Præsidentvalg til sommer: Florentino Pérez genopstiller

9 år 5 måneder siden #13 af Daniel
En lille kommentar til Kovacic:

Han har potentiale til at blive en af fodboldens bedste 8'ere inden for 5 år, og så er han skræddersyet til såvel Real Madrid som den nuværende taktik. Det er simpelthen for underligt at mene andet, in mente kroatens fremragende spil i indeværende sæson.

Det hedder Kroos og Modric i dag. Men om to-tre år kan det godt hedde Kroos og Kovacic. Så dygtig er han!

James og Isco er tværtimod fejlkøb til Real Madrids taktik. Her kan vi snakke dumt købmandskab. Men Kovacic-handelen er/var klasse, når man i dag reflekterer over kroatens opblomstring.

Edit: Til trådens emne. Jeg har det OK med Perez. Så længe der ikke er en seriøs modkandidat, må han for min skyld gerne blive i præsidentembedet i Real Madrid.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 5 måneder siden #14 af Fondo_Sur
@Daniel

Enig ift. Kovacic, men det er lidt off-topic.

Jeg har været længe været frustreret over Florentino, men må sande at han er det bedste for klubben i disse år. Hans økonomiske fornemmelser er eminente.

Florentino har vist sig at være svag på to punkter: Spillerindkøb og kategorien klub-kultur.

Spillerindkøbene viser sig at blive bedre. Nu lytter han simpelthen til trænerne. Har ok tiltro til at han kan holde fingrene væk til sommer, og lade Zidane styre det sportslige.

Han bliver dog aldrig en såkaldt kulturbærer, som har fornemmelse for det trofaste publikum. For at give plads til det globale, har han udhulet det lokale siden 2000. Med bortvisningen af Ultras Sur har han åbnet døren for det nye Grada Joven, men behøver fangrupperingen at stå på den øverste tribune!? Nej, men det kan han ikke forstå. For at få fat på det globale marked for pengenes skyld, må man somme tider lade stærke kulturtræk være. Det er derfor Werge finder Atletico, Dortmund etc. for spændende og autentiske. Det er som sagt ikke kritisk alt i alt, men det er langt fra perfekt som madridista.

Sanchis - Raul konstalationen lyder virkelig lovende, men jeg vil holde mig til Florentino for nu. Han bliver trods alt bedre med årene, og har forståelse af hvordan man skal lede de største af de største. Derudover er jeg tryg ved at lade Florentino styre klubben i dette sindssyge marked, som kan virke for medrivende.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.

9 år 5 måneder siden #15 af Zyconith

Daniel skrev: Isco er tværtimod fejlkøb til Real Madrids taktik. Her kan vi snakke dumt købmandskab.

Isco var altså top of pop dengang han spillede i Malaga, jeg tror de fleste Real Madrid fans var glade for hans ankomst, det var jeg i hvert fald. Og rent taktisk kan jeg ikke se hvorfor at det er et fejlkøb, han spillede både centralt på midtbanen og højrekant i Malaga såvidt jeg husker. At man køber James og Isco har fået mindre spilletid ser jeg i højere grad som en fejl fra klubbens/trænerens side.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye

9 år 5 måneder siden #16 af raul7=kongen

Zyconith skrev:

Daniel skrev: Isco er tværtimod fejlkøb til Real Madrids taktik. Her kan vi snakke dumt købmandskab.

Isco var altså top of pop dengang han spillede i Malaga, jeg tror de fleste Real Madrid fans var glade for hans ankomst, det var jeg i hvert fald. Og rent taktisk kan jeg ikke se hvorfor at det er et fejlkøb, han spillede både centralt på midtbanen og højrekant i Malaga såvidt jeg husker. At man køber James og Isco har fået mindre spilletid ser jeg i højere grad som en fejl fra klubbens/trænerens side.

Det er vel også værd at bemærke, at selvom Isco ikke er optimalt castet til vores system, så har han altså gjort en glimrende figur. Han var en af banens absolut bedste i sejren over Atletico i efteråret, spillede stort set fast under Ancelotti, da vi tog 20 sejre og falder yderst sjældent igennem når han er med.

Iscos tid er nok kommet til at søge nye græsgange, hvor han kan udvikle sit talent yderligere og få en mere central og helt fast rolle. Det bliver næppe i Madrid. Ikke fordi han er en dårlig spiller, men fordi konceptet ikke helt passer.

Derfor synes jeg egentlig også det er noget pjat at kalde ham overflødig eller et fejlkøb. Vi kan med næsten sikkerhed sælge ham for markant mere end vi gav. Har fået mange gode præstationer og en rotationsspiller i mellemtiden, der yderst sjældent har beklaget sig. Hvorfor skal man blive en af de startende 11 i 5 sæsoner for at det er i orden?

Det er jo ikke sådan at man et køb enten er total fantastisk eller et totalt flop. Der er mange ting mellem de to. Jeg har svært ved at se, hvorfor Isco-købet skal fremhæves som noget negativt.

I forhold til topic er det vel fint med en Perez-periode mere. Lige nu kører det sjældent stabilt, vi er på vej mod et mesterskab, der er ro på trænerfronten og vi har den yngste trup længe. Ofte har jeg ønsket Perez langt væk, men han fortjener en periode mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

9 år 5 måneder siden #17 af Daniel

Zyconith skrev:

Isco var fantastisk i Malaga, hvor han også nappede Golden Boy-prisen. Det vil jeg slet ikke anfægte. Og jeg var ligeledes ekstatisk over tilgangen af Isco tilbage i 2013, hvor jeg lavede denne spillerpræsentation af spanieren:

www.madridista.dk/index.php/forum/nyhede...erpraesentation-isco

Her skitserede jeg, hvordan Pellegrini yndede at bruge Isco i chilenerens taktiske setup. Og jeg ser ingen ligeheder mellem Iscos funktion i Malaga og Iscos funktion i Real Madrid, foruden et par enkelte taktiske afstikkere. Eksempelvis Bales skadesperiode, hvor Ancelotti - og slip gerne fantasien løs - forsøgte sig med et taktisk setup a la Pellegrini, bedste eksemplificeret i 3-1 sejren over Barcelona naturligvis.

At Isco kan spille mange pladser, er ikke nogen hemmelighed, men han fylder simpelthen for lidt, løber for langsomt og varmer bolden for meget på 8'eren, og på flankerne har han bare ikke den nødvendige speed. Derfor er 10'eren Iscos foretrukne plads og dér, hvor spanierens enorme potentiale excellerer. Og netop dén position er jo ligesom at lede efter sand i Sahara i international fodbold, hvorfor Iscos betydning, for en klub som Real Madrid, bliver omsonst.

Jeg kunne acceptere Gutis svingende niveau, da han var verdens - uden sammenligning - bedste offensive midtbanespiller, når han ramte sit topniveau. Det er Isco bare ikke, og så rammer han meget sjældent sit topniveau. Han spillede en rigtig god kamp mod Espanyol, men så skal jeg næsten helt tilbage til Atletico Madrid for at finde den seneste gode præstation - men jeg ved godt, at der forskel på, hvordan vi hver især dømmer en spiller :-)

Jeg havde enorme forventninger til Isco, men synes alt i alt ikke, at han har indfriet dem, og derfor mener jeg den dag i dag (det er nemt at være bagklog), at han var et taktisk fejlkøb - der har ikke været en plan med ham. Og så er vi tilbage ved det dårlige købmandskab.

Mange af de samme ting kan man i virkeligheden sige om James. Jeg er ikke villig til at opgive dem begge, men ser gerne én af dem afhændet til sommer. Så kan pengene bruges til at skabe lidt mere dybe blandt de tre offensive folk.

9 år 5 måneder siden #18 af Neye
Isco var og er en af verdens bedste 10´ere og bestemt også potentiale til en 8´er) det er vel også grunden til, at der her efter hans udmelding i weekenden, står storklubber i kø for at få ham over til sommer. Ja selv Bayern Munchen med Ancelotti i spidsen, har iflg. rygterne, meldt sig på banen.

Spiller man med 4-3-3 med fast 6´er, så er det altså ikke det mest optimale for en spiller som Isco at tilkæmpe sig en plads. Så jeg er helt enig med dem der ser det som en win-win for alle, at Isco søger nye græsgange, hvor man spiller efter et koncept, der passer med hans særlige kompetencer. Personligt ville jeg ønske for ham, at han landede i f.eks. Bayern, hvor man spiller efter konceptet; massiv boldbesiddelse og hvor man ofte har brug for en særlig "magisk oplukker" til at åbne modstanderens parkerede bus...

Isco passer ind i alle topklubber der spiller 4-4-2 (diamant) og 4-2-3-1

Iscos tid i Real synes jeg har været præget af, at han altid ryger tilbage på bænken, selv om han i mange perioder spillede bedre en James og især Bale. Jeg er ikke i tvivl om de perioder har lagt grunden til at Isco søger væk (og så at hans landsholdskarrierer er på spil, hvis han forbliver i Real) da han havde sat al sin lid til, at det ville forandre sig under Zidane
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Neye.

9 år 5 måneder siden #19 af Dios
Jeg er enig i, at Isco ikke passer ind i Real Madrid's nuværende taktik, hvor de 3 forreste ikke deltager i et fungerende pres. Jeg er bare ikke enig i, at Isco ikke passer ind i en 4-3-3. Isco passer ikke ind i Real Madrid, fordi balancen på holdet stadig er så skrøbelig. Der er for mange offensive spillere, og det er der i alle kæder. Vores venstre kant er ofte udsat på grund af Marcelo's offensive rolle. Modric og Kroos skal både være med fremme og tilbage, men begge spillere har kun kompetencer i det offensive. BBC presser ikke, og starter Lucas inde, så sker der intet offensivt, fordi han har lært, at man skal kæmpe, hvis potentialet "kun" er til det han viser.

Det er der intet negativt i. Det er blandingen der passer helt af helvedes til. Real Madrid vil ikke dræbe kampen med bolden, og de vil ikke stille sig tilbage og leve på omstillinger. Igen er det en mellemting, hvor blandingen er helt af helvedes til.
Alt for ofte bliver holdet fanget i ubalance, fordi man i Real Madrid er ivrig for at slå guldbolden. Den nemme aflevering, som Illarra er kendt for i Real Madrid bliver ikke værdsat, selvom den aflevering ofte er den klogeste. Vi har set det utrolig mange gange med Casemiro, hvor han bare kan trille den 4 meter til siden, men søger afleveringen, som får alle op af stolen. Det er unødvendigt, og sætter os selv i en position kun Pep sætter sine målmænd i.

Isco ville passe perfekt ind som 8'er/10'er i vores 3-mandsmidtbane, hvis det er på bekostning af Kroos eller Modric, da vi nu har en decideret 6'er. I mine øjne er det mærkeligt, at spille med en så stabiliserende midtbane, som vi gør det nu, selvom 2/3 dele af trioen består af offensive kvaliteter. For den stabiliserende effekt ses jo bare ikke. Spiller modstanderne bolden over det "første pres", så komme de også hurtigt frem til chancer.
Jeg ville nok spille med en 6'er, 8'er og Isco. Problemet med Casemiro er hans boldomgang IMO. Verratti (Asp :D), Modric/Kroos og Isco med en taktik, hvor de forreste presser frem i banen, og ikke tilbage i banen, så vil jeg mene Isco passer helt fint ind.

Et andet perspektiv er, at vi i Real Madrid på mærkelig vis spiller så bredt som vi gør. Isco og James skal jo ikke brede spillet ud, som de altid gør. James meget mere end Isco, men de bliver jo aldrig rigtig farlige, fordi de modtager bolden med 2 kæder foran dem ude i siden, med intet bevægelighed længere fremme på banen.
Isco's nok bedste kamp i Real Madrid trøjen var denne sæson imod Ateltí, og der var han centralt i den offensive del af spillet.

Spiller man den kedelige aflevering lidt oftere end man gør i det opbyggende spil, så man kan sætte tempoet senere hen, så vil der også komme mere balance på holdet, da vores midtbanespillere ikke skal frem og tilbage hele tiden. De kan blive i positionen og holde presset, så vores forsvarspillere har den frihed kun at skulle løbe efter den ene mand, når den bliver clearet fra feltet af.

Jeg siger ikke, at der ikke skal være andre spillefacetter. For det skal der helt klart, men det går ikke, at det hverken er fisk eller fugl.

Isco's seneste 4-7 kampe fortæller i øvrigt også, at han rent faktisk gør en god figur. Han er begyndt at scorer flere mål, og hans 2 assist i weekenden er blevet total negligeret.
Derudover synes jeg Isco er den eneste spiller som aldrig rigtig falder igennem. Han er dog heller ikke den spiller som løfter holdet, men den playmaker-race er også uddød.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, RobertoCarlos, Neye

9 år 5 måneder siden #20 af Indkast
Vinder vi hverken ChL eller La liga i denne sæson, må Florentino godt trække sig!

9 år 5 måneder siden #21 af Jaken

Indkast skrev: Vinder vi hverken ChL eller La liga i denne sæson, må Florentino godt trække sig!

Nu ved jeg ikke om du er ironisk, men hvordan ville et trofæ dog på nogen måde ændre på Florentinos kompetencer som præsident? Enten er han vel egnet, eller også er han ikke.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Jaken.

9 år 5 måneder siden #22 af Indkast
Et trofæ skal ikke være afgørende for om en præsident er god eller ej, men tomhændet sæson efter sæson ee afgørende. Vindes La liga ikke så er det ikke alene spillernes/trænerens skyld. Det er den udskiftnings kultur der er skabt omkring Real Madrid.

9 år 5 måneder siden #23 af Fondo_Sur

Indkast skrev: Et trofæ skal ikke være afgørende for om en præsident er god eller ej, men tomhændet sæson efter sæson ee afgørende. Vindes La liga ikke så er det ikke alene spillernes/trænerens skyld. Det er den udskiftnings kultur der er skabt omkring Real Madrid.

Champions League i Milano fik reddet Florentino. Han kommer ikke til at smutte, da han nok er den bedste til rådighed.

Trofæer eller ej, jeg er sikker på, at Real Madrid går en lysere tid i møde med alle de unge og gode spillere klubben råder over.

9 år 5 måneder siden #24 af Indkast

Fondo_Sur skrev:

Indkast skrev: Et trofæ skal ikke være afgørende for om en præsident er god eller ej, men tomhændet sæson efter sæson ee afgørende. Vindes La liga ikke så er det ikke alene spillernes/trænerens skyld. Det er den udskiftnings kultur der er skabt omkring Real Madrid.

Champions League i Milano fik reddet Florentino. Han kommer ikke til at smutte, da han nok er den bedste til rådighed.

Trofæer eller ej, jeg er sikker på, at Real Madrid går en lysere tid i møde med alle de unge og gode spillere klubben råder over.

Så skal Real Madrid til at finde et system der passer til de spillere og satse mere på dem. For ligenu kan ikke engang Morata få spilletid selvom han se mere målfarlig end Benzema.

Leveret af Kunena Forum