Vi er skuffede; og lidt glade

9 år 5 måneder siden #1 af Administrationen

Marcelo - et underligt studie i dårlig opdækning og smukke indlæg.

Indrømmet. Da kampuret viste 56 minutter og Bakambu havde udnyttet endnu en gang sløseri til at bringe Villarreal på 2-0 var jeg klar til at tage bilen til den nærmeste lufthavn. Købe en enkeltbillet til Madrid. Og står klar i Barajas, når Zidane og spillerne landede efter flyveturen hjem fra Valencia.

For så skulle jeg eddermame fortælle dem nogle sandheder; noget om hvor meget de havde pisset på klubbens fans og logo samt bragt sportens største institution i miskredit med en så elendig indsats.

Efter dommerens sidste fløjt var jeg klar til at tage samme flyvetur.

Men der var agendaen ændret en smule.

For der var jeg klar til at stå ved bagagebåndet i lufthavnen iført en Madrid-trøje og takke spillerne for endnu en gang at sende den pacemaker, jeg ikke har, på overarbejde og alligevel manifestere sig som kongerne af ikke kun remontadas, men også af spansk fodbold generelt.

Det comeback som klubben leverede mod det mindst passerede hold i La Liga var et mesterhold værdigt, og i den grad den slags bedrifter kun – jeg gentager kun – Real Madrid har moralen til at levere.

Onsdag var man uheldig med ikke at vende kampen mod Valencia, guderne skal vide holdet havde fortjent det, i dag lykkedes det så. Og det var bestemt heller ikke ufortjent, men...

... Real Madrid var ikke gode denne søndag. De første 55 minutter var ikke gode, hvor de hvidblusede gæster demonstrerede en uskøn kavalkade af fejlafleveringer, dovenskab og manglende taktisk oplæg. Det var jammerligt, og sad man i perioden her og lykønskede FC Barcelona med det spanske mesterskab, så kan ingen rigtigt bebrejdes. Det var – og er måske endda stadig – svært at se Los Merengues holde hele vejen i mål.

Nu gik det heldigvis – måske endda i den sværeste af de resterende udekampe i sæsonen, og måden det skete på må og skal give noget gejst. Onsdag kommer Jesé og Las Palmas til Bernabéu – vi venter allerede nu på, hvad vi mon skal brokke os over, når den kamp er ovre.

Villarreal – Real Madrid 2-3 (0-0)
1-0 Trigueros (50’), 2-0 Bakambu (56’), 2-1 Bale (64’), 2-2 Cristiano Ronaldo (74’), 2-3 Morata (84’)

Villarreal: Asenjo (33’, Fernández) - Costa, Ruíz, Musacchio, Marío - Castillejo, Bruno, Trigueros (75’, Rodrigo), Jonathan - Adrían (56’, Denis), Bakambu

Real Madrid: Keylor Navas - Carvajal, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo - Modric, Casemiro (57’, Isco), Kroos - Bale, Benzema (77’, Morata), Cristiano Ronaldo.

Dommer: Gil Manzano

Gule kort: Soriano, Soldado (Villarreal) Pepe (Real Madrid)

Kampstatistik
Boldbesiddelse: 50% - 50%
Skud: 11 - 25
Skud på mål: 4 - 6
Succesfulde afleveringer: 83% - 87%
Tacklinger: 10 - 12
Luftdueller: 30% - 70%
Driblinger: 8 - 9

Kampens spiller: Isco! Den mand kom ind og ændrede kampbilledet, hvis han ikke starter inde på onsdag, har Zidane, klubben og præsidenten spillet totalt fallit!

Kampens badebold: Fordi et billede siger mere end...

Benzema i løb - we call fake news!

Kampens detalje: Det at have Gareth Bale tilbage kan blive en kæmpegevinst for Zidane i sæsonens afsluttende fase. For nok var det ikke i dag, at waliseren viste sig fra sin allerstærkste side, men det er uomtvisteligt, at Bale giver en langt mere alsidig offensiv ikke mindst med sine kvaliteter i luften. Kan waliseren – 7, 9, 13 – holde sig skadesfri, så han gøre forskellen mellem guld og fiasko.

Kampens diskussionsemne: Zidane! Manglende reaktioner. Underlige taktiske dispositioner og en nærmest blind til tro til et par holdets spillere, der om nogen ikke leverer. Benzema er oplagt at pege på, men så sandelig også ok at stille spørgsmålstegn ved den fortsatte fredning af Cristiano Ronaldo og rystende usikre Keylor Navas, der igen i dag var tæt på at koste scoringer med et kiksede riposter.

For Zidane har givet Madrid en masse, herunder ikke mindst Champions League-sejren sidste sæson, men holdets træner virker simpelthen ikke kompetent nok til at levere de taktiske ændringer, der skal til for at hente sejre på svære udebaner. Kampen på Vicente Calderon i efteråret er eneste undtagelse til dette.

Jeg siger ikke, at Zidane skal fyres, men jeg mener i den grad, at klubben bør løfte øjenbrynene over de pauvre indsatser væk fra eget græs – kampen på San Paolo i Napoli kan blive særdeles ubehagelig, hvis ikke Zidane får styr på taktikken.

For nu gik det trods alt – skal vi sige okay – denne aften i Villarreal, men det var mere et udtryk for spillernes egen blussende vrede, end det skal tilfalde Zidanes noget som helst. For det er i den grad beskæmmende hvorledes Madrid i øjeblikket har en træner, der ikke formår at gøre start-11’eren klar til at levere fra kampens indledning, og som åbenbart trives bedst med at være bagud med et par mål, inden man selv vågner op.

Så spørgsmålet er:

Kan vi som klub leve med en træner, der ikke virker til at have styr på taktikken, og som ikke kan motivere sin trup?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 5 måneder siden #2 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Vi er skuffede; og lidt glade
Zidane har sæsonen ud ligesom benzema. De tåger rundt begge to. Godt isco igen redder dagen...
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

9 år 5 måneder siden #3 af Arnenugacream
Og hvem vil du så have ind som træner?

9 år 5 måneder siden #4 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Vi er skuffede; og lidt glade

Arnenugacream skrev: Og hvem vil du så have ind som træner?

Löw
Tuchel
Guti (Dios;D)

9 år 5 måneder siden #5 af REAList
Besvaret af REAList på emne Vi er skuffede; og lidt glade
Latterligt og useriøst at bare hentyde til Zidanes afgang. Real ligger på 1.pladsen med en kamp i baglommen, man er så godt som videre i Chl med en 2 måls føring over Napoli, så ved ikke hvad vi er så utilfredse over ud over at være et forkælet publikum.
Villareal er bare stærke på hjemmebane, så at vi fik 3point er bare perfekt. Jeg er dog enig i at spillet ikke flyder så godt i alle kampe.

Benz skal bare på bænken og Morata skal starte, tror faktisk at Benz vil blive mere motiveret og sulten af at vide at han skal kæmpe for sin plads i stedet for at få den foræret.

Den flade 3 mands midtbane: ja den har gjort det godt i mange kampe og givet en stabilitet og ro, men det gør den også meget tung hvor man kun ser Modric drive den frem og udfordre engang i mellem, man skulle overveje at bryde den flade model og have en 3 kants model og skabe plads til en 10'er position så typer som James og især Isco kan få skabt noget mere offensiv dynamik. Det vil samtidigt minimere behovet for at vores 9'er skal være opspils station så han kan være en målsluger som positionen er beregnet til at være til.

Ronaldo: ja den er svær, han har været vores helt siden ankomsten, og ind i mellem ser vi hans magi og mål som vi husker ham for, men der er alt for langt i mellem og Real har brug for en ny spiller som kan tage det store ansvar som Cristiano tog og bliver en leder i det offensive spil. Hvis han kan acceptere at blive en rotations spiller (det tror jeg nok ikke på) så vil jeg elske at have ham i klubben, hvis ikke så må det nok være tid til sommer hvor både han og klubben skilles og kommer videre.

¡Hasta la Victoria Siempre!

9 år 5 måneder siden #6 af ChrillRM14

REAList skrev: Latterligt og useriøst at bare hentyde til Zidanes afgang. Real ligger på 1.pladsen med en kamp i baglommen, man er så godt som videre i Chl med en 2 måls føring over Napoli, så ved ikke hvad vi er så utilfredse over ud over at være et forkælet publikum.
Villareal er bare stærke på hjemmebane, så at vi fik 3point er bare perfekt. Jeg er dog enig i at spillet ikke flyder så godt i alle kampe.

Benz skal bare på bænken og Morata skal starte, tror faktisk at Benz vil blive mere motiveret og sulten af at vide at han skal kæmpe for sin plads i stedet for at få den foræret.

Den flade 3 mands midtbane: ja den har gjort det godt i mange kampe og givet en stabilitet og ro, men det gør den også meget tung hvor man kun ser Modric drive den frem og udfordre engang i mellem, man skulle overveje at bryde den flade model og have en 3 kants model og skabe plads til en 10'er position.

Ronaldo: ja den er svær, han har været vores helt siden ankomsten, og ind i mellem ser vi hans magi og mål som vi husker ham for, men der er alt for langt i mellem og Real har brug for en ny spiller som kan tage det store ansvar som Cristiano tog og bliver en leder i det offensive spil.

Zidane er en svær størrelse. Han er ikke særlig elegant ifht sin taktiske kunnen, og det fungerede faktisk bedre, når vi havde et hav af skader, for så var han tvunget til at tænke lidt ud af boksen med de spillere, der var til rådighed. Man frygter, at BBC og tre-mandsmidtbanen bliver fredet nu...

Morata har i denne sæson været bedre end Benzema, men de gange hvor Morata har startet inde, har han faktisk ikke været ligeså god, som når han kommer fra bænken. Det er tankevækkende...

Midtbanen har brug for at blive revurderet fra kamp til kamp. Der er så mange gode spillere, der har niveauet til at gå ind og spille der, selvom at det jo overordnet set er rationelt nok at lade Case, Modric og Kroos starte, når nu de hver i sig er i top 5 på deres respektive position. Modric og Kroos er til tider også nummer 1.

Ronaldo har spillet en rigtig god februar. Resten af sæsonen har været lidt for svingende. Men han har stadig en x-factor, som ingen på holdet kan erstatte 1:1. Når Ronaldo bliver overflødig, så er man nødt til at nytænke spillet rent offensivt. Spiller han på det her niveau fra februar resten af sæsonen, så er ligaen ved at være hjemme, og så har vi også en rigtig god chance i CHL.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved ChrillRM14.

9 år 5 måneder siden #7 af Arnenugacream

asp3200 skrev:

Löw
Tuchel
Guti (Dios;D)

For med en af de 3 får vi det såkaldte koncept som så mange taler om, hvor vi vil spille smukt sprudlende fodbold med 60 % boldbesiddelse i samtlige kampe, og spiller os igennem alle forsvar med førstegangsafl. og diverse detaljer.

Det er ganske enkelt ikke realistisk selvom det efterhånden er det alle forventer. Jeg håber ikke man havde samme forventninger for 10 år siden, hvor man med 75 point kunne sikre sig et mesterskab. Uanset hvor god en træner og hvor fremragende et koncept han har og hvor meget spillerne passer lige ind i det spilsystem, så vil vi i ualmindelig mange kampe komme i en eller anden form for problemer ude mod hold som Valencia og Villareal.

Og folk skal også lige huske på at Zidane har haft jeg ved ikke hvor mange skader at gøre godt med i denne her sæson. Ikke desto mindre ligger vi stadig på førstepladsen, og har ganske fornuftige muligheder for at avancere til kvartfinalerne i CL. Spillerne virker til at kunne lide ham og har respekt for manden, hvilket for mig er med afstand det vigtigste en træner kan besidde. Så kan han have nok så mange taktiske kvaliteter, men hvad hjælper det hvis spillerne ikke lytter.

Manden formåede også at få vendt en sæson der lignede en katastrofe inden han tog over og endte med en CL titel, og sågar også tæt på et mesterskab. Derudover har vi i flere kampe vist en helt fantastisk moral og fået vendt truende nederlag/pointtab, og generelt løftet niveauet betragteligt når det så aller mest kritisk ud. Det skal Zidane vel også have en form for kredit for, uanset om han spiller fra start med ens foretrukne spillere eller ej. Jeg tvivler på at vi med Morata i start 11 fremfor Benzema i mange kampene i denne sæson, havde udspillet samtlige modstandere.

Som en anden nævner så så jeg også genre Zidane prøve sig af med en 10´er rolle, eller i det mindste en bedre offensiv og teknisk spiller, fremfor den defensive midtbanespiller der ikke har de store offensive kvaliteter. Folk taler om balance, men hvor meget mere balance har vi sådan helt generelt med Casemiro på holdet? For mig at se ødelægger det mere offensivt, end det hjælper defensivt. Vi er stadig langt fra prangende når vi står lavt, selv med Casemiro på banen, og vi bliver også straffet på kontraer med ham på banen. Så Zidane må gerne se lidt mere på hvordan han selv spillede bold, og hvilke rolle han selv havde, og få spiller som Iscp. James og måske Asensio og Kovacic ind i den rolle samme med Kroos og Modric.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Arnenugacream.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, ElMadrid, AmorMadrid

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #8 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Vi er skuffede; og lidt glade

Arnenugacream skrev: Manden formåede også at få vendt en sæson der lignede en katastrofe inden han tog over og endte med en CL titel, og sågar også tæt på et mesterskab. Derudover har vi i flere kampe vist en helt fantastisk moral og fået vendt truende nederlag/pointtab, og generelt løftet niveauet betragteligt når det så aller mest kritisk ud. Det skal Zidane vel også have en form for kredit for, uanset om han spiller fra start med ens foretrukne spillere eller ej. Jeg tvivler på at vi med Morata i start 11 fremfor Benzema i mange kampene i denne sæson, havde udspillet samtlige modstandere.

Som en anden nævner så så jeg også genre Zidane prøve sig af med en 10´er rolle, eller i det mindste en bedre offensiv og teknisk spiller, fremfor den defensive midtbanespiller der ikke har de store offensive kvaliteter. Folk taler om balance, men hvor meget mere balance har vi sådan helt generelt med Casemiro på holdet? For mig at se ødelægger det mere offensivt, end det hjælper defensivt. Vi er stadig langt fra prangende når vi står lavt, selv med Casemiro på banen, og vi bliver også straffet på kontraer med ham på banen. Så Zidane må gerne se lidt mere på hvordan han selv spillede bold, og hvilke rolle han selv havde, og få spiller som Iscp. James og måske Asensio og Kovacic ind i den rolle samme med Kroos og Modric.

Selvfølgelig er vi sårbare på kontra, når Marcelo dribler rundt oppe ved modstandernes felt, Carvajal venter på chancen tæt på baglinjen i modsatte side, Modric forsøger at lægge tryk og når Kroos aldrig gider sprinte hjem. Det efterlader holdet med 3 mand indtil Modric, Carvajal og Marcelo kommer tilbage igen, og det må vi acceptere, når det handler om at nedbryde modstanderen, og det er der jo også styr på langt hen ad vejen. Jeg synes godt nok, at folk undervurderer Casemiro. Der er jo en grund til, at Kroos kan få lov at trække så langt op og i højere grad end tidligere være med til at assistere de andre spillere. Der er ligeledes en grund til, at Modric kan tage sine løb med bolden. Disse to spillere skal nemlig ikke passe på at efterlade det gigantiske hul, som opstår, hvis ikke Casemiro står der. Han har stadig et par udfald, men vi har jo set hans topniveau og hvor pålidelig han er. Giv ham nu noget credit for at være så fandens vigtig for, at resten kan spille så frit. Det er ikke her vores problemer ligger.

Jeg har pillet det første af dit citat ud, fordi jeg er ret så enig. Zidane fortjener ikke ligefrem en fyreseddel til sommer, men jeg ser bestemt nogle mangler i sin måde at gøre tingene på. Jeg kan ikke forestille mig noget mere demotiverende end at vide, at uanset hvor godt jeg gør det, når jeg får chancen, så skal jeg nok ende på bænken igen, når de dyre drenge er klar. Det skulle ikke undre mig, hvis Zidane en dag er skyld i, at Isco bliver kåret til verdens bedste fodboldspiller for Barcelona. Hvem gider være så fantastisk og have en sådan plads i truppen, uanset hvordan de andre præsterer?

Ideen med en 10'er kan jeg godt lide, men i min bog vil det være på bekostning af Kroos eller Modric, og det er noget skidt. Man kan ikke engang bytte Modric ud pga. alderen, for han ligner stadig en på 25 og er vel stadig verdens bedste midtbanespiller. At pille Kroos ud ville ligeledes være synd. Jeg er dog heller ikke fan af den mere flade midtbane, for det ender bare med, at der står tre mand på linje to meter foran forsvaret, og så får man ikke spillet mellem modstanderens kæder. Jeg kan derfor godt forstå problemet for Zidane. Specielt hvis man ligger oveni, at midtbanen er elegante boldspillere, der gerne vil spille hurtigt og styre kampen, mens angrebet helst ikke vil have bolden, før de kan sparke.

9 år 5 måneder siden #9 af Real Madrid

asp3200 skrev:

Löw
Tuchel
Guti (Dios;D)

Joachim Löw's trænerkarriere på klubplan:
FC Frauenfeld, VfB Stuttgart, Fenerbahçe, Karlsruher SC, Adanaspor, Tirol Innsbruck, Austria Wien

Den mand har intet at gøre i Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 5 måneder siden #10 af Dios
Besvaret af Dios på emne Vi er skuffede; og lidt glade
Hvis vi tænker i nye alternativer på trænerposten, så synes jeg ikke man kan komme udenom Pochettino! Han har gjort det fremragende i England, og specielt Tottenham.

Han har et klart spillekoncept, som fungere. Hans hold er utrolig disciplineret, hvor alle mand knokler for samme sag. Så er der også lige det med, at truppen med få ændringer vil passe ham rigtig godt, da han godt kan lide at have bolden, og lige pt. spiller med 2 10'ere.

Det er ikke ens betydende med jeg vil have Zidane ud af vagten, men jeg er godt nok skuffet over, at han heller ikke kan få holdet til at spille nogenlunde godt. Det er ofte decideret forfærdeligt og se en Real Madrid kamp, og tiden og roen har Zidane i den grad fået ift. alle andre trænere i Real Madrid. Holdet har stadig ikke fundet sig selv, og der bliver stadig eksperimenteret med diverse formationer osv..
Zidane virker til at lide under det samme som Ancelotti. Han er for låst i sin tankegang hvad angår spillervalg. Jeg kan stadig ikke forstå hvor man ikke prøvet at spille med både Benzema og Morata på toppen f.eks..

Jeg vil meget gerne give Zidane næste sæson med også, men fordi vi ligger nr. 1 og vi sidste sæson vandt Chl, så skal der simpelthen ske langt mere på banen. Det er for useriøst og sløset det meste af det, og det er jo lige før vi har flere paniksejre, som den i søndags end vi har overbevisende sejre.
I øvrigt tror jeg også, at Zidane er den træner med færrest scoret mål. Jeg ved det ikke, men det er godt nok sjældent vi vinder 4/5-0. På stående fod husker jeg kun 2 store sejre imod Granada og Betis i ligaen, ellers har det været små fedtede sejre, hvor modstanderen altid kommer på tavlen.

Jeg savner noget mer overlegenhed på banen fra Real Madrids side af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, andreashn, RJ

9 år 5 måneder siden #11 af RJ
Besvaret af RJ på emne Vi er skuffede; og lidt glade
@Dios

Hvis du vidste, hvor meget jeg har savnet at høre den slags fra dig! Jeg er helt enig.

9 år 5 måneder siden #12 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Vi er skuffede; og lidt glade
Jeg er egentligt enig i det, som Dios siger. Jeg er stadig lykkelig over vores CHL-trofæ, men man fristes til at spørge sig selv: Hvor meget cadeau skal Zidane have? Jeg synes eksempelvis, at Ancelotti skal have meget mere ros for sin 13/14 sæson, end Zidane skal have for sin 15/16.
Vi er enige om, at han naturligvis gjorde det bedre end Benitez, men derudover har han ikke sat sit præg. Han har truppens støtte, men han er hverken en klassisk indpisker eller noget taktisk geni. Han har måske verdens bedste trup, og den har han hverken formået at ødelægge - eller få til at spille perfekt.

I fodboldverdenen har vi en gruppe anerkendte og dygtige trænere, der anses for nogle af verdens bedste trænere. Nogle er rolige, taktiske genier - andre er vilde indpiskere. Fælles for dem er, at de har et JEG - de sætter et aftryk. Mourinho, Conte, Ancelotti, Emery, Sampaoli, Klopp... you name it.

Zidane har ikke sat et spillemæssigt eller taktisk aftryk. Benitez prøvede - og fejlede. Zidane tog over, fik spillertruppens respekt og satte en helt forudsigelig 4-3-3 opstilling. De eneste steder, hvor jeg synes, han har sat et aftryk, er at han fik kørt Casemiro ind på holdet, og at han i nogle få tilfælde har taget Ronaldo ud eller sparet ham. Modsat har han af flere omgange truffet besynderlige beslutninger omkring udskiftninger, og så har han tydeligvis heller ikke formået at få afvist Perez i snakken om 'fredninger' i truppen efter hans gentagne startopstillinger med Benzema på toppen.

KONKLUSION: Zidane er ikke nogen særpræget GOD træner - ej heller dårlig. Det samme mener jeg om Luis Enrique. Men man behøver ikke at være en særpræget GOD træner for at skaffe resultater med Real Madrid og verdens måske bedste trup - men hvad kunne det ikke blive til? Vi har altså truppen til at dominere mere i spillet, end vi gør nu. Skal vi have tålmodighed med Zidane, der alt andet end lige har gjort det fint, eller skal man forsøge at lave et sats og hente en ildsjæl med en helt tydelig filosofi? Sampaoli i Sevilla? Jeg kan ikke selv finde ud af, hvad jeg helst vil have....

Leveret af Kunena Forum