemer du hentyder til? Ja - Castilla mister mange dumme point (ungt hold i ny række). Men rent spille- og trupmæssigt er der ikke nogen problemer, som Jesé skal løse ved at spille flere positioner.

13 år 5 måneder siden #17 af Realmadrid94

M_linding skrev:

Realmadrid94 skrev:

M_linding skrev:

Nej - Jesé er genial.

Di Maria er kantspiller. Jesus Navas er kantspiller. Aaron Lenon er kantspiller. Men Jesé kan spille alle mulige offensive positioner, da han har så mange værktøjer.

Jeg er højre back, angriber og offensiv midt. See my point?

Der er en del forskel på at måde Barca B også møde Barcelona, med Messi, Xavi og co. Du skal aldrig sammenligne U/mesterskaberne med de rigtige. :) at han måske spiller flere pladser, fortæller mindst ligeså meget om Castillas problem, som Jese' styrker. Han er go', men ikke SÅ god. :) han skal nok være kantspiller. :)
Perez UD, Del Bosque ind? :-(

Jeg er godt nok uenig.

Jeg synes i den grad, at du har et lidt forsimplet syn på Jesé - og ikke mindst det, at spille på flere positioner.

Ronaldo er jo heller ikke bare kantspiller? Spillere som Jesé skal/kan jo ikke låses fast på én position, men er i nogen grad her-der-og alle-vegne.

I øvrigt forstår jeg ikke helt, hvilke problemer du hentyder til? Ja - Castilla mister mange dumme point (ungt hold i ny række). Men rent spille- og trupmæssigt er der ikke nogen problemer, som Jesé skal løse ved at spille flere positioner.

Jeg synes at flere af dem som har skrevet nævner problemet. Jese udvikler sig ikke specifikt til en plads, hvilket gør at han ikke får en fuldblodsplads. Hvis man kan sige det sådan. Han skal ikke fastlåses som i 1980, han skal have en fri rolle, fra kanten af. Jajaja. Castilla er nyt, ungt osv. Det er ikke det jeg skriver om.jeg skriver om at Jese skal dække flere pladser, da man eksempelvis ikke havde Denis eller Morata til rådighed. At han er alsidig er kun godt, men han kan ikke fortsætte sådan i 10 år. Måske i segunda, men ikke hvis han vil på landsholdet, på 1. Holdet og i ChL. Lidt ligesom United. Jeg tror det er Jones, som rykkes rundt i hele forsvaret. Kæmpe talent, men det er fandme synd for drengen hvis det bliver ved.

13 år 5 måneder siden #18 af raul7=kongen
Selvfølgelig havde Raúl gode makkere, det har man generelt hos Real Madrid. Det bør overhovedet ikke være nødvendigt at indgå i en debat om en af historiens fem største Real Madrid-spillere. Raúl var unik, uanset holdkammeraten. Raúl var verdensklasse længe før Zizou og Figo kom til Madrid, og Guti var aldrig i nærheden af det niveau.

Pointen er, at det kan være en spidskompetence, at man kan det hele. Benzema er vel egentlig et meget godt eksempel på en sådan type. Jeg vil i langt højere grad kalde Jesé en 'ekspert'. Skal Jesé have succes, er det grundet hurtighed, teknik og skarpheden foran mål. Han er ikke pokkers stærk fysisk og ej heller noget vidunder i luftspillet, hvorfor disse facetter forsvinder og gør ham bedst fra anden kæde på seniorniveau.

13 år 5 måneder siden #19 af Realmadrid94
Præcis min pointe. Problemet er bare disse typer forsvinder. Benzema passer jo godt ind l Real. Han er stærk, kan holde i bolden, en fin teknik og han kan score. ( som regel ;)

Allerede der. Er hans spidskompetencer ikke det man ønsker? Luftduellerne er selvfølgelig ærligt, men fysik kan der bygges på. Alt det vigtige for en kantspillet har han jo?..

13 år 5 måneder siden #20 af Siempre Madrid

Siempre Madrid skrev:
Der forlyder ikke noget om, at han har klaget, men jeg tror da helt sikkert at han overvejer sin fremtid i og med, at en masse klubber må stå i kø for at tilbyde ham bedre vilkår, så Real Madrid står da foran en meget stor beslutning inden så længe.

Absolut taget til efterretning. Tak for input.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum