Bedømmelse af truppen mod Las Palmas

9 år 4 måneder siden #13 af Vinícius

Sahinovic skrev:

Jaken skrev: Hvad i himlens navn er det dog, der foregår med alle de overilede bandlysninger?

Jeg kan forstå at I er interesserede i at komme nogle lige så overilede og følelsesladede spillerkarakterer til livs og anspore folk til at være køligere og bidrage med mere, men dét der med bare at bandlyse folk uden videre offentlig begrundelse, opsang eller advarsel er sgu spøjst.

Først Friisen tidligere i dag og nu Madridista hasta la muerte, for ikke at tale om de noget bratte bandlysninger af Siempre fiel og Dios for lidt tid siden…

Får vi et svar på dette indlæg?

Hvad angår Madridista hasta la muerte, så er karaktererne som følgende givet:

1 Keylor Navas
1 Carvajal
1 Marcelo
1 Nacho
1 Ramos
1 Isco
1 James Rodríguez
1 Mateo Kovačić
1 Toni Kroos
1 Bale
1 Benzema
1 Cristiano Ronaldo
1 Lucas Vázquez
1 Morata

Om pointsne er ændret efter en ban, og om det er muligt ved jeg ikke. Såfremt disse karakterer er givet, synes jeg egentlig det er forsvarligt at give en lille advarsel, da at give alle spillere 1 vel sagtens ikke er konstruktivt, men i stedet ødelæggende for andre brugere, som ønsker at bruge netop pointsystemet. At give Ronaldo 1 i en sådan kamp er også under al kritik, men såfremt man mener det defensive arbejde skal være definerende for Ronaldo, og at han skal deltage i det opbyggende spil og søge chancerne samtidigt, dumper han selvfølgelig, hvilket alle spillere ville gøre.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 4 måneder siden #14 af Sahinovic
@Kratmus

Madridista hasta la muerte karaktergivning er selvfølgelig useriøs, men han skriver efterfølgende at han ikke vil deltage i karaktergivning fremover (efter en opfordring fra administrationen), og det følges op med en bandlysning(?), det virker umiddelbart som en hård beslutning.

Der har jo også været andre tilfælde af bandlysninger som jeg har været meget forvirret over, ElMadrid, Dios, Friisen. Jeg selv fik en bandlysning for at skrive - ''Med den patetiske afslutning han (Raul) fik, skylder han absolut intet til Real Madrid'' - er det virkelig til en bandlysning? Jeg er åbenbart ikke den eneste som er forvirret over alle disse bandlysninger, og administrationen ser ikke ud til at ville kommentere på noget af det.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 4 måneder siden #15 af Daniel
Vigtigere: Madridista.dk ønsker at bruge karaktererne fremadrettet til at kreere nyheder, som I brugere faktisk har medindflydelse på - det synes JEG, at man skal omfavne og ikke negligere!

Mhlm's karaktergivning var udelukkende en uintelligent provokation i kølvandet på en lille opfordring til den videre karaktergivning, hvor Brylle blev - forkert måske - individuelt peget ud kampen forinden.

9 år 4 måneder siden #16 af Dios

Daniel skrev: Vigtigere: Madridista.dk ønsker at bruge karaktererne fremadrettet til at kreere nyheder, som I brugere faktisk har medindflydelse på - det synes JEG, at man skal omfavne og ikke negligere!

Mhlm's karaktergivning var udelukkende en uintelligent provokation i kølvandet på en lille opfordring til den videre karaktergivning, hvor Brylle blev - forkert måske - individuelt peget ud kampen forinden.

Nu kan jeg læse mig frem til, at jeg var en kæmpe idiot, fordi jeg gav Ronaldo samme karakter som Bale. Helt korrekt, så tog Bale prisen for den dårligste/dummeste spiller, men det ændre bare ikke på Ronaldo's præstation som var rædselsfuld IMO. Skal jeg så fremover give elendige spillere en højere karakter, fordi den elendigste alene skal have en dårlig karakter?

Skal karaktergivningen være mere saglig og konstruktiv, så burde man måske give flere valgmuligheder, så man kan ramme en bedre analyse fremover? Nu ved jeg godt, at det vil ændre en del på de eksisterende karakterer, men en elendig spiller er en elendig spiller, og derfor vil man om 2 måneder ikke kunne huske hvorfor jeg gav Ronaldo og Bale samme karakter.
Jeg var ikke skuffet over Ronaldo. Jeg synes hans præstation var helt igennem forfærdelig, og det ændre 2 mål desværre bare ikke på, så derfor fik han 1 af mig.
En federe feature, som lige kom til mig i skrivende stund kunne være, at man valgte kampens badebold og kampens spiller. Ikke i form af karakterer, for her kan flere spillere jo godt få samme karakterer, men der vil altid kun være 1 MOTM og 1 badebold.
Karakterne skulle blive, så det skulle udelukkende være en ekstra dimension til en fremadrettede mere sigende analyse af brugernes karaktergivninger, hvis det gav mening? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Dios.

9 år 4 måneder siden #17 af Daniel
Det handler ikke om, at Ronaldo får 1, 2, 3, 4 eller 5. Det samme gælder ALLE andre spillere. Men det er klart, at giver alle andre brugere Ronaldo 5 og en eller anden stikker ud med en 1'er uden begrundelse, at det så vil efterlade stof til eftertanke.

Det handler om, at vi gerne ser konstruktive karakterer, og allerhelst karakterer til ALLE spillere, som har fået nok minutter på grønsværen til at udmærke sig i et eller andet omfang, hvorfor vi har et ønske om, at man ikke ser bort fra at stikke en karakter eksempelvis Ramos' retning, selvom han måske ikke har udmærket sig ekstraordinært godt eller dårligt - you know? Det kunne være en 3'er i stedet for eksempelvis ikke at bedømme ham. Dét har vi et lille ønske om at komme til livs.

Jeg er personligt ligeglad med, at Ronaldo får 1 for sin indsats i onsdags, men jeg giver ham personligt 3 eller 4 (kan sgu ikke huske det) pga. sine mål og i denne henseende accepterer jeg, at vi bedømmer forskelligt. Du har din begrundelse og den er rigeligt for mit vedkommende til at tage dig seriøs, Dios. Og det ved du sgu nok også ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 4 måneder siden #18 af Vinícius

Dios skrev:

Daniel skrev: Vigtigere: Madridista.dk ønsker at bruge karaktererne fremadrettet til at kreere nyheder, som I brugere faktisk har medindflydelse på - det synes JEG, at man skal omfavne og ikke negligere!

Nu kan jeg læse mig frem til, at jeg var en kæmpe idiot, fordi jeg gav Ronaldo samme karakter som Bale. Helt korrekt, så tog Bale prisen for den dårligste/dummeste spiller, men det ændre bare ikke på Ronaldo's præstation som var rædselsfuld IMO. Skal jeg så fremover give elendige spillere en højere karakter, fordi den elendigste alene skal have en dårlig karakter?

Skal karaktergivningen være mere saglig og konstruktiv, så burde man måske give flere valgmuligheder, så man kan ramme en bedre analyse fremover? Nu ved jeg godt, at det vil ændre en del på de eksisterende karakterer, men en elendig spiller er en elendig spiller, og derfor vil man om 2 måneder ikke kunne huske hvorfor jeg gav Ronaldo og Bale samme karakter.
Jeg var ikke skuffet over Ronaldo. Jeg synes hans præstation var helt igennem forfærdelig, og det ændre 2 mål desværre bare ikke på, så derfor fik han 1 af mig.
En federe feature, som lige kom til mig i skrivende stund kunne være, at man valgte kampens badebold og kampens spiller. Ikke i form af karakterer, for her kan flere spillere jo godt få samme karakterer, men der vil altid kun være 1 MOTM og 1 badebold.
Karakterne skulle blive, så det skulle udelukkende være en ekstra dimension til en fremadrettede mere sigende analyse af brugernes karaktergivninger, hvis det gav mening? :D

Jeg ved ikke, hvem der sagde idiot, men jeg håber da ikke du føler dig trådt over tæerne ;). Spøg til side. Jeg vil personligt aldrig være enig i en vurdering af 1 til en spiller, der scorer 2 mål i en kamp, der ender 3-3. James lægger indlægget, men Ronaldo header den ind. Ronaldo får straffet og scorer selv. Samtidig lægger han en aflevering, som Morata brænder på det skammeligste. Han ikke engang rører bolden, og selvom den ikke var blevet rettet 3 cm af, havde han alligevel ramt forbi bolden. Jeg synes, at Ronaldo havde afgørrende momenter. Han er sammen med Pepe, Carvajal og Nacho, de spillere, jeg synes har holdt niveau på det sidste. Nacho er den mest undervurderede spiller på holdet sammen med Kovacic. Kovacic præsterer bare bedre og bedre, når han får chancen og folk har fået øjnene op for ham. Isco er en fænomenal indskifter, men ligesom Morata er han kun overlegen som indskifter, når han har energien og modstanderne er trætte.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

9 år 4 måneder siden #19 af Jaken

Jamen, det er all fine and dandy, men hvad er årsagen til jeres meget strenge og ukommunikative ageren over det seneste stykke tid? Ift. det med karakterer, så har jeg forståelse for at I gerne ser brugerne være mere saglige, men altså, når det kommer til stykket, så er det vel temmelig underordnet og kan vel næppe berettige en bandlysning (i hvert fald ikke uden advarsel)?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

9 år 4 måneder siden #20 af Administrationen

Jaken skrev:

Jamen, det er all fine and dandy, men hvad er årsagen til jeres meget strenge og ukommunikative ageren over det seneste stykke tid? Ift. det med karakterer, så har jeg forståelse for at I gerne ser brugerne være mere saglige, men altså, når det kommer til stykket, så er det vel temmelig underordnet og kan vel næppe berettige en bandlysning (i hvert fald ikke uden advarsel)?

Tro os, når vi siger, at vi i vores gruppe snakker om og diskuterer udelukkelserne og den vrede/uforståenhed, som det har medført. Der er ingen af os i gruppen, som får en udpræget tilfredshedsfølelse af at spille konger og det er bestemt ikke hensigten, at vi skal spille med musklerne, bare fordi vi kan.

Vi er enige med jer i, at vi skal have nogle klarere retningslinjer og til dels skal vi måske også være bedre til at stange advarsler ud. For nogle af de bandlysninger, som har været i den seneste tid, gør sig gældende, at de sker på baggrund af meldinger fra andre brugere eller decideret ordfnidder uden egentlig interesse for nogen (hvor man glemmer, at man ind i mellem også bare skal enes om at være uenige, især når det bevæger sig væk fra emnet og i stedet bliver personligt). Vi diskuterer også graden af oplysningspligt i forhold til udelukkelser, så jeres kritik forbliver ikke uhørt.

I forhold til karaktergivning, så vil vi som nævnt gerne bruge det til at lave gode artikler til jer og derfor er vi naturligvis interesserede i at få spillerne vurderet på samme grundlag og derfor er det vel ikke nogen større urimelighed at forvente, at man giver karakterer i hvert fald de 11 spillere, som er startet inde (og har fået hovedparten af kampen), mens det giver god mening, hvis man ikke kan vurdere spillere på 5-10 minutters optræden.

Skulle man have ønske om kun at give karakterer til eksempelvis 2-3 spillere, så kan man jo lave et indlæg i tråden, hvor man skriver de pågældende spilleres navn og karakter. Dermed har man ikke "ødelagt" karakter-givningen, men er stadig med i debatten omkring sine holdninger til de enkelte spillere. Kan det være en løsning, som stiller alle tilfredse?
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 4 måneder siden #21 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Bedømmelse af truppen mod Las Palmas

Administrationen skrev:

Jaken skrev:

Tro os, når vi siger, at vi i vores gruppe snakker om og diskuterer udelukkelserne og den vrede/uforståenhed, som det har medført. Der er ingen af os i gruppen, som får en udpræget tilfredshedsfølelse af at spille konger og det er bestemt ikke hensigten, at vi skal spille med musklerne, bare fordi vi kan.

Vi er enige med jer i, at vi skal have nogle klarere retningslinjer og til dels skal vi måske også være bedre til at stange advarsler ud. For nogle af de bandlysninger, som har været i den seneste tid, gør sig gældende, at de sker på baggrund af meldinger fra andre brugere eller decideret ordfnidder uden egentlig interesse for nogen (hvor man glemmer, at man ind i mellem også bare skal enes om at være uenige, især når det bevæger sig væk fra emnet og i stedet bliver personligt). Vi diskuterer også graden af oplysningspligt i forhold til udelukkelser, så jeres kritik forbliver ikke uhørt.

I forhold til karaktergivning, så vil vi som nævnt gerne bruge det til at lave gode artikler til jer og derfor er vi naturligvis interesserede i at få spillerne vurderet på samme grundlag og derfor er det vel ikke nogen større urimelighed at forvente, at man giver karakterer i hvert fald de 11 spillere, som er startet inde (og har fået hovedparten af kampen), mens det giver god mening, hvis man ikke kan vurdere spillere på 5-10 minutters optræden.

Skulle man have ønske om kun at give karakterer til eksempelvis 2-3 spillere, så kan man jo lave et indlæg i tråden, hvor man skriver de pågældende spilleres navn og karakter. Dermed har man ikke "ødelagt" karakter-givningen, men er stadig med i debatten omkring sine holdninger til de enkelte spillere. Kan det være en løsning, som stiller alle tilfredse?

Jeg har bare endnu ikke forstået, hvad det vigtige er i at man SKAL give alle spillere karakterer? Jeg beklager, hvis jeg skøjter rundt i samme lille episode, men det må I tage med når I forsøger at udstille en person som useriøs. Hvis karaktererne alligevel ikke tages med, når de er på 0, så giver det vel god mening at man bedømmer dem, man føler sig i stand til at bedømme? Der kom aldrig rigtig et svar på det, men det kan jo være fordi I ikke kan bakke det op.

9 år 4 måneder siden #22 af AmorMadrid

Brylle skrev:

Administrationen skrev:

Jaken skrev:

Jeg har bare endnu ikke forstået, hvad det vigtige er i at man SKAL give alle spillere karakterer? Jeg beklager, hvis jeg skøjter rundt i samme lille episode, men det må I tage med når I forsøger at udstille en person som useriøs. Hvis karaktererne alligevel ikke tages med, når de er på 0, så giver det vel god mening at man bedømmer dem, man føler sig i stand til at bedømme? Der kom aldrig rigtig et svar på det, men det kan jo være fordi I ikke kan bakke det op.

Det er for sammenligningens skyld. Nogle brugere er mere rundhåndede med karaktererne, andre er mere kritiske.
Lad os sige at alle spillerne spiller lige godt i en kamp. Der er to brugere der giver karakterer, den ene synes at alle spillerne fortjente 5 for kampen, den anden synes alle fortjente 1. Den kritiske af brugerne vælger herefter kun at give karakterer til nogle af spillerne. Dvs. at snittet på nogen af spillerne ender på 3, og nogen af de andre spillere ender på 5. Selv om man var enig om, at alle spillerne spillede lige godt.

Selvfølgelig var det et lidt ekstremt eksempel, men overdrivelse fremmer forståelsen. Helt kort bliver det sværere at sammenligne spillerne med hinanden. Alt det her undgår man, hvis man giver alle spillerne en retfærdig karakter, da man på den måde får det bedste billede. Det er selvfølgelig helt fint ikke at give karakterer til indskifterne, hvis man ikke føler, at man kunne give en ordentlig bedømmelse på den mængde spilletid den pågældende spiller fik.

Hvis ikke man kan gøre dette, men bare bruger karaktererne til at lave et statement, er det bedre at lade være med at give karakterer, og så i stedet kommentere på den enkelte spillers præstation. Hvis karaktererne bare bliver brugt til at afreagere, eller hakke en bestemt spiller ned, så er de lige pludselig ikke så repræsentative mere.
Vi vil gerne kunne bruge karaktererne til nogen gode analyser og artikler fremover, så det kræver også en vis seriøsitet omkring dem.

Leveret af Kunena Forum